نَمیدونم والا
داود من طرف توام
هواتودارم
خخخ خخخخخ
:-<
می خوای کَل کَل کنم بگن شَر پرته ؟؟ / اگر رپری از درد بگو این شرته !!
نه ؛ آهنگ شعر اشکالی ندارد گفتم که این مصرع آمده برای زیبایی فعل منفی را در ابتدا قرار داده است
مثل اینکه ما بگوییم :
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا
مپندارید کسانی که در راه الله کشته شده اند مرده هستند
:-<
چرا استدلال علمی نمی کنید این طوری که دعوایمان می شود
باید مشخص کنید کدام دو موضوع متقابل؟؟
سوال می گوید :
«تا چند چو یخ فسرده بودن / در آب چو موش مرده بودن»
گزینه 3 هم می گوید :
رفیقان را که از عشق آتشین اند / ز آه سرد خویش افسرده دارم
نمی بینم من هیچ گزینه ای را بهتر از گزینه سوم متضاد با سوال ( فعل منفی را اوّل آوردم : ) )
فکر کنم معنی بهتری برای گزینه سوم پیدا کردم :
میگه من دوستانم را که از عشق گرم و صمیمی هستند را با آه سرد و موج منفی خودم افسرده می کنم!
الان مطمئن تر شدم که جواب سوال گزینه 3 است
لیبرا خان تا فردا صبر میکنیم برادر من تا ببینیم چی میشه --دعوا چرا---بیت خوندنم مهمه دیگه
خدانگهدار
سلام
من با توجه به این که مفهوم مقابل بیت دعوت به حرکت است و با توجه به مصراع دوم بیت 2(اینک آمد بهار برخیز) گزینه ی 2 رو انتخاب می کنم
ویرایش توسط soroush : 08 فروردین 1392 در ساعت 00:04
:-<
بی خودی تست را گره می اندازید ؛ و کار را برای خود سخت می کنید
دوش با من گفت پنهان کاردانی تیز هوش / وز شما پنهان نشاید کرد سر می فروش
گفت آسان گیر بر خود کارها کز روی طبع / سخت می گیرد جهان بر مردمان سخت کوش
چرا بر فرض محال ؟؟ یک جوری می گویید بر فرض محال انگار مطمئن هستید جواب؛گزینه 3 نیست !
در این مصرع فعل «نشین» منفی بُن مضارع است و هیچ مشکلی هم ندارد.
نـ + نشین = نشین
نون منفی + بن مضارع = نهی بن مضارع همراه با یک نون
جواب این تستی گزینه ای جز گزینه 3 نمی تواند باشد.
ویرایش توسط meaning : 08 فروردین 1392 در ساعت 01:37 دلیل: تغییر یک واژه
پاسخ: گزینه ی (4) مفهوم بیت سؤال: نکوهش افسردگی و بی تفاوتی
مفهوم گزینه ی (4): دعوت به گوشه نشینی و انفعال
مفهوم سایر گزینه ها:
1) ترک تعلّقات دنیوی
2) تغییر شرایط نامساعد به مساعد
3) ناکامی در عشق
نکته ی مهم (مربوط به کتاب اول راهنمایی!) :
«نِشین» فعل امره که از بن مضارع ِ «نشستن» تشکیل شده و «نَشین» هم خونده نمیشه و منفی هم نیس! اون «نَشین»، تلفظ عامیانه ی «ننشین» هستش! حضرات علما جنجال را نندازن سرش!
ممنوم از «خیل» پاسخگویان!
و خوش آمد به تماشاچیان توبه کار و متنبه!
تماشاچیان:
parnian 19، هائم، بیات، Saba_14، maryaam، **Aynaz
همه لطف خداست.
ویرایش توسط mahdi nazari : 08 فروردین 1392 در ساعت 15:03 دلیل: توضیح یک نکته ی ساده برای علمای اعلام!
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)