خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 10 از 10
    1. Top | #1
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات

      كسى جواب اين تست دينى رو ميتونه توضيح بده؟

      از دقت در آيه شريفه<و ترى الجبال تحسبها جامدة و هى تمر مر السحاب صنع الله الذى اتقن كل شى انه خبير بما تفعلون>
      دريافت ميگردد كه...
      ١-دقت نظر در ساختمان مجودى هر موجود، درك نظم و انظباط منحصر به فردى كه براى ساختار آن تعبيه شده،به همراه مى آورد.
      ٢-با نگرشى عميق و دقيق در استوارى جهان خلقت بر پايه حق و درستى پى به وجود روابط و قوانين متقن در جهان ميبريم.
      ٣-تدبير و حكمت حكيمانه ى صانع هستى ايجاب مى نمايد كه نظام حاكم بر جهان آفرينش، نظامى منسجم جهت وصول به هدف باشد.
      ٤-خلقت هر يك از مخلوقات در بهترين شكل و تركيب بر وجود خالقى مدبر و حكيم براى جهان آفرينش گواهى ميدهد.
      .
      .
      .
      جواب گزينه٣ هست ولى من متوجه نميشم چرا گزينه ٢ غلط هست.
      ممنون ميشم كسى اگه ميتونه توضيح بده.

    2. Top | #2
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      میدونی چرا ؟
      چون گزینه 3 از ایه نتیجه گرفته خداوند حکیم هست ...
      ولی گزینه 2 نتیجه گرفته جهان دارای رابطه های متقن هست ....



      یعنی طبق آیه علت این اتقان صنع حکمت و تدبیر خداست...... نه روابط و قوانین متقن



      پ.ن : من اول فکر کردم میگی چرا گزینه 4 غلطه......ویرایش کردم
      ویرایش توسط Levi_Ackerman : 08 آبان 1397 در ساعت 23:43

    3. Top | #3
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      حواست خیلی باشه ! اگه بیاد درباره ی استواری روابطو قوانین حرف بزنه منظورش خلقت به حق و حکیمانه هست !
      ولی اگه مستقیم به استواری آفرینش اشاره بکنه منظورش اتقان صنع ( گزینه ی 3 ) هست !
      میدونم خیلی چرته ! ولی دینیه دیگه
      پ.ن : راستی اینم بگم که اتقان صنع یه نتیجه ی دیگش که اینجا اومده اینه : حکمتی که به سمت هدف تعیین شده پیش می رود و اتقان صنع برای اثبات حکمت خداس !
      اینارو طبق گاج و یه تست سراسری 93 تجربی گفتم ! ولی به نظر خودم یه مشت چرت و پرته
      100 بار ویرایش کردم اه .چه درس مزخرفیه
      ویرایش توسط _StuBBorN_ : 08 آبان 1397 در ساعت 23:55

    4. Top | #4
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط BHDF نمایش پست ها
      از دقت در آيه شريفه<و ترى الجبال تحسبها جامدة و هى تمر مر السحاب صنع الله الذى اتقن كل شى انه خبير بما تفعلون>
      دريافت ميگردد كه...
      ١-دقت نظر در ساختمان مجودى هر موجود، درك نظم و انظباط منحصر به فردى كه براى ساختار آن تعبيه شده،به همراه مى آورد.
      ٢-با نگرشى عميق و دقيق در استوارى جهان خلقت بر پايه حق و درستى پى به وجود روابط و قوانين متقن در جهان ميبريم.
      ٣-تدبير و حكمت حكيمانه ى صانع هستى ايجاب مى نمايد كه نظام حاكم بر جهان آفرينش، نظامى منسجم جهت وصول به هدف باشد.
      ٤-خلقت هر يك از مخلوقات در بهترين شكل و تركيب بر وجود خالقى مدبر و حكيم براى جهان آفرينش گواهى ميدهد.
      .
      .
      .
      جواب گزينه٣ هست ولى من متوجه نميشم چرا گزينه ٢ غلط هست.
      ممنون ميشم كسى اگه ميتونه توضيح بده.
      ببین گزینه دوغلط چون
      نکته : هرگاه در صورت سوال کلمه حق را دیدیم مفاهیم هدفداری جهان خلقت - قانون مندی نظام آفرینش - حکمت وتدبیر الهی - حیکیمانه بودن نظام آفرینش رو دریافت میکنیم
      خب حالا صورت گزینه 2 آورده : -با نگرشى عميق و دقيق در استوارى جهان خلقت بر پايه حق و درستى پى به وجود روابط و قوانين متقن در جهان ميبريم. این در حالیه که توی صورت سوال هیچ جا از کلمه حق استفاده نکرده .
      یه پیشنهاد : برو کتاب میکرو گاج رو بخر بخون چون گاج علاوه بر درسنامه قوی قالب و نحوه نگارش تستاش همون قالب و نحوه نگارش کنکوره ( من فعلا چند درس ازش خوندم راضی بودم )
      الان این سوالی که شما اینجا گذاشتی نحوه نگارشش مثل سوالات کنکور نیست

    5. Top | #5
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Old seyed نمایش پست ها
      میدونی چرا ؟
      چون گزینه 3 از ایه نتیجه گرفته خداوند حکیم هست ...
      ولی گزینه 2 نتیجه گرفته جهان دارای رابطه های متقن هست ....



      یعنی طبق آیه علت این اتقان صنع حکمت و تدبیر خداست...... نه روابط و قوانین متقن



      پ.ن : من اول فکر کردم میگی چرا گزینه 4 غلطه......ویرایش کردم
      خيلى ممنون كه توضيح داديد.
      من فكر ميكردم همين كه جهان رابطه هاى متقن داره مهمه و يك اصله.به نتيجه ى آيه توجه نداشتم.

    6. Top | #6
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط _StuBBorN_ نمایش پست ها
      حواست خیلی باشه ! اگه بیاد درباره ی استواری روابطو قوانین حرف بزنه منظورش خلقت به حق و حکیمانه هست !
      ولی اگه مستقیم به استواری آفرینش اشاره بکنه منظورش اتقان صنع ( گزینه ی 3 ) هست !
      میدونم خیلی چرته ! ولی دینیه دیگه
      پ.ن : راستی اینم بگم که اتقان صنع یه نتیجه ی دیگش که اینجا اومده اینه : حکمتی که به سمت هدف تعیین شده پیش می رود و اتقان صنع برای اثبات حکمت خداس !
      اینارو طبق گاج و یه تست سراسری 93 تجربی گفتم ! ولی به نظر خودم یه مشت چرت و پرته
      100 بار ویرایش کردم اه .چه درس مزخرفیه
      حيلى ممنونم كه توضيح داديد.
      فقط ببخشيد منظور از اينكه مستقيم به استوارى اشاره كنه چيه؟مگه اين آيه به اتقان صنع كه همون استوارى هست اشاره نداشته؟

    7. Top | #7
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط 19pf نمایش پست ها
      ببین گزینه دوغلط چون
      نکته : هرگاه در صورت سوال کلمه حق را دیدیم مفاهیم هدفداری جهان خلقت - قانون مندی نظام آفرینش - حکمت وتدبیر الهی - حیکیمانه بودن نظام آفرینش رو دریافت میکنیم
      خب حالا صورت گزینه 2 آورده : -با نگرشى عميق و دقيق در استوارى جهان خلقت بر پايه حق و درستى پى به وجود روابط و قوانين متقن در جهان ميبريم. این در حالیه که توی صورت سوال هیچ جا از کلمه حق استفاده نکرده .
      یه پیشنهاد : برو کتاب میکرو گاج رو بخر بخون چون گاج علاوه بر درسنامه قوی قالب و نحوه نگارش تستاش همون قالب و نحوه نگارش کنکوره ( من فعلا چند درس ازش خوندم راضی بودم )
      الان این سوالی که شما اینجا گذاشتی نحوه نگارشش مثل سوالات کنکور نیست
      خيلى ممنونم از توضيح كاملتون.
      به كلمه ى حق توجهى نداشتم .ولى طبق نوشته ى شما از كلمه حق حكمت الهى هم برداشت ميشه.اين آيه به حكمت خدا اشاره داره پس نميتونه در نتيجه به حق هم اشاره داشته باشه؟
      بله اين تست براى كتاب خيلى سبزه.اتفاقا ميخواستم منبعم رو عوض كنم .پس گاج خوبه.ممنون از راهنماييتون.

    8. Top | #8
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط BHDF نمایش پست ها
      خيلى ممنونم از توضيح كاملتون.
      به كلمه ى حق توجهى نداشتم .ولى طبق نوشته ى شما از كلمه حق حكمت الهى هم برداشت ميشه.اين آيه به حكمت خدا اشاره داره پس نميتونه در نتيجه به حق هم اشاره داشته باشه؟
      بله اين تست براى كتاب خيلى سبزه.اتفاقا ميخواستم منبعم رو عوض كنم .پس گاج خوبه.ممنون از راهنماييتون.
      خواهش میکنم
      ببینید اگه گاج رو بخونید و تستاشو کامل بزنید کامل متوجه میشید چی میگم منظورم این بود کلمه حق یک واژه کلیدیه که حکمت و تدبیر الهی و اون سه تای دیگه ازش برداشت میشه توجه داشته باشید اون کلمه ی حقی که میگم در صورت سوال عربی و حکمت الهی و ۳ تای دیگه در قسمت فارسی
      بله گاج میکرو میتونم بگم بهترین کتاب دینی کنکوره
      موفق باشید

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط 19pf نمایش پست ها
      خواهش میکنم
      ببینید اگه گاج رو بخونید و تستاشو کامل بزنید کامل متوجه میشید چی میگم منظورم این بود کلمه حق یک واژه کلیدیه که حکمت و تدبیر الهی و اون سه تای دیگه ازش برداشت میشه توجه داشته باشید اون کلمه ی حقی که میگم در صورت سوال عربی و حکمت الهی و ۳ تای دیگه در قسمت فارسی
      بله گاج میکرو میتونم بگم بهترین کتاب دینی کنکوره
      موفق باشید
      واقعا ممنونم.متوجه منظورتون شدم.
      فقط ببخشيد براى گاج به نظرتون لازمه جلد دوم كه پاسخنامه است رو بگيرم يا با درسنامه جلد يك هم ميشه تست ها رو زد و متوجه جوابشون شد؟

    10. Top | #10
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط BHDF نمایش پست ها
      واقعا ممنونم.متوجه منظورتون شدم.
      فقط ببخشيد براى گاج به نظرتون لازمه جلد دوم كه پاسخنامه است رو بگيرم يا با درسنامه جلد يك هم ميشه تست ها رو زد و متوجه جوابشون شد؟
      سلام
      من خودم خریدم به نظرم شما هم بخرید

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن