خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 11 از 11
    1. Top | #1
      sbm

      نمایش مشخصات

      تو این مدت باقی مونده چقد میشه پیشرفت کرد؟

      سلام بچه ..
      شاید دیگه از این سوالای تکراری خسته شده باشید ..
      اما من واقعا چند روزی کلافه ام ...


      بنظر شماها تو این مدت چقد میتونیم پیشرفت کنیم ؟؟؟؟؟؟؟
      .
      از خدا بخواین بهم آرامش بده چون واقعا بهش نیاز دارم
      واقعا....

    2. Top | #2
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      مدیر برتر

      نمایش مشخصات
      عزیزم به بخش مقالات مشاوره ای و انگیزشی 1 سر بزن

      http://forum.konkur.in/thread3583.html


    3. Top | #3
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      این مدتی ک مونده خیلی مهمه اگه بتونیم چیزایی ک خوندیمو دوره کنیم خیلی مفیده
      دختر:خوابی؟؟؟
      پسر: آره بيدار شدم زنگ مي زنم بهت
      دختر:من دوس پسر قبليم اين موقع روز خواب نبود
      پسر:چه ربطي داره؟
      دختر:من واسش مهم بودم
      پسر:خوب بيا من بيدار شدم، خوب شد؟
      دختر:دوس پسر قبليم اصلا” نمي گفت: من بيدار شدم بيا
      پسر:اون يه آدمه ديگه بود من يه آدمه ديگه
      دختر:من كه همون آدمم
      پسر:من قانع شدم ، از اين به بعد هر روز 6 صب بيدارم
      دختر:من 6 خوابم.!!
      پسر:دوس دختر قبليم 6 بيدار بود..!
      دختر:برو با همون ( گوشي را قطع مي كند)

      وبلاگ شخصی من: http://nabzekhab1.blogfa.com

    4. Top | #4
      sbm

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط parnian 19 نمایش پست ها
      این مدتی ک مونده خیلی مهمه اگه بتونیم چیزایی ک خوندیمو دوره کنیم خیلی مفیده
      اخه میدونین چیه من که میخونم تقریبا تا ده روز یادمه بعد کم کم کمرنگ میشه چرا بنظرتون؟؟؟
      .
      از خدا بخواین بهم آرامش بده چون واقعا بهش نیاز دارم
      واقعا....

    5. Top | #5
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      مدیر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط yasabi نمایش پست ها
      اخه میدونین چیه من که میخونم تقریبا تا ده روز یادمه بعد کم کم کمرنگ میشه چرا بنظرتون؟؟؟
      چون مرور نمی کنی دیگه!

    6. Top | #6
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      lمیشههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههه هههههه
      خیلی میشه پیشرفت کرد
      چه زیباست
      اگر حاجت دلت..
      با حکمت خدایت...
      یکی باشد

    7. Top | #7
      sbm

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط پرنیا نمایش پست ها
      چون مرور نمی کنی دیگه!
      منظورت از مرور چیه؟؟
      .
      از خدا بخواین بهم آرامش بده چون واقعا بهش نیاز دارم
      واقعا....

    8. Top | #8
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      مدیر برتر

      نمایش مشخصات
      20 روش مرور کردن:

      1- هدف از مرور کردن را دریابید. مرور کردن ممکن است به منظور بازآموزی یا بازیابی کردن مطالب یا بازسازماندهی آموخته های قبلی یا فعال کردن ذهن برای افزایش سرعت انتقال ذهنی باشد. اهداف دیگری هم برای مرور کردنتان می توانید در نظر بگیرید و به آنها بیاندیشید.

      ۲- مرور نوعی فعالیت مطالعاتی است. سعی کنید این مرورتان فعالانه باشد و نه منفعلانه . یعنی به هنگام مرور کردن باید به طرح سوال و پاسخگویی به آن ، باز سازماندهی آموخته ها ، اشکال یابی و رفع اشکال و … بپردازیم.

      ۳- مرور فقط به زمان امتحان اختصاص ندارد. بلکه برای تثبیت آموخته ها در زمان های مختلفی باید مورد استفاده قرار گیرد.

      ۴- مرور کردن فقط خواندن نیست . نحوه و ماهیت مرور بستگی به نوع تکلیف دارد. مرور ممکن است نوشتنی باشد. ممکن است حل کردنی باشد. ممکن است حفظ کردنی باشد . یا تمرین کردنی یا تست زدنی باشد. مثلاً ریاضی را باید با حل کردن نمونه تمرین‌ها مرور کرد.

      ۵- به هنگام مرور کردن متن کتاب به مواردی که زیر آنها خط کشیده اید به کلماتی که به صورت رنگی نوشته شده است ، به مطالب داخل کادرهای ویژه ، به پررنگ نویسی ها و مطالب مشابه توجه کنید.

      ۶- یکی از انواع مرور ، مرور آزمون ها است. سوالات آزمون های مستمر یا آزمون های قبلی یا آزمون های سالهای قبل یکی از بهترین روش های مرور برای ایام قبل از امتحان است.

      ۷- وقت مرور کردن و انتخاب زمان مرور ، یک نیاز و یک هنر است . اغلب اوقات دیگران از وقت های مرده خود برای مرور کردن استفاده می کنند . در حالیکه بهترین وقتتان را باید برای مرور کردن در نظر بگیرید نه اوقاتی که خسته هستید یا در برابر تلویزیون نشسته اید.

      ۸- برای مرور کردن سیر مطالعاتی خاصی را باید دنبال کنید . ابتدا با تعریف ها و مفاهیم آغاز کنید. سپس با مثال ها ادامه دهید و آنگاه به تمرین ها بپردازید.

      ۹- یکی از انواع مرور کردن ، مرور روش های یادگیری تان است . شاید اشکال کار شما در همین باشد. مثلاً آیا روش خواندن درسهایتان درس است؟ آیا روش خواندن درس های مختلف را می دانید؟ آیا روش امتحان دادن را می دانید؟ آیا فنون تست زدن را آموخته اید؟ یا در بکار بستن آن مهارت دارید؟ و…

      ۱۰- مرور محتوایی , آشناترین نوع مرور است. کاری که شاید تاکنون ، بارها و بارها آن را انجام داده باشید. در مرور محتوایی هدف اصلی بازآموزی و باز بیاد آوری آموخته های قبلی و حصول اطمینان از یادگیری است.


      ۱۱- این فکر را از ذهنتان دور کنید که مرور یعنی خواندن حجم ثابتی از مطالب در زمان اندک و با سرعت بیشتر . فکر نمی کنید که این همان تند خوانی است نه مرور کردن .

      ۱۲- یکی از عادتهای غلط در مرور کردن آن است که تا آخرین لحظه ها و بعضی وقت ها حتی تا قبل از شروع آزمون مطالب را مرور کنیم. یافته های علمی روانشناسی یادگیری به شدت ما را از این عمل به حذر می دارند زیرا باعث تداخل مطالب در حافظه شده و به اصطلاح قاطی می کنیم.

      ۱۳- مرور عادتها یکی دیگر از انواع مرور کردن است. عادتهای بازدارنده و پیش برنده را شناسایی کنید. عادتهای مضر بازدارنده را از بین ببرید و عادتهای مفید پیش برنده را تقویت کنید.

      ۱۴- بسیاری از دانش آموزان مرور کردن را در ایام خاصی انجام میدهند که عموماً قبل از امتحان است. این نوع مرور ، مرور تراکمی است. این شکل از مرور ارزش یادگیری بالایی ندارد در حالی که مرور مستمر بهترین نوع مرور است. مروری که یا فواصل زمانی متفاوت صورت می گیرد باعث یادگیری بیشتر و بهتر می شود.

      ۱۵- یکی از نیازهای اصلی هر دانش آموز یادگرفتن مهارتهای یادگیری است . شما تا چه میزان مهارتهای یادگیری را آموخته اید . مرور مهارتها ، یکی از انواع دیگر مرور است که باید به موقع صورت بگیرد . آیا به قدر کافی تمرکز دارید؟ آیا سرعت عملتان بالا است؟ آیا می توانید اضطرابتان را کنترل کنید؟ آیا از حافظه خوبی برخوردار هستید؟ و ….


      ۱۶- در برنامه ریزی درسی خود ، زمانی را برای مرور درس هایتان در نظر بگیرید و زمان بندی خاصی هم برای مرورهایتان داشته باشید .

      ۱۷- تکالیف تان را با دقت و آگاهی انجام دهید. انجام تکالیف به منزله اولین گام در مرور آموخته هایتان در مدرسه تلقی می شود.

      ۱۸- یکی از عادتهای مفید دانش اندوختن این است که خودمان از خودمان امتحان به عمل آوریم برای اینکه بدانیم آیا خوب یاد گرفته ایم یا نه ؟ این شکل ساده از مرور ارزیابانه است. ارزیابی از دانش ، مهارت و آمادگی هایی که داریم.

      ۱۹- مرور برنامه ریزی هایتان را فراموش نکنید. شاید نیاز به تغییر و اصلاح داشته باشد.

      ۲۰- مرور روزانه را هم فراموش نکنید.بعد از هر درس بعد از هر تمرین ، و بعد از هر یادگیری نتیجه کارمان را وارسی و مرور کنیم . این کار باعث حفظ و یادگیری بهتر مطالب و سازماندهی عمیق تر آن می شود.

      نویسنده:مسعود فاطمی
      منبع:سایت یک آدمین
      ویرایش توسط Parniya : 17 اردیبهشت 1392 در ساعت 01:23

    9. Top | #9
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر
      مدیر برتر

      نمایش مشخصات
      روش طلایی درس خواندن!

      راهبرد های مطالعه و یادگیری:

      روانشناسان یادگیری در طول بیست سال اخیر به پیشرفت های عظیمی دست یافته و به دیدگاههای تازه ای نسبت به مطالعه و یادگیری رسیده است. نظریه ها و روش های جدید یادگیری و مطالعه که عمدتاً از روانشناسی خبر پردازی سر بر آورده اند. در بسیاری از مواقع مکمل نطریه ها وروش های قدیمی هستند، اما در بعضی موارد با آن ها متفاوت است. بنا بر نظریه های قدیمی خواندن که در روش های مطالعه زیر بنای روش های تند خوانی قرار گرفته، چنین فرض شده است که سرعت مطالعه وابسته به حرکات سریع چشم است، یعنی هر چقدر چشم سرعتر از روی کلمات بگذرد، ذهن نیز سریع تر اطلاعات موجود در کلمات را درک می کند. بر خلاف این نظریه در روان شناسی یادگیری جدید که از یک رویکرد خبرپردازی یا پردازش اطلاعات سر چشمه می گیرد، اینگونه استدلال می شود که عامل مهم در سرعت مطالعه، پردازش اطلاعات در ذهن خواننده است. یعنی هر چه ذهن آدمی اطاعات دریافتی را سریع تر پردازش کند، سرعت درک ولذا سرعت مطالعه او نیز بیشتر خواهد بود. تفاوت های فردی افراد در خواندن به فرآیند پردازش اطلاعات مرکزی وابسته است نه به فرآ یند های حسی پیرامونی.

      روش های یادگیری موثر:


      به منظور بهبود فرآیند یادگیری ،روش های متعددی بیان شده اند. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با این روش ها به طور اجمالی به بررسی دو روش موثر به نام های روش پس ختام و مردر میپردازیم.

      روش پس ختام:

      این روش شامل ۶ مرحله وکلمه ی پس ختام از حروف اول این مراحل تشکیل شده که عبارتند از :

      ۱-پیش خوانی:

      به معنای اجمالی به منظور دریافت کلیات موضوع و سازمان دهی کلی مطلب است . در این روش، خواننده قبل از خواندن دقیق، کل مطلب را مرور و بررسی می کند.

      ۲- سوال کردن:

      برای هر قسمت از کتاب یا هر فصلی که مطالعه میشود ،میتوان پرسش هائی مطرح کرد و با مطالعه ی بیشتر به آن ها پاسخ داد . سوال ها را با کلمات چگونه ، چه کسی چرا ، چه چیز وغیره باید مطرح کرد.

      ۳ـ خواندن:

      در این مرحله، کل متن یا کتاب مطالعه می شود و به پرسش های مطرح شده پاسخ داده می شود. سرعت خواندن باید با سادگی یا پیچیدگی متن تناسب داشته باشد.

      ۴ـ تفکر:

      اندیشیدن در مورد موضوع مطالعه به آن معنا می دهد و به یاد سپاری آن کمک می کند. به منظور یادگیری بهتر مطالب، از پیش آموخته شده ارتباط داده، نکات اصلی وفرعی را شناسایی کرده وبه یکدیگر پیوند داده و تناقضات موجود در متن را حل کرد. با توجه به آنچه که گفته شد، مهمترین اصل زیربنای تفکر در جریان مطالعه، بسط معنایی است. یعنی شاخ و برگ دادن به مطالب آموخته شده و ایجاد ارتباط بین آنها و آموخته های قبلی که می تواند به یاد سپاری مطالب کمک کند.

      ۵ـ از حفظ گفتن:

      پس از مطالعه هر قسمت، باید مطالب آن توسط خواننده به زبان ساده بازگو شود. این بازگویی مطالب، معلوم می کند که کدام قسمت ها به خوبی یاد گرفته نشده و باید مجدداُ مطالعه شود.

      ۶ـ مرور کردن:

      پس از اتمام مطالعه یک کتاب یا مطالب درسی به منظور جلوگیری از فراموشی مطالب باید کل مطلب مرور شود. بهترین راه مرور کردن این است که بدون مراجعه به متن اصلی به پرسش های مطرح شده پاسخ داده شود. در صورتی که خواندن متن، نتواند به پرسش ها پاسخ دهد، لازم است به متن اصلی مراجعه کرده و مجدداُ اقدام به مطالعه قسمت فراموش شده شده نمایید. پژوهش های مختلفی که در رابطه با تاثیر روش پس ختام در افزایش پیشرفت تحصیلی و بالا بردن کیفیت یادگیری دانش آموزان و دانشجویان انجام شده نشان داده اند که این روش تاثیر زیادی دارد.

      روش مردر:

      یکی از روش های مطالعه یادگیری، روش مردر نام دارد. مراحل این روش عبارتند از:

      ۱ـ حال وهوا:

      منظور این است که برای مطالعه باید سر حال وآماده یادگیری باشید. بدین منظور سعی کنید با ایجاد حالت آرمیدگی عضلانی بر اضطراب خود غلبه کرده و افکار مثبت را جانشین افکار منفی و شک تردید های بیهوده سازید.

      ۲ـ درک و فهم:

      در این مرحله بکوشید تا آنجا که ممکن است، مطالبی را که می خوانید به طور عمیق درک کنید. از میزان درک خود آگاه باشید و مطالبی را که خوب نفهمیده اید، با علامت سؤال مشخص کنید.

      ۳ـ یادآوری:

      آنچه را که در هر مرحله خوانده و فهمیده اید، به یاد آورید.در این مرحله با استفاده از تخیل، تفسیر و تحلیل مطالب به یادگیری مطلب کمک کنید.

      ۴ـکشف و هضم:

      در این مرحله مطالبی که در مراحل قبل نفهمیده اید، مراجعه کرده و به یادگیری آنها و کشف ارتباط بین مطالب با یکدیگر بپردازید. مطالب پیچیده را به اجزای ساده تر تجزیه کنید و برای فهم آنها از معلمان، اساتید ومنابع معتبر کمک بگیرید.


      ۵ـ بسط و گسترش:

      مطالبی را که می خوانید به آنچه که قبلا‏ٌ آموخته اید، ارتباط داده و به آن شاخ و برگ دهید و سؤال هایی نظیر این سؤال ها را از خود بپرسید:ـ اگر به نویسنده ی مطلب دسترسی داشتید، از او چه سؤال هایی می پرسیدید؟
      ـ چگونه می توانید آنچه را که آموخته اید، برای دیگران قابل فهم سازید؟
      ـ چگونه می توانید از اطلاعاتی که کسب کرده اید، در عمل استفاده کنید؟


      ۶ـ مرور وپاسخ دادن:

      مرور مطالب آموخته شده و پاسخ دادن به سؤال های طرح شده به منظور رفع ابهامات و اشکالات احتمالی، یکی از مهمترین مراحل در تمام روش های یادگیری است.

      __________________________________________________ ___________
      منبع:www.leitnerbox.ir
      ویرایش توسط Parniya : 17 اردیبهشت 1392 در ساعت 01:24

    10. Top | #10
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      منتقل شد

    11. Top | #11
      همکار سابق انجمن

      Na-Omid
      نمایش مشخصات
      پرنیا خانم چندتا مقاله خوب گذاشتن ...تو این دو ماه(کمتر) میشه معجزه کرد...من خودم نتونستم قبلا ولی آدمشو دیدم که با اراده قوی تونسته
      خدانگهدار

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن