خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 10 از 10

    موضوع: مشاوره

    1. Top | #1
      کاربر باسابقه

      Daghon
      نمایش مشخصات

      مشاوره

      تصمیم گرفتم هر روز 1 متن مشاوره ای بزارم اگه خوب نبود بگید که دیگه نزارم

      ارزیابی عملکرد داوطلبان در کنکورهای ازمایشی
      هرساله شاید اکثر دانش اموزان در کنکورهای ازمایشی شرکت میکنند. انها با برنامه ای که دریافت میکنند باید هر دو یا سه هفته یکبار برطبق مباحث ازمون بدهند .
      در این بین شاید بیشتر دانش اموزان از نتایج خود راضی نباشند. در این بحث به معرفی روهای ارزیابی و تحلیل ازمون خواهیم پرداخت.
      بعد از آزمون
      دانش اموزان معمولا بعد از یک ازمون رفتارهای متفاوتی دارند. عده ای اصلا نمیدانند که چگونه عمل کرده اند عده ای مضطرب و نگران میشوند گروهی ناامید و منفعل و گروهی دیگر عصبانی میشوند.
      عده ای نیز کم کاری و نتیجه ی ضعیف خود را گردن سوال ها می اندازند و انها را غیراستاندارد میخوانند و برای ناکامی خود سهم و مسئولیتی قائل نیستند.
      گروهی کار را تمام شده میدانند و بدون انکه چیزی اموخته باشند و بدون هیچ ارزیابی سعی میکنند دیگر به ان ازمون فکر نکنند. .
      بعضی ها میل به گرفتن د دیدن کارنامه ی خود ندارند و ناخوداگاه از نمرات کارنامه شان وحشت دارند و عده ای از انان کارنامه خود را مچاله میکنند و اینه ی اعمال خود را میشکنند.
      افراد فوق شناخت واقع بینانه ای از خود ندارند و سطح واقعی خود را درست ارزیابی نمیکنند و از خود انتظارات دیگری دارند. انها شایستگی بیش از انچه کار نامه شان نشان میدهد برای خود ارزو میکنند. اگر این افراد ضعف و شکست خود را ارزیابی نکنند و از انها درس نگیرند قطعا شکست برای انها تکرار خواهد شد.
      در مقابل تنها 10 تا 12 درصد از داوطلبان نتایج و کارنامه ی کنکور ازمایشی را جدی میگیرند، انرا ارزیابی میکنند و براساس ان فعالیت های بعدی خود را تنظیم میکنند. انها میدانند تا جایی که ممکن است باید از هر ازمون یادبگیرند و بیاموزند. برای انها ازمون بدون ارزیابی یک کار نیمه تمام و ناقص است انان از روی تجربه به خوبی میدانند بیش از انچه که برای ازمون خوانده اند و اموخته اند میتوانند از نتایج ان بیاموزند.
      سه اقدام برای ارزیابی ازمون
      پس از دریافت کارنامه ، احساسات منفی مانند خشم ، عصبانیت و دلیل تراشی را متوقف کنید یا حداقل مهار کنید و کاری نو را اغاز کنید. هرانچه را که قبل و حین ازمون انجام داده اید از دو زاویه ی اموزشی و رفتارهای امتحانی بادقت بازبینی کنید. برای ایم موارد باید سه اقدام اساسی انجام داد.:
      1-بادقت، تک تک پرسش های ازمون را مجددا بخوانید، نکات اموزشی انها را یادداشت کنید و به عبارتی عصاره ی اموزشی هر ازمون را ثبت کنید.
      2-تست های اشکال دار را دوباره بخوانید و پاسخ دهید. درصورت اشکال مجد، انها را در اولین فرصت برطرف کنید. این اشکالها را به دو طریق،یا باخواندن پاسخنامه بصورت موردی و یا درصورت نیاز با مراجعه و بازخوانی مبحث مربوطه به صورت موضوعی برطرف کنید.
      3-شما با یادداشت برداری از نکات تست ها و رفع اشکال انها، درواقع از نکات اموزشی یک ازمون استفاده میکنید. علاوه بر ان باید علل نادرست پاسخ دادن خود را هم پیدا کنید و در دفتر خود بنویسید.
      این عوامل را در دو گروه بررسی کنید:
      الف: قبل از ازمون:نتیجه ی هر ازمونی که میدهید ، در درجه ی اول به نحوه ی مطالعه شما بستگی دارد.عوامل زیر در نتیجه ی هر ازمون نقش کلیدی دارند:
      نداشتن امادگی کامل به دلیل مطالعه نکردن روی کی موضوع یا درس
      بد مطالعه کردن مانند سطحی و بی دقت خواندن
      نداشتن تمرین کافی و در نتیجه نداشتن تسلط کافی روی یک موضوع یا درس
      ب: در جلسه ی ازمون: گاهی اوقات با وجودی که به خوبی خود را بریا ازمون اماده کرده اید، بدلیل رفتارها و عادتهای ضعیف امتحانی، نتیجه ی مطلوب بدست نمی اورید. این عوامل در نتایج کار شما نقش فرعی تری را ایفا میکنند ازقبیل:
      بی دقتی در خواندن و پاسخ دادن به تست ها
      عدم تمرکز سر جلسه
      اضطراب در جلسه ی ازمون
      کمبود وقت
      برگزار نکردن چند ازمون زمان بندی شده و تمرین نکردن امتحان در منزل
      ادامه دارد...
      منبع کنکورت را قورت بده انتشارات خیلی سبز
      ارزیابی عملکرد داوطلبان در کنکورهای ازمایشی
      هرساله شاید اکثر دانش اموزان در کنکورهای ازمایشی شرکت میکنند. انها با برنامه ای که دریافت میکنند باید هر دو یا سه هفته یکبار برطبق مباحث ازمون بدهند .
      در این بین شاید بیشتر دانش اموزان از نتایج خود راضی نباشند. در این بحث به معرفی روهای ارزیابی و تحلیل ازمون خواهیم پرداخت.
      بعد از آزمون
      دانش اموزان معمولا بعد از یک ازمون رفتارهای متفاوتی دارند. عده ای اصلا نمیدانند که چگونه عمل کرده اند عده ای مضطرب و نگران میشوند گروهی ناامید و منفعل و گروهی دیگر عصبانی میشوند.
      عده ای نیز کم کاری و نتیجه ی ضعیف خود را گردن سوال ها می اندازند و انها را غیراستاندارد میخوانند و برای ناکامی خود سهم و مسئولیتی قائل نیستند.
      گروهی کار را تمام شده میدانند و بدون انکه چیزی اموخته باشند و بدون هیچ ارزیابی سعی میکنند دیگر به ان ازمون فکر نکنند. .
      بعضی ها میل به گرفتن د دیدن کارنامه ی خود ندارند و ناخوداگاه از نمرات کارنامه شان وحشت دارند و عده ای از انان کارنامه خود را مچاله میکنند و اینه ی اعمال خود را میشکنند.
      افراد فوق شناخت واقع بینانه ای از خود ندارند و سطح واقعی خود را درست ارزیابی نمیکنند و از خود انتظارات دیگری دارند. انها شایستگی بیش از انچه کار نامه شان نشان میدهد برای خود ارزو میکنند. اگر این افراد ضعف و شکست خود را ارزیابی نکنند و از انها درس نگیرند قطعا شکست برای انها تکرار خواهد شد.
      در مقابل تنها 10 تا 12 درصد از داوطلبان نتایج و کارنامه ی کنکور ازمایشی را جدی میگیرند، انرا ارزیابی میکنند و براساس ان فعالیت های بعدی خود را تنظیم میکنند. انها میدانند تا جایی که ممکن است باید از هر ازمون یادبگیرند و بیاموزند. برای انها ازمون بدون ارزیابی یک کار نیمه تمام و ناقص است انان از روی تجربه به خوبی میدانند بیش از انچه که برای ازمون خوانده اند و اموخته اند میتوانند از نتایج ان بیاموزند.
      سه اقدام برای ارزیابی ازمون
      پس از دریافت کارنامه ، احساسات منفی مانند خشم ، عصبانیت و دلیل تراشی را متوقف کنید یا حداقل مهار کنید و کاری نو را اغاز کنید. هرانچه را که قبل و حین ازمون انجام داده اید از دو زاویه ی اموزشی و رفتارهای امتحانی بادقت بازبینی کنید. برای ایم موارد باید سه اقدام اساسی انجام داد.:
      1-بادقت، تک تک پرسش های ازمون را مجددا بخوانید، نکات اموزشی انها را یادداشت کنید و به عبارتی عصاره ی اموزشی هر ازمون را ثبت کنید.
      2-تست های اشکال دار را دوباره بخوانید و پاسخ دهید. درصورت اشکال مجد، انها را در اولین فرصت برطرف کنید. این اشکالها را به دو طریق،یا باخواندن پاسخنامه بصورت موردی و یا درصورت نیاز با مراجعه و بازخوانی مبحث مربوطه به صورت موضوعی برطرف کنید.
      3-شما با یادداشت برداری از نکات تست ها و رفع اشکال انها، درواقع از نکات اموزشی یک ازمون استفاده میکنید. علاوه بر ان باید علل نادرست پاسخ دادن خود را هم پیدا کنید و در دفتر خود بنویسید.
      این عوامل را در دو گروه بررسی کنید:
      الف: قبل از ازمون:نتیجه ی هر ازمونی که میدهید ، در درجه ی اول به نحوه ی مطالعه شما بستگی دارد.عوامل زیر در نتیجه ی هر ازمون نقش کلیدی دارند:
      نداشتن امادگی کامل به دلیل مطالعه نکردن روی کی موضوع یا درس
      بد مطالعه کردن مانند سطحی و بی دقت خواندن
      نداشتن تمرین کافی و در نتیجه نداشتن تسلط کافی روی یک موضوع یا درس
      ب: در جلسه ی ازمون: گاهی اوقات با وجودی که به خوبی خود را بریا ازمون اماده کرده اید، بدلیل رفتارها و عادتهای ضعیف امتحانی، نتیجه ی مطلوب بدست نمی اورید. این عوامل در نتایج کار شما نقش فرعی تری را ایفا میکنند ازقبیل:
      بی دقتی در خواندن و پاسخ دادن به تست ها
      عدم تمرکز سر جلسه
      اضطراب در جلسه ی ازمون
      کمبود وقت
      برگزار نکردن چند ازمون زمان بندی شده و تمرین نکردن امتحان در منزل

      ادامه دارد...

      منبع کنکورت را قورت بده انتشارات خیلی سبز

    2. Top | #2
      در انتظار تایید ایمیل

      divoone-shodam
      نمایش مشخصات
      سلام
      خوب بود داداشم....... اگه لطف کنید ادامه بدبد
      مرسی از تگ

    3. Top | #3
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      من جزو اون دسته ایم ک میگم این ازمونو بیخیال و میرم دنبال مباحث ازمون بعد

    4. Top | #4
      roc
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نخوندمش ولی ادامه بده

      از خیلی از تاپیکای انجمن بهتره

      حداقل یه چی یاد میگیریم

    5. Top | #5
      کاربر باسابقه

      Daghon
      نمایش مشخصات
      استرس کنکوریها و راههای مقابله با آن (2)
      در ادامه ی مهارتهای کنترل استرس چند تکنیک را اموزش خواهید دید.
      سه تکنیک برای کنترل افکار اضطراب زا
      هرکسی در یک زمان، میتواند تنها بریک موضوع خاص متمرکز شود. براسا این ویژگی، موقعی که ذهن ما درگیر یک فکر پریشان کننده و اضطراب زاست، میتوانیم توجه خود را به یک فکر خوشایند خنثی معطوف و آن را جایگزین فکر اضطراب زا کنیم. برای این کار میتوانیم از سه تکنیک معجزه آسای زیر استفاده کنیم:
      الف-تکنیک فعالیت بدنی
      موقعی که در موقعیت استرس آور قرار داریم، بهتر است خود را مشغول به کاری کنیم. مثلا در جلسه ی آزمون، برای رهایی از افکار منفی، کرت شناسایی خود را بردارید و با کمک گیره یا سنجاق، آن را طوری به سینه و لباس خود نصب کنید که کارت به حالت کج نباشد، خود را مشغول این کار کنید و چندین بار گیره را باز کنید.یا در منزل میتوانید به مرتب کردن اتاق خود یا شستن اتومبیل بپردازید یا ورزش کنید.
      ب-تغییر جهت ذهن
      در یک جو پراطراب،بهتر است برای ذهن مان خوراک فکری دیگری تهیه و ان را مشغول کنیم.مثلا در جلسه ی ازمون به جای افکار نگران کننده و تنش زا، شروع به شمارش افراد حاضر در جلسه کنید. تعداد مراقبین را بشمارید یا به رنگ لباس حاضران توجه کنید و انواع رنگ ها را شمارش کنی. البته تغییر جهت تمرکز ذهنی،هنگامی که اضطراب شدید باشد، سخت است. در این مواقع روش فعالیت بدنی بهتر جواب میدهد.
      ج-درگیری فکری
      هنگامی که فشار و اشفتگی شما کم باشد، میتوانید از این روش استفاده کنید. در این روش لازم است فرد، افکار اضطراب زا را شناسایی کرده باشد. محتوای یک فکر نگران کننده را بررسی تجزیه و تحلیل کنید و با آن به طور منطقی برخورد کنید و افکار جانشین برای آن پیدا کنید. مثلا در برخورد با این فکر منفی که دوستم دیر کرده ! حتما تصادف کرده است. این فکر را جایگزین کنید که دوستم دیر کرده است شاید در ترافیک گیر کرده باشد یا شاید قرار ملاقاتش را فراموش کرده است.

    6. Top | #6
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      آری ...... خوب می باشد !
      ................................
      فقط یه نکته : کمش کن ! ...
      ................................
      کم باشه ! ... بهتر و سریع تر خونده میشه و مفید تره دیداش !
      در حد یکی دوجمله ! ... !
      (هرچند خودم گاهی پر حرف میشم ! )
      ..............................
      تو خود نمره بیستی !
      شيطان در گوشم زمزمه كرد: تو به اندازه ى كافى قوى نيستى كه در مقابل طوفان دوام بيارى.
      امروز من در گوش شيطان زمزمه كردم: من خودِ طوفانم



    7. Top | #7
      کاربر باسابقه

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      کتاب کنکورت رو قورت بده خیلی سبز فرقش با کتاب (کنکور و خدایی که در این نزدیکیست..تخته سیاه)ایمان سرورپور اینه که مال تخته سیاه انگیزشیه ولین جنبه روانشناسی کنکور رو برسسی کرده که بهتره...

    8. Top | #8
      کاربر باسابقه

      Daghon
      نمایش مشخصات
      استرس کنکوریها و راههای مقابله با آن(3)
      متاسفانه رفتار برخی از اولیا و سایر اعضای خانواده به اضطراب دامن میزند، انتظارات و توقعات بیش از حد انها وقتی که اصرار دارند فرزندشان در دانشگاه یا شهر خاصی قبول شود و رتبه ی 1 یا 2 رقمی بدست اورد. انها نمیدانند با این توقعات چه نگرانی و بار روانی وحشتناکی را به فرزند خود القا میکنند. یا وقتی فرزندشان را با سایر افراد موفق در کنکور مقایسه میکنند نمیدانند چه بر سر فرزند خود می اورند.
      مداخلات،تذکرات،تهدیدات،فش ارها و سهت گیری های نابجا ، قرنطینه کردن و محروم کردن بچه ها از زندگی طبیعی به بهانه ی کنکور یا رشوه دادن به انان برای درس خواندن، یا رفتار اولیایی که ارزوهای از دست رفته ی خود را در فرزنشان جستوجو میکنند، دخالت های فامیل و دوستان ، اظهار نظر های اطرافیان و از همه مهمتر نگرانی و اضطراب خود اولیا، باعث استرس و اضطراب بچه ها میشود.
      یک سال به انتظار نشستن داوطلب و در بیم و امید به سر بردن، اکثر انها را نگران سرنوشت این همه زحمت ، تلاش و هزینه میکند متاسفانه عامل جدیدی هم به عوامل اضطراب زا اضافه شده است و انهم بار هزینه هایی است که خانواده برای گرفتن دبیر، کلاس، شهریه ی مدرسه و ... تحمل میکنند که فشار زیادی به کنکوریها وارد میکند. بسیاری از انها نگران پاسخگویی به پدر و مادرشان هستند.
      شرایط سنی کنکوریها که اکثرا 16 تا 18 ساله هستند، در مواجهه با این همه فشار مناسب نیست. قرار گرفتن یک جوان به این سن و سال در کانون توجه خانواده، فامیل، دوستان ، مدرسه و معلمان، فشار غیرقابل تصوری براو وارد میکند.
      از طرفی بمباران تبلیغاتی 24 ساعته ی موسسات از طریق روزنامه و تلویزیون ، همگی باعث ایجاد شتاب، عجله ی کاذب و اضطراب در داوطلبان میشود. در گروهی دیگر از داوطلبان رفتن از دبیرستان به پیش دانشگاهی و عدم اشناییی انها به جو حاکم بر مدرسه و محیط جدید باعث میشود که این گروه در مواجهه با برخوردها و گفته های ناپخته افراد دچار مشکل شوند.
      چگونه از بروز مشکل پیشگیری کنیم؟
      برای ایجاد مصونیت دربرابر استرس و جلوگیری از بروز اضطراب های مشکل زا، باید سبک زندگی خود را کمی تغییر دهید برای خودتان برنامه داشته باشید پس :
      1-برای خود هدف های واقع بینانه تعیین کنید. اگر این اهداف بیش از حد توان شما باشد ، تلاش شما برای رسیدن به انها شکست میخورد. همین شکستهای پی درپی منجر به ایجاد حس ناتوانی و اضطراب میشود.
      2-برنامه ریزی کنید و بدون حساب و کتاب درس نخوانید. به موقع به تدریج خود را برای امتحانات اماده کنید، نوسانی درس نخوانید. مطالعه ی دیرهنگام، ناقص یافشرده و شب امتحانی اطمینانی در شما ایجاد نمیکند و همین مسئله عامل ایجاد نگرانی و اضطراب استو منشا بسیاری از اضطراب ها در نزد دانش اموزان و داوطلبان ، همین عدم برنامه ریزی یا برنامه ریزی نامطلوب است اگر میخواهید دچار استرس نشوید ، صحیح برنامه ریزی کنید.
      3-روزانه دو یا سه با تمرین ((تن ارامی)) کنید . این کار بیش از 15 دقیقه وقت شما را نمیگیرد ولی شما را قادر میسازد که در هنگام مواجهه با اضطراب شدید در جلسات ازمون، بتوانید به راحتی انرا به کار گیرید و همچنین با تنش های روزانه مقالبه کنید.
      4-همواره روزش کنید. هنگام نگرانی و اضطراب ، ادرنالین خون افزایش می یابد. فعالیت های بدنی مقدار انرا به شدت کاهش میدهد و ترکیب شیمیایی خون را بهبود میخشد. به همی سبب ورزش و هر نوع فعالیت بدنی، موثرترین روش پیشگیری و مقابله با اضطراب است .

    9. Top | #9
      کاربر باسابقه

      Daghon
      نمایش مشخصات
      اگر بخواهید در کنکور سراسری نتایج و رتبه های خوبی کسب کنید باید از یکسری اصول و روشهای خاصی استفاده کنید.
      این نکته را بدانید که تمامی رتبه های برتر از این اصول و قوانین پیروی میکرده اند و شاید خودشان هم از این موضوع اگاهی نداشته باشند.
      بنابراین برای موفقیت بدنبال فرمولهای پیچیده نباشید. ساده ترین کارها اگر اجرا شوند و استمرار داشته باشند برای شما رتبه های عالی را خواهند اورد.
      1) عادت کنید به،درس خواندن همانطور که عادت کردید به درس نخواندن:
      ازنظر روانشناسی همه ی رفتارهای ما از روی عادت سرمیزد. درس خواندن هم ازین قاعده خارج نیست! شما به عنوان یک دانش اموز کنکوری باید به درس خواندن عادت کنید! باید هروز از ساعت مشخصی شروع کرده و در زمان خاصی نیست مطالعه را پایان ببرید.
      ذهن شما باید این موضوع را بفهمد که اصلی ترین کار شما در طول شبانه روز درس خواندن است. ساعت مطالعه مشخصی را درنظر گرفته وبه مدت دو هفته هروز همان مقدار را دقیقا مطالعه کنید!
      البته تغییر عادت در ابتدا سخت است .ذهن شما در مقابلتان می ایستد و نمیخواهد این تغییر را به راحتی بپذیرد! به یاد داشته باشید استمرار در درس خواندن شما را به هدفتان میرساند. بعد از مدتی احساس میکنید اگر درس نخوانید گویی چیزی کم دارید.
      حالا ذهن شما به درس خواندن عادت داده شده و اگر در روز آن مقدار مشخص را مطالعه نکنید شما را هرطور که شده وادار به درس خواندن میکند.و این یک اتفاق شگفت انگیز است که پس از مدتی انگیزه و علاقه تان را به درس بیشتر میکند و از آن مهمتر از مطالعه دلسرد و خسته نمیشوید.
      2) برای موفقیت در کنکور باید مثل یک کارمند رفتار کنید:
      اگر دقت کنید کارمندان یک شرکت وظیفه دارند هروز راس یک ساعت مشخص وارد شرکت شده و در یک زمان نیز از شرکت خارج شوند. در طول مدت کار در یک شرکت باید وظایف محوله را بدرستی انجام دهند.
      شما بعنوان یک دانش اموز کنکوری باید وظیفه خود را درس خواندن و مطالعه بدانید درست همانند یک کارمند. این احساس وظیفه باعث میشود تا هر لحظه هدف خود را به یاد بیارید و حس شوق و لذت رسیدن به موفقیت را تجربه بفرمایید.
      3)موفقیت را اکنون حس کنید:
      اگر حرف زدن یا نوع رفتار رتبه های برتر را بدانید متوجه میشوید که علاوه بر داشتن تواضع ، نوعی حس اعتماد بنفس فوق العاده و پیروزی به چشم میخورد. آنها پیش از هر رقابتی مثل کنکور خود را پیروز شده دانسته و در ذهن خود همه مراحل موفقیت را مرور کرده اند.
      شما نیز باید ازین الگو پیروی کنید. هم زمان بااینکه درحال مطالعه و تلاش هستید موفقیت خود را تصور کنید. زمانی را ببینید که تلاشها و این سختی ها به نتیجه رسیده و به همه انچه میخواستید رسیده اید! مسلما شور و شوق خاصی به سراغ شما خواهد امد و با انرژی بیشتری ادامه خواهید داد.
      نکات فوق شاید ساده و آسان به نظر برسند اما اصول موفقیت یک دانش اموز کنکوری در کنکور و یا حتی در زندگی میباشند. برای رسیدن به یک هدف باید رویا،اراده و شوق رسیدن داشته باشید.

    10. Top | #10
      کاربر باسابقه

      Daghon
      نمایش مشخصات
      روشهای حل تست در آزمونهای آزمایشی
      از کدام درس شروع کنیم؟
      برای پاسخگویی به سوالات یک ازمون ازمایشی دوالگو وجود دارد:
      1-اگر تسلط شما در همه دروس به یک اندازه است ، بهتر است سوالات را به ترتیب دفترچه پاسخ دهید.
      2-اگر در درسی تسلط بیشتری دارید بهتر است از همان درس شروع کنید. زیرا اولا سریعتر عمل میکنید و به وقت کمتری نیاز دارید و دوما پاسخ های درست شما باعث افزایش تمرکز و اعتماد بنفس و کاهش اضطراب خواهد شد.
      درگیر شدن با درسی که در ان تسلط نداریم باعث اشفتگی ، خستگی و اتلاف وقت میشود. اینکه از کدام روش در ازمونهای ازمایشی استفاده میکنید به خودتان وابسته است اما پیشنهاد میکنم هردو روش را امتحان کنید و روشی که برایتان بهتر جواب میدهد را انتخاب کنید.
      فنون تست زدن در ازمونهای ازمایشی
      1-در ازمونها ارزش همه ی سوالات یک درس به یک اندازه میباشد . نباید بیش از حد روی یک سوال مکث کنید بطوریکه از سایر تست ها باز بمانید.
      2-از قبل باید خود را اماده کنید که جواب برخی از تست ها را نمیدانید.افت دامن گیر بسیاری از دانش اموزان اصرار به حل همه ی تست هاست . اینکار جوابهای غلط شما را افزایش میدهد و باعث کمبود وقت میشود.
      3-ابتدا به سراغ تستهای ساده تر و باسوالات دشوار و یا وقت گیر نروید. و از انها موقتا رد شوید و کنارشان یک علامت ضربدر بزنید.
      4-تست هایی را که بلد نیستید یا تست های مبهمی را که با یک یا دوبار خواندن قابل فهم نیستند را بدون تردید رد کنید و کنارشان یک علامت منفی قرار دهید.
      5- در مواجهه با تست های اسان به اسان بودن انها شک نکنید و جواب را پیچیده نکنید.
      6-سعی کنید در حین خواندن سوال داده ها و خواسته های مسئله را مشخص کنید بدین ترتیب از دوباره خوانی سوال جلوگیری میشود.
      7-پیش از انکه به گزینه های پاسخ تست ها مراجعه کنید بهتر است جواب را خودتان حدس بزنید.
      8-اطلاعات سوال را مجددا ننویسید. مثلا معادله شیمیایی نوشته شده یا شکل کشیده شده را ننویسید که باعث اتلاف وقت میشود.
      9-در صورت تسلط میتوانید فرمول ها را در ذهن خود بیاورید و فقط جای گذاری اعداد را روی کاغذ انجام دهید.
      10- حل بسیاری از تست ها از راه حذف گزینه انجام میشود با حذف گزینه های نادرست، گزینه باقی مانده را به عنوان جواب انتخاب کنید .
      11-هنگام شک بین دو گزینه ، اولین گزینه ای را که در ذهن صحیح تر به نظر میرسد ، انتخاب کنید.
      12- در پایان جلسه ی ازمون ذهن و حافظه ی شما خسته و ضعیف است . بنابراین نباید به پاسخ هایی که داده اید شک کنید و انها را دستکاری کنید. معمولا پاسخ های دوم اشتباه از اب در می ایند.
      13-پاسخ خود را برای هر 10 سوال با پاسخنامه کنترل کنید تا انها را جابه جا وارد نکرده باشید .
      اینها ساده ترین نکات مهم در جلسات ازمونهای ازمایشی هستند که با رعایت کردن انها میتوانید پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشید .

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن