سلام
سفیر خرد قسمت درسنامه برای ربنا ما خلقت هذا باطلا نوشته توحید در ربوبیت
ربنا که میشه ربوبیت
خلقت میشه خالقیت
نکنه باطل و حق رو میشه ربوبیت گرفت ؟؟؟؟؟؟
سلام
سفیر خرد قسمت درسنامه برای ربنا ما خلقت هذا باطلا نوشته توحید در ربوبیت
ربنا که میشه ربوبیت
خلقت میشه خالقیت
نکنه باطل و حق رو میشه ربوبیت گرفت ؟؟؟؟؟؟
عزیزم چرا انقدر برای خودت میپیچونی اخه؟؟؟
هر ایه ای که درمورد خلق کردن باشه و گفته باشه فلان چیزو خدا خلق کرد و خالق این خداست مربوط به خالقیته
هرچیزی هم که توش باطل و هدف باشع و بگه این کار باطل نبوده و هدف اینه درمورد ربوبیته
تمام
کل آیه ،نتیجه تدبیر و حکمت خداست . به خاطر همین با ربنا شروع شده . خالق حکیم و مدبر.
یعنی جهان آفرینش دارای یک مربی هس که آن را به سمت هدف هدایت میکند . بنابراین توحید ربوبیت رو بیان میکنه. در واقع این آیه تمرکزش روی تدبیر و حکمت خداست .
توحید خالقیت گزینه نادرست نیست ولی توحید ربوبیت گزینه ای کامل و صحیح تر هستش. ممکنه در تستی هر چهار گزینه درست باشند ولی یه گزینه کاملتر و صحیح تر هستش.
یه توضیح روون تر
معنی آیه : خدایا هیچ چیز را بیهوده نیافریدی
اگه دقت کنی به معنی متوجه میشی که بحث روی خلقت و افرینشه ..پس میشه توحید خالقیت!
سعی کن با ترجمه آیه به مفهومش پی ببری
ویرایش توسط Delaram2357 : 17 بهمن 1397 در ساعت 17:24
من و بقیه هم همینو گفتیم فقط چون مولف کتاب نیستیم محل ندادین من رنجبرزاده رو میبینم . نکتش این بود که هر جا اداره و تدبیر ، اراده و مشیت ، رب ، تربیت ، پرورش ، زراعت ، پروردگار ، شاء ، یشاء ، هدایتگری خدا ، کارهای اجرایی را به خدا نسبت دادن بود میشه توحید ربوبیت
اینجا هم رب اومده هم تدبیر خدا تو مفهومشه
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)