خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 15
    1. Top | #1
      cqs
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات

      چند تا معمای ریاضی (خواهشا روشون فکر کنین و جواب بدین)

      4 نفر هستند که می خواهند از پلی عبور کنند
      از روی پل تنها دو نفر می توانند عبور کنند .
      آنها باید با فانوس عبور کنند
      فانوس 34 دقیقه دیگر خاموش می شود .
      عبور کردن نفر اول 2 دقیقه ، نفر دوم 4 دقیقه ، نفر سوم 10 دقیقه ، نفر چهارم 20 دقیقه طول می کشد .
      هنگام عبور 2 نفر از پل ، نفری که سریع تر حرکت می کند باید سرعت خود را با نفری که کند تر حرکت می کند تنظیم کند تا هر دو در یک لحظه به آن طرف برسند و بعد نفر سریع تر فانوس را بیاورد و نفری دیگر را از آن طرف پل عبور دهد .
      آیا آنها از پل می تنوانند عبور کنند ؟ چگونه ؟

      *********************
      این قلعه از تعداد زیادی دیوار تشکیل شده که همه ی اونها با همدیگه یک شکل بسته رو تشکیل میدن! هر دیوار یک در دارد که میتوان از طریق آن، از یک سمت دیوار به سمت دیگر آن رفت. چون سربازها پشت سر نفر اول و دوم به دنبالشون در حرکت هستن، آنها تصمیم گرفتن از هم جدا بشن تا شانس گیر افتادنشون کم بشه! نفر اول و دوم بعد از مدتی در قلعه گم شدند و نمیتونستن تشخیص بدن که داخل قلعه هستند یا بیرون اون. از طرفی سربازها برای اینکه نفر اول و دوم رو گیر بندازن همه ی درهای قلعه رو قفل کردند. نقشه زیر بخشی از قلعه ی مورد نظر رو نشون میده )نه همه ی قلعه رو(. نفر اول و دوم در نقشه با نقطه های زیر مشخص شده اند. آیا نفر اول و دوم میتونن با حرکت کردن بین دیوارها به هم دیگه برسن؟ به عبارتی هر دو داخل قلعه یا هر دو بیرون قلعه هستند؟)توجه: چون درها قفل شده است دیگر نفر اول و دوم نمیتونن از دیوارها عبور کنن، یا به عبارتی از یک سمت یک دیوار به سمت دیگهی اون بِرَن!(
      %DB%8C%D8%B3.png
      مثال : در شکل زیر مثلث ها درون شکل و ستاره ها بیرون شکلند !
      %D8%B2%D8%B7.png
      ****************************
      دو نفر می خواهند از عرض رودخانه ای به عرض 10 متر عبور کنند .
      آن ها هیچ چوب 10 متری پیدا نکرده اند .
      پس از دو تکه چوب x متری برای عبور استفاده می کنند .
      آنها مطابق شکل چگونه از رودخانه عبور می کنند ؟
      )در ضمن آن دونفر هیچ طناب یا میخ یا وسیله ای برای متصل کردن دو تیکه چوب به هم دیگه و ساختن یک تیکه چوب بزرگتر ندارن و همینطور فرض کنید همه ی چوبها توانایی تحمل وزن آن دونفر رو دارن و در صورتی که بتونیم با تیکه چوبها یک پل بسازیم که یک سر اون یک سمت رودخونه)مثلا جنوب( و سر دیگه اش یک سمت دیگه رودخونه)مثلا شمال( باشه آن دونفر میتونن از رودخونه عبور کنن!(
      %D8%B0%D8%A8%D8%B0%D8%B7.png
      ***********************************
      دو نفر برای نجات جان خود باید کلیدی درون یکی از 100 کوزه بیابند . در تابلوی بالای کوزه ها نوشته :
      (وزن هر کوزه دوبرابر وزن یکی و نصف وزن یکی دیگر از کوزه هاست، به جز سنگین ترین و سبکترین آنها». هیچ «
      دو کوزه ای وزن یکسان ندارند. سنگین ترین کوزه را پیدا کن و کلید از آن توست. مواظب مارهای درون دیگر کوزه ها باش .
      {تنها وسیله ای که آن اطراف است یک ترازوی دو کفه ای است که فقط زمانی درست کار میکند که همه ی کوزه ها را بر روی آن بگذاریم.)یعنی تعدادی از کوزه ها بر روی یک کفه و بقیه ی آنها بر روی کفه ی دیگر قرار گیرد.( میتوانید به این دو نفر کمک کنید تا فقط به وسیله این ترازو کوزه ای که کلید در آن است را پیدا کنند؟}
      نکته : کوزه ها از طریق یه نیروی ماوراالطبیعه ای با ترازو ارتباط دارن به صورتی که فقط و فقط وقتی روی ترازو قرار میگیرن وزندار میشن و وزن واقعی خودشون رو نشون میدن و در بقیه ی حالات، مثلا وقتی توی دستای اون دو نفر هستن کاملا بی وزن میشن!
      ******************
      دو نفر با هم مسابقه ای می دهند به شرح زیر :
      میوه هایی رو روی یه خط می چینند و از سمت راست به صورت نوبتی شروع می کنند به خوردن اونها. یکبار نوبت اولی و یکبار هم نوبت نفر دومی . در هر نوبت هر نفر حق داره هر تعداد میوه که خواست بخوره به شرط اینکه همه ی میوه ها از یک نوع باشه. و بعد نوبت نفر دوم میشه و نفر دوم هم به همین ترتیب تعدادی میوه از سمت راست میوه ها میخوره و بازی همینطور ادامه پیدا میکنه تا اینکه یک نفر مجبور بشه آخرین میوه سمت چپ که سمی هست رو بخوره. خب حالا نفر اول بازی را شروع کند یا نفر دوم که نفر اول برنده شود ؟
      به نظر شما نفر اول چطور میتونه طوری بازی کنه که نفر دوم رو شکست بده ؟ نفر اول بازی را شروع کند یا نفر دوم ؟ توجه : هر کس میوه سمی رو بخوره باخته!(
      vdv.png
      )توجه: این شکل فقط یک مثال برای نحوه چینش میوه هاست و میوه ها ممکن است به هر صورتی چیده شده باشند.(

    2. Top | #2
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      جواب اولی
      دو دیفه با ۴ دیقه میره و دو دیقه بر میگرده
      بعدش ده و بیست با هم میرن و چهار بر میگرده
      بعدشم چهار و دو میرن
      سر جمع شد ۳۴
      دلم برا معما تنگیده بود کاش کنکورم ا اینا داشت

    3. Top | #3
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط daniad نمایش پست ها
      جواب اولی
      دو دیفه با ۴ دیقه میره و دو دیقه بر میگرده
      بعدش ده و بیست با هم میرن و چهار بر میگرده
      بعدشم چهار و دو میرن
      سر جمع شد ۳۴
      دلم برا معما تنگیده بود کاش کنکورم ا اینا داشت
      یه معمای چالش بر انگیز چن روز پیش چنتا از بچه های کلاس بم دادن حلش رو بهشون گفتم ولی جواب رو درک نمیکردن ، دعوا شد پیدا کردم میفرستم برات ببینم چه میکنی

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    4. Top | #4
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      سوال آخر :
      untitled.png
      اونایی که دورش خط آبی هست رو هرکی بخوره باخته و اونایی که دورش خط قرمزه رو هرکی بخوره برده

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    5. Top | #5
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      کوزه
      یه ساعت نوشتم پاک شد حال ندارم باز بنویسم
      خوب اصل مطلب اینه که کوزه ها جرمشون یه دنباله هاندسی با قدر نسبت سه تشکیل میده چون جرم هر کدوم سه برابر دیگری عه
      خوب کوزه آخر جرمش معلوم نیست ولی میتونه یه مقداری بین کوزه آخر و بی نهایت باشه
      در بدترین حالت که برابر کوزه آخر میشه جرمش به مجموع جرم بقیه کوزه ها نزدیکه پس اگه یکی یکی بیایم یه کوزه رو روی یه کفه و دیگر کوزه هارو همگی روی یه کفه دیگه بزاریم تقریبا ترازو ها هم وزن میشن البته اون که ۹۹ تا کوزه روشه میره یکم پایین تر چون جرمش یکم بیشتره ولی اگه ترازوش مث اینا که من دیدم باشه باید جواب بده
      البته این بد ترین حالت بود اگه جرمش بیشتر باشه خوب کلا خود کفه ای که روشه میره پایین
      البته اگه ترازوش طوری باشه که با اندکی تفاوت جرم کلا یه کفش بره پایبن باید یه فکر دیگه کرد
      مثلا دوتا از صد تارو بزاریم رو یه کفه و یه سری کارا دیگه که دیگه حال فکر کردن ندارم فعلا

    6. Top | #6
      cqs
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mohammacl نمایش پست ها
      سوال آخر :
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: Untitled.png
مشاهده: 65
حجم: 13.8 کیلو بایت
      اونایی که دورش خط آبی هست رو هرکی بخوره باخته و اونایی که دورش خط قرمزه رو هرکی بخوره برده
      نه ، پاسخی که دادی ، تنها برای این مدل چینش میوه هست . ممکن است میوه ها طوری دیگر چیده شده باشند ، پاسخ شما باید بتواند در تمام مدل های چینش میوه ها در کنار هم عمل کند .

    7. Top | #7
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط cqs نمایش پست ها
      نه ، پاسخی که دادی ، تنها برای این مدل چینش میوه هست . ممکن است میوه ها طوری دیگر چیده شده باشند ، پاسخ شما باید بتواند در تمام مدل های چینش میوه ها در کنار هم عمل کند .
      برای اینکه میوه آخر رو نخوره باید میوه ی یکی مونده به آخر رو بخوره ، برای اینکه میوه ی یکی مونده به آخر رو بخوره باید آخرین میوه (قبل از یکی مونده به آخر)که نوعش با بقیه فرق میکنه رو نخوره ! همینطور تا آخر ...

      There is enough light
      for one who wants to see
      ___________________

      ...Chemistry : Chem is Try

    8. Top | #8
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      من مساله دوم و سوم رو اصن نمیفهمم چی میخواد :/ مثلا فرض کن اون نیکه چوبا ک گفته ایکس مترن یه میلی متر باشن اونموقع اصن میشه کاری کرد ؟:/ نمیشه یکم دقیق تر توضیح بدی؟ شایدم نکته ای داره ک من نمیفهمم ولی گنگن برام

    9. Top | #9
      cqs
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط daniad نمایش پست ها
      من مساله دوم و سوم رو اصن نمیفهمم چی میخواد :/ مثلا فرض کن اون نیکه چوبا ک گفته ایکس مترن یه میلی متر باشن اونموقع اصن میشه کاری کرد ؟:/ نمیشه یکم دقیق تر توضیح بدی؟ شایدم نکته ای داره ک من نمیفهمم ولی گنگن برام
      ببین این سوالا ، مال آزمون ریاضی و هوش مدارس سمپاده ، که اصل سوال دو و سه ، شکل زیر هستش :
      الپا و گونمنگوس شخصیت هایی هستن که به جای همون دونفر و یا نفر اول و دوم نام گذاری شدن :
      %DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%82.png

    10. Top | #10
      کاربر باسابقه

      Sheytani
      نمایش مشخصات
      اینجوری نمیشه ؟
      tjje6oo9il7nm62pp05o.png

    11. Top | #11
      کاربر باسابقه

      Sheytani
      نمایش مشخصات
      آپـــــــــــــــــــــــ ــــ
      یکی بیاد جواب بده دیگه
      ذهن ادمو درگیر میکنید بعدشم میزارید میرید...
      اون مسله پل جوابش اونطور ک کشیدم میشه یا نه ؟

    12. Top | #12
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin-jh نمایش پست ها
      اینجوری نمیشه ؟
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: tjje6oo9il7nm62pp05o.png
مشاهده: 28
حجم: 51.7 کیلو بایت
      آره همین میشه با فیثاقورس که حساب کنی با دو تا تکه چوب ۹.۹۹ متری مثلا میشه
      فقط اون ایکس ابهام داشت تو پست اول

      پ.ن : سمپاد؟:/

    13. Top | #13
      کاربر باسابقه

      Sheytani
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط daniad نمایش پست ها
      آره همین میشه با فیثاقورس که حساب کنی با دو تا تکه چوب ۹.۹۹ متری مثلا میشه
      فقط اون ایکس ابهام داشت تو پست اول

      پ.ن : سمپاد؟:/
      ابهام نداشت :
      گفته بود چوب 10 متری وجود نداره خب پس اون دو تا چوب دیگه ک میخواد برداره لزوما از 10 متر کمترن چون مثلا اگه یکیشون 11 متر باشه همونو میزاشتن و رد میشدن!...

      سمپادی هم نیستم

    14. Top | #14
      کاربر باسابقه

      Maghror
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Amin-jh نمایش پست ها
      ابهام نداشت :گفته بود چوب 10 متری وجود نداره خب پس اون دو تا چوب دیگه ک میخواد برداره لزوما از 10 متر کمترن چون مثلا اگه یکیشون 11 متر باشه همونو میزاشتن و رد میشدن!...سمپادی هم نیستم
      چرا دیگه امکان اینم بود اونموقع مساله رو باید حالت بندی میکردیم همین الانم مساله دو حالت داره تا وقتی بگیم یه مقدار نا معلوم (یعنی اندازش دست ما نیست ) هستن طول چوبا و میشه حساب کرد ک از چ مقدار به بعد مساله جواب داره کافیه مساله رو مدل سازی کنیم یه معادله با دو متغیر

    15. Top | #15
      کاربر باسابقه

      Sheytani
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط daniad نمایش پست ها
      چرا دیگه امکان اینم بود اونموقع مساله رو باید حالت بندی میکردیم همین الانم مساله دو حالت داره تا وقتی بگیم یه مقدار نا معلوم (یعنی اندازش دست ما نیست ) هستن طول چوبا و میشه حساب کرد ک از چ مقدار به بعد مساله جواب داره کافیه مساله رو مدل سازی کنیم یه معادله با دو متغیر
      اون چیزی که بنده با عقل ناقصم از این مسئله درک میکنم اینه که با فرض اینکه حتما میتونن از رودخانه رد بشن و با توجه به اطلاعات مسئله یه حالت وجود داره که شکلشم کشیدم.
      ولی واقعا شما سمپادیا خیلی کارتون درسته از خودِ مسئله ایراد میگیرین !

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن