گوگل هفته پیش از قابلیت‌های محدودسازی استفاده از اسمارت‌فون‌ها در اندروید P رونمایی کرد. این قابلیت امکان مشاهده مدت زمان استفاده از اسمارت‌فون و هریک از اپلیکیشن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند و از سوی دیگر می‌توانند قوانین محدودکننده و کنترلی برای جلوگیری از اعتیاد به اسمارت‌فون تعریف کنند.
حالا، به نظر می‌رسد اینستاگرام هم به دنبال جلوگیری از اعتیاد جوانان به خودش است و دارد ویژگی «Usage Insights» را به اپلیکیشن‌ها اضافه می‌کند.
ظاهرا ویژگی «Usage Insights» می‌خواهد «time spent» یا مدت زمان استفاده کاربران از اینستاگرام را نشان دهد ولی هنوز معلوم نیست بازه‌های اندازه‌گیری این قابلیت چگونه است. آیا ماهیانه یا هفته‌ای یا روزانه نمایش داده می‌شوند؟



ابتدا، سایت تک‌کرانچ از یافتن کدهای جدیدی به نام «Usage Insights» در اپلیکیشن اندروید اینستاگرام خبر داد و ساعتی پس از آن، کوین سیستروم، مدیرعامل اینستاگرام در توییتر این موضوع را تایید کرد.
«Usage Insights» می‌خواهد به کاربران بگوید چه مدت زمانی از اینستاگرام استفاده کردند تا بهتر بتوانند زمان خودشان را مدیریت کنند. کوین سیستروم، این ویژگی را مثبت و عمدی ارزیابی کرده و بخشی از راه‌کارهای این شرکت برای مدیریت تاثیرات فضای آنلاین بر مردم نام برده است.
یکی دیگر از اقدامات اینستاگرام برای افزایش سلامت افراد جامعه، کاهش استفاده و نمایش آگهی‌های تبلیغاتی است.




آن‌طور که سایت تک‌کرانچ و برخی سایت‌های دیگر گزارش دادند؛ گزینه «Usage Insights» در منوی سایدبار اپلیکیشن اندرویدی اینستاگرام اضافه شده است. البته هنوز مشخص نیست این قابلیت چه زمانی برای تمام کاربران فعال می‌شود و چگونه کار می‌کند.
اینستاگرام می‌خواهد چندین ویژگی جدید دیگر هم به برنامه‌اش اضافه کند. مثلا گزارش شده یک نوار ایموجی جدید به بخش کامنت‌ها افزوده خواهد شد تا کاربران سریع‌تر بتوانند در کامنت‌ها از این شکلک‌ها استفاده کنند.




همین‌طور، امکان پاسخ‌گویی مستقیم به کامنت‌ها از داخل بخش «نوتیفیکیشن بار» هم فراهم شده است.
در ماه‌های اخیر، شرکت‌های زیادی تلاش کردند نسبت به استفاده افراطی کاربران از اسمارت‌فون‌ها و اپلیکیشن‌ها واکنش نشان بدهند و گزینه‌ها یا ابزارهای خودانتخابی برای این کاربران با هدف مدیریت زمان در فضای مجازی فراهم کنند.