خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 18
    1. Top | #1
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات

      گرامر سال دوم و چهارم سال سوم - دوفعل پشت سر هم با to یا با ing

      میشه توضیح بدین قواعد درس 2 و 4 سال سوم رو چطور یاد گرفتین؟ یعنی چطور حفظ کردین که کدوم فعل ها بعدشون فعل با ing میاد و کدوما بعدشون با to میاد؟ من متاسفانه لیست کاملی از این فعل ها ندارم و تو هر کتاب تستی یه سری فعل رو معرفی کرده و مال کتاب هم تو بخش قواعد تمام فعل ها رو کامل نگفته......چه کار کنم؟؟؟؟

    2. Top | #2
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      یعنی هیچکس تا حالا نتونسته اینا رو حفظ کنه؟؟؟!

    3. Top | #3

      نمایش مشخصات
      چرا من حفظ کردم
      دو تا برگه بردار
      تو اولی فعل هایی که بهدشون باtoمیاد رو با رنگ ابی بنویس
      تو دومی فعل هایی که بعدشون ingمیاد رو با رنگ قرمز بنویس(تو این روش شما از رنگ ها کمک میگیرین یعنی وقتی گفتن aviodشما باید تو ذهنتون تداعی بشه که اون کلمه رو با رنگ ابی نوشتین یا قرمز مثلا یان کلمه میشه قرمز پس بعدش ingمیاد)
      چند تا فعل مثل hate -like-love-stopو... میتونن هم با ingو هم با toبیان
      مثلا اگه فعل stop به معنی ترک کردن(سیگار)ازدست کشیدن باشه بعدشingمیاد
      ولی اگه معنیش به معنی ایستادن و توقف کردن باشه با to میاد
      خلاف قوانین
      ویرایش شده.

    4. Top | #4
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      ئه....چه روش خوبی!!!
      ولی یه سوال لیست این فعل ها رو از کجا بیارم؟؟!!! چرا تو هر کتاب تستی یه لیست از این فعل ها نوشته شده؟؟؟؟؟
      اون فعل هایی که هم ing می گیره هم to رو از کدوم قسمت کتاب در بیارم؟؟؟؟

    5. Top | #5
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      کتاب جامع خیلی سبز لیست کاملشوداده
      آینده ای بسازم ک

      گذشته ام

      جلویش زانوبزند



    6. Top | #6

      نمایش مشخصات
      من دارم خاستی بگو بزارم اینجا
      خلاف قوانین
      ویرایش شده.

    7. Top | #7
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط J A V A D نمایش پست ها
      من دارم خاستی بگو بزارم اینجا

      اگه میشه بذار.منم تو اون مبحث مشکل دارم
      ویرایش توسط negar1 : 03 شهریور 1392 در ساعت 17:56

    8. Top | #8
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      اخه یکی دو تا نیست که ادم حفظش کنه .... وقتی با اعتماد به نفس میگم بلدم بلدم دو روز بعد که میام تستشو بزنم شک میکنم که دارم درست انتخاب میکنم
      یکی می گفت من ازشون شعر ساختم منم سعی کردم ولی چیز جالبی درنیومد
      حالا کسی راهی بلد نیست؟؟؟؟

      نیازی نیست

      اطرافمون پر از آدم باشه....

      همون چن نفری که اطرافمون هستن

      آدم باشن، کافیه

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      من اینجور جداشون کردم فکر کنم خوب باشه

    10. Top | #10
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      یکبار برای همیشه.تا دیگه فرنگی جماعت باشه با این جور قواعد سربه سر ایرونی جماعت نذاره.من هم همین مشکل رو داشتم ولی حالا خودتون داستان منو بخونید حقیقتا اونها رو به صلابه کشیدمشون.البته خوتون میتونین برای خودتون یه داستان مصور تو ذهنتون بسازین ولی فیلم آن داستان رو حداقل روزی دو سه بار تو ذهنتون تداعی کنین.به قدرت بی انتهای حافظه تون اعتماد کنین.بعد بشینین هی به ابهت پوشالی این جور قواعد بخندید.
      واما داستان عاشقانه.همه ی شما قبول دارین که دو تا عاشق اصلا دوس ندارن که از هم جدا بشن.اگه این اصل رو قبول دارین بریم ببینیم این افعال جدا نشدنی هم میتونن مثل دو تا عاشق از هم جدا نشن؟(پس اینبار افعال جدا نشدنیفقط خواهشا این داستان رو به شکا یه فیلم , افعالش رو تصور کنین بهش شکل بدین مثل اینکه دقیقا این فعل داره اونجا اتفاق میفته بعد دیگه هیچ ترسی از این جور مسائل حفظی ندارین .افعال جدا نشدنی(عاشق)

      آنقدر به جاده نگاه کردم و مراقب بودم و تو را جستجو کردم ومنتظرت بودم و بهت علاقه مند بودم که فکر کردم تو در جاده با من صحبت میکنی( پاک خیالاتی شده بیچاره).به تو گوش دادم ترسیدم که به مترسک شبیه باشی و با من فرق داشته باشی و من متاسف بودم از اینکه ازمسئول بودن عشقمان خسته شدم.

      به همین سادگی!حالا شاید بعضی ها بگن این هم سخته ولی یه 4 دقیقه روش وقت بذارین برین روی تستها اگه فعلی تو این قسمت از دستتون در رفت با من.ولی با این حال همین داستان با یه روش ساده تر:
      مثلا اگه فعل نگاه کردن رو دادن ,از خوتون بپرسین آیا عاشق نگاه میکنه خوب آره باید نیگاه کنه و پسند کنه و بعد بقیه ی ماجرا ها
      قول میدم اگه طراحان کنکور این داستان رو دیدن دیگه از این مطلب سوال طرح نکنن.این هم از این.خوب یه بار دیگه میپرسم آیا عاشق ,علاقه مند است؟معلومه که هست پس فعل جدا شدنی نیست.
      برای افعال ing دار هم یه سطر جمله هست اونهم یاد بگیرین میمونه فقط با to , بی to که اگه افعال بی to یاد بگیرین دیگه آرزو میکنین که کاش همه ی قواعد زبان این افعال بودند.
      امیدوارم به درد بچه ها بخوره.بعدا این داستان در کتابهای کمک درسی با ویرایش های متنوع رویت خواهد شد.
      ویرایش توسط bahar94 : 21 فروردین 1393 در ساعت 01:20

    11. Top | #11
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      افعالی که بعد اینها فعل به صورت ing دار میاد: من بهشون میگم افعال risking
      تصور کردم که اگر به لذت بردن از risking ادامه بدهم و دوری نکنم از ایستادن روی حرفم و به نفرت داشتن از تو اهمیت بدهم تو را از دست می دهم آنوقت کارم Finish.


      دیگه ساده تر از این هم چیزی میخواین.من به اینها میگم خانواده risking .

      از خودتون بپرسین آیا فعلی که الان دارم جزو اون دسته فعل ها(کارها) هست که میتونه به عنوان ریسک در رابطه دو طرف لحاظ بشه یا نه؟ مثلا ایستادن روی حرف میتونه کار شما رو finish کنه یعنی رابطه دوستی تون بهم بخوره.پس میگین که "ایستادن روی حرف جزء risking همون ing دار ها هستش.
      ویرایش توسط bahar94 : 24 فروردین 1393 در ساعت 14:54

    12. Top | #12
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      مرسی واقعا خوبه:yahoo (3):

    13. Top | #13
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      برای کسایی که تبلت یا گوشی آندرویدی دارن یه برنامه هست به اسم راهکارهای طلایی 504.ابتدا دموی اونو که نصب کردین چند درسش رو بخونید.مثلا برای یه کلمه هم تلفظ میکنه هم مترادف رو نشون میده و نکته خیلی مهم اینکه برای هر لغت یه تصویر جالب داره.کافیه یه چند لحضه روی اون لغت و اون عکس فوکوس کنید.ورابطه خیلی ساده عکس و لغت رو دریابید.اون لغت برای همیشه جزء واژگان ذهنی شما خواهد شد البته مرور 2-3 بار میتونه خیالتونو برای همیشه بابت همون لغت راحت کنه.حالا نگین که 504 برای ارشد و اینهاس.یه تاملی روی لغات خارج از کتاب متون کنکور داشته باشین متوجه قضیه ی این لغات میشین.نکته مثبت دیگه اینکه شما مثل اینکه کتاب 504 رو خونده باشین خیلی از لغات مهم و کلیدی زبان انگلیسی تو دستهای شماس.
      البته برای لغات کتاب درسی میتونین انگلیسی اونو تو گوگل بزنین تا براتون عکس بیاره هر عکسی که براتون بیشتر اون معنی رو تداعی میکنه اون ها رو یه جا ذخیره کنین.این روش کولاک به پا میکنه . من برای زیست شناسی هم این کار رو کردم و نتیجه گرفتم.مثلا برای گیاه اولراسه بزنین ببینین چه شکل های جالب و به یاد موندنی براتون میده.یا برای اسب مریکیپوس .حال نکات لازم رو از روی یه جزوه مثل همین جزوه مغناطیس آقای آرامش اصل که تو این سایت هم هست.مطالعه کنین.واقعا حس کنین که دارین زیست رو هضم میکنین. من تغییر رشته ای بودم تمام زیست رو بدون اینکه کلاس و اینها برم خودم خوندم.حتی ژنتیک رو.خوب میدونم کجا موقع خوندن زیست یه دانش آموز گیر داره.موفق باشید.
      از اظهار لطف همه تون ممنونم.

    14. Top | #14
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      البته اگه این برنامه راهکارهای طلایی 504 رو نصب کردین دیدین به دردتون میخوره بایستی با 1900 تومان اونو رجیستر کنین تا برای همیشه حتی وقتی گوش تونو عوض کردین اونو داشته باشین.البته بایستی موقع رجیستر کردن حواستون باشه که آدرس ایمیل معتبر و قابل دسترس بهش بدین.گفتم شاید لازم باشه این نکته رو بهتون بگم.البته برای لغات زبان برنامه های متنوع خوب دیگه هم تو بازار هست.لغات زبان منظورم یه خورده فراتر از کتب درسی هست وگرنه لغات کتاب که دیگه جای بحث ندارن همه رو بایستی بلد باشین.
      ویرایش توسط bahar94 : 24 فروردین 1393 در ساعت 16:55

    15. Top | #15
      کاربر حرفه ای

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط sahar77 نمایش پست ها
      میشه توضیح بدین قواعد درس 2 و 4 سال سوم رو چطور یاد گرفتین؟ یعنی چطور حفظ کردین که کدوم فعل ها بعدشون فعل با ing میاد و کدوما بعدشون با to میاد؟ من متاسفانه لیست کاملی از این فعل ها ندارم و تو هر کتاب تستی یه سری فعل رو معرفی کرده و مال کتاب هم تو بخش قواعد تمام فعل ها رو کامل نگفته......چه کار کنم؟؟؟؟
      سلام .. در 99 درصد مواقع این تکنیکی که میگم جواب میده ... اگر جمله رو معنی کردین و احتیاج به (( که )) داشت از to استفاده میکنید ... همینطور اگر فعل اول زمینه ساز آوردن فعل دوم بود باز از to استفاده میکنید ... یه مثالم میزنم بهتر متوجه شین ... مثلا ... من به این تایپیک اومدم که جواب شما رو بدم ... به این تایپیک اومدن هدفش دادن جواب شما بود ... پس فعل اول زمینه ساز فعل دوم بود ... باقی موارد از ing استفاده میشه
      ویرایش توسط newpath : 10 اردیبهشت 1394 در ساعت 18:05

    صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن