خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 2 از 4 نخستنخست 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 16 به 30 از 52
    1. Top | #16
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط hopluk نمایش پست ها
      پس اون کشتیِ (کشتی فله بر CF_CRYSTAL) که بهش خورده کجاس ؟ چه به روز اون اومده ؟ اصلا چرا در تصویر ها نیست ؟!! (فقط عکس کشتی نفت کش ایران که تنها گرفتار آتش شده هست ولی اون یکی کشتی اصلا نیست !)

      این ها ! : صحیح و سالم لنگر انداخته (Moored) در East China Sea !! (آخرین آپدیت 3 دقیقه پیش) فقط کشتی ایرانی به اون شدت نابود شده ؟!! ؟؟؟؟
      Vessel details for: CF CRYSTAL (Bulk Carrier) - IMO 9497050, MMSI 477550800, Call Sign VRIC2 Registered in Hong Kong | AIS Marine Traffic
      دوست عزیز این خبر غرق شدن کشتی از سایت سی ان ان :
      Oil tanker burning in the East China Sea sinks - CNN

      تو بخشی از خبر اومده :
      China's Ministry of Transport said the 21 Chinese sailors from the CF-Crystal had been rescued.
      که یعنی ۲۱ دریانورد چینی از سی اف کریستال نجات داده شدن
      پس یعنی کشتی چینی هم آسیب دیده. ضمن اینکه اون جایی که گفتین کشتی لنگر انداخته همونجاییه که سانچی آتیش گرفته. هفتا اقیانوس که طی نکرده لابد آسیبش اونقدری بوده که بتونه تا بندر برسه.
      ضمن اینکه مطمئنا اگه چیز مشکوکی بود حادثه تاحالا قطعا گندش در میومد توی رسانه های داخلی و خارجی.
      بعدم اینکه میگید چرا فقط سانچی ترکیده٬ کلی پارامتر بستگی داره توی برخورد. من میتونم الان دوتا پرایدو براتون جوری بهم بکوبم که یکیش کلا مچاله بشه یکیش فقط غر بشه :/


    2. Top | #17
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mahdi نمایش پست ها
      دوست عزیز این خبر غرق شدن کشتی از سایت سی ان ان :
      Oil tanker burning in the East China Sea sinks - CNN

      تو بخشی از خبر اومده :
      China's Ministry of Transport said the 21 Chinese sailors from the CF-Crystal had been rescued.
      که یعنی ۲۱ دریانورد چینی از سی اف کریستال نجات داده شدن
      پس یعنی کشتی چینی هم آسیب دیده. ضمن اینکه اون جایی که گفتین کشتی لنگر انداخته همونجاییه که سانچی آتیش گرفته. هفتا اقیانوس که طی نکرده لابد آسیبش اونقدری بوده که بتونه تا بندر برسه.
      ضمن اینکه مطمئنا اگه چیز مشکوکی بود حادثه تاحالا قطعا گندش در میومد توی رسانه های داخلی و خارجی.
      بعدم اینکه میگید چرا فقط سانچی ترکیده٬ کلی پارامتر بستگی داره توی برخورد. من میتونم الان دوتا پرایدو براتون جوری بهم بکوبم که یکیش کلا مچاله بشه یکیش فقط غر بشه :/

      عزیزم خودم قبل از اینکه بگید پی بردم البته بعد از نوشتن پستم . خیلی ممنون .
      لابد جنس کشتی ایران از آهن های Scrap بوده !! نفت هم که توش بودهوو. ای کاش یه تصویر هم از اون CF_Crystal نشون بدن.
      ویرایش توسط hopluk : 24 دی 1396 در ساعت 22:23

    3. Top | #18
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      واقعا دردناکه....خدا به خونواده هاشون صبر بده....روحشون شاد
      لب لعلش چو مرا جان عزیز است
      عمری بود آن لحظه که جان را به لب آرم


    4. Top | #19
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      تو مملکتی زندگی میکنیم که گنده ترین مقامات کشور رو تو دنیا آدم حساب نمیکنن و حتی اجازه نمیدن علت حادثه رو جویا بشه ! ( هرچند اون مقام هم بعد n روز فقط واسه ظاهر قضیه دست به کار شد ! وگرنه مشکلی نبود که...کشتی بیمه بود !!! )
      مملکتی که معترضا مگس و کرکس و آشغا.ل و به قول رئیس جمهورش خار و خاشاک و و گاو گوسفند خطاب میشن و حمایت کننده های فرمایشی دریای پاک کننده !
      مملکتی که رئیس جمهورش یه جوری حرف میزنه و همه رو میکوبه انگار مردم باید بیان مقامات دزد و فاسد رو برکنار و محاکمه کنن !!! ( هرچند با توجه به اینکه به گفته ی خودش 200 هزار میلیارد از 360 هزار میلیارد بودجه در اختیار دولت نیست و همه میدونیم دست کیه ! همون مقداریم که میمونه میشه اختلاس و بودجه ی حوزه های علمیه و قدرت دادن به سپاه واسه سرکوب مردم و پرونده سازی و هزارتا چیز دیگه ! احتمالا باید منتظر احمدی نژاد 2 بعد تموم شدن دوره ی ریاست جمهوریش باشیم ! اگه برسه به اون روز البته !! )
      تسلیت برای جانباختگان هم که دیگه داره خز میشه تو ایران !!
      ویرایش توسط Majesty : 25 دی 1396 در ساعت 01:15

    5. Top | #20
      در انتظار تایید ایمیل

      Romantic
      نمایش مشخصات


      تو را می سپارم به مینای مهتاب
      تو را می سپارم به دامان دریا

      خدا رحمتشون کنه .....روحشون شاد
      خدا به خانواده هاشون صبر بده



    6. Top | #21
      کاربر فعال

      Maghror
      نمایش مشخصات
      تفاوت انسانیت ایالات متحده و چین جایی مشخص میشه که
      هواپیمای بویینگ گشت دریایی نیروی دریایی ایالات متحده مساحت 13200کیلومتر از دریا رو به امید پیدا کردن یک ایرانی گشت میزنه ولی چین میگه بذار همشون بسوزن تا میعانات نفتی تموم بشه و هیچی نمونه که دریای مارو آلوده کنه!
      بلند بگو مرگ بر امریکا
      من بنده ی آن دمم که ساقی گوید
      یک جام دگر بگیر و من نتوانم ...

    7. Top | #22
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نفتکش سانچی غرق شده ولی دریایی از پرسش و ابهام باقی ماند، ابهام هایی که دست به دست در فضای مجازی می چرخند و هر کس فارغ از تخصص و اطلاعاتی که دارد، فرضیه و پاسخی برای حل شان تولید می کند. در گزارش پیش رو از خلال یک گفتگوی مجازی مفصل، نظرات یک کارشناس درباره مهم ترین پرسش های مطرح درباره سانچی استخراج شده است. کارشناسی با اکانت دریانورد در توییتر فعال است و به سوالات پاسخ داده، خود را مدرس دوره های دریایی با ده سال سابقه کار روی شناورهای نفتکش معرفی کرده است. در پاسخ به سوالات همچنین از نظر یک کارشناس دیگر هم استفاده شده است.

      ۱- کشتی ها تصادف می کنند؟
      بله به راحتی! اگر عبارت collision at sea را گوگل کنید، نتیجه شما را شگفت زده خواهد کرد و خواهید دید که کشتی ها هم مثل سایر وسایل نقلیه آمار تصادف بالایی دارند. در یکسال اخیر سه کشتی نیروی دریایی آمریکا نیز در همان منطقه تصادف کرده اند. کشتی یک وسیله ی نقلیه است و اگر راهبرش خطا کند،‌ تصادف اتفاق می افتد. کشتی یک وسیله ی نقلیه است که توسط انسان هدایت می شود و دقیقا مثل یک ماشی می ماند. تمام دستگاه های کمک ناوبری ماشین هستند و قدرت تصمیم گیری ندارند. افسر ناوبر است که تصمیم نهایی را می گیرد. بنابراین خطای انسانی بخش جدا نشدنی از این ماجراست. اگر افسر ناوبری تصمیم اشتباهی بگیرد یا دیر تصمیم بگیرد، نتیجه اش می شود تصادف که اصلا اتفاق نادری نیست محدوده ی دریایی که تصادف رخ داده، یعنی از دریای چین تا دریای زرد، بسیار پر تردد و با سابقه ی زیاد حوادث دریایی است.
      ۲- آیا نفرات حاضر در نفتکش سانچی در موتورخانه بودند؟
      خیر. دستورالعمل های ایمنی دریایی خیلی شفاف و مشخص هستند. بعد از تصادف باید تعادل کشتی، اطفا حریق و ترک کشتی را مدنظر قرار داد. هیچگاه هیچ دستوری مبنی بر پناه گرفتن در کشتی در حال غرق شدن نبوده و نیست.
      ۳- آیا کشتی چیزی به نام اتاق ایزوله یا اتاق امن دارد؟
      خیر. فقط از موتورخانه تنها در زمان حمله ی دزدان دریایی به عنوان اتاق امن استفاده می شود. هیچ ناخدایی در یک کشتی گرفتار حریق که هر لحظه امکان غرق شدن دارد، از نفراتش نمی خواهد که در پایین ترین نقطه ی کشتی که موتورخانه است، پناه بگیرند. نهایتا نفرات در بحرانی ترین حالت با پوشیدن لباس شناوری و جلیقه نجات به دریا می زنند.
      ۴- امکانات ایمنی این کشتی چطور بوده است؟
      امکانات ایمنی این مدل کشتی های نفتکش بسیار زیاد است. دو قایق نجات، 5 قایق نجات بادی، 14 حلقه ی نجات، جلیقه ی نجات و لباس شناوری بیشتر از تعداد سرنشینان. هر دو هفته یکبار هم پروسه تخلیه و استفاده از این تجهیزات تمرین می شود و همه نفرات دانش کافی دارند. همچنین امکانات اطفا حریق این کلاس کشتی ها بسیار زیاد است. دو نوع فوم مختلف با ظرفیت بالا، سیستم اطفا حریق با آب با تغذیه نامحدود از آب دریا، انواع کپسولهای قابل حمل در سایزها و تایپهای مختلف و ... در این کشتی وجود دارند. احتمالا دارد قایق های نجات طعمه انفجار شده باشند که پرسنل نتوانستد از آنها استفاده کنند.
      ۵- چرا پرسنل خودشان اطفا حریق نکردند؟
      تصادف در نقطه ی بسیار بدی اتفاق افتاد. محموله ی کشتی 1میلیون بشکه میعانات گازی (condensate) بوده و به اندازه ی بنزین قابلیت اشتعال دارد. اطفا حریق نزدیک به 160 هزار تن سوخت در یک کشتی تصادف کرده و از کار افتاده، انتخاب اول یک ناخدا نخواهد بود.
      ۶- چرا آتش سوزی رخ داد؟ احتمالا کشتی چینی بعد از برخورد بدنه ی نفکش را پاره کرده و به قسمت مخزن رسوخ کرده، همانجایی که ماده ی قابل اشتعال حالا در تماس با اصطلاک و جرقه های بدنه ی فولادی دو کشتی قرار گرفته و به سرعت مشتعل شده. احتمالا تصمیم ناخدا به ترک کشتی طبق دستورالعمل ایمنی بوده و در حین جمع شدن افراد در محوطه ی قایق نجات گرفتار یک انفجار کاری شده اند و همه چیز برایشان به پایان رسیده است. کشتی طوری طراحی شده که رو به باد قرار می گیرد. باد شدید آن شب، سوخت نشت کرده را به سمت قبل که قایق نجات بوده، می برده و همراهش شعله های چند ده متری و حجم عظیمی از گازهای کشنده و دود را به قسمت عقبی برده و دسترسی و کارایی نفرات در امر نجات را کاهش داده است. به غیر از گرما، شعله، دود که روند عملیات و کارآیی نفرات را کند می کرده، تاریکی شب و از همه مهمتر، کشندگی گازهای سمی که تمام محوطه را دربرگرفته اند هم اضافه کنید. در این حین اگر انفجاری رخ داده باشد، همه بی پناه در معرض میلیون ها ترکش و صدها متر شعله و چند صد درجه گرما بوده اند.
      ۷- آیا کشتی ها جعبه سیاه دارند؟
      بله، دستگاهی ضد ضربه، ضد آب و ضد حریق به نام VDR تمامی مکالمات پل فرمادهی، مکالمات رادیویی، اسکرین شات لحظه ای رادارها و نقشه های الکترونیک و سایر اطلاعات ناوبری مثل موقعیت جی پی اس، سمت و قطب نما و ... را در خودش هر لحظه ذخیره می کند. VDR توسط تیم امداد و نجات چینی روز قبل از غرق شدن برداشته شد و تحویل مقامات شد و از اطلاعاتش به راحتی می توان تمام جزئیات تصادف و واکنش های بعدی در پل فرماندهی را دید و شنید. جعبه سیاه طبق قانون تحویل پاناما خواهد شد ولی از ایران هم یک تیم در روند بررسی اطلاعات جعبه سیاه حضور خواهند داشت.
      ۸- چرا اجساد را پیدا نکردند؟
      یک روز قبل از غرق شدن سانچی یک تیم امداد چینی موفق شد حدود نیم ساعت وارد سانچی شود. در همین نیم ساعت پیکر دو نفر و جعبه سیاه را خارج کردند. به خاطر دمای بالای محیط، ریسک انفجار و انتشار گاز بیش از این مقدور نبوده است.
      ۹- مقصر تصادف کیست؟
      در تصادف کشتی ها مثل ماشین یک نفر مقصر و یک نفر متضرر نداریم بلکه درصدی از تقصیر بین طرفین توسط کارشناسان خبره تقسیم می شود. چون در دریا در هر صورت هر دو شناور موظف به انجام مانور جهت جلوگیری از تصادم هستند و وظیفه ی قانونی هر دو طرف ماجراست. کشتی ها بیمه های پوششی بسیاری دارند که تمامی ابعاد یک حادثه را برای مالک جبران می کنند، اعم از خسارت مالی، خسارت جانی و حتی مسئولیت های اجتماعی مثل خسارت ناشی از آلودگی زیست محیطی و ....
      ۱۰- آیا چینی ها کارشکنی کردند؟
      چون دریانوردی در آبهای آزاد انجام می شود، قوانین بین المللی ای وضع شده که این نوع حوادث، کشورهای درگیر حادثه در خم و پیچ قوانین داخلی همدیگر نشوند. چینی ها از روز اول در صحنه حاضر بودند. با این حال در نظر بگیرید که دولت عقب افتاده و کمونیستی چین خیلی از کنوانسیونها و معاهدات بین المللی را نپذیرفته و تعهد و الزام ندارد. از طرفی چینی ها بسیار منفعت طلب و کاسبکار هستند و هیچ چیزی برایشان مثل پول اهمیت ندارد. آنها معمولا همه چیز را بسیار پیچیده و قرار دادی می کنند. احتمالا برای همین کارهایی که کرده اند، تاکنون صدها هزار دلار از ایران چاپیده و صدها هزار دلار دیگه فاکتور آماده کرده اند، درصورتی عملیات امداد و نجات طبق کنوانسیون های دریایی یک اقدام داوطلبانه و انساندوستانه است که در تمام دنیا ظاهرا به جز چین انجام می شود.
      ۱۱- با وجود این همه تکنولوژی مثل GPS و رادار و ...، یک سیستم برای جلوگیری از برخورد یا حتی هشدار در صورت نزدیک شدن کشتی ها درست نشده است؟
      - سیستم ارتباطی کشتی ها یه تلفن ماهواره ای و ایمیل ماهواره ای هست که در اختیار کاپیتان است و شبانه روز وصل است. وجود رادار لزوما باعث پیش گیری از تصادف نمی شود. همه کشتی هایی که در طول تاریخ تصادف کردند، رادار داشتند. در هر کشتی فقط یه نفر مسئول هدایت و راهبری است و در پل فرماندهی مستقر شده. در آن ساعتی که تصادف رخ داده، کار عرشه هم تعطیل بوده، حتی روی عرشه هم کسی نبوده است.
      ۱۲- چرا از عملیات اطفا حریق هوایی استفاده نشد؟
      اطفا هوایی برای کشتی استفاده نمی شود. کشتی یا از تجهیزات خودش استفاده می کند، اگه ناتوان باشد، از کشتی ها و یدک کش های آتشخوار استفاده می کنند.
      ۱۳- کشتی دوم چه شد؟
      کشتی کریستال، کشتی باری بوده و غلات حمل می کرد. طبیعتا هیچ آتش سوزی و آسیب جدی نداشته. از سمت دماغه به نفتکش سانچی زده که محکمترین بخش کشتی هست و مخصوص مقاومت برای تصادف طراحی شده. یک سوم جلوی این کشتی آسیب دیده است. چون در تانکر ایرانی حریق رخ داده بود و خطر انفجار داشته و آن کشتی هم آسیب دیده بوده، از صحنه خارجش کردند.
      ۱۴- چرا کشتی گارد نظامی نداشت؟
      کشتی ها بسیار مجهز و تمام اتوماتیک هستند و تعداد پرسنل کافی بوده و حتی بیشتر از حالت عادی بوده. تعداد نفرات قوانین خاصی داره و نمی تواند کمتر باشد. گارد نظامی فقط برای عبور از محدوده ی دزدان دریایی خلیج عدن استفاده می شود و سایر جاها لزوم و کاربردی ندارد.
      ۱۵- آیا کشتی به سمت کره شمالی حرکت می کرد؟
      خیر، مالک بار کشتی شرکت هانوا توتال کره جنوبی است. کره جنوبی مهم ترین مشتری معیانات گازی ایران است.
      ۱۶- آیا امکان نجات افراد وجود داشت؟
      از همان لحظه اول هیچ نشانی از حیات روی سانچی نبود.
      ۱۷- چرا وزیر نفت پیگیر ماجرا نبود؟
      کشتی سانچی متعلق به سازمان تامین اجتماعی بود و به همین جهت وزیر کار و رفاه مسئول اصلی پیگیری ماجرا بود.
      ۱۸- چرا سانچی با پرچم پاناما تردد می کرد؟
      پاسخ دکتر محمد هادی ذاکر حسین، دکترای حقوق کیفری بین المللی مدرس دانشگاه تیلبرگ هلند: سانچی در سال ٢٠٠٨ میلادی توسط كره ای ها برای شركت ملی نفتكش ایرآن ساخته شد. نامش سامان بود؛ تحریم ها كه شروع شد مجبور به تغییر نام و تغییر پرچم شد تا بتواند نفت ایران را جابجا كند. از پرچم مصلحتی استفاده می كرد. نامش نیز فرنگی شد از سامان و سپید به اسب دریا و سانچی تغییر یافت. مدتی پرچم تانزانیا را حمل می كرد؛ امریكایی ها فهمیدند و تانزانیا را تحت فشار قرار دادند. بعد از آن زیر پرچم پاناما رفت و از حیث قانون رسمی، ثبت شده این كشور و در مالكیت آن بود. عرصه كشتی، در صلاحیت دولت صاحب پرچم است. برای همین است كه جعبه سیاه سامان/سانچی را نزد صاحب قانونی اش یعنی پاناما بردند. ایران برای دور زدن از تحریم ها مجبور بود كه سامان را عروس هزار دامادی سازد كه هر جایی راهش بدهند. استفاده از پرچم مصلحتی امر رایجی است كه پاناما در آن بیشترین سهم را دارد؛ بیشتر برای فرار مالیاتی و استثمار كارگران اما گاهی هم برای رفع تحریم های ظالمانه. می گویند ایران ماجرای حریق سانچی را در ابتدا رسانه ای نكرد. این بی توجهی شاید دلیلش ترس از افشای هویت ایرانی آن بوده باشد. مصلحت اندیشی ای كه اگر چنین بوده باشد خلاف تدبیر بوده است.


    8. Top | #23
      کاربر نیمه فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      عادت کردیم تو ایران هر اتفاقی میفته ربطیش میدیم به سیاست و نظام ...
      بله همه ی ایرانیا تو این داغ سهیمن و واقعا حال همه بده
      ولی تو رو خدا انقد همه چیزو گردن دولت نندازین
      اینم یه اتفاق بوده وسط دریا ،پلاسکو نیس که بگیم تقصیر شهرداری بود
      موسسات مالی و اعتباری نیس بگیم تقصیر بانک مرکزی بود
      یه حادثه ست
      لطفا درک کنید
      فقط یاد گرفتیم سیاسیون رو بکوبیم
      خُــــــ ~ بآ طُ بودَنْ زِ هَمــه‍ دَست کِشیـدَن دآرَدْ ~ دا

    9. Top | #24
      کاربر فعال

      Maghror
      نمایش مشخصات
      آره اصلا چه کاریه که صحبت از بی ارزش و خرف بودن ج.ا حتی برای متحدانش بکنیم!
      اصلا چه ربطی داره که امریکا که 40ساله بهش فحش میدیم شده کمکمون!ولی چین که داداشی ج.ا محسوب میشه تا ته کرد تو چشمش!!!!
      اصلا چه کاریه میشینیم خونه ساندیسمونو میخوریم و شعارمونو میدیم دیگه!

      U.S. Navy Aircraft Joins Search and Rescue Efforts for Missing Mariners in East China Sea
      من بنده ی آن دمم که ساقی گوید
      یک جام دگر بگیر و من نتوانم ...

    10. Top | #25
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط samareh نمایش پست ها
      عادت کردیم تو ایران هر اتفاقی میفته ربطیش میدیم به سیاست و نظام ...
      بله همه ی ایرانیا تو این داغ سهیمن و واقعا حال همه بده
      ولی تو رو خدا انقد همه چیزو گردن دولت نندازین
      اینم یه اتفاق بوده وسط دریا ،پلاسکو نیس که بگیم تقصیر شهرداری بود
      موسسات مالی و اعتباری نیس بگیم تقصیر بانک مرکزی بود
      یه حادثه ست
      لطفا درک کنید
      فقط یاد گرفتیم سیاسیون رو بکوبیم
      وقتی دید سیاسی ندارید و اطلاعی از کشورتون ندارید بهتره اظهار نظر نکنید!
      اره سیاسیون خوووب عااالی....
      این مردمن ک مشکل دارن این مردمن ک باعث بانی همه دزدی ها همه مشکلاتن.این مردمن ک احمقن و ب خودشون نمیان
      سیاسیون هم هیچ گناهی ندارن....اتفاقه دیگ یهو nمیلیارد از فلان صندوق غیب میشه و یا.....
      دلم نمیخواد بحث کنم ولی حرف زور نمیتونم بشنوم.
      چرا پلاسکو وقتی اتیش گرفت ک همه درگیر ق ه.ر بودن....
      چرا بعد تظاهرات باید ی کشتی بخوره بهم
      چرا بعد 8روز رفتن دنبالش؟؟؟غیر عینه درگیر سرکوب و خفه کردن مردم بودن؟؟وقتی برا سوختن اونا نداشتن.ارره اونا اشتباه کردن ک تو دریا سوختن.
      حرف زیاده....
      کمی کشورتون رو بشناسید همین
      ﺑﮑـــــﻮﺵ ﺁﻧﮕﻮﻧﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﯽ...

      ﮐﻪ ﺍی ﮐﺎﺵ


      ﺗﮑﻪ ﮐﻼﻡ ﭘﻴﺮی ﺍﺕ ﻧﺒﺎﺷــﺪ...!

    11. Top | #26
      کاربر نیمه فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      اندازه ی جو با سیاست آشنایی نداری ابجی بعد میای نظر میدی. حرف زیاده برا زدن. بیخیال

      Sent from my BLN-L21 using Tapatalk

    12. Top | #27
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      خدا به خانواده هاشون صبر بده
      ​تو به هیچکس غیر از خودت نیاز نداری

    13. Top | #28
      کاربر نیمه فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط hamid_MhD نمایش پست ها


      وقتی دید سیاسی ندارید و اطلاعی از کشورتون ندارید بهتره اظهار نظر نکنید!
      اره سیاسیون خوووب عااالی....
      این مردمن ک مشکل دارن این مردمن ک باعث بانی همه دزدی ها همه مشکلاتن.این مردمن ک احمقن و ب خودشون نمیان
      سیاسیون هم هیچ گناهی ندارن....اتفاقه دیگ یهو nمیلیارد از فلان صندوق غیب میشه و یا.....
      دلم نمیخواد بحث کنم ولی حرف زور نمیتونم بشنوم.
      چرا پلاسکو وقتی اتیش گرفت ک همه درگیر ق ه.ر بودن....
      چرا بعد تظاهرات باید ی کشتی بخوره بهم
      چرا بعد 8روز رفتن دنبالش؟؟؟غیر عینه درگیر سرکوب و خفه کردن مردم بودن؟؟وقتی برا سوختن اونا نداشتن.ارره اونا اشتباه کردن ک تو دریا سوختن.
      حرف زیاده....
      کمی کشورتون رو بشناسید همین
      تو رو‌خدا خودتونو نابغه ی تحلیلای سیاسی فرض نکنید فقط
      کسی اینجا سیاسیون رو تبرئه کرده همه میدونیم مشکلات هست اول اصل مطلب و بگیرید بعد بیاید داد و قال ....
      سیاسیون هم از همین مردمن ، همون مسکن مهری که این همه جیغ و داد راه انداختن فرشته ها که نساختنش مهندسای همین مملکت ساختن
      تو ایران همه دزدن از مردم عادی تا اون بالا بالاها پس الکی خودمون رو تحویل نگیریم
      یکی دستش به هزار ملیارد میرسه اختلاس میکنه
      یکی دستش به دو‌ملیون میرسه میدزده
      اون یکی راننده تاکسیه و دستش به پونصد تومن بنده و میخوره
      من گفتم یه حادثه ی دریایی رو ربطش ندید به دولت ، حرفای بچگونه نزنید که آره ایران شصت ملیارد دلار نفت و میعانات گازیش رفت رو هوا فقط برا اینکه فکر مردم رو منحرف کنه !!! ببخشید که کشتی شعور نداشت بدونه الان بعد تظاهراته !
      بعدشم هر نظامی مسئول حفاظت از خودشه قرار نبود بعد اون همه کشت وکشتاری که یه عده وحشی انجام دادن مسئولین مملکت بشینن نیگا کنن
      کجای دنیا اینطور نیس؟ تو امریکا که سنگشو به سینه میزنین تو قضیه فرگوسن چیکار کردن ؟ فرانسه چی؟ انگلیس چی؟ تو ترکیه هنوز بعد از یک سال و نیم از اون کودتای نافرجام اردوغان همچنان داره عاملینشو دستگیر میکنه
      فکر مردم رو اونایی منحرف کردن که اومدن ریختن تو خیابونا نذاشتن مردم مطالبات به حق و واقعیشون رو اعلام کنن و حرفای حق مردم این وسط گم شد
      قبل از شما هم خودم پلاسکو رو گفتم که دولت و شهرداری مقصر بودن
      تو اون قضیه هم تقریبا سه چهار روز اول سفیر ایران مسئول رسیدگی بود و بعد اینکه تو ایران ستاد بحران و اینا تشکیل دادن آقای ربیعی رو فرستادن
      بعدشم انتظار داشتین روحانی پاچه شلوارشو بزنه بالا بره وسط دریا یه تنه کشتی رو با نخ عباش بگیره بکشه تو ساحل ؟ چرا یکم منطقی فکر نمیکنین؟ چین همون روز اول گفت که هیچ کس زنده نیست چون اگه زنده بودن قطعا همون لحظات اول اعلام هشدار میدادن
      یه قابلمه ماکارونی با ته دیگ سیب زمینی که نسوخته کشتی عه متوجهی؟
      مسائل رو با هم قاطی نکنید
      بعدشم خیلی آدمای با عرضه ای هستین جمع کنین برید همگی مث سال ۵۷ قیام کنید نظامو بردارید فقط بلدید تو فضای مجازی شعار الکی علیه دولت و نظام بدید یام اینکه تو‌خیابونا امنیت مردم رو سر هیچ و پوچ بهم بریزید
      خُــــــ ~ بآ طُ بودَنْ زِ هَمــه‍ دَست کِشیـدَن دآرَدْ ~ دا

    14. Top | #29
      کاربر نیمه فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      حوصله ی بحث هم ندارم یعنی نه حوصلشو دارم نه وقتشو
      هدف تایپیک هم یه چیز دیگه ست
      حرفی دارید برید تو خیابون مث بچه آدم بزنید برید جمعیت جمع کنید برید قیام کنید
      اگه نمیتونید یعنی اقلیت محسوب میشید پس با عقیده ی اکثریت بسازید
      والسلام
      کسی هم نقل قول نگیره ...
      خُــــــ ~ بآ طُ بودَنْ زِ هَمــه‍ دَست کِشیـدَن دآرَدْ ~ دا

    15. Top | #30
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      با سلام و درود خدمت دوستان

      بنده هم این حادثه رو تسلیت عرض میکنم
      حقیقتا تعجب آوره ، عزیز گرامی شما که هنوز اقلیت و اکثریت رو نمیتونند از هم تفکیک کنید لطف کنید تحلیل و نسخه واسه ملت نپیچید (!)

      با تشکر و تعقل

    صفحه 2 از 4 نخستنخست 123 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن