خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 34 از 44 نخستنخست ... 24333435 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 496 به 510 از 656
    1. Top | #496
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط SUBZERO نمایش پست ها
      قهر نکن سینا.

      فایل پیوست 60005

      فرض کنید x از 0 با تندی ثابت v در حال افزایش طوله. مکان u گلوله ساکن واقه بر سطح شیبدار در لحظه x=c بر حسب a و v و c و g چقدره؟ g شتاب گرانشه گرانشه و همه طول ها بر حسب واحد یکسانی روی شکل نمایش داده شدن.

      دیروز از حرکت خودکارم رو میز کارم این مسله تو زهنم شکل گرفت ب نظرم جالب اومده گفتم بگمش
      اگه x با شتاب ثابت e افزایش طول داشته بشه مسله از از نو حل کنید.
      👆👆
      There is No Need for God as a Hypothesis

      Pierre-Simon, marquis de Laplace

    2. Top | #497
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر

      نمایش مشخصات
      جسم به فاصله b از دیوار بلندی با تندی معلوم v با چ زاویه ای نسبت ب افق پرتاب بشه ک سرعت برخوردش ب دیوار مینیمم باشه؟ همه یکاها در دستگاه SI اندازه گیری میشن.

      روش حل خیلی ساده س ولی استدلالش واسه بار اول ممکنه کمی سخت باشه.
      There is No Need for God as a Hypothesis

      Pierre-Simon, marquis de Laplace

    3. Top | #498
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      سلام
      من بزرگی بردارجابه جایی رو50درآوردم ولی خودش130درآورده نظرشماچیه؟

      بالنی بایک طناب به زمین بسته شده است.دریک لحظه پاره می شود و در اثروزش باد،بالن ابتدا40متربه طرف جنوب،سپس 30متربه طرف شرق وسرانجام120متربه طرف بالاحرکت می کنداگراین حرکت درمدت 5ثانیه انجام شده باشد،سرعت متوسط بالن در این حرکت ،چندمتربرثانیه است؟

    4. Top | #499
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amir.hav نمایش پست ها
      سلام
      من بزرگی بردارجابه جایی رو50درآوردم ولی خودش130درآورده نظرشماچیه؟

      بالنی بایک طناب به زمین بسته شده است.دریک لحظه پاره می شود و در اثروزش باد،بالن ابتدا40متربه طرف جنوب،سپس 30متربه طرف شرق وسرانجام120متربه طرف بالاحرکت می کنداگراین حرکت درمدت 5ثانیه انجام شده باشد،سرعت متوسط بالن در این حرکت ،چندمتربرثانیه است؟
      130 درسته

    5. Top | #500
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط E.M10 نمایش پست ها
      130 درسته
      مگه یک ضلع مثلث قایم الزاویه 80ویک ضلعش 30 ودرنتیجه وترش که بردارجابه جایی هس رادیکال 7300نمی شه؟ چجوری 130درمی یاد؟

    6. Top | #501
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط amir.hav نمایش پست ها
      مگه یک ضلع مثلث قایم الزاویه 80ویک ضلعش 30 ودرنتیجه وترش که بردارجابه جایی هس رادیکال 7300نمی شه؟ چجوری 130درمی یاد؟
      قسمت آخر حرکتش روبه بالاست نه شمال

    7. Top | #502
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط E.M10 نمایش پست ها
      قسمت آخر حرکتش روبه بالاست نه شمال
      آها گرفتم پس می شه گفت قطریک مکعب مستطیل هست بردارجابه جایه جاییش؟

    8. Top | #503
      کاربر نیمه فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      سلام
      سوالم فیزیکیه ولی مربوط به رشته ی مکانیکه به نظرم
      ..
      تو ماشین های دیفرانسیل عقب با توجه به این که چرخ های عقب محرک هستن و چرخ های جلو متحرک
      پس برای تغییر جهت ماشین به چپ یا راست کافیه فقط زاویه ی چرخ های جلو عوض بشه
      اما
      توی ماشین های جفت دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو چون که چرخ های جلو محرک هستند پس برای تغییر جهت ماشین به چپ و راست
      نیاز هست که هنگام تغییر زاویه ی چرخ هم زمان نیرو هم به چرخ منتقل بشه.
      سوال من اینه که ساز و کار(مکانیسم یا مکانیزم) این عمل چطوریه؟
      قطعه یا قطعات خاصی که احتمالا استفاده میشه چی هستن؟
      ..

    9. Top | #504
      کاربر نیمه فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      up
      کسی نبود کمک کنه؟!!!

    10. Top | #505
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط opposite نمایش پست ها
      سلام
      سوالم فیزیکیه ولی مربوط به رشته ی مکانیکه به نظرم
      ..
      تو ماشین های دیفرانسیل عقب با توجه به این که چرخ های عقب محرک هستن و چرخ های جلو متحرک
      پس برای تغییر جهت ماشین به چپ یا راست کافیه فقط زاویه ی چرخ های جلو عوض بشه
      اما
      توی ماشین های جفت دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو چون که چرخ های جلو محرک هستند پس برای تغییر جهت ماشین به چپ و راست
      نیاز هست که هنگام تغییر زاویه ی چرخ هم زمان نیرو هم به چرخ منتقل بشه.
      سوال من اینه که ساز و کار(مکانیسم یا مکانیزم) این عمل چطوریه؟
      قطعه یا قطعات خاصی که احتمالا استفاده میشه چی هستن؟
      ..
      اینو باید از دوستان شرکت تویوتا بپرسی.


    11. Top | #506
      کاربر انجمن

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط opposite نمایش پست ها
      سلام
      سوالم فیزیکیه ولی مربوط به رشته ی مکانیکه به نظرم
      ..
      تو ماشین های دیفرانسیل عقب با توجه به این که چرخ های عقب محرک هستن و چرخ های جلو متحرک
      پس برای تغییر جهت ماشین به چپ یا راست کافیه فقط زاویه ی چرخ های جلو عوض بشه
      اما
      توی ماشین های جفت دیفرانسیل یا دیفرانسیل جلو چون که چرخ های جلو محرک هستند پس برای تغییر جهت ماشین به چپ و راست
      نیاز هست که هنگام تغییر زاویه ی چرخ هم زمان نیرو هم به چرخ منتقل بشه.
      سوال من اینه که ساز و کار(مکانیسم یا مکانیزم) این عمل چطوریه؟
      قطعه یا قطعات خاصی که احتمالا استفاده میشه چی هستن؟
      ..
      داداش با اجازت، تو اشتباه فک میکنی
      چه چرخای جلو محرک باشن و چه چرخای عقب، وقتی که ماشین داره تو پیچ میچرخه، باید چرخی که داخل پیچه آرومتر از چرخی که بیرون پیچه بچرخه!


      محوری که از سمت بیرون صفحه به سمت داخل صفحه ست، محوریه که از گیربکس ماشین میاد و قراره نیروی تولید شده رو از گیربکس به دیفرانسیل بده، اسم این محور پینیونه
      دو تا محوری که جلوشون کلمه same speed نوشته شده، محورهای چرخا هستن
      چرخدنده آبی هم کرانویله، این چرخدنده رابط بین پینیون و محورای چرخاس
      وقتی که ماشین تو مسیر مستقیم حرکت می کنه (سمت راست بالا، گزینه straight روشنه) محورای دوتا چرخا با سرعت یکسانی میچرخن و تو این حالت، دوتا چرخدنده مخروطی (که هرزگرد هستن) نمیچرخن
      وقتی که ماشین وارد پیچ میشه (سمت راست بالا، گزینه turn روشنه) چرخ سمت راستی با یه سرعت کمتر از چرخ سمت چپ میچرخه، تو این حالت، چرخدنده های مخروطی قرمز رنگ میچرخن و باعث میشن دوتا محورای چرخا سرعتاشون باهم فرق داشته باشه

      امیدوارم کامل باشه
      اگر انسانها ارزش زمان را میدانستند هیچگاه کفش بند دار نمیخریدند!!
      البرت انیشتین

    12. Top | #507
      کاربر نیمه فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Ali 0822 نمایش پست ها
      داداش با اجازت، تو اشتباه فک میکنی
      چه چرخای جلو محرک باشن و چه چرخای عقب، وقتی که ماشین داره تو پیچ میچرخه، باید چرخی که داخل پیچه آرومتر از چرخی که بیرون پیچه بچرخه!


      محوری که از سمت بیرون صفحه به سمت داخل صفحه ست، محوریه که از گیربکس ماشین میاد و قراره نیروی تولید شده رو از گیربکس به دیفرانسیل بده، اسم این محور پینیونه
      دو تا محوری که جلوشون کلمه same speed نوشته شده، محورهای چرخا هستن
      چرخدنده آبی هم کرانویله، این چرخدنده رابط بین پینیون و محورای چرخاس
      وقتی که ماشین تو مسیر مستقیم حرکت می کنه (سمت راست بالا، گزینه straight روشنه) محورای دوتا چرخا با سرعت یکسانی میچرخن و تو این حالت، دوتا چرخدنده مخروطی (که هرزگرد هستن) نمیچرخن
      وقتی که ماشین وارد پیچ میشه (سمت راست بالا، گزینه turn روشنه) چرخ سمت راستی با یه سرعت کمتر از چرخ سمت چپ میچرخه، تو این حالت، چرخدنده های مخروطی قرمز رنگ میچرخن و باعث میشن دوتا محورای چرخا سرعتاشون باهم فرق داشته باشه

      امیدوارم کامل باشه
      (اینجوری که شما توضیح دادی به نظرم عکسی چیزی باید میذاشتی که یادت رفته و نذاشتی)
      داداش به نظرم شما منظوره منو متوجه نشدی
      من حرف شما رو قبول دارم و میدونم که توی پیچ وقتی ماشین میخواد تغییر جهت بده مسافت طی شده و سرعت چرخ ها برابر نیستن
      که اینجوری شما کار دیفرانسیل رو شرح دادی

      من می خوام بدونم چطور میشه به یک چرخ نیرو وارد کرد در حالی که چرخ بتونه آزادانه تغییر زاویه(مشخصا کمتر از 90 درجه) بده؟
      البته چند تا ایده دارم ولی نمیدونم درستن یا نه

    13. Top | #508
      کاربر انجمن

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط opposite نمایش پست ها
      (اینجوری که شما توضیح دادی به نظرم عکسی چیزی باید میذاشتی که یادت رفته و نذاشتی)
      داداش به نظرم شما منظوره منو متوجه نشدی
      من حرف شما رو قبول دارم و میدونم که توی پیچ وقتی ماشین میخواد تغییر جهت بده مسافت طی شده و سرعت چرخ ها برابر نیستن
      که اینجوری شما کار دیفرانسیل رو شرح دادی

      من می خوام بدونم چطور میشه به یک چرخ نیرو وارد کرد در حالی که چرخ بتونه آزادانه تغییر زاویه(مشخصا کمتر از 90 درجه) بده؟
      البته چند تا ایده دارم ولی نمیدونم درستن یا نه
      اره ببخشید عکسم اپلود نشده
      تا اونجایی که من میدونم تغیر راویه و نیرو ی وارده دوتا مغوله جدا از همن!
      یعنی ربطی به هم ندارن که بخوان تو کار هم خلل وارد کنن
      اگر انسانها ارزش زمان را میدانستند هیچگاه کفش بند دار نمیخریدند!!
      البرت انیشتین

    14. Top | #509
      کاربر نیمه فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Ali 0822 نمایش پست ها
      اره ببخشید عکسم اپلود نشده
      تا اونجایی که من میدونم تغیر راویه و نیرو ی وارده دوتا مغوله جدا از همن!
      یعنی ربطی به هم ندارن که بخوان تو کار هم خلل وارد کنن
      رفتم اون عکس متحرکی رو که میگین دیدم و همونطور که ظاهرا مشخص بود مربوط به دیفرانسیل ماشینه
      این عکسی که میذارم رو یه نگا بندازین
      new-bitmap-image-3-.jpg

      الان اگه ماشین بخواد به سمت چپ تغییر جهت بده
      تایر باید تغییر زاویه بده که در این صورت موتور ماشین هم باید بره جلو و از تو بدنه ی ماشین در بیاد؟!

    15. Top | #510
      کاربر انجمن

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط opposite نمایش پست ها
      رفتم اون عکس متحرکی رو که میگین دیدم و همونطور که ظاهرا مشخص بود مربوط به دیفرانسیل ماشینه
      این عکسی که میذارم رو یه نگا بندازین
      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: New Bitmap Image (3).jpg
مشاهده: 36
حجم: 32.2 کیلو بایت

      الان اگه ماشین بخواد به سمت چپ تغییر جهت بده
      تایر باید تغییر زاویه بده که در این صورت موتور ماشین هم باید بره جلو و از تو بدنه ی ماشین در بیاد؟!
      نههههههه!
      شما ربات کار نکردین؟
      تو ربات برای تغیر جهت اولن چرخ خارج از پیچ با سرعت بیشتری میچرخه ک تو ماشینم اینجوریه!
      بعد برای تغییر زاویه از دوتا چرخ دنده با ضریب یکسان استفاده میکنن که ماشینم تقریبا اینجوریه فقط تغیر زاویه با میل فرمونه که کارکردشم خیلی سادس تو هر جهتی که بچرخونین چرخ خارجی و در جهت معکوس هل میده همین.
      اگر انسانها ارزش زمان را میدانستند هیچگاه کفش بند دار نمیخریدند!!
      البرت انیشتین

    صفحه 34 از 44 نخستنخست ... 24333435 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن