درود برشماخسته هم نباشید دمتون گرم
ولی بنظرمن هم روحانی وامثالهم یک تکواژ محسوب میشه چون اگه بشه در " روحانی " ، " انی " روجدا کرد باید بشه که " ی " رو از "روحان " هم جداکرد ولی خب روحان که معنی نمیده! بنظرمیرسه درواژه هایی بااین شکل وشمایل اگه کلش اسم باشه ، میشه شقّه ش کرد ولی اگه صفت باشه نباید جدا کرد
البته فقط نظرخودم بود اونم باتوجه به مطالبی که خونده بودم وگرنه عقل من دراین حدنیست که خودم به این نتیجه رسیده باشم
فرق من با اونا اینه که ،وقتی سخت میشه من ادامه میدم
دوستانی : دوست + ان + ی
مردمانی : مردم +ان+ ی
آسمانی :آسمان + ی
طولانی رونمیشه گفت طولان + ی
فوقانی رونمیشه گفت فوقان + ی
عصبانی رو نمیشه گفت عصبان + ی
و ...
یه چیزی اگه روحانی رو بصورت دوتکواژ : روح + انی بخوایم درنظریم بگیریم، اون " انی " که اسمشوبخوایم تکواژ بذاریم کاربرد یا معنا داره؟ چون تعریف تکواژ این بود >> کوچکترین جزء دارای معنا یا کاربرد
حالا یکی بیاد توجیه کنه واقعا
ویرایش توسط am_ete : 01 خرداد 1395 در ساعت 14:20
فرق من با اونا اینه که ،وقتی سخت میشه من ادامه میدم
درسته تکواژ تا حدی اسونه و میشه یاد گرفت اما در کل بگیر نگیر داره و وقت گیره مگر اینکه خیلی کار کرده باشی که اونم بابت یه تست نمی ارزه
آره درحالت کلی متوجه م ولی یجاهم خوندم که برای مثال در>> ( روح + ان + ی )=صفته (یعنی کل روحانی صفت محسوب میشه) و در >> ( دوست + ان + ی )=اسم (یعنی دوستانی کلا اسم محسوب میشه)
اگه مجموعه معنی ومفهوم اسم داشته باشه میتونیم بخش بخش کنیم ولی اگه مجموعه ، صفت باشه نباید تجزیه کنیم وکل اون واژه که صفت هست رویک تکواژمیگیریم مثلا همون عصبانی چون کلش صفته پس کلا عصبانی = یک تکواژ
من هنوز تست نزدم ، فکرکنم ازهمه بهتراین باشه که مخصوصا درتست های آزمون سراسری نمونه بیاریم که اینارو چطوری حساب کرده
چون اونجایی هم که این مطلبو خوندم همچین معتبره پیگیرش شدم ببینم چیه داستانش
سلام خدمت دوستان
برای شمارش تکواژ های این جمله ،این اسامی که اومدن، باید هرکدومشون رو یک تکواژ حساب کرد یا نه؟
سیّد محمد علی جمال زاده، فرزند سیّد جمال الدین واعظ اصفهانی، پدر داستان نویسی جدید، با زبان ساده و عامیانه و بهره گیری از لغات متداول و رایج در میان مردم، نوشته های خود را شاخص و ممتاز ساخت.
جهان سوم+انسانیت=پیشرفت
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)