اولا همیشه این طور نبوده
ثانیا به امکانات هم ربط کمی داره اگه این جوری بود باید دانش آموز های طهرانی همیشه تک رقمی بودن چون بهترین معلم ها اونجان اما این طور نیست
ثالثا تنها دلیل این می تونه باشه که تو مدارس تیز هوشان رقابت خیلی زیاده اما سایر مدارس حتی نمونه ها این جوری نیستند
رابعا خود دانش آموز خیلی مهمتره
"A Smooth Sea Never Made a Skillful Sailor"
اگه فکر میکنید مدرسه تیزهوشان یعنی رتبه برتر کنکور و یعنی بهترین معلما و بهترین شرایط سخت در اشتباهید.
علامه حلی ۱ تهران با اون همه افتخارات هرچقد که رتبه ۳ رقمی و دو رقمی داره رتبه بالای ۵ ۶ هزار منطقه تا ۱۰ ۱۲ هزارم داره... من خودم از نزدیک شاهد بودم...
خب شرایط برای همه یکی بوده ولی هرکی خودش خواسته خونده و رتبه اوورده هرکی نخواسته با بهترین معلما هم کاریش نمیشه کرد.
در ضمن اکثر چیزایی که معلما درس میدن تو کتابای بازار هست همین عمارلو جزواتش همین کتاباشه تازه کتاباش نظم بیشتری دارن و گاهی کامل ترن من جفتشو داشتم.
الکی با این چیزا سرخودتو گرم نکنید.
درسته از این استثنا ها یی که گفتیدهست توی مدرسه های تیزهوشان که رتبه نجومی بیارن،ولی سوال اصلیم اینه که چرا استثنایی وجود نداره که یه نفر از مدرسه ای غیر تیزهوشان رتبه تک رقمی بیاره،حتی یک سال؟
و هر سال رتبه های برتر از بین ۵-۶مدرسه هستن!یعنی فقط کسایی که توی مدارس تیزهوشان هستن خواستن و خوندن و تک رقمی شدن؟این همه مدرسه غیر تیزهوشان هست یعنی واقعا هیچکس توی این مدرسه ها نخواسته و نخونده؟
یا کسایی که توی مدرسه تیزهوشان هستن به قول شما خواستن و خوندن تک و دانش اموزای مدرسه های دیگه ول معطلن!
یا همونطور که توی همین تاپیک اشاره شد بخاطر امکانات و دبیراست.
یا اونا خیلی باهوشن و بچه های مدارس دیگه اگه بخوان و تلاش کنن هم نمیتونن رتبه برتر بشن .
یا ترکیبی از این سه.
اونا هیلی باهوشن جوابش یک کلمس. همین و همین... باهوش و با پشتکارن و از سال اول دوم دبیرستان میخونن.
بهترینای کنکور کشور دارن تو مدرسه کنکور هدف تو تهران درس میدن شیمی بابایی زیست عمارلو فیزیک خسروانی و ادبیات سبطی... و بهترینا. ولی کو پس رتبه های تک رقمی این اموزشگاه؟! دیگه رو دست این دبیرا تو ایران نیست.
معلم صرفا ۱۰ ۱۵ درصد کاره . صرفا و صرفا.من خودم مدرسه تیزهوشان بودم و همه اینارو از نزدیک لمس کردم.
خیلیا از معلمای علامه حلی ۱ تهران یا بقیه اصلا اسمشونو کسی نمیشناسه ادمای برند و برجسته ای نیستن.
معلم خوب صرفا ۲۰ درصد کاره و این چیز بدیهیه کسی که تو تیزهوشانه و رتبه تک میاره قاعدتا نمیگم از همه ولی از ۸۰ درصد بچه های مدارس نمونه و عادی یه سروگردن بالاتره حالا بین همین بچه های سمپاد خنگ و خول تا دلت بخواد هست که تا رتبه ۱۳ ۱۴ هزارم میارن.البته عذر مبخوام ک اینجوری میگم خودشونن ک نمیخونم در واقع
دوستان بحث بسیار جالبی هست و نظرات هم همینطور ، جالبیش اینجاس که بعضی از دوستان با مثال زدن رتبه های بالای ده هزار از مدارس سمپاد میخوان اینجوری استدلال کنن که اگر مدرسه خوب بود و تاثیر داشت پس اینا هم باید خوب میشدن ، نه دوستان گرامی کنکور دادن ترکیبی از چند عامله ، پشتکار و ممارست ، هوش و معلم خوب و عوامل دیگه ای مثل خانواده و ... هر کدوم اینا که نباشه کار سخت میشه و معمولا یکیش به تنهایی هم یا جواب نمیده یا باعث میشه موفقیت زمان بسیار بیشتری ببره .
مطمئنا تو مدارس عادی هم بچه هایی هستن که ساعات مطالعه هفتگیشون با ساعات نفرات برتر سمپادی قابل رقابته ولی معمولا نتایج بسیار عالی و تک رقمی و دو رقمی نمیارن . اگر مدرسه و هوش تاثیری نداشت باید مدارس معمولی هم مثل مدارس سمپاد هم رتبه ی خوب و تک رقمی داشتن هم بد ، در حالی که بسیاری از مدارس عادی بهترین نتیجه شون با بدترین نتیجه مدارس تیزهوشان یکیه . و صد البته استثنا هم وجود داره .
بحث کردن در این رابطه بی فایدس یا میتونید بشینید و غر بزنید که چرا رتبه تک رقمیا از سمپادای معروفن و بگید که اونا معلم خوب دارن چون ما نداریم پس ما نمیتونیم رتبه شیم. یا میتونید کنار بزارید اینارو و درست حسابی درستونو بخونید تک نشد دو یا سه رقمی بشید. خیلی معادله ساده ایه.
آقا جان همونایی که قراره تو آینده تک رقمی بشن آزمون میدن میرن تیزهوشان
حالا اینم که سمپاد برنامه کلاسی خوبی داره و دبیرا خوبن موثره(ولی خودم به دبیر اعتقادی ندارم ولی به برنامه چرا)
جو درسخونی هم که میگن فک کنم دیگه تو آزمون آزمایشی به راه افتاده و تو مدرسه کم شده
و باور کنیدکه تو این مدارس شق القمر نمیشه و فقط به پشتکار و کمی هم هوش دانش آموز بستگی داره
و در آخر این که خانواده تو هر شرایطی پشتت باشن
اگه مدرسه تعیین کننده رتبه بود باید تمام سمپادی ها رتبه میشدن
اما اصلا اینطوری نیست , حداقل من 10 نفر رو میشناسم که سمپادی بودن اما بالای 6000 شد رتبشون
فرق سمپاد با مدرسه عادی در اینه که اونجا یه مشت خرخون دور هم جمع میشن
و به خاطر رقابتی که بینشون هست بیشتر خر میزنن
واسه همین موفق ترن
به همین سادگی
کسی که میخواهد زنده بماند
باید مبارزه کند
و کسی که دست از مبارزه بردارد
آن هم در جهانی که هستی آن وابسته به مبارزه کردن است لایق زنده ماندن نیست .
" آدولف هیتلر "
بعضی دوستان فقط میان از کسایی که سمپادی بودن و رتبه برتر نشدن میگن،بحث ما از اونا سواست.
رتبه تک رقمی اوردن رو قبول میکنیم که در توان بچه های مدارس غیر تیزهوشان نیست ،ولی حتی بچه های مدارس غیرتیزهوشان توی رتبه دو رقمی ها هم خیلی کم دیده میشن یا اصلا خبری ازشون نیست.
حتی دانش اموزایی که هرسال در رشته هایی مثل مهندسی برق و کامپیوتر و مکانیک دانشگاه شریف هم قبول میشن همه از مدرسه های تیزهوشانن و شاید فقط یکسال یه نفر از یه مدرسه عادی قبول بشه .
خب این وسط یچیزی میلنگه ،حتی همون رشته تجربی هم هرساله دانش اموزان مدارس تیزهوشان توی رشته های دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی دانشگاه های خوب ظرفیت رو پر میکنن و خبری از دانش اموزان مدارس غیرتیزهوشان نیست ،شاید چند سال بگذره تا ۳-۴استثنا پیدا بشه.
نمیشه بگیم هیچکس توی مدارس نمونه و... باهوش نیست و تلاش نمیکنه ،توی همین انجمن هم فقط دانش اموزای مدرسه های تیزهوشان تونستن توی اون سه رشته و دانشگاهی کهگفتم قبول بشن و از مدارس دیگه خبری نیست.
و فکرنکنم صرفا چون دبیرای علامه حلی ۱ شناخته شده نیستن خوب نباشن.
لطفا همه دوستان در بحث شرکت کنید و صرفا خواننده نباشید.
ویرایش توسط T.K : 07 مرداد 1397 در ساعت 03:37
اگر مدرسه اصلا تاثیری نداشت باید مدرسه ی عادی ای هم پیدا میشد که نتایجش فقط بخاطر خرخونی بچه هاش در حد مدارس تیزهوشان بعضی مدارس خاص باشه
محمد بابایی رتبه ی 14 کنکور 95 توی غیر انتفاعی درس خونده بود و هیچ اعتقادی به کلاس و دی وی دی نداشت و موفقیت خود رو نتیجه ی کتاب ها و تلاش خود می دونست.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)