I will live in my dream soon
سوالا چند دلیل داره غلط زدنشون
یکی اینکه کلا وال رو بلد نبودم ک کاملا این سوالا روعلامت میزدم
یه سری سوالا رو به خاطره بی دقتی غلط میزدم اینا اگه بی دقتیم جوری باشه ک فک کنم باره بعدم تکرار میشه علامت میزدم و کنارش مینوشتم بی دقتی
یه سری سوالا هم درست میزدم اما پاسخ یا تیپ سوال خوب بود.کنارش یا مینوشتم پاسخ یا جالب
تستای غلط رو اگه باره بعد درست میزدم خط میکشیدم روش ک بعدا اگه ززیاد باشه مرور نمیکنین
نکاتی ک فک میکردم بدرد یخوره اون پاسخ هایی ک بهتره روشه من بود یا اونایی ک فکر میکردم یادم میره.اما اون پاسخ هایی ک جنبه ی کنکوری نداشت رو خیلی بها نمیدادم.
نکات خیلی خیلی مهم هم وارده کتاب میکردم
مرور هم ک مشخصه خب
اها اینم بگم
مثلا برای زیست اگه نکته یک کلمه بود توی کتاب دوره اون کلمه خط میکشیدم شیمی هم همینطور
نکات زبان فارسی رو توی دفتری جدا مینوشتم
چیزه دگ ای یادم نمیاد
موفق باشید
سوالی داشتید یا منشن کنید یا خصوصی بفرستید
وگرنه امکان دیدنش نیست دیگه
telegram.me/masirgroup
مثلا واسه شیمی
کاتالیزگر های مبدل کاتالیستی پلاتین Pt و پالادیوم Pd و رودیم Rhهستند
حالا طراح میاد یه چیزی شبیه اینو میده مثلا Pa واسه پالادیوم و Ru واسه رودیم
این نکته کنکوریه و چرت نیست و ارزش داره یه فلش تو کتاب درسی کنار همین مطلب بزنی و خیلی خلاصه بنویسی (نهRu)
حالا مثلا یکی واسه اینکه بگه منم خوبم میاد از عناصر مغز و کلیه کبد تست میده که تو مغز برخلاف کلیه و کبد کبالت نداریم
این میشه نکته چرت که کنکوری نیست و درراستای دید طراح کنکور نیست وارزش نوشتن نداره
یا مثلا سنجش 95 گفته بود کیسه ی هوای سمت کمک راننده بیشتر باد میشه که نکته ی چرتیه
تو ریاضی
مثلا تو مثلثات چند تا تیپ داریم که سوالا با همون ایده ها تکرار میشن
مثلا تو یه تستی رادیکال3 داریم و جواب یه چیزیو ازت خواسته
اگه جای رادیکال3 tan30 بذاری سریع ساده میشه و حل میشه
من تو دفترخلاصم نوشتم :اگه رادیکال3 دیدی مشکوک شو به دخالت tan و cot
یا tan a+b و tan a-b رو داده و tan 2a رو میخواد که ایدش مشخصه
واسه زیست
درسیه که بچه ها سوالای چرت و پرت زیاد میپرسن ازش...سوالایی که اصلا تو دید طراح نیست و کاملا بچه ها میکشه تو حاشیه.....وقتی برسن دوران جمع بندی میبینن حتی یادشون نیس که rna کوچک با کدوم rna polymerase بود اونوقت الان گیر دادن به چیزای ریز بیخود و بی فایده
تکنیک ده گانه رضا امیر کشتی نجات این بخشه https://t.me/AmirBio_97
قشنگ دید طراحو بهت نشون میده و ذهنتو راجع به این قضیه شفاف میکنه تا در راستای دید کنکور زیست بخونی
نکته خوب از زیست:گاسترین خون خروجی از دیواره معده را بازی و نیز سکرتین خون خروجی از دیواره روده را بازی میکند(این جمله درسته)
البته این نکته خوب سخت بود
نکته خوب میتونه سخت باشه یا ساده و ارزش اون رو این تعیین میکنه که ما توی اون نکته bug داریم یا نه
هر نکته ی سختی هم خوب نیست و گاها چرت میشه و اینو باید تشخیص بدی
.
.
.
یه دفترچه هم دارم مخصوص چیزایی که پرکاربردن تو کنکور و من توشون بدقلقم
مثلا یه فرمول که هی قاطی میکنم
یا یه قید که یادم میره همش
یا یه ایه پرتکرار که تسلط ندارم روش
.
.
.
واسه عربی مثلا اخوان جمع مسکر با اخوان مثنی...که جمع مکسرش بر وزن افعاله
.
.
.
واسه لغت ادبیات جلوش تله ها شو مینویسم
مثلا دژم خشم میشه (نه خشمگین)
سلام
من با هربار خوندن علایم متفاوتی میذاشتم مثلا بعضی هاشونو که بی دقتی میکردم یا اونایی که بلد نشده بودم یا اونایی که احساس میکردم یا تجربه نشون داده بود نکته اش هی یادم میره.
نکاتی همکه یادداشت میکردم درس به درس متفاوت بودمثلا از فیزیک اون تیپ رو خودم توضیح برای روی سوال و روش حل مینوشتم به صورت یکی دو جملهکه دوران جمع بندی هم مرورش بهم کمک کرد برای مرور خود اون تست یبار بخودم توضیح میدادم.یا برای عربی فقط نکته های ریز مثلا نوع یک کلمه یا فرق دو تا فعلو... که نکاتی بود که برام جدید بود.برای ادبیات و زبان فارسی هم تقریبا همینجور بود.
لب لعلش چو مرا جان عزیز است
عمری بود آن لحظه که جان را به لب آرم
ویرایش توسط Ali__S : 20 آذر 1396 در ساعت 23:15
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)