خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: رشته مورد علاقه اتون چیه

    رأی دهندگان
    223. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
    • مهندسی برق

      13 5.83%
    • مهندسی مکانیک

      13 5.83%
    • مهندسی نفت

      4 1.79%
    • مهندسی کامپیوتر

      16 7.17%
    • مهندسی عمران

      9 4.04%
    • مهندسی صنایع

      7 3.14%
    • مهندسی پزشکی

      4 1.79%
    • مهندسی IT

      6 2.69%
    • مهندسی معماری

      3 1.35%
    • مهندسی شیمی

      5 2.24%
    • سایر رشته های ریاضی-فیزیک

      4 1.79%
    • پزشکی

      48 21.52%
    • دندان پزشکی

      14 6.28%
    • داروسازی

      18 8.07%
    • فیزیوتراپی

      7 3.14%
    • پروتز دندان

      2 0.90%
    • علوم ازمایشگاهی

      2 0.90%
    • هوشبری

      0 0%
    • پرستاری

      5 2.24%
    • پرتوشناسی

      0 0%
    • اتاق عمل

      3 1.35%
    • بینایی سنجی

      5 2.24%
    • شنوایی سنجی

      0 0%
    • دامپزشکی

      2 0.90%
    • سایر رشته های تجربی

      3 1.35%
    • حقوق

      10 4.48%
    • روانشناسی

      8 3.59%
    • مدیریت

      1 0.45%
    • علوم اجتماعی

      0 0%
    • حسابداری

      2 0.90%
    • علوم قضایی

      1 0.45%
    • رهنمایی و مشاوره

      1 0.45%
    • زبان و ادبیات فارسی

      1 0.45%
    • کارتوگرافی

      2 0.90%
    • سایر رشته های انسانی

      4 1.79%
    صفحه 1 از 10 12 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 141
    1. Top | #1
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات

      Lightbulb تاپیک جامع معرفی رشته های دانشگاهی

      سلام
      هدف از ایجاد این تاپیک معرفی رشته های دانشگاهی برای سه گروه ازمایشی ریاضی. تجربی. انسانی هست
      هر کاربری درباره هر رشته اطلاعاتی بخواد کافیه اون رشته نوشته بشه بنده و سایر دوستان سعی میکنیم اطلاعات جامع و کاملی از اون رشته در اختیارش قرار بدیم
      لطفا گپ خونه نشه
      لطفا اطلاعات رو بر اساس شنیده ها و برداشت های شخصی در اختیار دیگران قرار ندهید
      نظر سنجی هم داریم برای سه رشته نظری
      درضمن اگه تراز کانونی قبولی در رشته مورد نظر هم میخواین اعلام کنین همراه با درخواست معرفی رشتتون
      ممنون از همگی



      لطفا یک رشته رو درخواست بفرمایید
      مشاور
      ویرایش توسط artim : 07 تیر 1394 در ساعت 11:27

    2. Top | #2
      کاربر باسابقه

      divoone-shodam
      نمایش مشخصات
      رادیولوژی

      +روانشناسی
      ویرایش توسط DokToR zAhRa : 29 خرداد 1394 در ساعت 12:42

    3. Top | #3
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط doktor zahra نمایش پست ها
      رادیولوژی

      +روانشناسی
      تكنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی )

      با تولد این تكنولوژی، بشر از پوست و گوشت گذشت و به اعماق شگفت‌انگیز بدن انسان راه یافت و توانست اجزای بدن را بیشتر در معرض دید و بررسی قراردهد.سخن از دانش‌ رادیولوژی تشخیصی است كه در سال‌های اخیر بسرعت پیشرفت كرده و امكانات تشخیص پزشكی را به طور غیرقابل تصوری به پیش رانده است. بی‌شك به كارگیری این دانش‌، نیاز به تخصص ویژه‌ دارد؛
      تخصصی كه در رشته تكنولوژی پرتوشناسی آموزش داده می‌شود. به عبارت دیگر، رشته تكنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشكی آموزش می‌دهد.دانشجویان این رشته در ابتدا دروس پایه از قبیل فیزیك، آناتومی و فیزیولوژی را مطالعه می‌كنند و سپس دروس تخصصی تصویربرداری پزشكی را می‌آموزند و در همین زمینه با دستگاه‌های تصویربرداری و نحوه كارشان آشنا می‌شوند و پس از 2 سال می‌توانند به عنوان كاردان تصویربرداری، در بخش‌های رادیولوژی شروع به كار كنند.گفتنی است كه اگر مسؤول تكنولوژی رادیولوژی، آموزش لازم را ندیده باشد علاوه بر اینكه پرتوگیری بیمار را بالا می‌برد و به او آسیب می‌رساند، تصاویر مناسبی نیز از اعضای بدن تهیه نمی‌كند. در نتیجه، دكتر رادیولوژیست نمی‌تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد.تفاوت توانمندی‌های كاردان و كارشناس این رشته نیز در آن است كه در تكنولوژی پرتوشناسی از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می‌گردد. برخی از این تصویربرداری‌ها ساده است؛ مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار كه این‌گونه‌ تصویربرداری‌ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می‌باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری‌های ساده بر عهده فارغ‌التحصیلان كاردانی و تصویربرداری‌های تخصصی و كار با دستگاه‌های m.r.i و c.p بر عهده فارغ‌التحصیلان كارشناسی است.

      درس‌های این رشته در طول تحصیل:
      دروس پایه:فیزیك عمومی، تشریح، فیزیولوژی انسان، بهداشت عمومی

      دروس اصلی:
      كمك‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشكی.

      دروس تخصصی:فیزیك پرتوها، فیزیك پرتوشناسی تشخصیص، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های پرتوگاری، رادیوگرافی با ماده حاجب، اصول تاریكخانه، اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاه‌های پرتوشناسی، ارزیابی تكنیكی فیلم‌های پرتونگاری، كارآموزی بیمارستانی.

      توانایی‌های لازم :
      كار رادیولوژیست، یك كار بیمارستانی است. از همین رو دانشجوی این رشته باید حس كار در بیمارستان و با بیماران را داشته باشد. همچنین باید بتواند درس‌هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد. تسلط به درس‌های ریاضی و فزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد.

      موقعیت شغلی در ایران :
      كار رادیولوژیست در مقطع كاردانی و كارشناسی یك كار اجرایی است. البته كاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و كارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در ضمن كار با دستگاه‌هایی مثل توموگرافی و mri در محدوده فعالیت كارشناس این رشته است.در كل فارغ‌التحصیلان كاردانی این رشته در مؤسسه‌های تصویرنگاری و بیمارستان‌ها می‌توانند به عنوان مسؤول آماده‌سازی دستگاه‌های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت كلیشه‌های رادیوگرافی فعالیت كنند.
      مشاور
      ویرایش توسط artim : 29 خرداد 1394 در ساعت 12:46

    4. Top | #4
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط DokToR zAhRa نمایش پست ها
      رادیولوژی

      +روانشناسی
      رشته روانشناسي در مقطع کارشناسي داراي 4 گرايش باليني، آموزش کودکان استثنايي، صنعتي و سازماني و عمومي است.

      روانشناسي باليني خدمات تشخيص و درماني(روان درماني) را به افرادي که دچار رفتارهاي نابهنجاري مثل افسردگي، اضطراب ، وسواس و غيره هستند، ارائه مي دهد که اين خدمات در سه زمينه تشخيص، درمان و پيشنهاد روشهايي براي پيشگيري از معضلات و نابهنجاري هاي رفتاري ارائه مي شود.

      روانشناسي صنعتي و سازماني نيز يافته هاي روانشناسي را در تمام محيط هاي کاري به کار مي برد يعني درباره اين که محيط کار بايد چگونه باشد تا بهترين بازدهي را داشته باشد و يا چه متغيرهايي در ارتباط بين کارفرما و کارگر موثر است و چه عواملي باعث عدم تفاهم بين کارفرما و کارگر مي شود، مطالعه مي کند.
      روانشناسي عمومي نيز به مطالعه کليات روانشناسي مي پردازد و روانشناسي و آموزش کودکان استثنايي کاربرد يافته هاي روانشناسي در رابطه با کودکان استثنايي(تيزهوشان و معلولين جسماني) است.
      درس هاي اين رشته در طول تحصيل:

      دروس مشترک بين همه ي گرايشها:
      روانشناسي عمومي، علم النفس از ديدگاه دانشمندان اسلامي، آمار توصيفي، فيزيولوژي عمومي، کليات فلسفه، مباني جامعه شناسي، روانشناسي احساس و ادراک، متون روانشناسي به زبان خارجي، آمار استنباطي، روش تحقيق در روانشناسي، روانشناسي فيزيولوژيک، روانشناسي تجربي، روانشناسي رشد، روانشناسي يادگيري، روانشناسي تربيتي، روانشناسي اجتماعي، روانسنجي، انگيزش و هيجان، شخصيت، آسيب شناسي رواني، بهداشت رواني، روانشناسي مرضي کودک، تاريخچه و مکاتب روانشناسي.

      دروس تخصصي گرايش روانشناسي باليني:
      کاربرد مقدماتي روشهاي تشخيص باليني، کاربرد مقدماتي روشهاي درمان مصاحبه، سمينار مسائل روانشناسي باليني در جهان و ايران، پژوهشهاي عملي در روانشناسي باليني، روانشناسي پويايي گروه، کليات روانپزشکي، بررسي مقدماتي نظريه هاي روان درماني، روانشناسي مشاوره و راهنمايي، روانشناسي کودکان استثنايي.

      دروس تخصصي گرايش روانشناسي عمومي:
      طرحهاي پژوهشهاي آزمايشگاهي، مقدمات نور و بسيکولوژي، ارزشيابي شخصيت، روانشناسي مشاوره و راهنمايي، روانشناسي هوش و سنجش آن، تفکر و زبان، روانشناسي پويايي گروه، روانشناسي کودکان استثنايي، سمينار در مسائل روانشناسي عمومي، اختلالات يادگيري، روانشناسي جنايي، پژوهشهاي عملي در روانشناسي عمومي.

      دروس تخصصي گرايش روانشناسي استثنايي:
      روانشناسي مشاوره و راهنمايي، نظريه ها و کاربرد آزمونهاي شناختي، روانشناسي کودکان تيزهوش و روشهاي آموزشهاي آنها، روانشناسي کودکان عقب مانده و روشهاي آموزش آنها، اختلالات تکلم و گفتار درماني، روانشناسي تدريس به کودکان ناشنوا، روانشناسي تدريس به کودکان نابينا، متون روانشناسي کودکان استثنايي به زبانهاي خارجي، بهداشت رواني کودکان استثنايي و خانواده، زمينه پيشگيري از تولد کودکان عقب افتاده، روانشناسي کودکان ناسازگار، روشهاي تغيير و اصلاح رفتار کودکان، سمينار مسائل کودکان استثنايي در جهان و ايران، پژوهشهاي عملي در روانشناسي و آموزش کودکان استثنايي.

      توانايي هاي لازم:
      زيست شناسي و شيمي در اين رشته اهميت بسياري دارد و بايد پايه علوم زيستي دانشجوي اين رشته قوي باشد. به همين دليل امروزه دانشجويان اين رشته از بين دو گروه آزمايشي علوم انساني و علوم تجربي پذيرفته مي شوند. از سوي ديگر آمار و رياضي در اين رشته کاربرد وسيعي دارد. بالاخره در اين رشته زبان انگليسي اهميت زيادي دارد.
      دانشجوي اين رشته بايد نسبت به اطراف و جامعه خود ديد عميقي داشته باشد تا بتواند ظرافتهاي رفتاري افراد را درک کرده و در نهايت به ويژگي هاي رواني افراد پي ببرد.
      موقعيت شغلي در ايران:
      امروزه روانشناسي با همه جنبه هاي زندگي ما ارتباط دارد و هر اندازه که جامعه پيچيده تر شود، روانشناسي نيز نقش مهمتري در حل مسائل آدمي بر عهده مي گيرد. اين به معناي فرصت هاي شغلي متنوع و گسترده براي فارغ التحصيلان رشته روانشناسي است.
      به گفته کارشناسان اين رشته، آينده روانشناسي در کشور ما روشن و اميدبخش است و فارغ التحصيلان اين رشته بايد آينده خود را در فردا ببينند. چون کشور ما يکي از کشورهاي در حال توسعه است و بدون بهره گيري از شاخه هاي مختلف روانشناسي نمي تواند توسعه همه جانبه داشته باشد. از سوي ديگر کشور ما، کشور جواني است و امروزه يکي از دغدغه هاي خانواده ها حفظ بهداشت رواني و بالا بردن سطح دانش فرزندانشان مي باشد که اين دو مهم نيز به ياري شاخه هاي مختلف روانشناسي از جمله روانشناسي رشد و روانشناسي تربيتي امکان پذير است. اما امروزه نيز فارغ التحصيلان اين رشته در درجه اول جذب آموزش و پرورش مي شوند و يا در شرکتها و سازمانها به عنوان کارشناس روانشناسي فعاليت مي کنند و عده اي نيز به عنوان دستيار متخصص روانشناسي باليني و يا روانپزشک مشغول به کار هستند.
      مشاور

    5. Top | #5
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      پروتزدندان
      میخواهی قضاوتم کنی؟؟؟
      کفش هایــــم را بپــوش
      راهـــم را قــدم بزن
      دردهایـــم را بکــش
      سـال هایـم رابگـذران
      بعـــد قضـاوت کن...!!!

    6. Top | #6
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      رشته هایی که توش فیزیک دارن اونم زیاد مثل عمران و مکناینک چی داریم ؟
      زندگی زیباست

      زیبابینان زیبایی بینند

    7. Top | #7
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      خودم به عمران رای دادم
      زندگی زیباست

      زیبابینان زیبایی بینند

    8. Top | #8
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط sara1895 نمایش پست ها
      پروتزدندان
      هدف این رشته تربیت متخصصان موردنیاز لابراتوارهای دندانپزشکی مراکز آموزشی، درمانی دولتی و خصوصی است. افرادی که با ساختن عضو مصنوعی برای کار ثابت مانند دندان مصنوعی (دندانپزشک، قالب دندان را تهیه می‌کند و متخصص پروتزهای دندانی براساس قالب، دندان را می‌سازد) و عضو مصنوعی برای کار متحرک مانند پلاک‌های ارتودنسی در لابراتورهای دندانسازی و کلینیک‌های دندانپزشکی حضوری فعال دارند.

      توانایی‌های لازم :
      تکنسین‌ پروتزهای دندانی کاری حساس ودقیق است و نیاز به دستانی توانمند و ماهر دارد. در این رشته دروس فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی دارای اهمیت است و در نهایت داوطلبان باید توجه داشته باشند که هدف این رشته تربیت تکنسین متخصص و کارآمد است و از همین رو، این رشته تنها در مقطع کاردانی ارائه می‌شود.

      موقعیت شغلی در ایران :
      با توجه به توانمندی‌هایی که دانشجوی این رشته در طی تحصیل کسب می‌کند، براحتی می‌تواند جذب بازار کار شده و شغل مناسبی به دست بیاورد.فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند هم به صورت مستقل اقدام به تأسیس لابراتور کنند و هم در کلینیک‌های دندانپزشکی فعالیت نمایند زیرا هر دندانپزشک عمومی یا ارتودنتسیت بری ساخت دندان مصنوعی یا قالب‌های ارتودنسی باید با یک تکنسین پروتزهای دندانی فعالیت کند.

      درس‌های این رشته در طول تحصیل :
      بیوشیمی نظری، آناتومی دندان نظری و عملی، آسیب‌شناسی، میکروب‌شناسی نظری و عملی، بافت‌شناسی نظری و عملی، آناتومی عمومی نظری و عملی، بهداشت خانواده، فیزیک، پروتز کامل نظری و عملی، پروتز پارسیل، ارتودنسی نظری و عملی، استاتیک نظری و عملی، اوکلوژن نظری و عملی، لابراتوار اختصاصی، پروتزهای اطفال و ارتودنسی نظری و عملی، مواد دندان نظری و عملی.
      مشاور

    9. Top | #9
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      دوستان فقط خاهشا اطلاعاتی ک می دین کاملا قابل اطمینان باشن...چون خیلی ها بر اساس اطلاعات شما تصمیم گیری می کنن
      میتونید ی کار دانشجویی خوب بهم معرفی کنید؟

    10. Top | #10
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Ahmad-Rp نمایش پست ها
      رشته هایی که توش فیزیک دارن اونم زیاد مثل عمران و مکناینک چی داریم ؟

      در ايران هر كاري كه ، به هر نوعي از سازه‌هاي ساختماني و غير ساختماني مربوط شود به رشته عمران بر‌مي‌گردد. ساختمان سازی، سدسازي، كارهاي جاده و مجاري انتقال آب يا فاضلاب همه از اين دسته هستند.گرايش راه و ساختمان و گرايش آب و نقشه برداري از گرايش‌هاي اصلي اين رشته مهم به شمار مي‌روند.نام مهندسي عمران از واژه Civil Engineering اقتباس شده.
      درسهاي رشته :


      رديف نام درس
      1 آب‌هاي زيرزميني
      2 آزمايشگاه روسازي
      3 آزمايشگاه ژئوتكنيك
      4 آزمايشگاه فيزيك 1
      5 آزمايشگاه مقاومت مصالح
      6 آزمايشگاه مكانيك خاك
      7 آزمايشگاه مكانيك سيالات
      8 آلودگي هوا و روش‌هاي كنترل
      9 آمار و احتمالات مهندسي
      10 اجزاء محدود مقدماتي
      11 استاتيك
      12 اصول مديريت ساخت
      13 اصول مهندسي بندر
      14 اصول مهندسي پل
      15 اصول مهندسي ترافيك
      16 اصول مهندسي تصفيه آب و فاضلاب
      17 اصول مهندسي تونل
      18 اصول مهندسي زلزله
      19 اصول مهندسي ژئوتكنيك
      20 اصول مهندسي سد
      21 اصول مهندسي فرودگاه
      22 اقتصاد مهندسي
      23 اقتصاد مهندسي و منابع آب
      24 بارگذاري
      25 برنامه نويسي كامپيوتر
      26 بناهاي آبي
      27 بهينه‌سازي سازه‌ها
      28 پروژه بتن آرمه
      29 پروژه تخصصي
      30 پروژه راهسازي
      31 پروژه سازه‌هاي فولادي
      32 تاسيسات مكانيكي و برقي
      33 تحليل سازه‌ها 1
      34 تحليل سازه‌ها 2
      35 تحليل قابليت اعتماد سازه‌ها
      36 ترموديناميك عمومي
      37 ترميم ساختمانها
      38 ترميم و نگهداري راه
      39 ديناميك
      40 راه آهن
      41 راهسازي
      42 رسم فني و نقشه‌كشي ساختمان
      43 روسازي راه
      44 روش‌هاي اجرايي ساختمان
      45 رياضي عمومي 1
      46 رياضي عمومي 2
      47 زبان تخصصي
      48 زمين‌شناسي مهندسي
      49 سازه‌هاي بتن آرمه 1
      50 سازه‌هاي بتن آرمه 2
      51 سازه‌هاي بنايي
      52 سازه‌هاي چوبي
      53 سازه‌هاي فولادي 1
      54 سازه‌هاي فولادي 2
      55 سازه‌هاي مدفون
      56 سدهاي كوتاه
      57 شيمي عمومي
      58 شيمي و ميكروبيولوژي اب و فاضلاب
      59 طراحي معماري
      60 فاضلاب صنعتي
      61 فتوگرامتري
      62 فيزيك 1
      63 فيزيك 2
      64 ماشين آلات راهسازي
      65 ماشين‌آلات ساختماني
      66 ماشين‌هاي آبي
      67 مباني GIS و كاربرد آن در منابع آب
      68 مترو و برآورد پروژه
      69 محاسبات عددي
      70 مصالح ساختماني
      71 معادلات ديفرانسيل
      72 مقاومت مصالح 1
      73 مقاومت مصالح 2
      74 مهندسي آب و فاضلاب و پروژه
      75 مهندسي پي
      76 مهندسي ترابري
      77 مهندسي زهكشي
      78 مهندسي سيستم‌ها
      79 مكانيك خاك
      80 مكانيك خاك 2
      81 مكانيك سيالات
      82 هيدرولوژي آماري و پروژه
      83 هيدرولوژي مهندسي
      84 هيدروليك و آزمايشگاه
      85 كارآموزي
      86 كاربرد كامپيوتر در مهندسي عمران



      بازار كار :
      زمينه‌‌هاي كاري اين رشته شامل سه موضوع زير است:

      الف- طراحي و مشاوره: اين زمينه كاري، شامل طرح يا مشورت در طراحي يك پروژه است. همان طور كه به نظر مي رسد، اين نوع زمينه‌كاري به تجربه زياد و مفيد و همچنين به تخصص كافي نياز دارد و معمولاً اين وظيفه بر عهده متخصصين مجرب است. كسي كه چنين وظيفه‌اي به عهده مي‌گيرد، عمدتاً با كار‌هاي دفتري و كار با نقشه‌هاي مختلف سروكار خواهد داشت.

      ب-
      پيمانكاري و اجرا: اين وظيفه به سختي وظيفه مشاوره نيست و آن تخصص لازم را ندارد يك مجري، طرح و نقشة در نظر گرفته شده براي يك پروژه دريافت مي‌كند و فقط وظيفه‌اش اين خواهد بود كه طرح را به خوبي اجرا كند. البته اكثر مشكلات سازنده‌اي در همين بخش است، چرا كه ممكن است نقشه‌هاي بسيار خوبي طراحي شود و سازه‌ها از نظر طراحي بدون عيب و نقص باشند، اما كار در اجرا به درستي انجام نگيرد. به همين جهت سازه‌هاي ساخته شده معمولاً بي عيب و نقص است.

      ج-
      نظارت: مهندس ناظر وظيفه دارد از طرف كارفرما ، نظارت بر حسن انجام كارها را بر عهده بگيرد و همچنين وظيفه هماهنگي بين كار‌ها و افراد مختلف را به انجام برساند.
      براي آشنائي بيشتر با زمينه‌هاي كاري گرايش‌هاي مهندس عمران به مثال زير توجه كنيد.در پروژه‌هاي بزرگ معمولاً يك گروه از مهندسان با گرايش‌ها و سطح تخصص‌هاي مختلف كار مي‌كنند تا پروژه طراحي و اجرا شود. به عنوان مثال، در ساخت يك سد، ابتدا بحث طراحي آن مطرح است. گرايش منابع آب تعيين مي‌كند كه سد اگر در جايي خاص احداث شود، وضع آب پشت آن چطور خواهد بود و سد كجا احداث شود، بهتر است.گرايش هيدروليك و سازه هيدروليكي، به كمك گرايش سازه، وظيفه طراحي ساختمان اين سد را بر عهده دارند. گرايش زلزله، وظيفه ايمني سازي سد در برابر زلزله و تغيير طرح سازه آن به نحوي كه در برابر زلزله مقاوم باشد و گرايش خاك و پي، وظيفه بررسي پي و تكيه‌گاههاي سد و ميزان دوام آنها را بر عهده دارد و سرانجام در هنگام اجرا، يك نقشه بردار وظيفه اجراي دقيق بخشهاي مختلف سد و تعيين محل دقيق احداث آن و مثلاً محل دقيق تكيه‌گاهها و پي‌ها را به عهده دارد. دست آخر، همه اين مهندسان به كمك تعداد زيادي از مهندسان رشته‌هاي ديگر مثل مهندسان مكانيك و برق، كار ساخت بدنة سد و نصب تجهيزات مربوط به آن را به انجام خواهند رسانيد.

      شايان ذكر است كه گرايش هاي هيدروليك سازه هيدروليكي، منابع آب، سازه، زلزله و خاك و پي كه در اينجا نام برده شدند، جزء گرايش‌هاي مهندسي عمران در مقطع كارشناسي ارشد هستند.
      مشاور

    11. Top | #11
      کاربر باسابقه

      divoone-shodam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط artim نمایش پست ها
      تكنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی )

      با تولد این تكنولوژی، بشر از پوست و گوشت گذشت و به اعماق شگفت‌انگیز بدن انسان راه یافت و توانست اجزای بدن را بیشتر در معرض دید و بررسی قراردهد.سخن از دانش‌ رادیولوژی تشخیصی است كه در سال‌های اخیر بسرعت پیشرفت كرده و امكانات تشخیص پزشكی را به طور غیرقابل تصوری به پیش رانده است. بی‌شك به كارگیری این دانش‌، نیاز به تخصص ویژه‌ دارد؛
      تخصصی كه در رشته تكنولوژی پرتوشناسی آموزش داده می‌شود. به عبارت دیگر، رشته تكنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشكی آموزش می‌دهد.دانشجویان این رشته در ابتدا دروس پایه از قبیل فیزیك، آناتومی و فیزیولوژی را مطالعه می‌كنند و سپس دروس تخصصی تصویربرداری پزشكی را می‌آموزند و در همین زمینه با دستگاه‌های تصویربرداری و نحوه كارشان آشنا می‌شوند و پس از 2 سال می‌توانند به عنوان كاردان تصویربرداری، در بخش‌های رادیولوژی شروع به كار كنند.گفتنی است كه اگر مسؤول تكنولوژی رادیولوژی، آموزش لازم را ندیده باشد علاوه بر اینكه پرتوگیری بیمار را بالا می‌برد و به او آسیب می‌رساند، تصاویر مناسبی نیز از اعضای بدن تهیه نمی‌كند. در نتیجه، دكتر رادیولوژیست نمی‌تواند تفسیر مناسبی از تصاویر داشته و از روی آنها تشخیص پزشكی دهد.تفاوت توانمندی‌های كاردان و كارشناس این رشته نیز در آن است كه در تكنولوژی پرتوشناسی از دستگاه‌های متفاوتی استفاده می‌شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می‌گردد. برخی از این تصویربرداری‌ها ساده است؛ مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری‌ها تداخلی است؛ مثل تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار كه این‌گونه‌ تصویربرداری‌ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می‌باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری‌های ساده بر عهده فارغ‌التحصیلان كاردانی و تصویربرداری‌های تخصصی و كار با دستگاه‌های m.r.i و c.p بر عهده فارغ‌التحصیلان كارشناسی است.

      درس‌های این رشته در طول تحصیل:
      دروس پایه:فیزیك عمومی، تشریح، فیزیولوژی انسان، بهداشت عمومی

      دروس اصلی:
      كمك‌های اولیه و مراقبت از بیمار در بخش پرتوشناسی، تشریح استخوان و مفاصل، اصطلاحات پرتوشناسی و ترمینولوژی پزشكی.

      دروس تخصصی:فیزیك پرتوها، فیزیك پرتوشناسی تشخصیص، رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یون‌ساز، روش‌های پرتوگاری، رادیوگرافی با ماده حاجب، اصول تاریكخانه، اصول نگهداری و تعمیرات مقدماتی دستگاه‌های پرتوشناسی، ارزیابی تكنیكی فیلم‌های پرتونگاری، كارآموزی بیمارستانی.

      توانایی‌های لازم :
      كار رادیولوژیست، یك كار بیمارستانی است. از همین رو دانشجوی این رشته باید حس كار در بیمارستان و با بیماران را داشته باشد. همچنین باید بتواند درس‌هایی را كه در طول تحصیل به صورت تئوری فرا گرفته، در كار عملی مورد استفاده قرار دهد و در نهایت لازم است كه در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و فیزیك توانمند باشد. تسلط به درس‌های ریاضی و فزیك تا جایی مهم است كه برخی از استادان رادیولوژی معتقدند كه دانشجوی این رشته باید از بین داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و فنی انتخاب گردد. زیرا بدون آگاهی از اصول فیزیك كه بر مبنای آن، كار تصویر‌برداری انجام می‌گیرد، امكان اشتباه در این كار وجود دارد.

      موقعیت شغلی در ایران :
      كار رادیولوژیست در مقطع كاردانی و كارشناسی یك كار اجرایی است. البته كاردان این رشته بیشتر تصویربرداری ساده مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان را انجام می‌دهد و كارشناسان این رشته تصویربرداری اختصاصی یا تصویربرداری تداخلی مانند تصویربرداری از دستگاه گوارش یا عروق را بر عهده دارند. در ضمن كار با دستگاه‌هایی مثل توموگرافی و mri در محدوده فعالیت كارشناس این رشته است.در كل فارغ‌التحصیلان كاردانی این رشته در مؤسسه‌های تصویرنگاری و بیمارستان‌ها می‌توانند به عنوان مسؤول آماده‌سازی دستگاه‌های مختلف رادیوگرافی، انجام عمل رادیولوژی، ظهور و ثبت كلیشه‌های رادیوگرافی فعالیت كنند.
      سوال اصلیم اینه که کسی ک رادیولوژی قبول میشه نمیتونه مطب بزنه؟

      وباید پزشکی بخونه بعدش واسه تخصص بره داخل این رشته که بتونه مطب بزنه؟

      متخصص مغز و اعصاب

    12. Top | #12
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط DokToR zAhRa نمایش پست ها
      سوال اصلیم اینه که کسی ک رادیولوژی قبول میشه نمیتونه مطب بزنه؟

      وباید پزشکی بخونه بعدش واسه تخصص بره داخل این رشته که بتونه مطب بزنه؟

      متخصص مغز و اعصاب

      باید ابتدا مدرک پزشکی عمومی را گرفته و سپس در دوره دستیاری تخصصی رادیولوژی ادامه تحصیل بدی برای تاسیس مطب

      مشاور

    13. Top | #13
      کاربر انجمن

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      علوم کامپیوتر
      «شکست به وجود نمی آید مگر آنکه تلاشی مستمر و پیگیر در کار نباشد.هیچ مشکل یا مانع عبور ناپذیری بجز ضعف ذاتی عزم و اراده ما وجود ندارد.»:troll (4):


      البرت هوبارد

    14. Top | #14
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      مهندسی برق گرایش قدرت

      اطلاعاتی که میتونم بهتون بدم درس هاش هست ، مهم ترین درس هاش اینان

      فیزیک 1 و 2 ، ریاضی 1 و 2 ؛ الکترونیک 1 و 2 ؛ مدار های منطقی ؛ ریاضیات مهندسی ؛ الکترومغناطیس ؛ ماشین های الکتریکی 1 و 2 و 3 ؛ بررسی سیستم های انتقال قدرت 1 و 2 ؛ تولید و نیروگاه ؛ رله و حفاظت ؛ عایق و فشار قوی ؛ ابزار دقیق

      اینا شاه درس های رشته ی مهندسی برق قدرت هستن

    15. Top | #15
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Harem93 نمایش پست ها
      علوم کامپیوتر
      دانشجوی علوم کامپیوتر باید به ریاضیات علاقه مند و مسلط باشد. چون ریاضیات به طور گسترده ای (از منطق گرفته تا آمار) در این رشته مطرح میشود. در ضمن دانشجوی علوم کامپیوتر باید اطلاعات عمومی خوبی داشته باشد و پس از فارغ التحصیلی نیز از مطالعه و تحقیق دست نکشد. چون، دانشجوی این رشته در طی تحصیل تنها اطلاعات پایه ای و کلی را فرا می گیرد؛ اطلاعاتی که به او دید و جهت می دهد. اما اگر فردی بخواهد در بازار کار حضوری فعال داشته باشد، باید خودش تلاش کند و هیچ وقت به مطالعه و تحقیق پشت نکند.

      نکات تکمیلی
      تفاوت رشته مهندسی کامپیوتر با رشته علوم کامپیوتر چیست؟

      بطور کلی در غالب دانشگاههای مهم دنیا فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر در دو مکان تربیت می شوند. یکی در دانشکده فنی یا در دانشکده مهندسی برق یا در دانشکده مهندسی کامپیوتر است که بیشتر جنبه های سخت افزاری و همچنین طراحی و ساخت و نگهداری و الکترونیکی را شامل می شود. دیگری در دانشکده های ریاضی تحت عنوان علوم کامپیوتر تربیت می شوند که سعی می شود افرادی که توان طراحی و تجزیه و تحلیل سیستم ها، برنامه ریزی، طراحی شبکه ها، تحلیل داده ها، تولید نرم افزارها، بانکهای اطلاعاتی، انجام محاسبات علمی، طراحی الگوریتم ها، برنامه نویسی، طراحی شبکه ها، تولید نرم افزارها، بانکهای اطلاعاتی، انجام محاسبات علمی، سیستم های هوشمند، امور انفورماتیکی و غیره را دارند تربیت شوند که بطور وضوح این نوع مهارتها نیازمند داشتن فکر قوی و دانش ریاضی می باشند.

      وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر
      فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر می توانند در آزمون کارشناسی ارشد این رشته یا رشته های مهندسی کامپیوتر به ویژه مهندسی نرم افزار یا رشته ریاضی کاربردی شرکت کنند.

      رشته های مشابه و نزدیک به این رشته
      با توجه به واحدهای ارائه شده در این رشته، مشابهت زیادی بین این رشته و مهندسی های کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار دیده می شود. همچنین تا حدودی با رشته های مهندسی برق و علوم ریاضی در ارتباط است.

      آینده شغلی و بازار كار
      فرصت های شغلی فارغ التحصیل علوم کامپیوتر در مقطع کارشناسی شباهت بسیاری با فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار دارد اما در مقاطع بالاتر، فارغ التحصیلان این رشته بیشتر به حل مسائل تئوریک مطرح شده در علم کامپیوتر می پردازند. همچنین در یک قانون کار استاندارد، به ازای هر چهار نفر مهندس نرم افزار کامپیوتر به یک کارشناس علوم کامپیوتر نیاز است تا مدیریت گروه را بر عهده بگیرد. در ضمن انتخاب راه حل مسائل و حل آنها، همچنین تقسیم الگوریتم هادر بین چهار نفر مهندس نرم افزار و در انتها جمع کردن قسمت های توزیع شده بر عهده فارغ التحصیل علوم کامپیوتر است.
      در کل نقش فارغ التحصیل علوم کامپیوتر به عنوان مدیر و هماهنگ کننده بسیار مهم و قابل توجه است و به همین دلیل دانشجویان این رشته دروسی در زمینه اصول مدیریت، مبانی اقتصاد و ریاضیات (علم ریاضی در تحلیل مسائل و انتخاب بهترین روش برای دستیابی به هدف بسیار مؤثر است) مطالعه می کنند.
      پیش بینی وضعیت آینده رشته در ایران
      فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر نقش بسیار مهمی را در توسعه کشور خواهند داشت. زیرا با در نظر گرفتن پتانسیلی که در آنها با توجه به مواد درسی و موضوعات مربوط ایجاد می شود می توانند در بسیاری از مراکز بزرگ صنعتی و مراکز تحقیقاتی و سازمانها و شرکت ها و وزارتخانه ها وظایف مهمی را بر عهده گیرند و با شرکت در پروژه های مهم نقش باارزشی را به ویژه در بعد نرم افزاری، محاسباتی، انفورماتیکی، اطلاعاتی و ارتباطاتی و برنامه ریزی داشته باشند. در ضمن فارغ التحصیلان این رشته می توانند حتی برای کشور نه تنها اشتغال ایجاد کنند، بلکه ارزآوری خیلی خوبی هم به ویژه از طریق تولید و فروش نرم افزارهای علمی، آموزشی، تحقیقاتی و محاسباتی، برای کشور داشته باشند. همانطوری که بعضی از کشورهای پیشرفته هم اکنون سالیانه چند میلیارد دلار از این طریق درآمد ارزی دارند.

      درس‌های‌این‌رشته‌ در طول‌ تحصیل‌ :
      دروس‌ اصلی‌ و تخصصی‌ مشترک‌ در گرایش‌های مختلف علوم کامپیوتر :
      ریاضی‌ عمومی‌ ، فیزیک‌ پایه ‌، آمار و احتمال‌، اصول‌ کامپیوتر ، اصول‌ سیستم‌های‌ کامپیوتری‌ ، جبر خطی‌ عددی ‌، ریاضیات‌ گسسته‌ ، آنالیز عددی ‌، ساختمان‌ داده‌ها و الگوریتم‌ها ، نظریه‌ اتوماتها و زبان‌ها ، کامپایلر ، نظریه‌ محاسبات ‌، اصول‌ طراحی‌ نرم‌افزار ، منطق‌ ، ذخیره‌ و بازیابی‌ اطلاعات ‌، پایگاه‌ داده‌ها ، اصول‌ سیستم‌های‌ عامل‌ ، شبیه‌سازی‌ کامپیوتری‌ ، زبان‌های‌ برنامه‌سازی ‌، اصول‌ مدیریت ‌، مبانی‌ اقتصاد

      دروس‌تخصصی‌ گرایش‌محاسبات‌علمی :‌برنامه‌ریزی‌ خطی‌، برنامه‌ریزی‌ غیرخطی‌، نرم‌افزار ریاضی‌، آنالیز عددی‌، طراحی‌ هندسی‌ کامپیوتری

      دروس‌تخصصی ‌گرایش‌نظریه لگوریتم‌ها :برنامه‌ریزی‌ پویا ، نظریه‌ گراف ‌، بهینه‌سازی‌ ترکیبی‌ و آنالیز شبکه‌ها ، نظریه‌ کدگذاری ‌، سیستم‌های‌ صفی‌ و مدل‌های‌ کارآیی‌ دروس‌تخصصی ‌گرایش‌سخت‌افزار :مدارهای‌ منطقی ‌، معماری‌ کامپیوتر ، ریزپردازنده

      ‌ دروس‌تخصصی ‌گرایش سیستم‌های‌اطلاعاتی ‌ :
      تحلیل‌ و طراحی‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌ ، متدولوژی‌ ساخت‌ سیستم‌های‌ اطلاعاتی ‌، مدیریت‌ پروژه‌های‌ نرم‌افزاری ‌، سیستم‌های‌ اطلاعاتی‌
      مشاور

    صفحه 1 از 10 12 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن