خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 2 از 4 نخستنخست 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 16 به 30 از 46
    1. Top | #16
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohi4 نمایش پست ها
      سلام دوستان. هرچی گشتم تاپیکی با این موضوع پیدا نکردم.
      شاید موضوعم خنده دار باشه اما یه سوال هست که خیلی وقته ذهنمو مشغول کرده. درباره درس هایی که توی دبیرستان و دانشگاه میخونیم.
      الان وقتی یکم بهش فکر کنید میفهمید که بعضی از این درس ها بدرد آینده شغلی ما نمیخورن!!! همینم موقع درس خوندن روحیمو ضعیف میکنه و نسبت به درسام حس خوبی ندارم..
      مثلا من که میخوام مهندسی کامپیوتر بخونم الان چه نیازی به فیزیک دارم؟ چه نیازی به شیمی دارم؟( بازم ریاضی یکم به دردم میخوره)
      دانشجو های کامپیوتر چرا باید فیزیک ترمودینامیک! بخونن؟
      دانشجو های رشته رشته ریاضی محض چرا باید فیزیک 1و2 پاس کنن؟( آخه هیچ وقت به دردشون نمی خوره!!!)
      دانشجوهای رشته برق چرا باید c++ یاد بگیرن؟(آخه به دردشون نمیخوره!!)
      کسی که این سرفصل ها رو تنظیم کرده چی تو کلش بوده!!؟ فکر کنم دیگه منظورمو فهمیدین!!
      دوستان دانشجو خواهشا بیاین نظرتونو بگین و یه جواب قانع کننده به ما بدین! ممنون
      با اینکه حرف شما تا حدی درسته ولی من کامل باهاش موافق نیستم به هر حال چند تا مورد به ذهنم میرسه:
      1- برای تعیین به دردبخوری یا نخوری یه درس در آینده فکر نمی کنم اطلاعات من یا شما کاملا کافی باشه.
      2- بعضی از درس ها هدفش فقط یادگرفتنش نیست بلکه نتایجی داره که اون نتایج حاصله بیشتر مهمه
      3- دانش عمومی لازمه تا انسان از تک بعدی بودن در بیاد.
      4- بستگی داره کاربرد در آینده رو چی بدونیم مثلا شما هر روز از مشتق برای غذا خوردن استفاده نمی کنی ولی این دلیل نمی شه که غیرقابل استفاده باشه.
      5- و درنهایت یه موضوع مهمه که در کشور ما هیچیک از محتوای درسی هدفمند نیستن(البته در جزئیات که خب جزئیات مهمترین بخش قضیه است!) و صرفا کپی از کتابها و برنامه های کشور های دیگه است


    2. Top | #17
      کاربر نیمه فعال

      Tajob
      نمایش مشخصات
      اولا مشکل ازنظام آموزشیه که افراد به دنبال علاقه هاشون نمیرن وچیزایی رو که دوست دارن نمیخونن. همه ی علوم قابل احترامن وباعث پیش رفت بقیه ی علوم میشن . چرا؟چون همه چیز به هم ربط دارن . پرزدن یه مگس تو یه قاره دیگه ممکنه به وقوع باران در قاره ی مجاورشش ربط داشته باشه. تو کشورای دیگه به علم بها میدن اما اینجا به رشته ومدرک
      عادت میشه این برتر بودن
      سیاه و سفیدش قلبا خوبن
      قناعت همون خوشبختی بود
      تمام صلح ها تو بخشش بودن
      بنویس...
      قضاوت فقط مخصوص خداست
      بنویس....
      حماقت جداست رشادت جداست
      بنویس....
      اول قصه که هممون بودیم
      بنویس...
      یکی بود و یکی نبودش کجاست
      بیا و این جهش رو درک کن

    3. Top | #18
      کاربر نیمه فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط dmb نمایش پست ها

      با اینکه حرف شما تا حدی درسته ولی من کامل باهاش موافق نیستم به هر حال چند تا مورد به ذهنم میرسه:
      1- برای تعیین به دردبخوری یا نخوری یه درس در آینده فکر نمی کنم اطلاعات من یا شما کاملا کافی باشه.
      2- بعضی از درس ها هدفش فقط یادگرفتنش نیست بلکه نتایجی داره که اون نتایج حاصله بیشتر مهمه
      3- دانش عمومی لازمه تا انسان از تک بعدی بودن در بیاد.
      4- بستگی داره کاربرد در آینده رو چی بدونیم مثلا شما هر روز از مشتق برای غذا خوردن استفاده نمی کنی ولی این دلیل نمی شه که غیرقابل استفاده باشه.
      5- و درنهایت یه موضوع مهمه که در کشور ما هیچیک از محتوای درسی هدفمند نیستن(البته در جزئیات که خب جزئیات مهمترین بخش قضیه است!) و صرفا کپی از کتابها و برنامه های کشور های دیگه است
      حرفای شما هم درسته ولی خب تا حدودی که من تحقیق کردم می دونم که تو کشور های پیشرفته همچین چیزی وجود نداره! مثلا کسی که می خواد مهندسی نفت بخونه قرار نیست توی دبیرستان هندسه تحلیلی یاد بگیره! اونجاها بیشتر عملی یاد میگیرن تا تئوری

      اینکه شما میگید از تک بعدی بودن خارج بشه... باید اینو در نظر داشته باشید که این سرفصل ها دیگه از حدش گذشته!!
      سخت ترین مباحث هم مربوط به همین درس هاست!!!
      موفق باشی

    4. Top | #19
      کاربر نیمه فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      کشورای دیگه سه سال دبیرستان عمومی میخونن سال سوم بهشون یه برگه میدن که تو میخوای چیکاره شی؟میره دانشگاه مورد علاقشو میزنه امتحانشو میده میره اون رشته رو میخونه درسای اضافه هم نمیخونه.
      درسی مثل عربی برای بچه های ریاضی کاربردی نداره اما برای رشته تجربی که میخواد بره پزشکی بخونه چرا باید بلد باشه کتاب قانون که تو دانشگاه ایران و تهران تدریس میشه به زبان عربیه و تو باید عربیت عالی باشه.درسی مثل جغرافیا واسه اطلاعات عمومی خوبه و نه برای اینکه پاسش کنی من کمترین نمره ترمم مال جغرافیا بود که بهم 17 داده بود ضربه ناجوری ازش خوردم

    5. Top | #20
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      سلام بچه ها تازگی تو کافه بازار با برنامه ای آشنا شدم که به نظرم جالب اومد خودم دارم برای کنکور آماده میشم که این برنامه خیلی خوندنمو هدفمند کرد به شما هم معرفی میکنم دوست داشتین ازش استفاده کنید اصلا هم مهم نیست تو چه مقطع تحصیلی هستید همه می تونن ازش استفاده کنن.
      اینم آدرسش .
      https://cafebazaar.i...t.darsyar/?l=fa

    6. Top | #21
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      وقتی دبیرستانی بودم منم مثل شماها فکر می کردم اما کم کم به این نتیجه رسیدم من دارم تو ایران زندگی میکنم پس باید تابع قوانین اینجا باشم چون با این حرفا فقط وقت خودمونو از دست میدیم ما که نمیتونیم شرایطو تغییر بدیم پس بهتر تلاشمونو بکینم که نتیجه خوبی بگیریم و همزمان درس هایی که میدونیم به دردمون نمیخوره رو فقط برای نمره بخونیم و درس های مفیدو عملی کار کنیم تا تو بازار کار موفق بشیم اگه همزمان با درس با توجه به رشتتون وارد بازار بشین و عملی هم کار کنید موفق میشید حتی شده سال های اول به عنوان کارآموز جاهایی که مرتبط با رشتتون هست کار کنید.
      ویرایش توسط ozhan : 19 تیر 1395 در ساعت 13:31

    7. Top | #22
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط khParya نمایش پست ها
      کشورای دیگه سه سال دبیرستان عمومی میخونن سال سوم بهشون یه برگه میدن که تو میخوای چیکاره شی؟میره دانشگاه مورد علاقشو میزنه امتحانشو میده میره اون رشته رو میخونه درسای اضافه هم نمیخونه.
      درسی مثل عربی برای بچه های ریاضی کاربردی نداره اما برای رشته تجربی که میخواد بره پزشکی بخونه چرا باید بلد باشه کتاب قانون که تو دانشگاه ایران و تهران تدریس میشه به زبان عربیه و تو باید عربیت عالی باشه.درسی مثل جغرافیا واسه اطلاعات عمومی خوبه و نه برای اینکه پاسش کنی من کمترین نمره ترمم مال جغرافیا بود که بهم 17 داده بود ضربه ناجوری ازش خوردم
      طبق لينك زير كتاب قانون ترجمه فارسي داره پس عربي لازم نيست
      https://fa.m.wikipedia.org/wiki/قانون_در_طب

      انصافا كدوم يك از پزشك ها ودانشمندهاي ايراني يك خط از كتاب جغرافيا و تاريخ رو بياد دارن؟ كدوم يك از رتبه برتر هاي كنكور چيزي يادشونه؟ حدود 99/9 درصد افراد اين درس هارو براي نمره ميخونن درنتيجه اين درس ها بي فايده هستن و كاري به جز هدر دادن وقت نميكنن

    8. Top | #23
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      تا حدودی حرفات درسته ، بعضی از درس ها بی کاربرد هستن واقعا ، ولی دانش آموز دبیرستانی باید یک شناخت کلی نسبت به علم های متفاوت داشته باشه .
      ۱. ادبیات به هر حال با گذشته ما آمیخته شده ، به نظر من لازمه که همه دانش آموزان با میراث ادبی گذشتگان آشنا بشن ، هم فضیلت های اخلاقی فراوان داره و هم خوندنش باعث طراوت روح میشه ... و واقعا خجالت داره که یه ایرانی ، تفاوت سعدی و حافظ رو ندونه و حتی یک شعر از دریای بی کران ادبیات کشورش ندونه ( همچنین همه ی کشور های دیگه ادبیات خودشون رو در دبیرستان تدریس می کنن ، می خواد ادبیات انگلیسی باشه یا اسپانیا یا ادبیات روسی یا هر چیز دیگه ای )

      ۲. عربی و انگلیسی : با اینکه شیوه تدریس هر دو در ایران اشتباهه و تاکید بر قواعد بی کاربرده تا مکالمه ... ولی نمیشه گفت که بی کاربردن ، به هر حال زبانن و همه کشور ها زبان دوم هم در متوسطه تدریس می کنن مثلا آمریکا زبان لاتین هم تدریس می کنه که کوچکترین کاربردی نداره و زبان مرده محسوب میشه . پس بهتره به جای اعتراض از یادگیریشون لذت ببریم حتی اگه در زندگی آینده استفاده نکنیم

      ۳. بقیه علوم مثل ریاضی ، فیزیک و شیمی و زیست و ... : در دبیرستان در سطح عمومی تدریس شده و باید یاد گرفته بشن ، ممکنه در آینده به کار بیان یا نه ، و نمیشه گفت مثلا چون من می خوام در زمین شماس بشم ، چرا باید یه عالمه فیزیک و زیست و ... رو بخونم ، باید کلیت دانش آموزان در نظر گرفته بشه !

      ۴. تاریخ :
      ملتی که از تاریخ خود خبر نداشته باشد مطمئناً همواره در پیچ و خم های زندگی و حوادثی که برایش روی می دهد تجربه ای نخواهد داشت و صددرصد شکست خواهد خورد.

      و میرسیم بی کاربردترین درس که صددرصد دینیه . که نه پشتوانه علمی داره ، نه کاربردی در علوم دیگه به جز مثلا فلسفه اسلامی و ... که اینا هم علم نیستن . و به نظه من دین اختیاریه و جامعه باید لیبرال باشه ، و نباید از پیش دبستانی دین رو به بچه ها قالب کرد

    9. Top | #24
      کاربر اخراجی

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      داداش چن ساعت فکر کردی به این نتیجه رسیدی خدایی؟ ..
      به نظرم تنها درسی که به دردم خورد درس ازدواج دینی سال سوم بود .. همراه بخش تولیدمثل زیست ..اونم باحال بود

    10. Top | #25
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط It.is.me.beach نمایش پست ها
      تا حدودی حرفات درسته ، بعضی از درس ها بی کاربرد هستن واقعا ، ولی دانش آموز دبیرستانی باید یک شناخت کلی نسبت به علم های متفاوت داشته باشه .
      ۱. ادبیات به هر حال با گذشته ما آمیخته شده ، به نظر من لازمه که همه دانش آموزان با میراث ادبی گذشتگان آشنا بشن ، هم فضیلت های اخلاقی فراوان داره و هم خوندنش باعث طراوت روح میشه ... و واقعا خجالت داره که یه ایرانی ، تفاوت سعدی و حافظ رو ندونه و حتی یک شعر از دریای بی کران ادبیات کشورش ندونه ( همچنین همه ی کشور های دیگه ادبیات خودشون رو در دبیرستان تدریس می کنن ، می خواد ادبیات انگلیسی باشه یا اسپانیا یا ادبیات روسی یا هر چیز دیگه ای )

      ۲. عربی و انگلیسی : با اینکه شیوه تدریس هر دو در ایران اشتباهه و تاکید بر قواعد بی کاربرده تا مکالمه ... ولی نمیشه گفت که بی کاربردن ، به هر حال زبانن و همه کشور ها زبان دوم هم در متوسطه تدریس می کنن مثلا آمریکا زبان لاتین هم تدریس می کنه که کوچکترین کاربردی نداره و زبان مرده محسوب میشه . پس بهتره به جای اعتراض از یادگیریشون لذت ببریم حتی اگه در زندگی آینده استفاده نکنیم

      ۳. بقیه علوم مثل ریاضی ، فیزیک و شیمی و زیست و ... : در دبیرستان در سطح عمومی تدریس شده و باید یاد گرفته بشن ، ممکنه در آینده به کار بیان یا نه ، و نمیشه گفت مثلا چون من می خوام در زمین شماس بشم ، چرا باید یه عالمه فیزیک و زیست و ... رو بخونم ، باید کلیت دانش آموزان در نظر گرفته بشه !

      ۴. تاریخ :
      ملتی که از تاریخ خود خبر نداشته باشد مطمئناً همواره در پیچ و خم های زندگی و حوادثی که برایش روی می دهد تجربه ای نخواهد داشت و صددرصد شکست خواهد خورد.

      و میرسیم بی کاربردترین درس که صددرصد دینیه . که نه پشتوانه علمی داره ، نه کاربردی در علوم دیگه به جز مثلا فلسفه اسلامی و ... که اینا هم علم نیستن . و به نظه من دین اختیاریه و جامعه باید لیبرال باشه ، و نباید از پیش دبستانی دین رو به بچه ها قالب کرد
      هركي ادبيات دوست داره بره علوم انساني
      عربي هيچ كاربردي نداره اما زبان به نظرم بايد يه درس تخصصي بشه خيلي لازمه در مقاطع بالا خيلي نياز به اين زبان حس ميشه براي مقالات علمي خيلي خيلي لازمه بازم ميگم عربي هيچ كاربردي نداره
      تاريخ: اطلاع داشتن از تاريخ هيچ كمكي به افزايش علم و پيشرفت نميكنه وقتي يه مقاله در سطح جهاني ارائه ميدي ميري براش توضيح بدي هيچكس نمياد بپرسه قبل قاجار كدوم دولت بود اونجا علمت حرف اول رو ميزنه
      ديني رو خودتون خوب توضيح دادين
      حتي اگر فرض رو بر اين بگيريم كه نظر شما درسته هيچ كدوم از درس هاي عربي ادبيات ديني تاريخ حتي يك جمله هم ازش تو ذهن نمي مونه چون فقط براي نمره خونده ميشن

    11. Top | #26
      کاربر نیمه فعال

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط It.is.me.beach نمایش پست ها
      تا حدودی حرفات درسته ، بعضی از درس ها بی کاربرد هستن واقعا ، ولی دانش آموز دبیرستانی باید یک شناخت کلی نسبت به علم های متفاوت داشته باشه .
      ۱. ادبیات به هر حال با گذشته ما آمیخته شده ، به نظر من لازمه که همه دانش آموزان با میراث ادبی گذشتگان آشنا بشن ، هم فضیلت های اخلاقی فراوان داره و هم خوندنش باعث طراوت روح میشه ... و واقعا خجالت داره که یه ایرانی ، تفاوت سعدی و حافظ رو ندونه و حتی یک شعر از دریای بی کران ادبیات کشورش ندونه ( همچنین همه ی کشور های دیگه ادبیات خودشون رو در دبیرستان تدریس می کنن ، می خواد ادبیات انگلیسی باشه یا اسپانیا یا ادبیات روسی یا هر چیز دیگه ای )

      ۲. عربی و انگلیسی : با اینکه شیوه تدریس هر دو در ایران اشتباهه و تاکید بر قواعد بی کاربرده تا مکالمه ... ولی نمیشه گفت که بی کاربردن ، به هر حال زبانن و همه کشور ها زبان دوم هم در متوسطه تدریس می کنن مثلا آمریکا زبان لاتین هم تدریس می کنه که کوچکترین کاربردی نداره و زبان مرده محسوب میشه . پس بهتره به جای اعتراض از یادگیریشون لذت ببریم حتی اگه در زندگی آینده استفاده نکنیم

      ۳. بقیه علوم مثل ریاضی ، فیزیک و شیمی و زیست و ... : در دبیرستان در سطح عمومی تدریس شده و باید یاد گرفته بشن ، ممکنه در آینده به کار بیان یا نه ، و نمیشه گفت مثلا چون من می خوام در زمین شماس بشم ، چرا باید یه عالمه فیزیک و زیست و ... رو بخونم ، باید کلیت دانش آموزان در نظر گرفته بشه !

      ۴. تاریخ :
      ملتی که از تاریخ خود خبر نداشته باشد مطمئناً همواره در پیچ و خم های زندگی و حوادثی که برایش روی می دهد تجربه ای نخواهد داشت و صددرصد شکست خواهد خورد.

      و میرسیم بی کاربردترین درس که صددرصد دینیه . که نه پشتوانه علمی داره ، نه کاربردی در علوم دیگه به جز مثلا فلسفه اسلامی و ... که اینا هم علم نیستن . و به نظه من دین اختیاریه و جامعه باید لیبرال باشه ، و نباید از پیش دبستانی دین رو به بچه ها قالب کرد
      دوستان ما با عمومیا کاری نداریم ...چون عمومیا حداقل برای اطلاعات عمومی مفید هستن.!
      بحث ما سر تخصصی هاست که این همه وقت میگیرن از ادم!! و مربوط به رشته اینده ما نیستن!

      وقتی شما میگی باید کلیت در نظر گرفته بشه... خداوکلیلی شما چند تا رشته توی دانشگاه میشناسی که درس هندسه بدردشون بخوره؟؟!
      مگه همه میخوان مهندسی عمران یا ریاضی توپولوژی بخونن؟؟! ولی توی دبیرستان هممون باید هندسه یاد بگیریم. اونم نه در سطح عمومی و کاربردی! مثلا قضیه های هندسه فضایی کجای زندگی روزمره به کار میاد؟؟

      Sent from my SM-J700H using Tapatalk

    12. Top | #27
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen.a نمایش پست ها
      هركي ادبيات دوست داره بره علوم انساني
      عربي هيچ كاربردي نداره اما زبان به نظرم بايد يه درس تخصصي بشه خيلي لازمه در مقاطع بالا خيلي نياز به اين زبان حس ميشه براي مقالات علمي خيلي خيلي لازمه بازم ميگم عربي هيچ كاربردي نداره
      تاريخ: اطلاع داشتن از تاريخ هيچ كمكي به افزايش علم و پيشرفت نميكنه وقتي يه مقاله در سطح جهاني ارائه ميدي ميري براش توضيح بدي هيچكس نمياد بپرسه قبل قاجار كدوم دولت بود اونجا علمت حرف اول رو ميزنه
      ديني رو خودتون خوب توضيح دادين
      حتي اگر فرض رو بر اين بگيريم كه نظر شما درسته هيچ كدوم از درس هاي عربي ادبيات ديني تاريخ حتي يك جمله هم ازش تو ذهن نمي مونه چون فقط براي نمره خونده ميشن
      هر کسی ادبیات رو به صورت تخصصی دوست داره یاد بگیره باید بره علوم انسانی ، مباحثی مثل عروض و قافیه ، سبک شناسی ادبی ، آرایه ها به طور پیشرفته و ... این ها مربوط به علوم انسانیه ولی این ادبیاتی که عمومیه و بقیه رشته ها می خونن داستانش فرق داره ، ادبیات رو به صورت ساده و عمومی بیان می کنه و همونطوری که گفتم وظیفه آموزش و پرورشه همه کشور هاست که دانش آموزان رو با پیشینه ادبی کشورشون آشنا کنه و اجباری هم هست ( حتی دانش آموزان آمریکایی برای ورود به دانشگاه هایی مثل استنفورد و ... در همه رشته ها باید چن واحد دروس عمومی و زبان پاس کرده باشن و چیز عجیبی نیست ! )

      ۲.عربی برای اکثر دانش آموزا کاربردی نداره ( نه همه ) همونطور که لاتین هم هیچ کاربردی نداره ولی توی آمریکا تدریس میشه ، صد در صد بهتر بود که عربی با زبان آلمانی یا فرانسوی جایگزین میشد ولی خب فعلا همینه که هست ، من خودمم اگه نظرسنجی مبنی بر حذف عربی باشه ، اولین نفرم که میگم حذفش کنن (با اینکه عاشق پیچیدگی و سختی بیش از حدشم) ولی راه حلی نیست پس بهتره به جای غر زدن ، از یادگیریش لذت ببریم چون مجبوریم


      ۳.تاریخ درسته که به علم کمک نمی کنه ، ولی یه چیزی به اسم سواد اجتماعی هست که وظیفه آموزش و پرورشه که اون هم به دانش آموزان یاد بده ، چه بخوایم چه نخوایم به قول ارسطو همگی حیوان سیاسی هستیم ، در انتخابات کشوری شرکت می کنیم و یا به هر نوعی با اجتماع درگیریم...و اگه فاقد سواد لازم باشیم با اشتباه ما ( زندگی نسل آینده کشور ) به *** میره ... تاریخ برای اینه که از اشتباهات گذشتگان درس بگیریم و تکرار نکنیم ، وضعیت مردم الان ما به خاطر همین کم توجهی به اشتباهاته (وقتی توی یه کشوری علوم انسانی رشته درجه دو محسوب میشه ، انتظار آینده ای بهتر از اینم نباید داشته باشیم )

      ۴. قبول دارم که روش تدریس کلیه دروس اشتباهه و به اصلاح اساسی نیاز داره و همشون بر پایه نمره-محوری ان و احتماله یاد آوری شون در آینده کمه ، این خودش نشون میده که کسی که براش مهمه باید در آینده ( دانشگاه و ... ) مطالعه داشته باشه در زمینه های علوم اجتماعی . و ربطی به رشته و شغل و آینده زندگی فرد هم نداره
      ویرایش توسط It.is.me.beach : 19 تیر 1395 در ساعت 20:19

    13. Top | #28
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohi4 نمایش پست ها
      دوستان ما با عمومیا کاری نداریم ...چون عمومیا حداقل برای اطلاعات عمومی مفید هستن.!
      بحث ما سر تخصصی هاست که این همه وقت میگیرن از ادم!! و مربوط به رشته اینده ما نیستن!

      وقتی شما میگی باید کلیت در نظر گرفته بشه... خداوکلیلی شما چند تا رشته توی دانشگاه میشناسی که درس هندسه بدردشون بخوره؟؟!
      مگه همه میخوان مهندسی عمران یا ریاضی توپولوژی بخونن؟؟! ولی توی دبیرستان هممون باید هندسه یاد بگیریم. اونم نه در سطح عمومی و کاربردی! مثلا قضیه های هندسه فضایی کجای زندگی روزمره به کار میاد؟؟

      Sent from my SM-J700H using Tapatalk
      والا به نظر من عموميا بيشتر وقت ميگيرن تخصصي هارو راحت تر و سريع تر ميخونم

    14. Top | #29
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط It.is.me.beach نمایش پست ها
      هر کسی ادبیات رو به صورت تخصصی دوست داره یاد بگیره باید بره علوم انسانی ، مباحثی مثل عروض و قافیه ، سبک شناسی ادبی ، آرایه ها به طور پیشرفته و ... این ها مربوط به علوم انسانیه ولی این ادبیاتی که عمومیه و بقیه رشته ها می خونن داستانش فرق داره ، ادبیات رو به صورت ساده و عمومی بیان می کنه و همونطوری که گفتم وظیفه آموزش و پرورشه همه کشور هاست که دانش آموزان رو با پیشینه ادبی کشورشون آشنا کنه و اجباری هم هست ( حتی دانش آموزان آمریکایی برای ورود به دانشگاه هایی مثل استنفورد و ... در همه رشته ها باید چن واحد دروس عمومی و زبان پاس کرده باشن و چیز عجیبی نیست ! )

      ۲.عربی برای اکثر دانش آموزا کاربردی نداره ( نه همه ) همونطور که لاتین هم هیچ کاربردی نداره ولی توی آمریکا تدریس میشه ، صد در صد بهتر بود که عربی با زبان آلمانی یا فرانسوی جایگزین میشد ولی خب فعلا همینه که هست ، من خودمم اگه نظرسنجی مبنی بر حذف عربی باشه ، اولین نفرم که میگم حذفش کنن (با اینکه عاشق پیچیدگی و سختی بیش از حدشم) ولی راه حلی نیست پس بهتره به جای غر زدن ، از یادگیریش لذت ببریم چون مجبوریم


      ۳.تاریخ درسته که به علم کمک نمی کنه ، ولی یه چیزی به اسم سواد اجتماعی هست که وظیفه آموزش و پرورشه که اون هم به دانش آموزان یاد بده ، چه بخوایم چه نخوایم به قول ارسطو همگی حیوان سیاسی هستیم ، در انتخابات کشوری شرکت می کنیم و یا به هر نوعی با اجتماع درگیریم...و اگه فاقد سواد لازم باشیم با اشتباه ما ( زندگی نسل آینده کشور ) به *** میره ... تاریخ برای اینه که از اشتباهات گذشتگان درس بگیریم و تکرار نکنیم ، وضعیت مردم الان ما به خاطر همین کم توجهی به اشتباهاته (وقتی توی یه کشوری علوم انسانی رشته درجه دو محسوب میشه ، انتظار آینده ای بهتر از اینم نباید داشته باشیم )

      ۴. قبول دارم که روش تدریس کلیه دروس اشتباهه و به اصلاح اساسی نیاز داره و همشون بر پایه نمره-محوری ان و احتماله یاد آوری شون در آینده کمه ، این خودش نشون میده که کسی که براش مهمه باید در آینده ( دانشگاه و ... ) مطالعه داشته باشه در زمینه های علوم اجتماعی . و ربطی به رشته و شغل و آینده زندگی فرد هم نداره
      اقا اصلا حرف شما درست من ميگم كدوم يكي از رتبه هاي برتر يك خط از ديني تاريخ جغرافي يادشونه؟ هيچ تاثييري تو ايندشون نداره پس بودنشون فايده نداره و فقط وقت هدر دادنه

    15. Top | #30
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohsen.a نمایش پست ها
      اقا اصلا حرف شما درست من ميگم كدوم يكي از رتبه هاي برتر يك خط از ديني تاريخ جغرافي يادشونه؟ هيچ تاثييري تو ايندشون نداره پس بودنشون فايده نداره و فقط وقت هدر دادنه
      ۱. این نتیجه گیریه اشتباهیه که چون رتبه های برتر یادشون نیست ، پس بیهوده و اتلاف وقته .... ارزش بعضی از این دروس ربطی به حافظه رتبه های برتر نداره که یادشون بیاد یا نه .

      ۲.اکثر همین دروس مثل ادبیات ، اندیشه اسلامی و احتمالا تاریخ معاصر به عنوان دروس عمومی همه رشته های دانشگاهی تکرار میشه براشون ، پس نیازی نیست نگران اونا باشیم ، تا دکترا هم براشون تکرار میشه

      ۳. درسی مثل تاریخ که بقیه رشته ها یک سال خوندن ، خب معلومه که زیاد رتبه های برتر یادشون نمیاد ... ولی همین رتبه های برتری که میگی (یک تا پنجاه کشوری ) ، حتی اگه دو یا سه سال پیش کنکور داده باشن ، مطمئن باش هنوز هم اکثر آرایه ها یادشونه ، هنوز هم میتونن تا حدود زیادی به قرابت های ادبیات پاسخ بدن ، بعضی قواعد عربی قطعا یادشونه ، لغات انگلیسی که خوندن یادشونه و ... اگه رتبه برتری سراغ داری که هیچ کدوم از این ها رو یادش نیست ، معرفیش کن

      ۴.به جای بهونه اوردن که عربی سخته ، یه طوریه ... دینی الکیه و ... که شاید درست هم بگیم ، بهتره که یاد بگیریم که از خوندشون لذت ببریم چون حداقل الان توی آیندمون شدیدا تاثیر دارن

    صفحه 2 از 4 نخستنخست 123 ... آخرینآخرین



    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن