از اونجایی که مطالب بازاریابی یکی از عمده تاپیک های مورد علاقه دانشجوهای اقتصاده این تاپیک رو که شامل مطالب بازاریابی بازارسازی و از این قبیل مطالب هست رو قرار میدم . امیدوارم لذت ببرید


اولین قدم بازاریابی چیست
تعریف بازار هدف


بازار هدف چیست؟

بازار هدف، قسمتى از بازار در دسترس واجد شرايط است که مجموعه شما براى فعاليت انتخاب مى‌کند. برای مثال وقتی شما فروشنده لنت ترمز ماشین های سواری هستید بازار هدف شما تمام افرادی هستند که دارای ماشین سواری میباشند بنابر این طبیعتا افرادی که ماشین سواری ندارند جزو بازار هدف شما نیستند !برای شناسایی بازار هدف چه اقداماتی انجام دهیم؟!

بدون شک مهم ترین قدم در بازاریابی، شناسایی بازار هدف میباشد . وقتی شما درک درستی از بازار هدف ندارید قاعدتا نمیتوانید برنا مه ریزی لازم را برای پروژه بازاریابی داشته باشید . شناسایی بازار هدف با جمع آوری اطلاعات از نیاز خاص مشتری ، که به خدمات یا محصولات شما مربوط میشود به دست می آید .قدم اول برای شناسایی بازار هدف چیست؟

فالکنشتاین هشدار میدهد : “هدف گیری کوچکتر دقیق تر است.” همچینین رابرت هسریچ بیان می‌کند که «ما اغلب‌اندازه بازار را دست کم می‌گیریم» این نکته به این معناست که وقتی شما عرضه کننده محصولات یا خدماتی هستید بازار هدف شما بعضا نمیتواند همه ی افراد جامعه باشد ! برخی از مدیران میگویند بازار هدف بزرگ تر شانس بیشتری را برای عرضه ی محصولات بیشتر برخوردار است ، ولی ما با کمی تامل به شما نشان خواهیم داد بازارهای هدف کوچکتر و دقیق تر بسیار کارآمد تر و پتانسیل بیشتری برای عرضه ی محصولات یا خدمات ما به همراه دارد.

ادامه مطلب در روز های اتی انشاالله
منبع : مارکت پیما