خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 6 از 6
    1. Top | #1
      پاسخگوی ارشد

      نمایش مشخصات

      تست روز 18 فروردین

      اجزای اصلی کدام جمله با آخرین جمله ی متن زیر یکسان نیست؟
      «با این حال، او نیز مانند مادرم توکّلی داشت که به او مقاومت و استحکام اراده می بخشید. از بحران های عصبی ای که امروز رایج است و تحفه ی برخورد فرهنگ شرق با غرب است، در آن زمان خبری نبود. هر عصب و فکر به منبع بی شائبه ی ایمان وصل بود و خوب و بد را مشیّت الهی در نظر می گرفت.»

      1) مولانا درگیری دایم در تنازع برای بقا را، در سلوک راه کمال، انحراف از خطّ سیر روحانی و امری خلاف شأن انسانی تلقّی می کرد.
      2) وی با طرد دریوزگی و بیکارگی، درویشی حقیقی را مایه ی سبک باری دل و تعالیِ روح می یافت.
      3) میراث ماندگار ادبیّات داستانی ما و آثار برجسته ی نویسندگان معاصر فارسی زبان، به خصوص داستان ها، شرح رویدادها، سفرنامه ها، گزارش احوال شخصی و ... از نوع نثر غنایی به شمار می آیند.
      4) مهدی اخوان ثالث (م.امید) در مجموعه ی «آخر شاهنامه» (1338) اوج شکوفایی شعری خویش را نمایان ساخت.

      برگرفته از کتاب «ادبیات موضوعی» گاج، با کسب اجازه ی رسمی از مولف





      همه لطف خداست.

    2. Top | #2

      نمایش مشخصات
      سلام استاد.گزینه 3میشه؟
      Lady in Red

    3. Top | #3
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      گزینه3......

    4. Top | #4
      کاربر انجمن

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      گزینه 3
      بقیه چهار جزیی اند
      كنكور منحصرا زبان:www.StateofGrace.blogfa.com

    5. Top | #5
      پاسخگوی ارشد

      نمایش مشخصات
      برای این که شکل نمودارها به هم نریزه، تصویر ِ پاسخ رو گذاشتم.


      فایل پیوست 1324



      تماشاچیان:
      بیات، ســجــاد، joker، نیلگون، پرنیا، soroush، Saba_14، milad4274، naser
      تصاوير کوچک فايل پيوست تصاوير کوچک فايل پيوست gddg.jpg  





      همه لطف خداست.
      ویرایش توسط mahdi nazari : 21 فروردین 1392 در ساعت 17:45

    6. Top | #6
      همکار سابق انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi nazari نمایش پست ها
      اجزای اصلی کدام جمله با آخرین جمله ی متن زیر یکسان نیست؟
      «با این حال، او نیز مانند مادرم توکّلی داشت که به او مقاومت و استحکام اراده می بخشید. از بحران های عصبی ای که امروز رایج است و تحفه ی برخورد فرهنگ شرق با غرب است، در آن زمان خبری نبود. هر عصب و فکر به منبع بی شائبه ی ایمان وصل بود و خوب و بد را مشیّت الهی در نظر می گرفت.»

      1) مولانا درگیری دایم در تنازع برای بقا را، در سلوک راه کمال، انحراف از خطّ سیر روحانی و امری خلاف شأن انسانی تلقّی می کرد.
      2) وی با طرد دریوزگی و بیکارگی، درویشی حقیقی را مایه ی سبک باری دل و تعالیِ روح می یافت.
      3) میراث ماندگار ادبیّات داستانی ما و آثار برجسته ی نویسندگان معاصر فارسی زبان، به خصوص داستان ها، شرح رویدادها، سفرنامه ها، گزارش احوال شخصی و ... از نوع نثر غنایی به شمار می آیند.
      4) مهدی اخوان ثالث (م.امید) در مجموعه ی «آخر شاهنامه» (1338) اوج شکوفایی شعری خویش را نمایان ساخت.

      برگرفته از کتاب «ادبیات موضوعی» گاج، با کسب اجازه ی رسمی از مولف
      راهنمایی:
      فعل هاي گذرا به مفعول و مسند :
      1- گرداندن ، فرمودن ، ( نمودن ، کردن ، ساختن ) = در معني گرداندن
      توجه : ساختن ( در معني بنا کردن ، درست کردن ) فعل گذرا به مفعول
      توجه : ساختن ( در معني ِ سازش کردن ، مدارا کردن ) ، سه جزيي گذرا به متمم است
      توجه : کردن در ساخت جمله هاي سه جزئي با مفعول و فعل هاي مرکب کاربرد زيادي دارد .
      مثال : استاد ، با سخنراني خود دوباره ما را اميدوار کرديد / نموديد / ساختيد / فرموديد ( = گردانيديد )
      2- پنداشتن ، شمردن ، به شمار آوردن ، به حساب آوردن ، انگاشتن ، ( ديدن ، دانستن ، يافتن ، شناختن ، گرفتن ، فرض کردن ، در نظر گرفتن ) = در معني پنداشتن يا به شمار آوردن
      مثال 1 : بچه هاي تيم ملي ، او را فردي قهرمان مي شناسند / مي دانند .
      مثال 2 : حرف هاي دوستم را در باشگاه ، نشنيده گرفتم .

      3- ناميدن ، نام دادن ، لقب دادن ، خواندن ، صدازدن / کردن ، گفتن ( در معني ناميدن )
      مثال 1 : پدرم هميشه مرا فردي باهوش مي خواند .
      مثال 2 : در خانه ي ما ، برادرم محمدامين را امين صدا مي زنند .

      4- گذاشتن
      مثال 1 : چرا ما را از مادرمان بي خبر گذاشتي ؟
      مثال 2 : دخالت به جايِ نيروي انتظامي ، اقدام دزدان بانک را ناکام گذاشت .



      پس گزینه سوم: سه جزئی گذرا به مسند
      دكتر امين يزدي زاده، مدرس كنكوري درس زبان و ادبيات فارسي رشته هاي رياضي و تجربي
      استان آذربايجان غربي شهر اروميه
      09143469320

      مولف کتاب دهخدای کنکور انتشارات شب قره تهران
      معناي واژه هاي داخل متن کتب درسي (دوّم، سوّم، زبان فارسي 3، پيش دانشگاهي)
      توجّه به لغات ايهام دار و مشخص كردن چندين معني آن ها
      جمع بندي جفت هاي املايي
      واژه هاي كنكور سراسري
      تاريخ ادبيّات و اعلام فصل به فصل


    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن