زنگ کنکور گروه آموزشی ماز
بانک کتاب پایتخت مرجع کنکور
مولف گروه آموزشی ماز
گیلنا شاپ مولف

 

صفحه 3 از 3 نخستنخست ... 23
نمایش نتایج: از 31 به 33 از 33
  1. Top | #31
    کاربر باسابقه

    bache-mosbat
    رشته تحصیلی
    علوم تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    نام دانشگاه
    محمد رسول الله سپاه
    نوع دانشگاه
    علمی کاربردی
    سن
    23
    جنسیت
    دختر
    استان
    تهران
    شهر
    تهران مرکزی
    تاریخ عضویت
    17 دی 93
    نوشته ها
    1,496
    امتیاز
    4327
    تشکر 
    3,338
    تشکر شده 7,013 بار در 2,172 ارسال
    نمایش مشخصات
    روش‌های مطالعه‌ی 10 رتبه برتر کنکور در درس شیمی

    در زیر روش‌های مطالعه‌ی برخی از برترها در درس شیمی را آورده‌ایم...

    بازديد : 46,695 زمان مطالعه 8 دقیقه چاپ




    روش‌های مطالعه‌ی هر کسی مخصوص خود اوست و همه باید سعی کنند روش‌های مطالعه‌ی موفق خودشان را در هر درس پیدا کنند. توصیه‌ی ما این است که روش‌های موفق مطالعه‌ی خود خصوصا در دروسی که نقاط قوت پایدار شما هستند را کشف کنید و آن را به دروس مشابه نیز تعمیم دهید. در مواردی که روش مطالعه‌ی شما خیلی منجر به نتیجه‌ی مطلوبی نشد از کلکسیون روش‌ها استفاده کنید و روشی‌را که به روحیات شما نزدیک‌تر است را انتخاب و سپس شخصی‌سازی کنید و پس از مدتی اگر نتیجه‌بخش بود آن را ادامه دهید. یادگیری از همتایان نیز فقط محدود به یادگیری از برترها نیست گاه شما ممکن است روش مطالعه‌ی درسی را از روش‌های کسی انتخاب کنید که از شما از لحاظ ترازی پایین‌‌تر باشد. لزومی ندارد از کسی تقلید کنید ولی می‌توانید از روش‌های مطالعه‌ی دیگران ایده‌ بگیرید.
    در زیر روش‌های مطالعه‌ی برخی از برترها در درس شیمی را آورده‌ایم:فائزه قائم‌دوست رتبه‌ی 3 کشوری کنکور 94 از زاهدان که 4 سال دانش‌آموز کانون بوده است (درصد شیمی: 100%)- پزشکی دانشگاه تهران:به طور کلی اول متن کتاب درسی را مطالعه می کردم، مطالب حفظی را حفظ می کردم (مثلاً کتاب شیمی 2 مفهومی- حفظی است) بعد جزوه‌ی معلم را مطالعه می کردم. کتاب های تست به این صورت هستند که غالباً ابتدا درس نامه دارند. من هم اول درس نامه را مرور می کردم بعد تست می زدم و بررسی می کردم معمولاً دور اول تست آموزشی می زدم و در تست آموزشی سؤال ها را یک تست یک تست بررسی می کردم و بعد در دفعات بعدی به صورت امتحانی تست می‌زدم یعنی 50 تست را یک‌جا حل می‌کردم.مقاله‌ی کامل ایشان را در سایت کانون مطالعه کنید.
    احمد نیک‌بخت رتبه‌ی 25 منطقه‌ 3 کنکور 93 از یاسوج که 4 سال کانونی بوده‌ است (درصد شیمی: 87.7%)- پزشکی علوم پزشکی ایران:اصولا شیمی 3 نوع سوال دارد حفظی، مفهومی و مسالهحفظی: من در این نوع سوال ابتدا خود متن کتاب را می‌خواندم و تمام نکات حفظی آن را حفظ و بررسی می‌کردم و سپس سوالات تالیفی و کنکور مربوط به آن را حل می‌کردم و اگر نکته‌ی خاصی بود آن را یادداشت می‌کردممفهومی: این نوع سوال رابطه کمی با کتاب درسی دارد قسمت‌های مربوط به کتاب درسی را می‌خواندم سپس درس‌نامه‌های مختلف که کامل‌تر از کتاب درسی بود را مطالعه می‌کردم و بعد به دقت تست‌های مختلف تالیفی و کنکور را حل می‌کردم.مساله: با خواندن کتاب درسی نمی‌توان این نوع سوالات را حل کرد و بیشتر باید با حل تست و تجربه پیدا کردن در این سوالات به تسلط کافی رسید؛ با ساختن تست‌های مختلف می‌توان به تسلط بیشتر رسید.مقاله‌ی کامل ایشان را در سایت کانون مطالعه کنید.
    آستیاژ باقری رتبه 18 منطقه 2 کنکور 94 از زنجان که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده‌ است (درصد شیمی: 80%)- پزشکی دانشگاه تهران:روش مطالعه‌ی من عبارتست از مطالعه‌ی دقیق کتاب درسی و کتاب تست از جمله شیمی آبی و درس‌نامه‌های آن‌ها. من سعی می‌کردم درس هر روز را همان روز بخوانم مباحث سال دوم را تابستان پیش با جزئیات خواندم. سال چهارم فقط به مطالعه‌ سال چهارم و مرور گذرای پایه می‌گذشت و در مجموع سطح خوبی در شیمی داشتم.مقاله‌ی کامل ایشان را در سایت کانون مطالعه کنید.
    پوریا مسکنی رتبه‌ی 101 منطقه 2 کنکور 94 از سبزوار که 2 سال دانش‌آموز کانون بوده‌ است (درصد شیمی: 89%)- دندان‌پزشکی دانشگاه شهید بهشتی:ابتدا کتاب را مطالعه می‌کردم سپس درس‌نامه‌ها را می‌خواندم و خلاصه می‌کردم؛ سپس از خلاصه‌ها استفاده می‌کردم و به تست زدن می‌پرداختم در واقع پس از هر بار تست زدن خلاصه‌ها را مطالعه می‌کردم.بعد از آزمون، سوالات خوب را یادداشت می‌کردم و سعی می‌کردم از سوالات آزمون به نکته‌هایی که نوشتم اضافه کنم. ساعت مطالعه‌ی من در کل بستگی به تسلطم به آن فصل آزمون داشت ولی شیمی و زیست را بیش از بقیه‌ی دروس می‌خواندم.همواره طبق برنامه راهبردی پیش می‌رفتم و سعی می‌کردم ابتدا مباحث پیش را که تازه خوانده‌ایم بخوانم سپس سراغ پایه می‌رفتم و مرور می‌کردم.من از روش بازیابی استفاده می‌کردم و بازیابی باعث حک شدن مطالب در ذهنم می‌شد و مطالبی را که با بازیابی مرور می‌کردم سخت فراموش می‌کردم.مقاله‌ی کامل ایشان را در سایت کانون مطالعه کنید.
    سعیده یوسفی رتبه‌ی 42 منطقه 3 کنکور 94 از تربت جام که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده‌ است (درصد شیمی: 84%)- دندانپزشکی علوم پزشکی تهران:ابتدا کتاب درسی و جزوه‌ی دبیر را دقیق می‌خواندم و بعد از آن شروع به تست زدن آن مبحث از کتاب تست‌های مختلف می‌کردم. شروع یک مبحث و اولویت من با کتاب درسی بود و مطمئنا هر نکته‌ای که از کتاب تست‌های مختلف و آزمون‌ها به دست می‌آوردم در کتاب درسی یادداشت می‌کردم. کتاب آبی برایم به عنوان یک منبع تست استاندارد که حتما از سوال‌های آن در آزمون کانون و کنکور استفاده می‌شد به حساب می‌آمد. از خلاصه‌درس‌های سایت کانون هم استفاده می‌کردم. ابتدا درصدهای من در این درس خیلی پایین بود و برای آن زمان کم می‌آوردم اما رفته رفته با روش ضربدر و منها توانستم زمان خودم را سر آزمون مدیریت کنم. بعد از تست زدن هم فلش‌ کارت‌هایی که به عنوان خلاصه تهیه می‌کردم را مطالعه می‌کردم. سعی می‌کردم سوال‌هایی را که اشتباه زده‌ام چندین بار حل کنم تا حدالامکان سوال‌های مشابه زیادی با آن سوال حل کنم. در هر هفته میانگین 12 الی 14 ساعت برای مطالعه‌ی تست این درس صرف می‌کردم.مقاله‌ی کامل ایشان را در سایت کانون مطالعه کنید.
    فیروزه حاتمی رتبه‌ی 176 منطقه 2 کنکور 94 از خرم‌آباد که 3 سال دانش‌آموز کانون بوده‌اند (درصد شیمی: 68% )- پزشکی دانشگاه شهید بهشتیابتدا متن کتاب را به طور مبحثی می‌خواندم و پس از متن کتاب، درس‌نامه‌های کتاب‌هایی را که در دسترس بودند را می‌خواندم، سپس تست‌ها را بدون در نظر گرفتن زمان جواب می‌دادم و به طور کامل هم بررسی می‌کردم، به صورتی‌که بعد از هر تست حتی اگر سوال ساده بود پاسخ‌نامه‌ی تشریحی را هم به طور کامل مطالعه می‌کردم. نکات حفظی را هم در دفترچه‌ای جداگانه می‌نوشتم. یک برنامه‌ای بودن را در منابع و برنامه‌ی مطالعاتی خیلی موثر می‌دانم چون یک‌برنامه‌ای بودن به فکر انسان جهت می‌دهد و باعث ایجاد آرامش روانی می‌شود.من سعی می‌کردم قبل از سال چهارم برنامه‌های مطالعاتی که احتمال می‌دادم موفق باشد را امتحان کنم و از بین آن‌ها برنامه‌ای که نتیجه‌ی بهتری را گرفتم انتخاب کنم و این باعث شد که در سال چهارم که زمان محدود است و فرصت برای انجام اشتباه وجود ندارد با تجربه‌ی این چند سال پیش بروم.چندین بار کتاب درسی را برای دروس زیست و شیمی مطالعه کردم و هر بار هم نکته‌های جالب و جدیدتری پیدا کردم، سعی می‌کردم نکات مختلف از منابع مورد استفاده‌ی خودم را در کتاب بنویسم تا بتوانم در دوران جمع‌بندی با مطالعه‌ی آن‌ها به طور سریع و خلاصه و مفید در واقع کتاب‌های دیگر را هم دوره کنم.کتاب آبی برای فهمیدن و جمع‌بندی این‌که در چه سطحی هستیم برایم مفید بود. هم‌چنین از کلاسور ارزیابی سایت کانون استفاده می‌کردم.من سعی می‌کردم با توجه به ساعت مطالعه‌ای که در این درس دارم هدف‌گذاری کنم و واقع‌بین باشم اما از همان ابتدا معمولا بالاترین درصدهای آزمون‌ قلم‌چی من، درس‌های زیست و شیمی بود.بعد تست، پاسخ تشریحی هر سوال را حتی اگر درست زده بودم بررسی می‌کردم زیرا بعضی وقت‌ها نکته‌ای که در پاسخ‌نامه هست ممکن است از خود سوال جالب‌تر باشد و سوال‌هایی که به نظرم مهم بود و همین‌طور سوالاتی که اشتباه زده بودم را علامت دار می‌کردم برای این‌که دوباره بخوانم و همین‌طور نکات مهم و ترکیبی سوالات را در کتاب درسی می‌نوشتم.بعد از آزمون تقریبا همه‌ی سوال‌ها را ارزیابی کرده و پاسخ‌نامه را می‌خواندم و سوال‌هایی که مشکل داشتم را در کلاسور ارزیابی و نکات مهم را هم در کتاب درسی می‌نوشتم.من سعی می‌کردم که همه‌ی کلاس‌های مدرسه را حتی تا جلسه‌ی آخر بروم و این باعث می‌شد که بتوانم نکات جدیدی را از طریق دبیر و دانش‌آموزان یاد بگیرم و بعد از مدرسه مطالعه‌ی شخصی را انجام بدهم ولی در کلاس‌های خارج از مدرسه شرکت نمی‌کردم.من آزمون‌های کانون را به طور مداوم پیگیری می‌کردم و در آزمون‌ها شرکت می‌کردم چراکه آزمون دادن باعث می‌شود فرد به یک شناخت از خود برسد و بتواند نکات ضعف خود را پیدا کند مثلا در درس شیمی اوایل سال وقت کم می‌آوردم و با آزمون دادن به این مشکل پی بردم و با تست زیاد سرعت خود را افزایش دادم و همین‌طور دارای اشکالات محاسباتی بودم که رفع شد. برنامه‌ی راهبردی هم تاثیر زیادی روی تمرکز من در طی دو هفته که برای آزمون درس می‌خواندم داشت.مقاله‌ی کامل ایشان را در سایت کانون مطالعه کنید.
    محمدامین خادم بشیری رتبه‌ی 6 منطقه 3 کنکور 94 از گچساران که 8 سال دانش‌آموز کانون بوده‌ است (درصد شیمی: 86%)- پزشکی دانشگاه تهران:من در این دس معلم خوبی داشتم و مبنای کارم روش درس دادن ایشان بود. او در وهله‌ی اول مطلب را بسیار پیچیده و علمی درس می‌داد به طوری‌که ذهن من به شدت درگیر مطلب می‌شد و بعد از آن مطلب را به بیانی ساده بیان می‌کردند و من هم در مطالعه‌ام سعی می‌کردم اول مطالب را علمی توجیه کنم بعد روش ساده‌ی حل آن را یاد بگیرم این کار باعث می‌شد مطلب را طوری یاد بگیرم که هیچ‌وقت عملا فراموش نمی‌کردم (حتی تا الان). این درس برای من 3 تیپ سوال داشت: حفظی، مفهومی بدون محاسبه، سوالات محاسبه‌ای. در سوال‌های محاسبه‌ای سعی می‌کردم روش خوبی برای حل (مثل تناسب خاص) پیدا کنم و بعد از آن روش‌های محاسبه را تقویت کنم تا بتوانم خوب به سوالات جواب دهم. افت درصد من در این درس در کنکور هم بخاطر غلط زدن 3 سوال حفظی و جابجا وارد کردن یک سوال بود.
    مژگان قائدرحمتی رتبه‌ی 34 منطقه 3 کنکور 93 از اسلامشهر که یک سال دانش‌آموز کانون بوده اند- پزشکی دانشگاه تهران (درصد شیمی: 80درصد):بعد از کلاس، جزوه‌های معلم را مطالعه می‌کردم و دوباره به حل تست‌های آموزشی معلم می‌پرداختم و حل تست و رفع اشکال. بعد از مرور جزوه‌هایی که در کلاس درس نوشته بودم اولین منبع و مهم‌ترین آن‌ها کتاب درسی بود. یک برنامه‌ای بودن برای من بسیار موثر بود در واقع همین یک برنامه‌ای بودن آرامش ذهنی خوبی به من می‌داد. اولویت من برنامه‌ی مدرسه بود ولی در کنارش آزمون‌های کانون هم جایگاه خود را داشت. مباحث پیش را با مدرسه پیش می‌آمدم و مباحث پایه را با آزمون‌های کانون و هماهنگ این دو را پیش می‌آمدم. در مورد روش‌های مطالعه‌ام باید بگویم رفته‌رفته شناخت من از روش‌های موفق خودم بیشتر می‌شد ابتدا خیلی سردرگم بودم اما کم‌کم متوجه پیشرفت خود می‌شدم. من در سایت کانون، به بخشی که سوال‌های دام‌دار و دشوار و سوالاتی را که بیشتر بچه‌ها در دامی می‌افتادند زیاد مراجعه می‌کردم.از کتاب آبی هم استفاده می‌کردم. بعد از تست زدن به رفع اشکال و یادداشت نکات در حاشیه‌های کتاب و ستاره‌دار کردن تست‌هایی که غلط زده بودم یا نزده بودم و یا به نظرم نکته‌ی خوبی داشتند، می‌پرداختم.از روش‌های خلاصه برداری، نمودار درختی، با صدای بلند خواندن، برای دیگران توضیح دادن و از جعبه لایتنر استفاده می‌کردم. هم‌چنین مطالب فرّار را در بازه‌های زمانی نزدیک دوره می‌کردم.
    میثم ابراهیمی رتبه‌ی 11 منطقه 2 کنکور 94 از اسلامشهر که 2 سال دانش‌آموز کانون بوده‌ است (درصد شیمی: 91%)- پزشکی دانشگاه تهرانمن در این درس خلاصه‌ای کامل داشتم و بارها آن را مرور می‌کردم. کلید موفقیت در این درس تکرار و تمرین زیاد است، با وجود آن که سوالات شیمی هر سال تغییرات زیادی می‌کند به نظر من تمرین زیادی می‌تواند ایده‌های جدید برای حل سوالات جدید را بدهد. در این درس برای فرمول‌های ترکیبات، یک دفترچه هم داشتم که طی مسیر روزانه تا مدرسه آن را مطالعه می‌کردم.
    یحیی سلطانیان رتبه 28 منطقه 3 از هشتگرد که 2 سال دانش‌آموز کانون بوده است (درصد شیمی: 76%)- پزشکی دانشگاه تهرانابتدا کتاب را به صورت کامل می‌خواندم و سپس کتاب‌های دوسالانه را کار می‌کردم و بعد از تسلط کامل بر مفاهیم کتاب، سراغ تست‌های کنکور می‌رفتم و سپس تست‌های تالیفی حل می‌کردم.یک برنامه‌ای بودن باعث شد که من به تمامی مباحث به طور کامل تسلط پیدا کنم و سردر گم نباشم. من بعد از امتحان کردن چندین روش در سال پیش به یک روش موثر برای خودم رسیدم و طبق همان پیش رفتم. از کتاب‌های دوسالانه‌ و آبی کانون هم در کنار کتاب درسی بهره بردم. منبع اصلی برای یادگیری برای من کتاب درسی بود و سعی من بر تسلط کامل بر محتوای آن بود. بعد از خواندن کتاب درسی به سراغ تست‌های کنکور سراسری از کتاب آبی می‌رفتم. از کلکسیون روش‌های سایت هم استفاده می‌کردم. من معمولا سعی در به خاطر آوردن مفاهیم و اشکال و نمودارها داشتم که به تثبیت آموخته‌هایم کمک می‌کرد.من در کلاسور ارزیابی که خودم جمع‌آوری کرده بودم سوالاتی که اشتباه می‌زدم یا مهم بودند را یادداشت می‌کردم، هم‌چنین از طریق نوشتن و یاد دادن به دیگران سعی بر تسلط بیشتر داشتم.مقاله‌ی کامل ایشان را در سایت کانون مطالعه کنید.
    تهیه و تنظیمناهید منجمی
    ادمینستور کانال جهادی پیوند در پیام رسان سروش با لینک http://sapp.ir/ap_peyvand

    فعال عرصه ی رسانه

    مدرس سواد فضای مجازی

  2.  

    طرح آزمون های مهر آموزش تایپ ده انگشتی
  3. Top | #32
    کاربر باسابقه

    bache-mosbat
    رشته تحصیلی
    علوم تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    نام دانشگاه
    محمد رسول الله سپاه
    نوع دانشگاه
    علمی کاربردی
    سن
    23
    جنسیت
    دختر
    استان
    تهران
    شهر
    تهران مرکزی
    تاریخ عضویت
    17 دی 93
    نوشته ها
    1,496
    امتیاز
    4327
    تشکر 
    3,338
    تشکر شده 7,013 بار در 2,172 ارسال
    نمایش مشخصات
    روش‌های مطالعه‌ی شیمی رتبه‌ی 18 منطقه 2 کنکور 94

    آستیاژ باقری رتبه 18 منطقه 2 کنکور 94 (از زنجان) 3 سال دانش‌آموز کانون بوده و شیمی را در کنکور 80% زده‌،گفتگوی زیر را که با او در زمینه‌ی روش‌های مطالعه‌‌اش در این درس انجام داده‌ایم بخوانید.

    بازديد : 28,994 زمان مطالعه 3 دقیقه چاپ




    آستیاژ باقری رتبه 18 منطقه 2 کنکور 94 (از زنجان) 3 سال دانش‌آموز کانون بوده‌ و شیمی را در کنکور 80% زده‌ است. او هم‌اکنون دانشجوی رشته‌ی پزشکی دانشگاه تهران است و با کانون هم به عنوان پشتیبان ویژه همکاری می‌کند. گفتگوی زیر را که با او در زمینه‌ی روش‌های مطالعه‌‌اش در این درس انجام داده‌ایم بخوانید.یکی از مهمترین ویژگی‌های خودتان را بیان کنید که در موفقیت شما نقش مثبتی داشته است:احساس مسئولیت و جدیتآیا در این درس المپیادی بودید؟خیر.روش مطالعه‌ی شما در این درس چگونه بود؟مطالعه‌ی دقیق کتاب درسی و کتاب تست از جمله شیمی آبی و درس‌نامه‌های آن‌هایک برنامه‌ای بودن را در منابع و برنامه‌ی مطالعاتی این درس چقدر موثر می‌دانید؟خوب است و باعث تنظیم وقت می‌شود.چقدر ذهن شما در مورد روش‌های مطالعه‌تان شفاف و واضح بود در این درس؟ در واقع فراشناخت داشتید.خیلیاز کدام منبع کانونی در این درس استفاده کردید:شیمی آبی پیشکتاب درسی چه جایگاهی در منابع شما داشت؟ کتاب درسی شما احتمالا پر از نوشته و نکته است؟کتاب درسی مرجع اولیه است ولی کتاب بهتر است تمیز باشد و نکته‌ها در دفتر نوشته شود مگر در بعضی از موارد.کتاب آبی چه جایگاهی در منابع شما داشت؟بعد از کتاب درسی منبع خوبی بود.لزوما دبیر خصوصی داشتید و آیا لزوما باید دبیر خصوصی داشت؟خیرآیا از سایت کانون و خدمات آن برای این درس خود استفاده می‌کردید؟ خلاصه درس، فیلم 3 دقیقه‌ای، کلکسیون روش‌ها، کلاسور ارزیابیبله آزمون‌های ده‌ سوالی بعد نوروز که هر روز در سایت گذاشته می‌شد را استفاده می‌کردم.از چه زمانی به صورت جدی مطالعه‌ی این درس را برای کنکور آغاز کردید؟سال سوم دبیرستاناز چه زمانی دقیقا روش مطالعه و تست زدن خودتان را در این درس پیدا کرده بودید؟سوم به وسیله‌ی معلم مدرسهچگونه هدف‌گذاری می‌کردید؟ مثلا آیا در این درس از همان ابتدا عالی بودید یا چگونه افزایش تراز دادید؟سعی می‌کردم درس هر روز را همان روز بخوانم سال دوم را تابستان پیش با جزئیات خواندم. سال چهارم فقط به مطالعه‌ سال چهارم و مرور گذرای پایه می‌گذشت و در مجموع سطح خوبی در شیمی داشتم.اولویت شما در تست زدن چه بوده است؟ سوال‌های کنکور سراسری یا سوالات تالیفیچون می‌خواستم سوال‌های کنکور برایم تازگی داشته باشد به علاوه‌ی سوال‌های تالیفی را برای آموزش خوب می‌دانستم.بعد از تست زدن چه کار می‌کردید؟باز هم تست! مطالعه‌ی مجدد جداول جمع‌بندیشما 3 سال دانش‌آموز کانون بودید، آیا در آزمون‌های کانون همیشه این درس را 100 درصد می‌زدید؟اکثر اوقاتبعد از آزمون در این درس چه کار می‌کردید؟ آیا روش خاصی برای تحلیل و بررسی این درس داشتید؟چک کردن جواب‌ها چون در شیمی سطح نسبتا خوبی داشتم به مطالعه‌ی پاسخ تشریحی اکتفا می‌کردم.چقدر در هفته برای مطالعه و تست زدن این درس زمان می‌گذاشتید؟به اندازه‌ی نیاز با توجه به مبحث تدریس شده در آن هفتهتعادل تستی- تشریحی را در این درس چگونه رعایت می‌کردید؟ آیا برای این درس ابتدا تشریحی بعد تستی کار می کردید؟متعادل بودم اول تستیتعادل پیش و پایه را در این درس چگونه رعایت می‌کردید؟دروس پیش را در طی سال چهارم و پایه را تابستان خواندم و پایه را در سال چهارم فقط از روی کتاب درسی مرور می‌کردم.تعادل بین مطالعه شخصی و کلاس رفتن یا داشتن دبیر خصوصی در مورد شما چگونه بود؟فقط کلاس مدرسه می‌رفتم که خوب بود.پیشروی آزمون‌های کانون در این درس چگونه بود؟ و چقدر برنامه راهبردی شما را در کسب این درصد کمک کرد؟به نظرم خوب بود برنامه راهبردی به مرور پایه و مطالعه‌ی پیش من نظم می‌داد.چقدر سوالات آزمون‌های کانون در این درس از نظر شما مشابه کنکور بود و به شما در شبیه‌سازی شرایط کنکور کمک کرد؟خیر شبیه نبود ولی به دلیل محاسبات برای تنظیم وقت در کنکور نسبتا مناسب بود.تلفیق برنامه مدرسه و کانون در این درس برای شما چگونه بود؟مشکلی نداشتم ولی حقیقتا اولویت را به مدرسه می‌دادم.نقش برتری بازیابی به بازخوانی را در این درس برای خودتان چگونه می‌دانید؟سطح بازیابی خود را خوب می‌دانستم البته در ضمن بازیابی گویی بازخوانی هم صورت می‌گیرد مثلا وقتی زمان مطالعه کامل و بازخوانی نداشته باشید. خیلی‌ها بازخوانی می‌کنند ولی در بازیابی موفق نیستند.آیا کتاب خودآموزی برای این درس داشتید؟ سوالاتی که اشتباه می‌زدید یا مهم بودند را کجا یادداشت می‌کردید؟سوالاتم کم بود معمولا نمی‌نوشتم و در دفترچه علامت می‌زدم.با توجه به این‌که درصد شما در دروس دیگر هم بالا بوده است چگونه غرق مطالعه‌ی این درس نمی‌شدید و به دروس دیگر هم توجه می‌کردید؟ چقدر تعادل داشتید. درصد‌های شما در دیگر دروس چگونه بود؟با برنامه‌ریزی صحیح که با برنامه‌ی مدرسه تنظیم باشد در ضمن در دروس پایه‌ی اختصاصی طی سال چهارم صرفا مرور می‌کردم.آْیا اولیا یا دوستان شما در کسب این درصد نقشی داشتند؟خیرنقش دبیران خودتان را در علاقمندی و موفقیت خودتان در این درس چگونه ارزیابی می‌کنید؟دبیر شیمی سوم و چهارم دبیرستان خانم دیبا که از تدریس دقیق او سپاسگزارم.از کدام روش‌های یادگیری برای فهم بیشتر استفاده می‌کردید؟ مثلا یاد دادن به دیگران، رسم درخت دانش و ...از جدول‌های جمع‌بندی و رسم درخت دانش استفاده کردم.آیا نکته‌ای هست که دوست داشته باشید به دانش‌آموزان کنکوری دیگر بگویید؟در درس شیمی تمرکز بالا و دقت در محاسبات ضروری است درنتیجه شب کنکور خواب کافی داشته باشند و به صحبت‌های دیگران که باعث تضعیف روحیه آن‌ها می‌شود بها ندهند. فقط تلاش خود را برای موفقیت بیشتر کنند نه رضایت دیگران.
    ادمینستور کانال جهادی پیوند در پیام رسان سروش با لینک http://sapp.ir/ap_peyvand

    فعال عرصه ی رسانه

    مدرس سواد فضای مجازی

  4. Top | #33
    کاربر باسابقه

    bache-mosbat
    رشته تحصیلی
    علوم تربیتی
    مقطع تحصیلی
    کارشناسی
    نام دانشگاه
    محمد رسول الله سپاه
    نوع دانشگاه
    علمی کاربردی
    سن
    23
    جنسیت
    دختر
    استان
    تهران
    شهر
    تهران مرکزی
    تاریخ عضویت
    17 دی 93
    نوشته ها
    1,496
    امتیاز
    4327
    تشکر 
    3,338
    تشکر شده 7,013 بار در 2,172 ارسال
    نمایش مشخصات
    محمد احمدی رتبه یک رشته تجربی در کنکور سراسری 95 در گفت وگو
    اظهار کرد: من فارغ‌التحصیل رشته ریاضی هستم که در سال 91 در کنکور ریاضی رتبه 3 را کسب کردم و در رشته‌ی مهندسی برق دانشگاه شریف سه سال تحصیل کردم.

    وی با بیان اینکه پس از انصراف از این دانشگاه برای کنکور تجربی شروع به درس خواندن کردن تصریح کرد: درس خواندن برای کنکور تجربی را از مهر آغاز کردم که 70 تا 80درصد وقت را به درس زیست‌شناسی از مهر ماه تا اوایل فروردین اختصاص دادم.
    احمدی افزود: پس از این دوره بین درسهای دیگر و زیست‌شناسی تعادل برقرار کردم و به طور متوسط روزانه بین 10 تا 12 ساعت به مطالعه اختصاص میدادم.
    وی با تأکید بر اینکه برای کنکور سراسری به کلاس‌های آموزشی نرفتم، گفت: تنها کتاب درسی و کمک درسی را برای مطالعه در نظر گرفتم و در آزمون‌های آزمایشی یک موسسه شرکت کردم.
    رتبه یک کنکور سراسری تجربی افزود: علاوه بر کنکور تجربی در کنکورهای هنر و زبان نیز شرکت کردم و در شب قبل از کنکور تا ساعت 10 شب درس خواندم.
    احمدی اظهار داشت: در جلسه آزمون و قبل از آن هیچگونه استرسی‌ نداشتم.
    وی عامل موفقیت خود را توکل به خدا، همت بالا و حمایت خانواده بخصوص پدر و مادر دانست و به داوطلبان سال 96 توصیه کرد: همت و تلاش خود را افزایش دهند و به اندازه هدف خود تلاش کنند.
    انتهای پیام/
    ادمینستور کانال جهادی پیوند در پیام رسان سروش با لینک http://sapp.ir/ap_peyvand

    فعال عرصه ی رسانه

    مدرس سواد فضای مجازی

صفحه 3 از 3 نخستنخست ... 23

افراد آنلاین در تاپیک

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)