خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 2 از 2
    1. Top | #1
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات

      Exclamation نکاتی چند پیرامون تأثیر سوابق تحصیلی بر نتیجه ی کنکور

      بسمه تعالی
      نکاتی چند پیرامون تأثیر سوابق تحصیلی بر نتیجه ی کنکور
      اول: قانون میگوید نمرات سه سال دبیرستان تأثیر دارد ولی عده ای از این قانون صریح چنین برداشت کرده اند (یا برداشتشان را بر قانون تحمیل کرده اند) که می توانند هر تعداد درس که به صورت نهایی برگزار شده است ، نتیجه اش را تأثیر دهند. و اکنون که با حکم دیوان عدالت ادارای مواجه شده اند ، تمام تلاش خود را میکنند تا تأیید تفسیر خودشان را از نمایندگان مجلس بگیرند ، یا تفسیر خودشان را به قانون اضافه کنند و قانون را تغییر دهند .
      دوم: تراز نمرات امتحانات نهایی ، هیچ تناسبی با تراز نمرات کنکور ندارد و درست به همین دلیل ، افرادی با درصدهای مشابه در کنکورهای 93 و 94 و تفاوت در نمرات کتبی سال سوم ، اختلاف رتبه ای در حد چند هزار دارند. جمع کردن تراز نمرات نهایی با تراز درصدهای کنکور یعنی یک فاجعه ی بزرگ . دور نروم و نتایج کنکورهای خودم و مقایسه ی آنها با کارنامه ی همشهریم را مثال می آورم تا به عمق این فاجعه ی فضیح پی ببرید ؛
      بنده در کنکور 94 درصدهایی مشابه یکی از همشهریان کسب کردم منتها چون معدل کتبی من 11.38 بود و ایشان ، 18.5 ، بنده رتبه ی 23 هزار آوردم و ایشان 10 هزار !! در حالی که در کنکور 92 که معدل کتبی تأثیر مثبت داشت ، بنده با درصدهای کمتر نسبت به 94 ، رتبه ی 14 هزار کسب کردم که مدارک مستندش را در آدرس زیر آورده ام :
      http://forum.konkur.in/thread38526.html
      جناب آقای یونس حمه صادقی نیز در مقاله ای به بررسی موشکافانه این موضوع پرداخته اند :
      بررسی موشکافانه تأثیر معدل امتحان نهایی بر نتیجه کنکور : نشر دریافت
      سوم: در نکته ی شماره ی دوم روشن شد که یک نمره ی معدل امتحان نهایی ، رتبه ی کنکور را هزاران عدد جابجا می کند و این در حالی است که در امتحانات نهایی به راحتی حداقل 3 نمره می شود تقلب کرد و حتی سؤالات را خرید و... (که خیلی از شماها در جریان هستید) ولی در کنکور نمی شود تقلب کرد .
      چهارم: تصحیح برگه های امتحانات نهایی ، خیلی از اوقات سلیقه ای است و خیلی ها سرسری تصحیح می کنند ، اغلب مصححان دوم و سوم هم که بدون بررسی ورقه ، چشم بسته تصحیح مصحح اول را تأیید میکنند تا به کلاس های بیرونشان برسند (اعتراف دبیر زیست ما) ! شاهد ما بر این مدعا هم این است که کسانی که به نمرات نهایی شان اعتراض کردند ، نمرات خیلی ها را افزایش دادند !!
      پنجم: سطح سؤالات امتحانات نهایی خیلی پایین تر از سطح سؤالات کنکور است و اصلا قابل مقایسه نیستند و همه متفق القولند که سؤالات کنکور مفهومی هستند فلذا عدالت و انسانیت ایجاب می کند که کسی که در کنکور نتیجه ی بهتری گرفته است ، رتبه ی بهتری به دست آورد اما همانطور که در نکته ی شماره ی دوم عرض کردیم ، تأثیر معدل خیلی تفاوت ایجاد میکند .
      در امتحانات نهایی ، اصرار بر حفظ (صرفا حفظ بدون فهم) مطالب است ولی سؤالات کنکور ، با تأکید بر مفاهیم است و درست به همین دلیل است که خیلی از معدل بالاها در کنکور ، نتیجه ی مطلوبی نمی گیرند ...
      راستش تأثیر دادن نمرات کتبی بر نتیجه ی کنکور مرا به یاد ماجرای شورای شش نفره می اندازد ، آنجا که عبدالرحمن بن عوف به امیرالمومنین علیه السلام گفت : با شما بیعت می کنم به شرطی که به قرآن و سنت پیامبر (ص) و سیره ی ابوبکر و عمر عمل کنی و چه زیبا امیر کلام پاسخ فرمودند که مگر ابوبکر و عمر به غیر قرآن و سنت عمل کرده اند ؟! که اگر چنین باشد ، بر حق نبوده اند و اگر به قرآن و سنت عمل کرده اند ، من نیز تنها به قرآن و سنت عمل می کنم.
      آقا بالاخره ملاک سنجش داوطلبان ، سؤالات کنکور است یا سؤالات نهایی ؟
      ششم: کسانی که درصدهای کنکورشان خوب بوده ولی معدل کتبی شان پایین بوده ، اگر ترمیم معدل میگذاشتند، به یقین نمرات نهایی شان را ارتقا میدادند ؛ چون در سال کنکور ، کم کاری گذشته را جبران کردند اما متأسفانه مسئولان بی رحم هستند و توبه پذیر نیستند !
      هفتم: تمام مشاورین و کارشناسان خبره اجماع دارند که شرط کسب نتیجه ی خوب در کنکور ، پیش از همه تسلط به کتب درسی است که معدل بالاها به برکت امتحانات نهایی سال سوم به این مهم دست یافته اند و چند گامی جلوتر از سایر کنکوری ها هستند ، فلذا برداشتن تأثیر معدل (هم منفی و هم مثبت) نه تنها ظلم به معدل بالاها نیست بلکه عین عدالت است ، اما از آنجایی که بعضی از معدل بالاها روحیه و همت رقابت در فضای کنکور را ندارند و یا بعضی معدل پایین ها را رقیب جدی می دانند ، به تأثیر مثبت معدل بسنده نکرده و بر تأثیر منفی نمرات نهایی اصرار دارند .
      هشتم: بر خلاف تصور مسئولین ، نتیجه گرفتن در کنکور مستلزم صرف کردن وقت زیادی است ؛ مثلا برای کسب درصد 50 در درس زیست شناسی باید حداقل 6 ماه روزانه 2 ساعت مفید ، زیست خواند اما برای کسب نمره ی 20 نهایی ، یک هفته مطالعه کفایت میکند !
      نهم: نظر سنجی ها نشان می دهد که اکثر دانش آموزان با ماندن کنکور و حذف تأثیر معدل موافق هستند :
      انتشارات علمي فار
      حال چرا بعضی از مسئولان مسئولیت نشناس کاسه ی داغ تر از آش می شوند و به دلایل کذایی مثل استرس و اضطراب در کنکور و... مدام بر استرس و اضطراب داوطلبان می افزایند ؟! به نظر شما واقعا چرا ؟!

      و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون . شعراء / 227
      ویرایش توسط shahravan : 06 اردیبهشت 1395 در ساعت 12:01

    2. Top | #2
      کاربر انجمن

      Na-Omid
      نمایش مشخصات
      بعضیا صرفا دنبال منافع خودشونن و ابدا براشون اهمیت نداره من و شما چه زجری می کشیم .
      من هنوز امتحان نهایی ندادم ، ولی شک ندارم قرار نیست نمره های خوبی کسب کنم !
      تو امتحان نهایی اصرار بر اینه که تو حتی یه واو جا نندازی و نوشتت عین نوشته ی کتاب باشه ! این یعنی حفظ کردن ! چه ریاضیات چه دروس دیگه !
      خوبی کنکور اینه که اونایی بهتر نتیجه میگیرن که درسو بهتر فهمیدن !
      حفظ کردن حتی یک درصدِ فایده ی فهمیدنم نداره ! اینجاست که بیخود بودن تاثیر امتحان نهایی مشخصش میشه !
      دیوان حافظم حفظ کنی بدون تکرار یادت میره اما کاربرد چیزایی که فهمیدی تا آخر عمر باهات هست !
      دوستان ، خوبی که حلال کردن نمی خواد
      بدی هم که ندیدین از ما .
      پس حرفی نمی مونه .
      حس کردم این انجمن داره وقتمو زیادی هدر میده .

      طی یه عملیات متفکرانه ، دست ها را بی وقفه روی دکمه های کیبورد لغزاندیم و چرت پرتی همچون "ختذسحگختبسثثذحذ" تایپ کردیم . آن را کپی کرده ، و رمز اکانت خویش را عوض نمودیم . بعد از عوض شدن امضایی که میخونید می زنیم "خروج" و بای فور اور سی یو افتر کنکور !!!!









    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن