خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 18
    1. Top | #1
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات

      اظهارات خنده دار و مغرضانه یک پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت درباره تاثیر قطعی سوابق

      تأثیر قطعی ۳۰ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور چرا مخالفان زیادی دارد؟



      چند روز قبل مطلبی به نقل از آقای احمدی لاشکی، نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در رسانه‌ها منتشر شد که بار دیگر نشان داد: ایشان با توجه به عملکرد دوران نمایندگی خود، همواره عامل دفاع و به کرسی نشاندن منویات سازمان سنجش و طرفداران کنکور در کمیسیون آموزش و مجلس شورای اسلامی بوده است.

      لذا، سخنان اخیر او نیز حاکی از آن است که کماکان حامی سازمان سنجش است. چرا که متهم‌کردن سابقه تحصیلی به اشکالات بسیار، از جمله: استاندارد نبودن و لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی، تفاوت نظر در تصحیح اوراق امتحانی و بی‌اطمینانی نسبت به سلامت امتحانات نهایی که بیش از 120 سال قدمت دارد. همه اینها بهانه‌های تکراری برای جلوگیری از اجرای دو قانون در زمینه حذف کنکور و کاهش ضریب تأثیر کنکور بوده است و آقای احمدی لاشکی همواره به عنوان عامل بازدارنده اجرای قانون، نظرات مخالفان اجرای قانون را نمایندگی کرده است.

      چگونه است که در گذشته و به‌ویژه در 11 سال اخیر که کنکور (با سئوالات چهار گزینه‌ای کم‌ارزش) با ضریب 100 درصدی شامل رانت دانش‌آموزان با معدل 9 و10 و11 و12 شده، اشکال نداشته اما حالا که تنها می‌خواهند 30 عدد از 100 تا کم کنند و به سابقه تحصیلی (با سوالات تشریحی با ارزش بالاتر) بدهند؛ تا دارندگان معدل‌های 15 تا 20 شانس بیشتری برای ورود به دانشگاه دولتی داشته باشند این عمل رانت است؟ 37 سال سازمان سنجش و مافیای کنکور از رانت 100 درصدی استفاده کردند و داوطلبان دارای معدل‌های زیر 15 را به دانشگاه‌های دولتی فرستادند، اجازه دهید 37 سال بعدی سابقه تحصیلی از رانت 60 و 85 درصدی (نه 30 درصدی) استفاده کنند و صاحبان معدل‌های 15 تا 20 به این دانشگاه‌ ها راه یابند. لازم است یادآوری شود، برخلاف نظر ایشان اولا ویژگی‌های استاندارد سئوالات تشریحی امتحانات نهایی (شامل روایی و اعتبار) بسیار بالاتر از ویژگی‌های استاندارد سوالات چهار گزینه‌ای کنکور است.

      ضمنا در باره لو رفتن سوالات در کنکور به دفعات و در سطح گسترده اتفاق افتاده در حالی که در امتحانات نهایی در یک حوزه کوچک آن هم 15 دقیقه قبل از شروع امتحان بوده که سریعا سوال جدید جایگزین شده است. همچنین، انواع نظر سنجی‌های اجتماعی نشان داده است، مردم بر خلاف نظر ایشان نسبت به معلمان شریف و امین آموزش‌و‌پرورش بسیار بیشتر از سازمان سنجش اعتماد و اطمینان دارند. به ویژه این که از قانون‌گریزی و قانون‌ستیزی این سازمان به ستوه آمده‌اند. حداقل از ایشان انتظار می‌رود سخن رئیس قوه مقننه که خود در آن اشتغال دارد را نادیده نگیرد که آقای لاریجانی توصیه کرد آن سازمان به‌خاطر اجرا نکردن قانون منحل شود. تعجب‌آور است که آقای احمدی لاشکی در حد زیاد از رفتار غیر قانونی چنین سازمانی پشتیبانی می‌کند؟!! از این که این نماینده مردم در مجلس نسبت به آسیب‌های کنکور که سبب ناکارآمدی نظام تعلیم و تربیت و به تبع آن سبب افت کمی و کیفی در اجرای برنامه‌های سایر نظام‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور شده، بی‌تفاوت است یا نمی‌داند چرا استادان دانشگاه هر سال نسبت به روند نزولی سطح سواد علم و فناوری و شایستگی‌های حداقلی دانشجویان ورودی معترض‌اند و مکرر هشدار می‌دهند، جای تأسف و تأثر بسیار دارد.

      سخنان ایشان که نادیده گرفتن ناهنجاری‌های پدید آمده در نظام آموزشی تربیتی کشور در اثر کنکورمحوری است، به مصداق آن است که «خانه از پای بست ویران است و خواجه در بند نقش ایوان است.» متأسفانه کنکور (با سئوالات چهار گزینه‌ای) آن قدر اثرات مخرب بر ارکان و اجزاء نظام تعلیم و تربیت کشور گذاشته که پیامدهای سوء ناشی از حذف یا کاهش حداکثری تأثیر آن در پذیرش دانشجو هرچه باشد؛ تأکید می‌شود هرچه باشد (که می‌تواند به حد اقل کاهش یابد) قابل تحمل است. اما انگیزه مافیای کنکور در غوغا سالاری علیه ضریب ضعیف 30 درصدی سابقه تحصیلی با تأثیر قطعی چیست؟ بدون تردید دانش‌آموزانی که اهل درس خواندن عمیق و کسب معدل‌های بالا در امتحانات نهایی هستند، از تأثیر هرچه بیشتر سابقه تحصیلی سود می‌برند و اگر این ضریب مطابق قانون در سال 98 به 85 درصد برسد همه دانش‌آموزانی که معدل‌های 15 تا 20 دارند بر روی صندلی رشته دانشگاه‌های دولتی دلخواهشان خواهند نشست و دانشگاه‌ها از فارغ‌التحصیلان با سواد بالاتری برخوردار خواهند شد.

      اما آن دسته از دانش‌آموزانی که اهل درس خواندن عمیق نیستند و امید به کسب معدل‌های بالا را ندارند و می‌خواهند از طریق دوپینگ ترفندهای کنکور صاحب رتبه‌های بالا شوند و بدین ترتیب جای افراد ذی‌حق دارای معدل بالا را در رشته دانشگاه‌های پر‌طرف‌دار غصب کنند؛ لذا با پرداخت‌های چند میلیونی دست به دامن مافیای کنکور شده‌اند تا صندلی مرغوب را به راحتی تصاحب کنند. برای همین است که طی 11 سال گذشته مافیای کنکور و در رأس آن سازمان سنجش اجازه نداده دو قانون مصوب مجلس که در جهت افزایش سالانه ضریب تأثیر سابقه تحصیلی و کاهش ضریب تأثیر کنکور تصویب شده اجرا شود.

      بنا بر آنچه که از گذشته در نظام کنکورمحوری مرسوم بوده و نیز در اثر اجرا نشدن قوانین مصوب مجلس در سنجش و پذیرش دانشجو، سال‌ها است که هزاران ورودی با معدل‌های 10 تا 14 که با مدد مافیای کنکور رتبه‌های بالای دو، سه و چهار رقمی را کسب کرده‌اند وارد رشته دانشگاه‌های دولتی پرطرف‌دار شده‌اند و سطح آموزش دانشگاه را پایین آورده‌اند؛ که رشد آمار کسر واحدی و مشروط‌شدگان دانشگاه‌ها و فریاد استادان از بیسوادی ورودی‌های هر سال کنکور نشان از افت سواد علم و فناوری دارد و این پدیده ناهنجار نزول توسعه همه جانبه کشور را در پی داشته است.از طرفی، سازمان سنجش با تبلیغات دروغین اعلام می‌کند بیش از 85 درصد ظرفیت کل دانشگاه‌ها از طریق سابقه تحصیلی و بدون شرکت داوطلب در کنکور تکمیل می‌شود؛ که با توجه به آمارهای منتشر شده توسط همان سازمان درباره شرکت‌کنندگان در جلسه کنکور و مقالات و یادداشت‌های متعدد منتشر شده توسط موافقان قانون در رسانه‌ها، تعداد داوطلبانی که بدون کنکور جذب دانشگاه‌ها می شوند کمتر از 8 درصد ظرفیت کل دانشگاه‌ها است.

      لذا عملا این روش اعلام شده در قانون (جذب بدون کنکور) هیچگاه تحقق نیافته است. دلیل آن هم بسیار روشن است. وقتی ضریب تأثیر کنکور به حداکثر ممکن (100) افزایش یافته و ضریب تأثیر سابقه تحصیلی به حد اقل ممکن (صفر) کاهش یافته، چرا داوطلبان به دنبال درس خواندن عمیق و افزایش معدل بروند؛ راه راحت شرکت در کنکور است. آنها نمی‌خواهند شانس خود را با توجه به کنکور با ضریب 100 از دست بدهند، لذا تقریبا همه داوطلبان در چنین کنکوری شرکت می‌کنند. از سوی دیگر مافیای کنکور که از هم اکنون، از داوطلبان کنکور 98 دارای معدل پایین، پول زیادی گرفته و متعهد شده‌اند رتبه کنکور آنها را برای پذیرش در بهترین رشته دانشگاه‌ها بالا ببرند، با اعمال ضریب تأثیر سابقه تحصیلی 30 و افزایش آن تا 60 و 85 درصد به صورت قطعی، دیگر نخواهند توانست به تعهدات خود عمل کنند و داوطلبان دارای معدل ضعیف را به دانشگاه‌های دولتی روانه سازند. لذا دست به هیاهو و غوغا‌سالاری علیه مصوبه بسیار ضعیف آن شورا و فرایند امتحانات نهایی زده‌اند.

      بر خلاف نظر آقای احمدی لاشکی، به دارندگان معدل پایین توصیه می‌شود که با درس خواندن عمیق برای ترمیم معدل خود تلاش کنند. بدیهی است هر چه ضریب تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بیشتر شود دانش‌آموزان معدل بالا بیشتر سود می‌برند و پذیرش دانشجو به عدالت آموزشی نزدیک‌تر و دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلان باسوادتری تحویل جامعه خواهند داد. البته با توجه به نظرات اعلام شده موافقان اجرای قانون در رسانه‌های گوناگون که چه به صورت یادداشت و یا در کامنت‌های مختلف منتشر شده، لازم است به موازات افزایش 30 تا 85 درصدی ضریب تأثیر قطعی سابقه تحصیلی در پذیرش دانشجو، آموزش‌وپرورش از خواب بیدار شود و ضعف و تنبلی را کنار بگذارد و شرایط لازم برای اقدامات زیر (که کمک مجلس در تأمین شرایط ضروری است) را هر چه سریع‌تر فراهم کند، تا هر گونه بهانه را از سازمان سنجش و مافیای کنکور سلب نماید؛ هرچند که پیش‌بینی می‌شود این دو به‌خاطر منافع‌شان در این صورت باز هم دست بردار نخواهند بود و انگ‌های جدیدی به امتحانات نهایی وارد خواهند ساخت:

      1- امنیت سوالات امتحانی را در حد بالاترین درجه اطمینان افزایش دهد.
      2- درجه استاندارد سوالات امتحانی را بالا ببرد.
      3- حوزه‌های امتحانی با وسعت بیشتر انتخاب و تعداد آن به نصف کاهش داده شود.
      4- سوالات امتحانی هر حوزه امتحانی در مرکز به تعداد داوطلبان هر حوزه تکثیر و توزیع شود که نیاز به تکثیر در محل نباشد.
      5- مقیاس نمرات را از 20 به 120 تا 160 تغییر یابد.
      6- به‌جای بارم‌بندی سوالات از کدگذاری استفاده شود (نظیر مسابقات بین‌المللی تیمز).
      7- حوزه‌های امتحانی اوراق دانش‌آموزان را پس از امتحان و جدا کردن سر برگ مشخصات، بلافاصله اسکن و فایل آن را به مرکز استان و پایتخت ارسال کنند.
      8- تصحیح اوراق امتحانی به صورت الکترونیکی (هر ورقه توسط دو تا سه تن از معلمان مجرب و امین در مراکز استان و به صورت نمونه‌ای در پایتخت) انجام شود.
      9- در پایتخت با استفاده از نمونه‌گیری تصادفی سیستماتیک تعدادی از اوراق امتحانی توسط معلمان طراح سوال باز تصحیح شود و خطای تصحیح و نمونه‌گیری را کنترل و در صورت لزوم اقدام اصلاحی لازم را انجام دهند.
      10- میانگین نمرات دانش‌آموزان در استان‌های مختلف بررسی شود و در صورت معنی داری تفاوت قبل از اعلام نتیجه چاره‌اندیشی شود.

      احمد حج فروش
      پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت

      منبع : https://www.khabaronline.ir/detail/7...iety/education


      پینوشت :
      ـ انگار این آقای احمد حج فروش عقده و کینه شخصی داشته که اینطوری به این نماینده محترم و سازمان سنجش حمله میکنه و اون رو مافیا می نامه
      ـ و انگار باز از سوی آموزش و پرورش اجیر شده تا با تحقیر شان سازمان سنجش و با ایجاد شک ، حقانیت نداشته آموزش و پرورش و امتحانات لو رفته و غیر استاندارد و ... رو اثبات کنه و از امتحانات ترمیم معدل دفاع کنه
      ـ سوالی که هست چرا آقای احمد حج فروش اینگونه با این غلظت از هجمه و حمله ، اسب هایش را میتازاند؟!
      قضاوت با شما



    2. Top | #2
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      عین همون استراتژی هست ک قراره ی هفته هزار تا سرباز بگیرن بعد از دولتشون قرامت بگیرن بریزن بازار رو کنترل کنن بعد پشت پرده التماس کنن همون سیاست همون اش همون کاسه
      مشاور

    3. Top | #3
      کاربر حرفه ای

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط artim نمایش پست ها
      عین همون استراتژی هست ک قراره ی هفته هزار تا سرباز بگیرن بعد از دولتشون قرامت بگیرن بریزن بازار رو کنترل کنن بعد پشت پرده التماس کنن همون سیاست همون اش همون کاسه
      تو یک خط تموم منطقه رو نقد کردی

    4. Top | #4
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      ولش کن با اینو اصلا کسی آدم حساب نمی کنه بزار هر چی میخواد بگه معلومه پول خوبی بهش دادن تا اومده همچین سس شعرایی میگه وگرنه همه میدونن سوالات نهایی لو میره با اینکه من اواخر امتهانات نهایی فهمیدم و 1.5 ساعت مونده به نهایی سوالات زیست رو گیر آوردم تونستم 12 بگیرم یعنی هیچی نخونده بودم فقط از بین اون ورقه سوالای آسون رو انتخاب کردم حفظ کردم
      هر کی هم باور نداره قرآن بیاره قسمم میخورم در ضمن یه کارت 10 دلار پلی استیشن ازم گرفت و سوالات رو داد
      مدارکش هم موجود هست

      ویرایش توسط SattarKhan : 09 مرداد 1397 در ساعت 23:09

    5. Top | #5
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط SattarKhan نمایش پست ها
      ولش کن با اینو اصلا کسی آدم حساب نمی کنه بزار هر چی میخواد بگه معلوم پول خوبی بهش دادن تا اومده همچین سس شعرایی میگه
      همه به ظاهر مقاله یه طرف ، این تیکش هم یه طرف که میگه ؛

      بر خلاف نظر آقای احمدی لاشکی، به دارندگان معدل پایین توصیه می‌شود که با درس خواندن عمیق برای ترمیم معدل خود تلاش کنند.

      پ.ن : #خودتی!

    6. Top | #6
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      طرف انقدر سطح سوادش پایینه که نمیدونه سطح سوالای نهایی قابل مقایسه با کنکور نیست اینو باید یه بار ببری کنکور بده

    7. Top | #7
      کاربر حرفه ای

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      یکی بهش بگه قانون حذف کنکور حذف شده
      یکی بهش بگه تراز امتحان نهایی رو نمیشه با کنکور یکی کرد
      یکی بهش بگه سوالات لو رفته بود
      یکی بهش بگه پراکندگی معدل یکسان نیست
      یکی بهش بگه با تاثیر قطعی تراز پایین میاد
      یکی بهش بگه امکانات توی تهران هم یکسان نیست چه برسه به جای دیگه
      یکی بهش بگه سطح سوالات هر درس که ممکنه تو سال های مختلف سخت یا آسون طرح بشه رو نمیشه هم تراز کرد
      یکی بهش بگه یه دلیل عقلی و منطقی بیار واسه ....وز .....وز کردنات
      یکی بهش بگه زر نزنی نمیمیری
      یکی بهش بگه .................نخور
      یکی بهش بگه تو چکاره ای ؟؟؟

    8. Top | #8
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      الان داشتم تور ایران رو میدیم دوستان ترک زبانمون میدونن چه فیلم مشهوری هست تو بین ترکا ( چون دوبلش آذریه ) تو اونجا یه دیالگی هست که میگه " گه باشین یه " به معنی " بیا سرش و بخور" دقیقا مخصوص این آقا گفته شده

    9. Top | #9
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      اما آن دسته از دانش‌آموزانی که اهل درس خواندن عمیق نیستند و امید به کسب معدل‌های بالا را ندارند و می‌خواهند از طریق دوپینگ ترفندهای کنکور صاحب رتبه‌های بالا شوند و بدین ترتیب جای افراد ذی‌حق دارای معدل بالا را در رشته دانشگاه‌های پر‌طرف‌دار غصب کنند؛ لذا با پرداخت‌های چند میلیونی دست به دامن مافیای کنکور شده‌اند تا صندلی مرغوب را به راحتی تصاحب کنند.

      پ.ن : بلانسبت جمع یا خره یا خودشو زده به خریت ، اصلا شما ادبیات و لحن کلام رو داشته باش ، غصب کنند!

    10. Top | #10
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      دوستانی که در فهمیدن آرایه های ادبی مشکل دارن
      میتونن از طریق مقایسه اراجیف این شخص و ضرب المثل معروفِ شهر که شلوغ بشه قورباغه هفت تیرکش میشه
      به راحتی مفهوم آرایه اسلوب معادله رو متوجه بشن
      کسی که میخواهد زنده بماند
      باید مبارزه کند
      و کسی که دست از مبارزه بردارد
      آن هم در جهانی که هستی آن وابسته به مبارزه کردن است لایق زنده ماندن نیست .
      " آدولف هیتلر "


    11. Top | #11
      کاربر نیمه فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      عقده ایای عوضی
      با چه مبنای همچین کسایی مسئول بشن هرچند 90درصد مسئولین ایرانی همینن
      ولی ایشالا تو مناظره ها دهنشون آسفالت میشه ...

    12. Top | #12
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط _Mammad_ نمایش پست ها
      عقده ایای عوضی
      با چه مبنای همچین کسایی مسئول بشن هرچند 90درصد مسئولین ایرانی همینن
      ولی ایشالا تو مناظره ها دهنشون آسفالت میشه ...
      من که چشمم آب نمیخوره این مناظره برگزار بشه
      حالا یا فشار میارن کلن لغو میکنن مناظره رو
      یا وزیر آموزش پرورش شرکت نمیکنه توش که از اعتبار برنامه کاسته بشه
      کسی که میخواهد زنده بماند
      باید مبارزه کند
      و کسی که دست از مبارزه بردارد
      آن هم در جهانی که هستی آن وابسته به مبارزه کردن است لایق زنده ماندن نیست .
      " آدولف هیتلر "


    13. Top | #13
      کاربر حرفه ای

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      با مفهوم جفت پا باید آشنا بشه این آقا وگرنه منطق حالیش نیس

    14. Top | #14
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نوکرتم



    15. Top | #15
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mghp نمایش پست ها
      با مفهوم جفت پا باید آشنا بشه این آقا وگرنه منطق حالیش نیس
      مرزهای منطق رو یه تنه جابجا کرده
      میگه لو رفتن ، عدم استاندارد بودن و سلیقه ای تصحیح کردن ورقه ها بهانه های تکراری هستن که در نتیجه بی اطمینانی به سلامت 120 سال قدمت امتحانات نهاییه!!
      حالا ادامه اراجیف و مزخرفات الحاقیش که به کنار ازشون فاکتور میگیریم ، واقعا 120 سال گذشته زمان قجرها امتحانات نهایی برگزار میشده!؟!


      لذا، سخنان اخیر او نیز حاکی از آن است که کماکان حامی سازمان سنجش است. چرا که متهم‌کردن سابقه تحصیلی به اشکالات بسیار، از جمله: استاندارد نبودن و لو رفتن سئوالات امتحانات نهایی، تفاوت نظر در تصحیح اوراق امتحانی و بی‌اطمینانی نسبت به سلامت امتحانات نهایی که بیش از 120 سال قدمت دارد. همه اینها بهانه‌های تکراری برای جلوگیری از اجرای دو قانون در زمینه حذف کنکور و کاهش ضریب تأثیر کنکور بوده است و آقای احمدی لاشکی همواره به عنوان عامل بازدارنده اجرای قانون، نظرات مخالفان اجرای قانون را نمایندگی کرده است.
      پ.ن : امثال ایشون معلوم نیست این شر و ورهای مفلوکانه رو از کجاشون در میارن و سرشان همزمان در چند آخوره

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن