خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 3 از 6 نخستنخست ... 234 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 31 به 45 از 77
    1. Top | #31
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط پویا دقتی نمایش پست ها
      آخرین پست :

      با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز و مدیریت انجمن و سایت جناب آقای رهبر :

      بالاخره با یک پست کارمون رو شروع کردیم و باید با یک پست هم تموم شه ....... حرف ها و مطالب همه گفته شده و کسانی که دوستدار و خواهان حقیقت و عدالت هستن ، اونا

      رو شنیدن ...... دوستان خوبی پیدا کردم و آرزوی موفقیت براشون دارم ... از بامداد امروز دوستان زیادی برام پیام دادن ، تشکر کردن و خواستار این بودن که بازم در انجمن بمونم ،

      دستشون درد نکنه ، هر چند که دیگه وقت رفتنه

      کسانی هم بودن که زحمت کشیدن توهین کردن و با این کار شخصیت نداشته خودشون رو بار دیگه نشون دادن .... اونا رو به خدا واگذار می کنم

      به هر حال دوستانی که دنبال تست های حل شده در سایت هستن ، ما طی 2 سال کلی مطلب و تست قرار دادیم ، با کمی جستجو پیداشون می کنین

      اگه سوالاتی هم براتون پیش اومد ، دوستانی در سایت هستند که پاسخ گوی شما باشن

      از لطف و محبتی که به من داشتین ممنونم .... با لطف شما در دو رای گیری انجام شده نفر دوم شدم و از این بابت از همتون ممنونم

      هر چند که مثل بعضی ها نبودم که هم از کامنت آقای x تشکر کنم و هم از کامنتی که به همین آقای x توهین شده !

      از آقای رهبر هم که این انجمن رو درست کردن تا بتونیم با هم صحبت کنیم تشکر می کنم

      با آرزوی موفقیت برای کسانی که قلبی پاک دارن و برای هدفشون تلاش می کنن

      موفق و موید باشین




      كجا آقاي دقتي؟؟؟!

      ما به شما نياز داريم

      شمايين كه به سوالاي ما جواب ميدين

      لطفا،خواهشا،عاجزا نرين

    2. Top | #32
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط پویا دقتی نمایش پست ها
      آخرین پست :

      با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز و مدیریت انجمن و سایت جناب آقای رهبر :

      بالاخره با یک پست کارمون رو شروع کردیم و باید با یک پست هم تموم شه ....... حرف ها و مطالب همه گفته شده و کسانی که دوستدار و خواهان حقیقت و عدالت هستن ، اونا

      رو شنیدن ...... دوستان خوبی پیدا کردم و آرزوی موفقیت براشون دارم ... از بامداد امروز دوستان زیادی برام پیام دادن ، تشکر کردن و خواستار این بودن که بازم در انجمن بمونم ،

      دستشون درد نکنه ، هر چند که دیگه وقت رفتنه

      کسانی هم بودن که زحمت کشیدن توهین کردن و با این کار شخصیت نداشته خودشون رو بار دیگه نشون دادن .... اونا رو به خدا واگذار می کنم

      به هر حال دوستانی که دنبال تست های حل شده در سایت هستن ، ما طی 2 سال کلی مطلب و تست قرار دادیم ، با کمی جستجو پیداشون می کنین

      اگه سوالاتی هم براتون پیش اومد ، دوستانی در سایت هستند که پاسخ گوی شما باشن

      از لطف و محبتی که به من داشتین ممنونم .... با لطف شما در دو رای گیری انجام شده نفر دوم شدم و از این بابت از همتون ممنونم

      هر چند که مثل بعضی ها نبودم که هم از کامنت آقای x تشکر کنم و هم از کامنتی که به همین آقای x توهین شده !

      از آقای رهبر هم که این انجمن رو درست کردن تا بتونیم با هم صحبت کنیم تشکر می کنم

      با آرزوی موفقیت برای کسانی که قلبی پاک دارن و برای هدفشون تلاش می کنن

      موفق و موید باشین




      پویا جان را عشق است که خود زیبایی ست...درود برتو...


    3. Top | #33
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      ناراحتی نداره آقای دقتی! بازم بهتون مدال افتخار برترین مدیر رنگ شده انجمنو میدن!!! اینقد بالا پایین نداره استااااد!!!

    4. Top | #34
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      من ادمیم ک خیلی زود از جو تاثیر میگیرم متاسفانه... بابت نتایج غیر قابل قبولی ک گرفتم تو قلمچی خیلیی انگیزمو از دست دادم... و همینطور خیلی از دوستام.
      با اینکه چند تا دوست خوب بزرگتر از خودم اینجا و جای دیگه دارم ک بهم انگیزه میدن اما ... اما خدا از کسایی نگذره که دانسته دارن اینکارو میکنن... وگرنه و من خیلی بچه های دیگه ای ک میشناسم دانش اموزان ضعیفیم نیستیم.

    5. Top | #35
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط پویا دقتی نمایش پست ها
      آخرین پست :

      با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز و مدیریت انجمن و سایت جناب آقای رهبر :

      بالاخره با یک پست کارمون رو شروع کردیم و باید با یک پست هم تموم شه ....... حرف ها و مطالب همه گفته شده و کسانی که دوستدار و خواهان حقیقت و عدالت هستن ، اونا

      رو شنیدن ...... دوستان خوبی پیدا کردم و آرزوی موفقیت براشون دارم ... از بامداد امروز دوستان زیادی برام پیام دادن ، تشکر کردن و خواستار این بودن که بازم در انجمن بمونم ،

      دستشون درد نکنه ، هر چند که دیگه وقت رفتنه

      کسانی هم بودن که زحمت کشیدن توهین کردن و با این کار شخصیت نداشته خودشون رو بار دیگه نشون دادن .... اونا رو به خدا واگذار می کنم

      به هر حال دوستانی که دنبال تست های حل شده در سایت هستن ، ما طی 2 سال کلی مطلب و تست قرار دادیم ، با کمی جستجو پیداشون می کنین

      اگه سوالاتی هم براتون پیش اومد ، دوستانی در سایت هستند که پاسخ گوی شما باشن

      از لطف و محبتی که به من داشتین ممنونم .... با لطف شما در دو رای گیری انجام شده نفر دوم شدم و از این بابت از همتون ممنونم

      هر چند که مثل بعضی ها نبودم که هم از کامنت آقای x تشکر کنم و هم از کامنتی که به همین آقای x توهین شده !

      از آقای رهبر هم که این انجمن رو درست کردن تا بتونیم با هم صحبت کنیم تشکر می کنم

      با آرزوی موفقیت برای کسانی که قلبی پاک دارن و برای هدفشون تلاش می کنن

      موفق و موید باشین


      همه حرفات یه طرف این حرفت یه طرف...
      اصلا من متوجه دلیل این کار نمیشم! به عقیده ای که قبولش داری تشکر بزن...افزایش میزان تشکر اینقدر مهمه آیا..؟!
      حالا کی توهین کرده..؟!!
      مگه هرکی دو کلمه حرف زد شما باید قهر کنی؟! اینهمه افراد سبک مغز چرند گفتن اینجا در بحث با من یا بعد بحث به من! اصلا این افراد ارزش اینو دارن که شما این کارو بکنی..؟! حالا من جوابشونو میدم دیگه کلا 2 روز حرف نمیزنن! شما هم با جواب ندادن دهنشونو ببند...
      شاید باعث بشی 1 نفر امیدوار شه و آیندشو بسازه...


    6. Top | #36
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      اقا اراز لطفا یه فکری بکنین

      چهار تا ادم با سواد و با شخصیت مثل آقا پویا اگه اینجا باشن این انجمن ارزش داره و بچه ها میان سر بزنن

      اگه ایشون و 4 نفر امثال ایشون بخان برن اینجا ارزش نداره

      ارزش هر فرومی به سواد و دانش اینطور آدماس



    7. Top | #37
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      منم قبل از کنکور برای ازمونها تحقیق زیادی کردم تا اینکه سال اخر سنجش ثبت نام کردم و خیلی هم راضی بودم...
      صفحه ای دیگر از این عمر گذشت... ورقی باید زد...
      راه مرا می‌خواند ...
      جادّه مرا صدا می‌زند ...
      بگذار بخواند! من كوله‌بار خويش را بسته‌ام!http://blogfa.com/images/smileys/13.gif
      پس ... قدم در راه خواهم گذاشت؛
      پا به پای جاده خواهم رفت؛
      هم‌نفس با ثانيه‌ها، خواهم دويد ...
      و می‌دانم كه اين راه
      راهی است پر از چاه،
      پر از كوره راه،
      پر از پستی،
      پر از بلندی،
      پر از فراز،
      پر از نشيب ...
      پر از عاشقی........................................ .............................

    8. Top | #38
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Ultra نمایش پست ها
      آقای قلم‌چی، سلام‌:
      آن‌ چه‌ در پی می‌آيد، مباحثی است‌ كه‌ بارها، برای دانش‌آموزان‌ شركت‌ كننده‌ در آزمون‌های شما و والدين‌ آن‌ها مطرح‌ كرده‌ام‌ و اين‌ بار آن‌ها را خطاب به خودتان‌ می‌نويسم‌. خوش‌ بينانه‌اش‌ اين‌ است‌ كه‌ اين‌ كار، موجب‌ اصلاح‌ برخی از مشكلات‌ موجود در آزمون‌های موسسه‌ی شما شود؛ چرا كه‌ به‌ اعتقاد من‌، امروز اين‌ آزمون‌ها، نتايجی برخلاف‌ اهداف‌ اسمی‌شان‌، براي‌ دانش‌آموزان‌ به‌ بار می‌آورند. در غير اين‌ صورت‌ نيز، نوشتن‌ اين‌ متن‌ دست‌ كم‌ روشن‌ می‌سازد كه‌ چرا معتقدم‌ اين‌ چاهی كه‌ كنده‌ايد، براي‌ دانش‌آموزان‌ آب‌ ندارد! نوشتن‌ اين‌ متن‌ يك‌ فايده‌ی ديگر هم‌ برای شخص‌ من‌ دارد كه‌ در پايان‌ به‌ آن‌ اشاره‌ خواهم‌ كرد.
      لازم‌ به‌ ذكر است‌ موارد مطرح‌ شده‌ در اين‌ نوشته‌، نكات‌ مربوط‌ به‌ طراحی تستهای زيست‌شناسی در آزمون‌های شما را شامل‌ نمی‌شود و بحث‌ در مورد اشكالات‌ فرمی و محتوايی طراحی اين‌ تست‌ها، كه‌ به‌ گمان‌ من‌ در سال‌های اخير، تاثير نامطلوب‌ بزرگی بر آموزش‌ زيست‌شناسی كنكور داشته‌اند، نوشته‌ی مستقلی می‌طلبد كه‌ اميدوارم‌ به‌ زودی آن‌ را هم‌ بنويسم‌. اولين‌ چيزی كه‌ لازم‌ می‌دانم‌ به‌ آن‌ اشاره‌ كنم‌، شيوه‌ی مورد استفاده‌ برای طراحی پرسش‌های آزمون‌ است‌. در اين‌ شيوه‌، پرسش‌های هر درس‌ را چند طراح‌ تهيه‌ می‌كنند كه‌ شما به‌ آن‌ «دپارتمان‌» می‌گوييد. اگر درست‌ به‌ خاطر داشته‌ باشم‌، تغيير شيوه‌ی طراحي‌ پرسش‌ها، از شيوه‌ی «يك‌ طراح‌، يك‌ ويرايشگر» به‌ شيوه‌ی موجود، در سال‌ 77 اتفاق‌ افتاد و از آن‌ جا كه‌ من‌ در فاصله‌ی سال‌هاي‌ 76 تا 78، با موسسه‌ی شما همكاری داشتم‌، از نزديك‌ در جريان‌ اين‌ تغيير بوده‌ام‌.
      جلساتي‌ كه‌ در آن‌ سال‌، با همكاران‌ طراح‌ سوال‌ داشتيد و نتيجه‌ی نهایی آن‌ها، به‌ خوبی در خاطر من‌ مانده‌ است‌. در اين‌ جلسات‌ برای اولين‌ بار، و تا جايي‌ كه‌ من‌ ديدم‌ آخرين‌ بار، شما مجبور به‌ پذيرفتن‌ نظر جمعي‌ همكاران‌ شديد، كه‌ بر خلاف‌ پيشنهاد اوليه‌ی شما بود. نظر همكاران‌ طراح‌ سوال‌ اين‌ بود كه‌ نام‌ طراح‌ هر تست‌، در مقابل‌ آن‌ تست‌ ذكر شود، در حالي‌ كه‌ پيشنهاد شما، درج‌ نام‌ گروهي‌ اعضاء هر دپارتمان‌ در دفترچه‌ی آزمون‌ يا پاسخنامه‌ بود. نتيجه‌ اين‌ كه‌ تا همين‌ چند سال‌ پيش‌، نام‌طراح‌ هر تست‌ در برابر آن‌ تست‌ نوشته‌ مي‌شد و در چند سال‌ اخير هم‌، همان‌ رويه‌ فقط‌ با تغيير محل‌ درج‌ نام‌ طراح‌، از دفترچه‌ی سوال‌ به‌ پاسخنامه‌، عملی می‌شود.
      چرا برای طراحان‌ پرسش‌های آزمون‌ شما، اين‌ قدر مهم‌ است‌ كه‌ نامشان‌ در برابر هر سوالشان‌ نوشته‌ شود؟ به‌ نظر مي‌رسد برای آن‌ها، اصلاً قابل‌ قبول‌ نيست‌ كه‌ نامشان‌، در ميان‌ چند دبير همكار، كه‌ با آن‌ها رقابت‌ كاری شديد دارند، گم‌ شود. آشكار است‌ كه‌ مهمترين‌ انگيزه‌ی دبيران‌ طراح‌ سوال‌ از همكاری با شما، تبليغات‌ و مطرح‌ شدن‌ نامشان‌ در سطح‌ كشور است‌ و به‌ همين‌ دليل‌، هر يك‌ می‌خواهند از ساير اعضاء دپارتمان‌ درس‌ خود متمايز ديده‌ شوند. هر دانش‌آموز، برای ثبت‌ نام‌ در كلاس‌ يا همايش‌، يك‌ نام‌ را انتخاب‌ می‌كند، نه‌ يك‌ دپارتمان‌ را!
      سهم‌ هر طراح‌ از پرسش‌های يك‌ آزمون‌، حدود چهار يا پنج‌ پرسش‌ است‌ و در واقع‌، هر كس‌ در اين‌ شيوه‌، به‌ اندازه‌ی همين‌ چهار يا پنج‌ پرسش‌، فرصت‌ نمايش‌ برتری نسبت‌ به‌ ساير طراحان‌ پرسش‌های درسش‌ را دارد؛ آن‌ هم‌ از طريق‌ طرح‌ تستهایی بسيار پيچيده‌ و دشوار، كه‌ اكثر دانش‌آموزان‌ در پاسخگویی به‌ آن‌ها ناتوان‌ باشند و از تستهای ساير همكاران‌ نيز دشوارتر باشد. بررسی بسياری از تستهای آزمون‌های شما، دست‌ كم‌ در درس‌ تخصصی من‌، اين‌ موضوع‌ را به‌ خوبی نشان‌ می‌دهد.
      به‌ اين‌ ترتيب‌، مجموعه‌ پرسش‌های يك‌ درس‌ در يك‌ آزمون‌، عمدتاً از پرسش‌هایی تشكيل‌ شده‌ كه‌ در واقع‌ براي‌ قدرت‌نمایی به‌ دانش‌آموزان‌ و برتری‌طلبی نسبت‌ به‌ پرسش‌های ساير همكاران‌ طراحی شده‌اند و در نتيجه‌، دانش‌آموزان‌ در ميانه‌ی رقابت‌ دبيران‌ يك‌ درس‌ له‌ می‌شوند. كم‌ نيستند دانش‌ آموزانی كه‌ تنها بر اساس‌ نتايج‌ آزمون‌های شما، به‌ اين‌ باور رسيده‌اند كه‌ هرگز نخواهند توانست‌ امتياز مناسبی، مثلاً از درس‌ زيست‌شناسی كسب‌ كنند.
      ناگفته‌ پيداست‌ كه‌ چنين‌ آزمونی، از ويژگی‌های يك‌ آزمون‌ نرمال‌ بی‌بهره‌ است‌؛ چرا كه‌ بيشتر يا تمام‌ پرسش‌ها از سطح‌ دشواری بالایی انتخاب‌ شده‌اند. بهتر از من‌ می‌دانيد كه‌ يك‌ آزمون‌ نرمال‌، به‌ پرسش‌های ساده‌ و بديهي‌ نيز نياز دارد، امّا كمتر ديده‌ می‌شود دبيری، در اين‌ ميانه‌ی رقابت‌ كاری، چنين‌ پرسش‌هایی طرح‌ كند. اين‌ موضوع‌، با در نظر گرفتن‌ اين‌ كه‌ رویه‌ی پيشين‌ شما يعنی برگزاری پيش‌ آزمون‌ و نرمال‌ سازی پرسش‌ها بر اساس‌ نتايج‌ آن‌، در سال‌های اخير متوقف‌ شده‌ است‌، به‌ نرمال‌ نبودن‌ پرسش‌های آزمون‌ منجر شده‌ است‌.
      به‌ اين‌ ترتيب‌، گروه‌ بزرگی از شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌های شما، نمراتی كمتر از انتظار كسب‌ می‌كنند، در حالی كه‌ پيش‌ از هر آزمون‌، براي‌ آمادگی شركت‌ در آن‌، تلاش‌ زيادی داشته‌اند و با همان‌ آمادگی علمی، در آزمونی با سطح‌ دشواری و پرسشهای استاندارد، نتيجه‌ی قابل‌ قبولي‌ كسب‌ می‌كنند. نتيجه‌ واضح‌ است‌: نااميدی دانش‌آموز، بدبين‌ شدنش‌ به‌ شيوه‌ی درس‌ خواندن‌ خودش‌ و تدريس‌ اساتيدش‌ و به‌ احتمال‌ زياد، سرزنش‌ والدينی كه‌ نمي‌دانند نتايج‌ اين‌ آزمون‌، دست‌ كم‌ از نظر عددی، لزوماً نسبتی با نتايج‌ احتمالی آزمون‌ سراسری ندارد. در اين‌ شرايط‌، بعيد می‌دانم‌ كسی از سرازير شدن‌ اين‌ دانش‌آموزان‌ به‌ آموزشگاه‌های شما تعجب‌ كند؛ آن‌ چه‌ جای تعجب‌ دارد اين‌ است‌ كه‌ گويي‌ كنكور سراسری فراموش‌ شده‌ و دانش‌آموزان‌ در تمام‌ سال‌ دارند خودشان‌ را برای كسب‌ نتيجه‌ی خوب‌ در آزمون‌های شما آماده‌ می‌كنند!
      وقتی دانش‌آموزان‌ يا در بسياری از موارد، والدين‌ آن‌ها، از كم‌ بودن‌ درصدهای كسب‌ شده‌ در آزمون‌های موسسه‌ی شما اظهار نگراني‌ می‌كنند و برای رفع‌ نگرانی آن‌ها، سخت‌ بودن‌ غير عادی و نرمال‌ نبودن‌ پرسش‌های آزمون‌ را برايشان‌ توضيح‌ می‌دهم‌، می‌دانم‌ كه‌ سوال‌ بعدی در مورد فاصله‌ی درصد دانش‌آموز مورد نظر با ميانگين‌ يا درصد دانش‌آموز ديگری است‌ كه‌ از همان‌ آزمون‌، نتيجه‌ی بهتری كسب‌ كرده‌ است‌. چگونه‌ عده‌ی نسبتاً زيادی از دانش‌آموزان‌، از آزمون‌های شما نتيجه‌ی بهتری می‌گيرند وموجب‌ بالا رفتن‌ ميانگين‌ می‌شوند؟
      تا به‌ حال‌ نديده‌ام‌ يا نشنيده‌ام‌ از امنيت‌ پرسش‌های آزمون‌تان‌ صحبت‌ كنيد. البته‌ وقتي‌ امنيت‌ آزمون‌های بسيار جدی‌تر، مانند آزمون‌ دستياری پزشكی، زير سوال‌ است‌، اساساً طرح‌ چنين‌ موضوعی درباره‌ی يك‌ آزمون‌ آزمايشی، بيشتر به‌ شوخی شبيه‌ است‌! از طرح‌ سوال‌ تا ويراستاری و مراحل‌ آماده‌ سازی دفترچه‌های آزمون‌، فرصت‌ زيادی وجود دارد كه‌ هر كس‌، اگر بخواهد، به‌ اين‌ پرسش‌ها دسترسی پيدا كند. آزمون‌های شما، در تعداد زيادی از نمايندگی‌های تهران‌ و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و از زمانی كه‌ دفترچه‌های آزمون‌ آماده‌ می‌شوند تا روز برگزاری آزمون‌، دست‌ كم‌ چهل‌ روز فاصله‌ وجود دارد. از سوی ديگر، نتيجه‌ی اين‌ آزمون‌، براي‌ خيلی‌ها مهم‌ است‌: دانش‌آموزانی كه‌ بايد پاسخی برای والدين‌ خود داشته‌ باشند و از آن‌ مهم‌تر، دبيرانی كه‌ عملكردشان‌ با نتيجه‌ی دانش‌آموزانشان‌ در اين‌ آزمون‌ سنجيده‌ می‌شود. بعيد است‌ ندانيد، اما امروز معنای غالب‌ عبارت‌ «هماهنگ‌ با آزمون‌های كانون‌ فرهنگی آموزش‌»، در بسياری از موارد اين‌ است‌ كه‌ دبيران‌ آموزشگاه‌های متعدد مدعی اين‌هماهنگی، در هفته‌های منتهی به‌ هر آزمون‌، نكات‌ پرسش‌های آن‌ آزمون‌، نه‌ خود پرسش‌ها، را در كلاس‌هايشان‌ مورد بررسی قرار می‌دهند. به‌ نظر می‌رسد، اكنون‌ كه‌ آزمون‌های شما، به‌ اين‌ سطح‌ از گستردگي‌ و تاثيرگذاری رسيده‌اند و نتايج‌ آن‌ها، آشكارا بر اميد و انگيزه‌ی تعداد زيادی داوطلب‌ كنكور، كه‌ برای ساختن‌ آينده‌ی خود تلاش‌ می‌كنند، موثر است‌، بايد فكری هم‌ به‌ حال‌ امنيت‌ آن‌ها كنيد.
      به‌ عنوان‌ نكته‌ی پايانی، پرسشی را كه‌ يك‌ بار ديگر به‌ صورت‌ حضوری از شما پرسيده‌ام‌، تكرار می‌كنم‌: «فكر می‌كنيد اگر شما نبوديد چه‌ می‌شد؟» حتماً به‌ خاطر داريد كه‌ آن‌ بار، با زيركی خاص‌ خودتان‌، چيزهایی گفتيد كه‌ در واقع‌ پاسخ‌ اين‌ پرسش‌ نبود و مدتی بعد، همين‌ گفتگو را ايده‌ی تبليغی كرديد كه‌ عنوانش‌ اين‌ بود: «اگر كانون‌ نبود چه‌ می‌شد؟»
      پاسخ‌ من‌ به‌ اين‌ پرسش‌ اين‌ است‌: اگر شما و موسسه‌تان‌ در آموزش‌ كنكور ايران‌ وجود نداشتيد، ظرفيت‌ دانشگاه‌های كشور به‌ همين‌ اندازه‌ بود و همين‌ تعداد شركت‌ كننده‌، برای تصاحب‌ صندلی‌های همين‌ دانشگاه‌ها با هم‌ رقابت‌ می‌كردند و داوطلبانی دقيقاً به‌ همين‌ تعداد كه‌ امروز رتبه‌های تك‌ رقمی و دو رقمی كسب‌ می‌كنند، چنين‌ رتبه‌هايی كسب‌ می‌كردند. طبيعي‌ است‌ كه‌ تعداد دقيق‌ رتبه‌های مثلاً پنج‌ رقمی هم‌ همين‌ بود كه‌ هست‌.
      رويكرد اصلی تبليغاتی شما، از زمانی كه‌ من‌ به‌ خاطر دارم‌، برجسته‌سازی نتايج‌ داوطلباني‌ بوده‌ است‌ كه‌ در آزمون‌ سراسری، نتايج‌ درخشانی كسب‌ می‌كنند و در آزمونهای شما شركت‌ كرده‌اند. خوب‌، اگر شما نبوديد هم‌ كه‌ تعدادی از داوطلبان‌ كنكور، اين‌ رتبه‌های درخشان‌ را كسب‌ می‌كردند! آيا واقعاً آماری وجود دارد كه‌ نشان‌ دهد نسبت‌ كسب‌ رتبه‌های درخشان‌ در ميان‌ داوطلبان‌ شركت‌ كننده‌ در آزمون‌های شما، تفاوت‌ معني‌داری با انتخاب‌ تصادفی همان‌ تعداد داوطلب‌، از ميان‌ تمامی شركت‌كنندگان‌ آزمون‌ سراسری دارد؟ وقتی كسر قابل‌ توجهی از داوطلبان‌ كنكور را به‌ صورت‌ تصادفی انتخاب‌ كنيم‌، اگر اين‌ افراد در هيچ‌ آزمونی هم‌ شركت‌ نكنند، عده‌ای از آن‌ها رتبه‌های تك‌ رقمي‌ و دو رقمي‌ كسب‌ خواهند كرد. چرا يك‌ بار تعداد كل‌ شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌ها يا تعداد داوطلباني‌ كه‌ رتبه‌ی پنج‌ رقمی كسب‌ كرده‌اند را اعلام‌ نمی‌كنيد؟ در شرايطی كه‌ اكثريت‌ بزرگی از داوطلبان‌ جدی كنكور در آزمون‌های شما شركت‌ مي‌كنند، اين‌ نتايج‌ هيچ‌ مطلبی را درباره‌ی كيفيت‌ خدمات‌ شما نشان‌ نمی‌دهد، مثل‌ اينكه‌ سازمان‌ سنجش‌ اعلام‌ كند تمامی رتبه‌های يك‌ تا ده‌ تمامي‌ گروه‌های آزمايشی در آزمون‌های اين‌ سازمان‌ شركت‌ كرده‌اند! می‌دانيم‌ كه‌ تعداد زيادی از همين‌ شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌های شما نيز، خودشان‌ شما را انتخاب‌ نكرده‌اند و مثلاً مدرسه‌ يا آموزشگاه‌ محل‌ تحصيلشان‌، با موسسه‌ی شما قرارداد داشته‌ است‌. شما با مدير مدرسه‌ای قرارداد می‌بنديد، بعد نتايج‌ تلاش‌های يكی از دانش‌آموزان‌ آن‌ مدرسه‌ و اساتيدش‌ را، كه‌ شايد شخصاً تمايلی هم‌ به‌ شركت‌ در آزمون‌های شما نداشته‌ است‌، به‌ نام‌ خود سند می‌زنيد! پس‌ دست‌ كم‌ اين‌ را هم‌ اعلام‌ كنيد كه‌ از همان‌ مدرسه‌ و مدارس‌ ديگر، چند نفر در آزمون‌های شما شركت‌ كردند و هيچ‌ نتيجه‌ی مطلوبي‌ نگرفته‌اند.
      به‌ خوبي‌ می‌دانم‌ كه‌ دلايل‌ متعدد ساختاری و اقتصادی، عوامل‌ مورد اشاره‌ی من‌ را شكل‌ داده‌اند و بنابراين‌، احتمال‌ تحقق‌ آن‌ اصلاحات‌ خوشبينانه‌ی ابتدای اين‌ نوشته‌ را زياد نمی‌دانم‌. حتی بعيد می‌دانم‌ كه‌ اين‌ نوشته‌، توجه‌ زيادي‌ جلب‌ كند، امّا همان‌ طور كه‌ در ابتدا نوشتم‌، نوشتن‌ اين‌ متن‌، يك‌ فايده‌ی ديگر هم‌ دارد: از اين‌ به‌ بعد، هر وقت‌ لازم‌ بود اين‌ حرف‌ها را برای دانش‌آموزی يا پدر و مادر نگراني‌ بزنم‌، به‌ آن‌ها می‌گويم‌: «نامه‌ای كه‌ به‌ فلانی نوشته‌ام‌ را بخوانيد!» شما كار خودتان‌ را بكنيد، امّا من‌ از تكرار اين‌ حرف‌ها خسته‌ شده‌ام‌! اميدوارم‌ شاد، سالم‌ و موفق‌ باشيد.
      محمدرضا امير. بيست‌ و سوم‌ آذر ماه‌ نود و سه‌
      یک سوال
      خوب که چی؟
      برید درستون رو بخونید باو الکی هم به این و اون گیر ندید
      قلمچی هر کاری که میکنه،بکنه .شما مختارهستید شرکت بکنید یا نکنید کسی شما رو مجبور به پرداخت شهریه آزمون و شرکت در آزمونهای قلمچی یا هیچ موسسه دیگری نکرده و نمیکنه
      الکی وقت خودتون رو هدر ندید

    9. Top | #39
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      عاغا من تاپیکو حوصله نکردم بخونم...یکی بزرگواری کنه خلاصش کنه تو دو تا جملهمر30


    10. Top | #40
      نفر برتر کنکور
      کاربر باسابقه

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Ultra نمایش پست ها
      آقای قلم‌چی، سلام‌:
      آن‌ چه‌ در پی می‌آيد، مباحثی است‌ كه‌ بارها، برای دانش‌آموزان‌ شركت‌ كننده‌ در آزمون‌های شما و والدين‌ آن‌ها مطرح‌ كرده‌ام‌ و اين‌ بار آن‌ها را خطاب به خودتان‌ می‌نويسم‌. خوش‌ بينانه‌اش‌ اين‌ است‌ كه‌ اين‌ كار، موجب‌ اصلاح‌ برخی از مشكلات‌ موجود در آزمون‌های موسسه‌ی شما شود؛ چرا كه‌ به‌ اعتقاد من‌، امروز اين‌ آزمون‌ها، نتايجی برخلاف‌ اهداف‌ اسمی‌شان‌، براي‌ دانش‌آموزان‌ به‌ بار می‌آورند. در غير اين‌ صورت‌ نيز، نوشتن‌ اين‌ متن‌ دست‌ كم‌ روشن‌ می‌سازد كه‌ چرا معتقدم‌ اين‌ چاهی كه‌ كنده‌ايد، براي‌ دانش‌آموزان‌ آب‌ ندارد! نوشتن‌ اين‌ متن‌ يك‌ فايده‌ی ديگر هم‌ برای شخص‌ من‌ دارد كه‌ در پايان‌ به‌ آن‌ اشاره‌ خواهم‌ كرد.
      لازم‌ به‌ ذكر است‌ موارد مطرح‌ شده‌ در اين‌ نوشته‌، نكات‌ مربوط‌ به‌ طراحی تستهای زيست‌شناسی در آزمون‌های شما را شامل‌ نمی‌شود و بحث‌ در مورد اشكالات‌ فرمی و محتوايی طراحی اين‌ تست‌ها، كه‌ به‌ گمان‌ من‌ در سال‌های اخير، تاثير نامطلوب‌ بزرگی بر آموزش‌ زيست‌شناسی كنكور داشته‌اند، نوشته‌ی مستقلی می‌طلبد كه‌ اميدوارم‌ به‌ زودی آن‌ را هم‌ بنويسم‌. اولين‌ چيزی كه‌ لازم‌ می‌دانم‌ به‌ آن‌ اشاره‌ كنم‌، شيوه‌ی مورد استفاده‌ برای طراحی پرسش‌های آزمون‌ است‌. در اين‌ شيوه‌، پرسش‌های هر درس‌ را چند طراح‌ تهيه‌ می‌كنند كه‌ شما به‌ آن‌ «دپارتمان‌» می‌گوييد. اگر درست‌ به‌ خاطر داشته‌ باشم‌، تغيير شيوه‌ی طراحي‌ پرسش‌ها، از شيوه‌ی «يك‌ طراح‌، يك‌ ويرايشگر» به‌ شيوه‌ی موجود، در سال‌ 77 اتفاق‌ افتاد و از آن‌ جا كه‌ من‌ در فاصله‌ی سال‌هاي‌ 76 تا 78، با موسسه‌ی شما همكاری داشتم‌، از نزديك‌ در جريان‌ اين‌ تغيير بوده‌ام‌.
      جلساتي‌ كه‌ در آن‌ سال‌، با همكاران‌ طراح‌ سوال‌ داشتيد و نتيجه‌ی نهایی آن‌ها، به‌ خوبی در خاطر من‌ مانده‌ است‌. در اين‌ جلسات‌ برای اولين‌ بار، و تا جايي‌ كه‌ من‌ ديدم‌ آخرين‌ بار، شما مجبور به‌ پذيرفتن‌ نظر جمعي‌ همكاران‌ شديد، كه‌ بر خلاف‌ پيشنهاد اوليه‌ی شما بود. نظر همكاران‌ طراح‌ سوال‌ اين‌ بود كه‌ نام‌ طراح‌ هر تست‌، در مقابل‌ آن‌ تست‌ ذكر شود، در حالي‌ كه‌ پيشنهاد شما، درج‌ نام‌ گروهي‌ اعضاء هر دپارتمان‌ در دفترچه‌ی آزمون‌ يا پاسخنامه‌ بود. نتيجه‌ اين‌ كه‌ تا همين‌ چند سال‌ پيش‌، نام‌طراح‌ هر تست‌ در برابر آن‌ تست‌ نوشته‌ مي‌شد و در چند سال‌ اخير هم‌، همان‌ رويه‌ فقط‌ با تغيير محل‌ درج‌ نام‌ طراح‌، از دفترچه‌ی سوال‌ به‌ پاسخنامه‌، عملی می‌شود.
      چرا برای طراحان‌ پرسش‌های آزمون‌ شما، اين‌ قدر مهم‌ است‌ كه‌ نامشان‌ در برابر هر سوالشان‌ نوشته‌ شود؟ به‌ نظر مي‌رسد برای آن‌ها، اصلاً قابل‌ قبول‌ نيست‌ كه‌ نامشان‌، در ميان‌ چند دبير همكار، كه‌ با آن‌ها رقابت‌ كاری شديد دارند، گم‌ شود. آشكار است‌ كه‌ مهمترين‌ انگيزه‌ی دبيران‌ طراح‌ سوال‌ از همكاری با شما، تبليغات‌ و مطرح‌ شدن‌ نامشان‌ در سطح‌ كشور است‌ و به‌ همين‌ دليل‌، هر يك‌ می‌خواهند از ساير اعضاء دپارتمان‌ درس‌ خود متمايز ديده‌ شوند. هر دانش‌آموز، برای ثبت‌ نام‌ در كلاس‌ يا همايش‌، يك‌ نام‌ را انتخاب‌ می‌كند، نه‌ يك‌ دپارتمان‌ را!
      سهم‌ هر طراح‌ از پرسش‌های يك‌ آزمون‌، حدود چهار يا پنج‌ پرسش‌ است‌ و در واقع‌، هر كس‌ در اين‌ شيوه‌، به‌ اندازه‌ی همين‌ چهار يا پنج‌ پرسش‌، فرصت‌ نمايش‌ برتری نسبت‌ به‌ ساير طراحان‌ پرسش‌های درسش‌ را دارد؛ آن‌ هم‌ از طريق‌ طرح‌ تستهایی بسيار پيچيده‌ و دشوار، كه‌ اكثر دانش‌آموزان‌ در پاسخگویی به‌ آن‌ها ناتوان‌ باشند و از تستهای ساير همكاران‌ نيز دشوارتر باشد. بررسی بسياری از تستهای آزمون‌های شما، دست‌ كم‌ در درس‌ تخصصی من‌، اين‌ موضوع‌ را به‌ خوبی نشان‌ می‌دهد.
      به‌ اين‌ ترتيب‌، مجموعه‌ پرسش‌های يك‌ درس‌ در يك‌ آزمون‌، عمدتاً از پرسش‌هایی تشكيل‌ شده‌ كه‌ در واقع‌ براي‌ قدرت‌نمایی به‌ دانش‌آموزان‌ و برتری‌طلبی نسبت‌ به‌ پرسش‌های ساير همكاران‌ طراحی شده‌اند و در نتيجه‌، دانش‌آموزان‌ در ميانه‌ی رقابت‌ دبيران‌ يك‌ درس‌ له‌ می‌شوند. كم‌ نيستند دانش‌ آموزانی كه‌ تنها بر اساس‌ نتايج‌ آزمون‌های شما، به‌ اين‌ باور رسيده‌اند كه‌ هرگز نخواهند توانست‌ امتياز مناسبی، مثلاً از درس‌ زيست‌شناسی كسب‌ كنند.
      ناگفته‌ پيداست‌ كه‌ چنين‌ آزمونی، از ويژگی‌های يك‌ آزمون‌ نرمال‌ بی‌بهره‌ است‌؛ چرا كه‌ بيشتر يا تمام‌ پرسش‌ها از سطح‌ دشواری بالایی انتخاب‌ شده‌اند. بهتر از من‌ می‌دانيد كه‌ يك‌ آزمون‌ نرمال‌، به‌ پرسش‌های ساده‌ و بديهي‌ نيز نياز دارد، امّا كمتر ديده‌ می‌شود دبيری، در اين‌ ميانه‌ی رقابت‌ كاری، چنين‌ پرسش‌هایی طرح‌ كند. اين‌ موضوع‌، با در نظر گرفتن‌ اين‌ كه‌ رویه‌ی پيشين‌ شما يعنی برگزاری پيش‌ آزمون‌ و نرمال‌ سازی پرسش‌ها بر اساس‌ نتايج‌ آن‌، در سال‌های اخير متوقف‌ شده‌ است‌، به‌ نرمال‌ نبودن‌ پرسش‌های آزمون‌ منجر شده‌ است‌.
      به‌ اين‌ ترتيب‌، گروه‌ بزرگی از شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌های شما، نمراتی كمتر از انتظار كسب‌ می‌كنند، در حالی كه‌ پيش‌ از هر آزمون‌، براي‌ آمادگی شركت‌ در آن‌، تلاش‌ زيادی داشته‌اند و با همان‌ آمادگی علمی، در آزمونی با سطح‌ دشواری و پرسشهای استاندارد، نتيجه‌ی قابل‌ قبولي‌ كسب‌ می‌كنند. نتيجه‌ واضح‌ است‌: نااميدی دانش‌آموز، بدبين‌ شدنش‌ به‌ شيوه‌ی درس‌ خواندن‌ خودش‌ و تدريس‌ اساتيدش‌ و به‌ احتمال‌ زياد، سرزنش‌ والدينی كه‌ نمي‌دانند نتايج‌ اين‌ آزمون‌، دست‌ كم‌ از نظر عددی، لزوماً نسبتی با نتايج‌ احتمالی آزمون‌ سراسری ندارد. در اين‌ شرايط‌، بعيد می‌دانم‌ كسی از سرازير شدن‌ اين‌ دانش‌آموزان‌ به‌ آموزشگاه‌های شما تعجب‌ كند؛ آن‌ چه‌ جای تعجب‌ دارد اين‌ است‌ كه‌ گويي‌ كنكور سراسری فراموش‌ شده‌ و دانش‌آموزان‌ در تمام‌ سال‌ دارند خودشان‌ را برای كسب‌ نتيجه‌ی خوب‌ در آزمون‌های شما آماده‌ می‌كنند!
      وقتی دانش‌آموزان‌ يا در بسياری از موارد، والدين‌ آن‌ها، از كم‌ بودن‌ درصدهای كسب‌ شده‌ در آزمون‌های موسسه‌ی شما اظهار نگراني‌ می‌كنند و برای رفع‌ نگرانی آن‌ها، سخت‌ بودن‌ غير عادی و نرمال‌ نبودن‌ پرسش‌های آزمون‌ را برايشان‌ توضيح‌ می‌دهم‌، می‌دانم‌ كه‌ سوال‌ بعدی در مورد فاصله‌ی درصد دانش‌آموز مورد نظر با ميانگين‌ يا درصد دانش‌آموز ديگری است‌ كه‌ از همان‌ آزمون‌، نتيجه‌ی بهتری كسب‌ كرده‌ است‌. چگونه‌ عده‌ی نسبتاً زيادی از دانش‌آموزان‌، از آزمون‌های شما نتيجه‌ی بهتری می‌گيرند وموجب‌ بالا رفتن‌ ميانگين‌ می‌شوند؟
      تا به‌ حال‌ نديده‌ام‌ يا نشنيده‌ام‌ از امنيت‌ پرسش‌های آزمون‌تان‌ صحبت‌ كنيد. البته‌ وقتي‌ امنيت‌ آزمون‌های بسيار جدی‌تر، مانند آزمون‌ دستياری پزشكی، زير سوال‌ است‌، اساساً طرح‌ چنين‌ موضوعی درباره‌ی يك‌ آزمون‌ آزمايشی، بيشتر به‌ شوخی شبيه‌ است‌! از طرح‌ سوال‌ تا ويراستاری و مراحل‌ آماده‌ سازی دفترچه‌های آزمون‌، فرصت‌ زيادی وجود دارد كه‌ هر كس‌، اگر بخواهد، به‌ اين‌ پرسش‌ها دسترسی پيدا كند. آزمون‌های شما، در تعداد زيادی از نمايندگی‌های تهران‌ و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و از زمانی كه‌ دفترچه‌های آزمون‌ آماده‌ می‌شوند تا روز برگزاری آزمون‌، دست‌ كم‌ چهل‌ روز فاصله‌ وجود دارد. از سوی ديگر، نتيجه‌ی اين‌ آزمون‌، براي‌ خيلی‌ها مهم‌ است‌: دانش‌آموزانی كه‌ بايد پاسخی برای والدين‌ خود داشته‌ باشند و از آن‌ مهم‌تر، دبيرانی كه‌ عملكردشان‌ با نتيجه‌ی دانش‌آموزانشان‌ در اين‌ آزمون‌ سنجيده‌ می‌شود. بعيد است‌ ندانيد، اما امروز معنای غالب‌ عبارت‌ «هماهنگ‌ با آزمون‌های كانون‌ فرهنگی آموزش‌»، در بسياری از موارد اين‌ است‌ كه‌ دبيران‌ آموزشگاه‌های متعدد مدعی اين‌هماهنگی، در هفته‌های منتهی به‌ هر آزمون‌، نكات‌ پرسش‌های آن‌ آزمون‌، نه‌ خود پرسش‌ها، را در كلاس‌هايشان‌ مورد بررسی قرار می‌دهند. به‌ نظر می‌رسد، اكنون‌ كه‌ آزمون‌های شما، به‌ اين‌ سطح‌ از گستردگي‌ و تاثيرگذاری رسيده‌اند و نتايج‌ آن‌ها، آشكارا بر اميد و انگيزه‌ی تعداد زيادی داوطلب‌ كنكور، كه‌ برای ساختن‌ آينده‌ی خود تلاش‌ می‌كنند، موثر است‌، بايد فكری هم‌ به‌ حال‌ امنيت‌ آن‌ها كنيد.
      به‌ عنوان‌ نكته‌ی پايانی، پرسشی را كه‌ يك‌ بار ديگر به‌ صورت‌ حضوری از شما پرسيده‌ام‌، تكرار می‌كنم‌: «فكر می‌كنيد اگر شما نبوديد چه‌ می‌شد؟» حتماً به‌ خاطر داريد كه‌ آن‌ بار، با زيركی خاص‌ خودتان‌، چيزهایی گفتيد كه‌ در واقع‌ پاسخ‌ اين‌ پرسش‌ نبود و مدتی بعد، همين‌ گفتگو را ايده‌ی تبليغی كرديد كه‌ عنوانش‌ اين‌ بود: «اگر كانون‌ نبود چه‌ می‌شد؟»
      پاسخ‌ من‌ به‌ اين‌ پرسش‌ اين‌ است‌: اگر شما و موسسه‌تان‌ در آموزش‌ كنكور ايران‌ وجود نداشتيد، ظرفيت‌ دانشگاه‌های كشور به‌ همين‌ اندازه‌ بود و همين‌ تعداد شركت‌ كننده‌، برای تصاحب‌ صندلی‌های همين‌ دانشگاه‌ها با هم‌ رقابت‌ می‌كردند و داوطلبانی دقيقاً به‌ همين‌ تعداد كه‌ امروز رتبه‌های تك‌ رقمی و دو رقمی كسب‌ می‌كنند، چنين‌ رتبه‌هايی كسب‌ می‌كردند. طبيعي‌ است‌ كه‌ تعداد دقيق‌ رتبه‌های مثلاً پنج‌ رقمی هم‌ همين‌ بود كه‌ هست‌.
      رويكرد اصلی تبليغاتی شما، از زمانی كه‌ من‌ به‌ خاطر دارم‌، برجسته‌سازی نتايج‌ داوطلباني‌ بوده‌ است‌ كه‌ در آزمون‌ سراسری، نتايج‌ درخشانی كسب‌ می‌كنند و در آزمونهای شما شركت‌ كرده‌اند. خوب‌، اگر شما نبوديد هم‌ كه‌ تعدادی از داوطلبان‌ كنكور، اين‌ رتبه‌های درخشان‌ را كسب‌ می‌كردند! آيا واقعاً آماری وجود دارد كه‌ نشان‌ دهد نسبت‌ كسب‌ رتبه‌های درخشان‌ در ميان‌ داوطلبان‌ شركت‌ كننده‌ در آزمون‌های شما، تفاوت‌ معني‌داری با انتخاب‌ تصادفی همان‌ تعداد داوطلب‌، از ميان‌ تمامی شركت‌كنندگان‌ آزمون‌ سراسری دارد؟ وقتی كسر قابل‌ توجهی از داوطلبان‌ كنكور را به‌ صورت‌ تصادفی انتخاب‌ كنيم‌، اگر اين‌ افراد در هيچ‌ آزمونی هم‌ شركت‌ نكنند، عده‌ای از آن‌ها رتبه‌های تك‌ رقمي‌ و دو رقمي‌ كسب‌ خواهند كرد. چرا يك‌ بار تعداد كل‌ شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌ها يا تعداد داوطلباني‌ كه‌ رتبه‌ی پنج‌ رقمی كسب‌ كرده‌اند را اعلام‌ نمی‌كنيد؟ در شرايطی كه‌ اكثريت‌ بزرگی از داوطلبان‌ جدی كنكور در آزمون‌های شما شركت‌ مي‌كنند، اين‌ نتايج‌ هيچ‌ مطلبی را درباره‌ی كيفيت‌ خدمات‌ شما نشان‌ نمی‌دهد، مثل‌ اينكه‌ سازمان‌ سنجش‌ اعلام‌ كند تمامی رتبه‌های يك‌ تا ده‌ تمامي‌ گروه‌های آزمايشی در آزمون‌های اين‌ سازمان‌ شركت‌ كرده‌اند! می‌دانيم‌ كه‌ تعداد زيادی از همين‌ شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌های شما نيز، خودشان‌ شما را انتخاب‌ نكرده‌اند و مثلاً مدرسه‌ يا آموزشگاه‌ محل‌ تحصيلشان‌، با موسسه‌ی شما قرارداد داشته‌ است‌. شما با مدير مدرسه‌ای قرارداد می‌بنديد، بعد نتايج‌ تلاش‌های يكی از دانش‌آموزان‌ آن‌ مدرسه‌ و اساتيدش‌ را، كه‌ شايد شخصاً تمايلی هم‌ به‌ شركت‌ در آزمون‌های شما نداشته‌ است‌، به‌ نام‌ خود سند می‌زنيد! پس‌ دست‌ كم‌ اين‌ را هم‌ اعلام‌ كنيد كه‌ از همان‌ مدرسه‌ و مدارس‌ ديگر، چند نفر در آزمون‌های شما شركت‌ كردند و هيچ‌ نتيجه‌ی مطلوبي‌ نگرفته‌اند.
      به‌ خوبي‌ می‌دانم‌ كه‌ دلايل‌ متعدد ساختاری و اقتصادی، عوامل‌ مورد اشاره‌ی من‌ را شكل‌ داده‌اند و بنابراين‌، احتمال‌ تحقق‌ آن‌ اصلاحات‌ خوشبينانه‌ی ابتدای اين‌ نوشته‌ را زياد نمی‌دانم‌. حتی بعيد می‌دانم‌ كه‌ اين‌ نوشته‌، توجه‌ زيادي‌ جلب‌ كند، امّا همان‌ طور كه‌ در ابتدا نوشتم‌، نوشتن‌ اين‌ متن‌، يك‌ فايده‌ی ديگر هم‌ دارد: از اين‌ به‌ بعد، هر وقت‌ لازم‌ بود اين‌ حرف‌ها را برای دانش‌آموزی يا پدر و مادر نگراني‌ بزنم‌، به‌ آن‌ها می‌گويم‌: «نامه‌ای كه‌ به‌ فلانی نوشته‌ام‌ را بخوانيد!» شما كار خودتان‌ را بكنيد، امّا من‌ از تكرار اين‌ حرف‌ها خسته‌ شده‌ام‌! اميدوارم‌ شاد، سالم‌ و موفق‌ باشيد.
      محمدرضا امير. بيست‌ و سوم‌ آذر ماه‌ نود و سه‌
      اصلا با حرفشون درباره سطح دشواری سوالات موافق نیستم . زیست کانون واقعا خیلی سخته ؟! از کنکور سخت تره ؟! حالا به استثنای سوالات ژنتیکش که الحق عالی بود کدوم سوالاتش سطحشون به کنکوری نزدیکه ؟ این دلیل نمیشه که دبیرا برای اینکه خودشون رو نشون بدن سوالای خیلی سخت طرح کنن . کنکور همینه . سوال شیمی کانون داره سخت و عالی میده چون کنکور هم همینه . دلیل نمیشه که طراح برای اینکه روحیه دانش آموز خراب نشه سوال آسون بده !!! ( پ.ن : البته خدا پدر آقای امیرحسین برادران رو بیامرزه !! ) از طرفی سطح سختی برای همه یکسانه دیگه . اگه سخت باشه همه باید کم بزنن دیگه . ولی خب خیلیا هستن که خیلی بالا هم میزنن . پس الکی نندازیم گردن اینکه سوالات الکی سختن !!! الان بعضی سوالات ماز واقعا دیگه الکی سخته !! خب همه هم دارن کم میزنن ! چه نفر اول کشور چه نفر آخر درصد خیلی بالایی نمیزنن . به طوری که نفر اول 60 میزنه مثلا . آره این سخته . ولی زیست کانون که توی یه آزمون 400 نفر 100 میزنن رو نمیشه گفت سخت !!
      ولی درمورد لو رفتن سوالات که گفتن که دیگه واقعا حرفی نیست !

    11. Top | #41
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط پویا دقتی نمایش پست ها
      آخرین پست :

      با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان عزیز و مدیریت انجمن و سایت جناب آقای رهبر :

      بالاخره با یک پست کارمون رو شروع کردیم و باید با یک پست هم تموم شه ....... حرف ها و مطالب همه گفته شده و کسانی که دوستدار و خواهان حقیقت و عدالت هستن ، اونا

      رو شنیدن ...... دوستان خوبی پیدا کردم و آرزوی موفقیت براشون دارم ... از بامداد امروز دوستان زیادی برام پیام دادن ، تشکر کردن و خواستار این بودن که بازم در انجمن بمونم ،

      دستشون درد نکنه ، هر چند که دیگه وقت رفتنه

      کسانی هم بودن که زحمت کشیدن توهین کردن و با این کار شخصیت نداشته خودشون رو بار دیگه نشون دادن .... اونا رو به خدا واگذار می کنم

      به هر حال دوستانی که دنبال تست های حل شده در سایت هستن ، ما طی 2 سال کلی مطلب و تست قرار دادیم ، با کمی جستجو پیداشون می کنین

      اگه سوالاتی هم براتون پیش اومد ، دوستانی در سایت هستند که پاسخ گوی شما باشن

      از لطف و محبتی که به من داشتین ممنونم .... با لطف شما در دو رای گیری انجام شده نفر دوم شدم و از این بابت از همتون ممنونم

      هر چند که مثل بعضی ها نبودم که هم از کامنت آقای x تشکر کنم و هم از کامنتی که به همین آقای x توهین شده !

      از آقای رهبر هم که این انجمن رو درست کردن تا بتونیم با هم صحبت کنیم تشکر می کنم

      با آرزوی موفقیت برای کسانی که قلبی پاک دارن و برای هدفشون تلاش می کنن

      موفق و موید باشین




      داداش خیلی زحمت کشیدی تو این انجمن ، حداقل تو بخش عربی من شاهدش بودم ، بخش های مشاوره ای هم که بود و ...
      انصافا از کسانی بودی که بدون هیچ چشم داشتی و خالصانه جوابگوی بچه ها بودی ، اجرت با خدا
      ولی هر از گاهی سر بزن به انجمن ، کاری به حرفای بعضی افراد نداشته باش ، هر کسی در حد فهم و شخصیتش حرف میزنه دیگه خب
      ان شا الله همیشه تو زندگیت موفق و شادکام باشی
      ارجو لک التوفیق ، الی اللقاء فی ما بعد

    12. Top | #42
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Alireza.arvin نمایش پست ها
      اصلا با حرفشون درباره سطح دشواری سوالات موافق نیستم . زیست کانون واقعا خیلی سخته ؟! از کنکور سخت تره ؟! حالا به استثنای سوالات ژنتیکش که الحق عالی بود کدوم سوالاتش سطحشون به کنکوری نزدیکه ؟ این دلیل نمیشه که دبیرا برای اینکه خودشون رو نشون بدن سوالای خیلی سخت طرح کنن . کنکور همینه . سوال شیمی کانون داره سخت و عالی میده چون کنکور هم همینه . دلیل نمیشه که طراح برای اینکه روحیه دانش آموز خراب نشه سوال آسون بده !!! ( پ.ن : البته خدا پدر آقای امیرحسین برادران رو بیامرزه !! ) از طرفی سطح سختی برای همه یکسانه دیگه . اگه سخت باشه همه باید کم بزنن دیگه . ولی خب خیلیا هستن که خیلی بالا هم میزنن . پس الکی نندازیم گردن اینکه سوالات الکی سختن !!! الان بعضی سوالات ماز واقعا دیگه الکی سخته !! خب همه هم دارن کم میزنن ! چه نفر اول کشور چه نفر آخر درصد خیلی بالایی نمیزنن . به طوری که نفر اول 60 میزنه مثلا . آره این سخته . ولی زیست کانون که توی یه آزمون 400 نفر 100 میزنن رو نمیشه گفت سخت !!
      ولی درمورد لو رفتن سوالات که گفتن که دیگه واقعا حرفی نیست !

      به شدت وحشیانه ایموافقتونم .....ماز که اصلا عالیه ....یدونه باشه


    13. Top | #43
      کاربر حرفه ای

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      بابا این قلمچی سوالاش بگیریم پرینت بگیرید بعد بزنین انقدر پول تو حلقوم کاظم نریزین

    14. Top | #44
      کاربر باسابقه

      Na-Omid
      نمایش مشخصات
      افرادی که در این تاپیک احترام نگه نمیدارن لطفا دیگه وارد نشن

      اما درباره دوستانی که میگن بریم به درسمون برسیم
      و این ها اتلاف وقته
      توی مدتی که اینجا عضو بودم خدارو شکر از میزان فعالیت هاتون باخبرم توی این سایت
      لطف کنید ژست خرخون هارو نگیرید
      هرکس خوب میدونه که وقتشو صرف چه کاری بکنه
      وارد زندگی خصوصی دوستامون نشیم
      قکر کنم جملات بالا جواب کاملی باشه


      و اما
      عزیزانی که مخالف این متن هستن هم قابل احترامند
      نظرات متفاوته

      این فقط یه انتقاده

      ما برای پیشترفت به این نقد ها نیاز داریم
      و سعی کنیم به نظرات همدیگه احترام بذاریم

    15. Top | #45
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      دوستان این متن ماله سال 93 هستش ...
      من پارسال خوشبختانه کانون نمیرفتم ... ولی امسال متاسفانه به اجبار پدر مادرم رفتم ...
      کسی میدونه سطح سوالات سال 93 کانون نسبت به امسال چطوره؟؟؟؟؟
      ببینید نمیشه گفت که کانون خیییییلیییییییی سخته ....
      بله سخت میارن خیلی هم سخت میارن ولی وژدانن برید یه نگاه به کنکور 94 بندازید ؛ سوالاش آسونن؟؟؟؟؟
      تازه من میگم که سوالای عربیش زیادی ساده هستن ، سوالای دینیش ، زبانش ، سوالای زمینش اینا هم خیلی سادن و به سطح کنکور نمیرسن ...
      ولی زیست شناسی رو نمیشه راجع بهش نظر قطعی داد که آسون میارن یا سخت چون که به قول معروف هوکی هوکین ... ینی یه بار آسون میاد یه بار سخت ...
      البته این جوری نه که مثلا این آزمون یه دست ساده بیاد از زیست نهههههه منظورم اینه که درصد زیادی از سوالات بر فرض فلان آزمونش یه خورده ساده بودن اونم زیر 30% ...
      ولی خب درکل سوالات به قول پویا جان کلک چی به گرد پای سوالات کنکور هم نمیرسن ...
      حالا شاید سوال وستون پیش بیاد که اینچجوریاس که اگه سطح دشواری سوالات زیست شناسی کلک چی خخخخخ به پای کنکور هم نمیرسن پس چجوریه که بازم میگم گاهی اوقات سخت میارن؟؟؟؟؟
      جواب اینجاس :
      آغاجان موقه پاسخ دادن به سوالات زیست شناسی دقیقا بعد از برگزاری روز کنکور دبیران مجرب و زبده زیست شناسی تا 7 تست اختلاف هم پیدا میکنن اونوخ میخای ماها چجوری جواب بدیم؟؟؟؟؟
      منظور م اینه که سوالای کنکورش خیییییییییلیییییییییییییی یی سختن جوری که رتبه های برتر هم 90 نداشتن حالا دیگه قلم چی یه خورده هم سختش کنه دیگه به کنکور که اینقد سخته هم نمیرسه ...
      ادبیاتشون تقریبا هم سطح کنکوره ...
      ریاضی و فیزیکشون خوبه ...
      و شیمیشون هم که سطحش از کنکور پایین تره ...

      در کل مشکل اصلی قلم چی برنامه ریزیشه که کاملا غیر استاندارد و غیر اصولی طراحی شده ... ینی میدادن به چنتا بچه دبستانی وسشون برنامه راه بردی بنویسن از این بهتر در میومد .
      برنامه راهبردیشون کاملا ناشیانه نوشته شده و من هیییچ ارزشی وسه علم نداشته ی آقایون به اصطلاح مشاوران سازمان قلم چی که تو این برنامه ریزی نقش داشتن قائل نیستم ...
      با این همه آزمون نمیدونم اینا چجوری برنامه ریزی کردن که برنامه ناشیانه و مبتدیانشون که حتی اولین اصول برنامه ریزی درسی رو هم رعایت نکرده اینجوری درومده؟؟؟؟؟؟
      ویرایش توسط ah.at : 05 فروردین 1395 در ساعت 04:15

    صفحه 3 از 6 نخستنخست ... 234 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن