ویرایش شده توسط مدیریت
خلاف قوانین.
من میگم شیعه متعه رو قبول داره شما میگین برم از کتب شیعه حدیث بیارم ... من حدیث نمیارم آیه قرآن میارم ...
﴿وَلْیَسْتَعْفِفِ الَّذِینَ لا یَجِدُونَ نِکَاحاً حَتَّى یُغْنِیَهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ﴾(النور: 33).ترجمه: و کسانى که امکانى براى ازدواج دائم نمىیابند، باید پاکدامنى پیشه کنند تا خداوند از فضل خود آنان را بىنیاز گرداند
جواب همه ی سوالاتت بود همین که گفتی اگه شرایطش رو نداشت باید صیغه کنه نه طبق این آیه باید صبر داشته باشه
بذارین من یه چیزی بگم...
علی داماد پیغمبر بود و پدر نوه های پیامبر و همسر دختر پیامبر حضرت فاطمه....ما دوسشون داریم چون احادیث زیادی داریم که اینان اهل بیت پیامبرن...ینی حدیث هم نمیخواد...اهل بیت ینی اهل خانه ی پیامبر...اینها هم اهالی خانه پیامبر بودن...
من پیامبر رو قبول دارم...حالا بعد مرگ پیامبر دو سه نفر اومدن جای پیامبر نشستن به من چه؟ منو چه به عرب؟خودشون اومدن چند تا خلیفه گذاشتن...من کسی رو قبول دارم که اسمش محمده و خدا برگزیدتش ..دیگه عمرو عثمان و ابوبکرو که خدا قبول برنگزیده...
ویرایش شده توسط مدیریت
خلاف قوانین.
1- ازدواج دائم چه شرایط سخت تری داره ؟
هردو عده دارن ، مهریه دارن ، نفقه دارن و...
2-نکاح چه دایم و چه موقت 2 تا شاهد میخواد
در صیغه موقت شاهد باید حضور داشته باشه
حدیث داریم کسی که بدون شاهد ازدواج کنه عملش مثل زنا ست
موقع خوندن صیغه در حضور شاهد مدت اون گفته میشه
یعنی شاهد از زمان پایانش هم اگاهه
3- زن میتونه شرط عدم عمل جنسی رو برای مرد تعیین کنه و مرد اون حق رو نداشته باشه
(این نوع صیغه الان بیشتر برای دوران نامزدی استفاده میشه که بسیار هم به جاست)
پس همه ش به اون خاطر نیست
4-صیغه به شرط قبول طرفین هست
کسی راضی نشه خودش میدونه
5- اگر صیغه غلط بود پیامبر میگفت ازدواج اگه کمتر از یه مدت معین طول بکشه حرامه که همچین حرفی نزده
دوباره تاکید میکنم ابوبکر صیغه رو حرام کرد نه پیامبر
دوست عزیز ما اهل سنت با هیچکس مشکلی نداریم بلکه شما هستید که با بزرگان ما و خلفا مشکل دارید واختلاف درست میکنید به جد میتوانم بگویم که ما اهل سنت حضرت علی و حضرت حسن و حسین و... را اگه از شما بیشتر دوست نداشته باشیم کمتر دوست نداریم و فضایل و بزرگی ایشان در تمام کتاب اهل سنت موجود است اما این آیه ای که شما گفتید (آیه به اصطلاح ولایت)با سند قوی در مورد حضرت علی نیست
[SIGPIC][/SIGPIC]
ببین دوست گل خدا تو یه جایی همین آیه ای (المومن والمومنات ) که دادی گفته دوست همدیگه... خداوند برای خودشون فرمودند سرپرست ...
... ینی من تا فردا دلیل بیار م قبول نمیکنی ... جواب سوالی آخریو 200 بار دادم
عقلانی هست چرا ؟ چون پیامبر محبوب بوده و حرفش سند با این حدیث میخواسته کینه دشمنان امام علی رو از بین ببره ... چیری که خودمون هم زیاد میبینیم طرف میگه فحش به اون بدی مثله اینه که فحش به منداده باشی ... به همین سادگی ...
شما گفتی پیامبر حرام کرده من گفتم کجا پیامبر این رو حرام کرده !
این آیه کجاش گفته متعه حرام است ؟؟ طبق آیه زیر :
وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاءِ إِلَّا مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ۖ كِتَابَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ ۚ وَأُحِلَّ لَكُمْ مَا وَرَاءَ ذَٰلِكُمْ أَنْ تَبْتَغُوا بِأَمْوَالِكُمْ مُحْصِنِينَ غَيْرَ مُسَافِحِينَ ۚ فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا تَرَاضَيْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِيضَةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيمًا حَكِيمًا
و زنان شوهردار (بر شما حرام است؛) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شدهاید؛ (زیرا اسارت آنها در حکم طلاق است؛) اینها احکامی است که خداوند بر شما مقرّر داشته است. اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد)، برای شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید؛ در حالی که پاکدامن باشید و از زنا، خودداری نمایید. و زنانی را که متعه [= ازدواج موقت] میکنید، واجب است مهر آنها را بپردازید. و گناهی بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر، با یکدیگر توافق کردهاید. (بعداً میتوانید با توافق، آن را کم یا زیاد کنید.) خداوند، دانا و حکیم است.[نساء:24]
There is enough light for one who wants to see
___________________
...Chemistry : Chem is Try
فرقش با اون اینه که با اجازه ی خداست...
یکی میگفت شراب و ارتباط جنسی تو بهشت ازاده...برای چی اینجا حرامه؟گفتم چون خدا میگه....اون میگه باید با اجازه من باشه....وقتی صیغه رو میخونی اجازه میگیری...مثل بهشت که خودش اجازه داده...بنده خودشه...دوس داره اجازه بده....به کسیم ربطی نداره...والا![]()
ویرایش شده توسط مدیریت
خلاف قوانین.
ویرایش توسط Saeed735 : 30 مهر 1394 در ساعت 23:21
نگفته نکاح دایم یا موقت ، از کجا اون دایم رو میارین وسط؟
اگر اینطور بود پیامبر حتی برای مدتی هم اون رو ازاد نمی کرد درحالی که هیچ وقت حرامش نکرد
نمیدونم از قائده رفع اضطرار خبری دارین یا نه
ولی اگه اون رو بدونین متوجه میشین وجود صیغه طبق اون اصل برای جوامع (مخصوصا جوامع امروزی ) ضروریه
نِکَاحاً
[SIGPIC][/SIGPIC]
گفتگو ميان امام باقر عليه السلام و ليثي :
آبي گويد: روايت شده كه عبداللَّه بن معمر ليثي به امام باقرعليه السلام عرض كرد: به من گفتهاند كه شما به ( حلّيت ) متعه فتوا ميدهيد ؟ حضرت فرمود: خداوند آن را در كتابش حلال شمرده و پيامبرصلي الله عليه وآله نيز آن را سنت خويش قرار داده و اصحاب او نيز به آن عمل كرده اند.
عبداللَّه گفت: ولي عمر آن را نهي كرده است.
امام باقرعليه السلام فرمود: پس تو به اعتقاد صاحبت عمل كن! و من نيز به فرمايش رسول خداصلي الله عليه وآله عمل ميكنم.
عبداللَّه گفت: آيا خوشحال ميشوي اگر دختران شما مورد متعه واقع شوند ؟
امام فرمود: چرا نام دختران را به ميان مي آوري اي احمق ؟ آن كسيكه در كتابش متعه را حلال شمرده و براي بندگانش مباح قرار داده ، از تو و آن كس كه بي جهت از متعه نهي ميكنيد غيرت مندتر است و ديگر اينكه آيا مي پسندي و خوشحال ميشوي كه دخترانت به ازدواج حائك ( بافنده و جولا ) در آيند ؟
گفت: نه.فرمود: چرا حلال خدا را حرام ميشماري ؟گفت: نه حرام نمي شمارم. ولي آن مرد هم شأن من نيست.حضرت فرمود: خداوند نيز انجام آن را پسنديده و به آن ترغيب و تشويق نموده و به انجام دهنده آن حوري بهشتي تزويج مي كند. آيا تو از آنچه خداوند رغبت دارد دوري ميجويي ؟ و از آنچه هم شأن حوري بهشتي است كبر و تجاوز مي كني ؟عبداللَّه خنديد و گفت: سينههاي شما ريشه درختهاي علم است كه ميوه هاي آن براي شما و برگهاي آن براي مردم است.
نثر الدرر ، ج1 ، ص344 ؛ الهيئة المصرية العامة للكتاب ، كشف الغمة ، ص362 ؛ بحارالانوار ، ج46 ، ص356
گفتني است ، كليني آن را روايت كرده و مجلسي نيز سند آن را نيكو دانسته و در آن بعد از جمله او كه گفت: آيا خوشحال ميشوي كه... آمده است: امام باقرعليه السلام هنگاميكه سخن از زنان و دختران به ميان آورد ، از او روي گرداند.
كافي ، ج5 ، ص445 ، ح4 ، تهذيب الاخبار ، ج 7 ، ص 250 ، ح 6 ، وسائل الشيعه ، ج21 ، ص6 ، باب 1 ، ح4 ؛ بحار الانوار ، ج100 ، ص 217 ؛ مستدرك الوسائل ، ج14 ، ص449 ، باب 1 ، ح11 ؛ مرآة العقول ، جrlm20 ، ص229
There is enough light for one who wants to see
___________________
...Chemistry : Chem is Try
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)