چند سال پیش مطلبی خوندم با این عنوان سرعت رشد علم در جهان
در این مقاله اشاره به این شده بود که در نیمه اول قرن بیستم سرعت رشد علم بقدری بالا بود که توی همون نیمه اول قرن به اندازه کل تاریخ بشر یعنی از زمان کشف اتش گرفته تا آخر قرن نوزدهم علم ساخته این یعنی در عرض نیمه اول علم دوبرابر شده و این روند با یه فرایند تصاعدی ادامه پیدا میکنه به طوری که در سال ۲۰۱۵هر هفته علم بشر دوبرابر میشه الان که سال ۲۰۱۹ هستیم نمیدونم شاید هر روز شده !
نظام آموزش و پرورش کشور طی برنامه ای با ساختن نظام جدید میدونیم بسیاری از دروس مباحث پیشرفته و خاص حذف شده است شاید از دید دوستان نظام جدید از این اقدام استقبال کنند و اون به راحتی کنکور تلقی کنند اما واقعیت یه پسرفت در نظام آموزشی کشور است به طوری که به نظام های آموزشی کشور های پیشرفته مثل چین و ژاپن نگاه کنید سوالات که در سال هفتم و هشتم نظام آموزشی اونا رو شاید حتی دانشگاهی های ما نتوانند پاسخ بدهند
اتفاقا با توجه به پیشرفت علم جای داشت مباحث بیهوده و وقت تلف کن را کم حجم تر مثل ادبیات عربی و مباحث علمی که امروز نیاز کشور هست پایه آش را قوی تر و پیشرفته تر میساختند . البته مباحث دینی هم با توجه به پسرفت چند ساله کشور در اخلاقیتان و فرهنگی بهتر بود غنی تر و متناسب به روز کنند چون جامعه واقعا در زمینه اخلاقیات مثل علم نیاز به آموزش زیاد داره !
بنظرم این حرکت آموزش پرورش بیشتر صورت مسئله پاک کردن و خیانت به رشد و پیشرفت علمی کشور هست
دوستان عزیز هیچ وقت گول نخورید با این دسته از حرف ها که ما اینهمه انتگرال و معادلات دیفرانسیل خوندیم آخر نفهمیدیم کجای زندگیم بکار رفت تمام کالا ها و تکنولوژی های از اون استفاده میکنیم در ریز ریزش این مباحث نهفته است در نظام آموزشی کهنه و ناکارآمد همیشه یه متخصص تربیت میکنه خودش هم نمیفهمه همه ابزار و دروس که گذرونده آخر باید کجا استفاده کنه و پیش روش مسئله بیکاری هست.
اگر میخواهید به یه جامعه مصرف گرا تبدیل بشید اصلا درس نیاز نیست بخونید و این مباحث علمی هم بدرد شما نمیخوره و تا میتونید نفت بفروشید و کالا ها لوکس که کشور های دیگه با علمشون ساختن تهیه استفاده کنید چند سال دیگه البته پزشکی هم تبدیل میشه به عمل زیبایی فقط یه جامعه کاملا مصرف گرا و بیسواد !
اگر تا به امروز به اندازه کافی علم ساخته بودیم با چهارتا تحریم از پا در نمیومد چرخ اقتصاد حتی جرائت تحریم هم نداشتند و وابستگی متقابل بود