بچه ها به نظرتون این بین اسلوب داره ؟
سعدی اگر عاقلی عشق طریق تو نیست ...با کف زورازمای پنجه نشاید فکند
بچه ها به نظرتون این بین اسلوب داره ؟
سعدی اگر عاقلی عشق طریق تو نیست ...با کف زورازمای پنجه نشاید فکند
مصرع دوم یه مثال برای اولی هست دیگه ، پس هست ؛ مصرع اول کلا موضوع رو بیان میکنه و نیازی به مصرع بعدیش که نداره پس هست
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
صدا آدما هِی میره تو مُخ
گُر میگیریم لایِ حسرت مدام...
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
اسلوب داره
ولی معلممون گفته بود توی اسلوب هر مصرع رو میشه جداگانه بکار برد مثلن مصرع اولو که میخونی نباید حس کنی بیت ادامه داره
ولی این جا بیتو میخونم انگار ناکامله
چون بین هردو مصرع میشه مساوی گذاشت و جای مصرع هارو عوض کرد و با توجه ب معنا..این بیت اسلوب معادله داره.....
مساوی و همان طوری که گذاشتن،عین پا گذاشتن تو میدون مینه
مثال میزنم
امروز با مترو رفتم مدرسه در برگشت هم با مترو اومدم
تو میتونی بینش مساوی بزاری و بگی در برگشت با مترو اومدم همون طوری که با مترو رفتم
اما اسلوب معادله توی اینجا کاملا بی معنیه
بهترین کار روش مفهومه و بتونی بفهمی بین مصراع ها رابطه تمثیل و ممثول وجود داره یا خیر
الان متاسفانه ذهنم یاری نمیکنه وگرنه یه مثال شعری هم میاوردم که قشنگ متوجه شین
پرنده ای که از مترسک بترسد،از گرسنگی خواهد مرد ... "ارنستو چه گوآرا"
من ک بیلمدیم اسلوب این کجاشه
بهتر است برای چیزی که هستی مورد
نفرت باشی
تا اینکه برای چیزی که نیستی
محبوب باشی
پرنده ای که از مترسک بترسد،از گرسنگی خواهد مرد ... "ارنستو چه گوآرا"
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
صدا آدما هِی میره تو مُخ
گُر میگیریم لایِ حسرت مدام...
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
سلام این بیت ایهام داره ؟ اگ داره کدوم کلمه اس چ معنی هایی میده ؟ چنان سایه گسترده بر عالمی ..که زالی نیندیشد از رستمی
تشبیه های این بیتو + معنی بگین لدفن
نیامد در خم چوگان خوبی ...به از سیب زنخدان تو گویی
چوگان و زنخدان ینی چی ؟!!
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)