خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 4 از 6 نخستنخست ... 345 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 46 به 60 از 76

    موضوع: سوالات دینی

    1. Top | #46
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad17 نمایش پست ها
      دقیقا چرا گزینه 3نمیتواند درست باشد؟
      فایل پیوست 57038
      اتفاقا جواب گزینه ی 3 هست....چون توفی برای روح به کار برده میشه و به معنای موت و مرگ که در گزینه ی 2و4 اومده نیست!.گزینه ی 1 هم غلطه چون گفته غیر قابل تغییر ....در صورتی که روح قابله تغییره ....و در گزینه ی 3 مقصود از ثابت بودن روح این نیست که تغییر نمی پذیرد بلکه مقصود استهلاک ناپذیری و عدم تجزیه ی آن است
      چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد.... من نه آنم که زبونی کشم از چرخ وفلک!!!!

    2. Top | #47
      کاربر نیمه فعال

      Sheytani
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط behnam10alipour نمایش پست ها
      این روش تستیش هست . مفاهیم رو از روی کتاب دینی 2 درس 6 بخون .

      دادا اینو از کجا اوردی؟خیلی خلاصه و مفید ب نظر میاد

    3. Top | #48
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Mahdi نمایش پست ها
      سلام .این رابطه علت معلولی رو واسه ما توضیح بدین لطفا؟
      علت به معنای وجود دهنده و معلول به معنای گیرنده وجود می باشد. معلول همیشه وابسته به علت بوده و بدون آن تحقق نمی یابد و در مقام وجود یافتن همیشه موخر از علت است یعنی علت تقدم وجودی بر معلول دارد اول باید علت باشد بعد معلول.
      کلمات و اصطلاحاتی که برای علت و معلول در کتاب های دین و زندگی آمده و نیز در تست های کنکور مشاهده شده عبارتند از :
      علیت ، زاینده ، سبب ، ناشی ، سرچشمه ، حاکی ، مولود ، زائیده ، بازتاب و … . به عنوان مثال :
      شیعه بدون عمل سبب (علت) تضعیف موقعیت تشیع (معلول) می شود.
      مقام و منزلت انسان های با فضیلت (معلول) ناشی از بندگی واقعی (علت) آن هاست.
      اصل انتظار زائیده (معلول) نگاه مثبت دین به آینده تاریخ (علت) است.
      نگاه مثبت دین به آینده زاینده (علت) اصل انتظار (معلول) است.
      پیامد مهم دیدگاه کسانی که مرگ را پایان زندگی می دانند (علت) این است که شادابی و نشاط را از دست می دهند (معلول)
      دوستی با دوستان خدا (معلول) نتیجه محبت به خداست (علت)
      به عبارت دیگر دوستی با دوستان خدا مولود (معلول) محبت به خداست. (علت) یا از نگاه خردمندانه اولی الالباب به نظام آفرنیش ، قانونمند و هدفدار یافتن آفرینش بازتاب (معلول) راز و نیاز آگاهانه برخاسته از ذکر و تفکر است.
      درباره علت و معلول به نکات زیر می توان توجه کنیم:
      معمولا در اکثر آیات (نه همیشه) اول آیه علت برای ادامه آیه است. مثال : “یا ایها الناس کلوا مما فی الارض حلالا طیبا و لاتتبعوا خطوات الشیطان” که حرام خوری علت و پیروی از شیطان معلول می باشد.
      اما اگر آیه ای از قرآن کریم به صورت شرط و مشروط بیاید همیشه شرط علت جزای شرط (تالی) است و بالعکس جزای شرط معلول شرط است حتی اگر شرط در پایان آیه بیاید . مثال :
      مثال ۱ : من امن بالله و الیوم الآخر و عمل صالحا (علت) فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون (معلول)
      ایمان به خدا و یوم آخر علت عدم خوف و عدم حزن می باشد.
      مثال ۲ : قل اطیعوا الله و الرسول فان تولوا قان الله لایحب الکافرین
      رویگردانی علت کفر می باشد.
      مثال ۳ : فان تنازعتم فی شی ء فردوه الی الله و الرسول ان کنتم تومنون بالله و الیوم الآخر
      ایمان به خدا و یوم آخر علت برارجاع منازعات به خدا و پیامبر است یا ارجاع منازعات به خدا و پیامبر معلول ایمان به خدا و یوم آخر است.
      نکته ۱ : در آیاتی که “ف” نتیجه آمده است این قسمت آیه معلول است مثال “فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون” در مثال ۱ ، چون نتیجه همان معلول است.
      نکته ۲ در متون فارسی نیز شرط علت جزای شرط است و جزای شرط تابع شرط می باشد:
      اگر در انجام به موقع نماز بکوشیم (علت) بی نظمی را از زندگی خود دور می کنیم (معلول) تداوم نماز به موقع علت است بر نظم در زندگی.
      نکته ۳ : در آیاتی که در آخر آن ها صفت آمده است آن صفت می تواند خودش علت آن مطلبی باشد که در آیه آمده است.
      مثال : رسلا مبشرین و منذرین لئلا یکون للناس علی الله حجه یعد الرسل و کان الله عزیزا حکیما
      ارسال رسولان برای انسان ها ناشی از عزت و حکمت خداست.
      حتی اگر علت هم محسوب نشود صفات آخر آیات معنی دارند. مثلا اگر دقت کنیم در آخر آیات توبه صفات غفور و رحیم می آید و یا مثلا در آیه “السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما جزاء بما کسبا نکالا من الله و الله عزیز حکیم (مائده ۳۸)
      صفت عزت و حکیم در این آیه بسیار معنادار است.
      (بدین علت یادگرفتن صفاتی که در آخر آیات می آید ضروری است و می توانند در سوال های تستی مطرح باشند)
      فرق دلیل با علت
      دلیل در زبان عربی همان نشانه در زبان فارسی است. فرق دلیل با علت این است که علت امر وجودی بیرونی است اما دلیل امر ذهنی است. مثلا در مثال آتش و دود ، آتش علت دود در عالم خارج است اما در ذهن این دود است که دلیل بر آتش می باشد یعنی با دیدن دود ذهن ما به آتش راهنمایی می شود. دود نشانه آتش است. دلیل آتش نه علت آن ، باران علت خسیس بودن زمین است اما خسیس بودن زمین دلیل بر باریدن باران است.
      مثالی از کتاب دین و زندگی دوم در بخش اندیشه و تحقیق از سخنان امام علی (ع)
      “هر یک از موجوداتی که خدا آفریده برهان آفریدگاری و دلیل خداوندی است”
      در این جا موجودات دلیل وجود خدا معرفی شده است اما می دانیم که خداوند علت موجودات می باشد. (البته توحه داشته باشیم که دلیل همیشه معلول نیست)
      چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد.... من نه آنم که زبونی کشم از چرخ وفلک!!!!

    4. Top | #49
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Afsoon_chashman نمایش پست ها
      توی علت و معلول همیشه وقتی یه جله رو بهت میدن 2قسمتش کن قسمت اول و دوم.یکی از قسمتا دلیل اون کاره و دیگری نتیجشه.مثلا میگه آب روی آتش،بخار میکند! خوب آب روی آتش علت یا دلیل اون اتفاقه ، که نتیجش میشه بخار شدن آب.
      با درس خواندن قبول میشوید.خوب دلیل قبول شدن چیه؟درس خوندن.نتیجش چیه قبول شدن.قبول شدن معلول و نتیجس.
      .مثلا میگه بهشت رفت عاقبت تقواپیشگان است.خوب نتیجه میشه بهشت رفتن یعنی معلول.علتم تقوا داشتنه
      تابع و متبوع هم همینطوره
      خیلی سادس
      متبوع=علت و تابع=معلول؟؟؟؟؟درسته؟
      گیرم که باخته ام
      اماکسی جرات ندارد به من دست بزند
      یا از صفحه بازی بیرونم بیاندازد
      شوخی که نیست من شاه شطرنجم
      تخریب میکنم انچه را که نمیتوانم باب میلم بسازم

    5. Top | #50
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad17 نمایش پست ها


      متبوع=علت و تابع=معلول؟؟؟؟؟درسته؟
      آره
      I wanna thank me for believing in me

    6. Top | #51
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط behnam10alipour نمایش پست ها
      توحید عملی(عبادی) یعنی کارهایی که ما برای خدا انجام میدهیم(وظیفه ی ما هست) . بطور کلی قلق تستی نداره و باید از روی مفاهیم آیه متوجه بشی . یکی از بارزترین کلمات همون عبادت در آبه هست ولی فقط انحصار به همین واژه نمیشه .
      در چندتا از آیات درس 3 پیش برات مثال هایی رو آوردم که شاید در تفهیم بهتر کمکت کنه .


      دادا برای درس 9پیش و سنت های الهی هم خلاصه بذار .ممنون
      گیرم که باخته ام
      اماکسی جرات ندارد به من دست بزند
      یا از صفحه بازی بیرونم بیاندازد
      شوخی که نیست من شاه شطرنجم
      تخریب میکنم انچه را که نمیتوانم باب میلم بسازم

    7. Top | #52
      کاربر فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Mahdi نمایش پست ها
      سلام .این رابطه علت معلولی رو واسه ما توضیح بدین لطفا؟
      معلول یعنی نتیجه ,ثمره...ولی علت یعنی دلیل باعث وبانی یه عملی که انجام شده.......به طور مثال پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث اذیت شدن پا میشه.......خب کدوم نتیجه کدومه؟؟؟؟ مسلما پوشیدن کفش علت هست...ونتیجه ی کفش پاشنه بلند درد و اذیت شدن هست نتیجه =معلول ...نکته ی خیلی راحت: به جای کلمه ی معلول همیشه کلمه ی (به دلیل ) بزارید هیچوقت اشتباه نمی کنید ...پس درد پا به دلیل =معلول ,کفش پاشنه بلند هست (علت) 5 تومن وشد
      چرخ برهم زنم ار غیر مرادم گردد.... من نه آنم که زبونی کشم از چرخ وفلک!!!!

    8. Top | #53
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط صادق خان نمایش پست ها
      دادا اینو از کجا اوردی؟خیلی خلاصه و مفید ب نظر میاد
      نقل قول نوشته اصلی توسط shima1996 نمایش پست ها
      ببخشید این قلق تستی که تصویرشو گذاشتین منبعش کجاست؟؟؟خیلی خوب توضیح داده!!!!!
      کتاب اندیشه ی فایق استاد کریمی .

    9. Top | #54
      کاربر باسابقه
      مدیر برتر
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      [QUOTE=mehrdad17;849441]دادا برای درس 9پیش و سنت های الهی هم خلاصه بذار .ممنون[/Qخلاصه ی درس 6 پیش
      تصاوير کوچک فايل پيوست تصاوير کوچک فايل پيوست %D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C3.jpg  

    10. Top | #55
      در انتظار تایید ایمیل

      divoone-shodam
      نمایش مشخصات
      [QUOTE=behnam10alipour;850508]
      نقل قول نوشته اصلی توسط mehrdad17 نمایش پست ها
      دادا برای درس 9پیش و سنت های الهی هم خلاصه بذار .ممنون[/Qخلاصه ی درس 6 پیش
      حس می کنم کتاب خوبی باشه نمونشو که دانلود کردم خوب بود باید بخرم فکر کنم چون دینی گاج خیلی حجمش زیاده نمی رسم بخونم

    11. Top | #56
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط behnam10alipour نمایش پست ها
      کتاب اندیشه ی فایق استاد کریمی .
      من این کتابو خریدم اما این خلاصه ها کجاس؟
      behnam10alipour@??
      گیرم که باخته ام
      اماکسی جرات ندارد به من دست بزند
      یا از صفحه بازی بیرونم بیاندازد
      شوخی که نیست من شاه شطرنجم
      تخریب میکنم انچه را که نمیتوانم باب میلم بسازم
      ویرایش توسط Dr.Hard Worker7 : 17 آبان 1395 در ساعت 12:19

    12. Top | #57
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      این سوالو توضیح میدین؟
      img_20181027_184623%7E2.jpgimg_20181027_184755.jpgبرای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: IMG_20181027_184623~2.jpg
مشاهده: 54
حجم: 157.4 کیلو بایت
      Don't be afraid to fail
      ...Be afraid not to try

      ویرایش توسط Destiny hope : 06 آبان 1397 در ساعت 01:26

    13. Top | #58
      در انتظار تایید ایمیل

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      سلام
      لطفا این سوال رو پاسخ بدین

      20190430_141146-1-1.jpg

    14. Top | #59
      کاربر نیمه فعال

      khejalati
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Narvan نمایش پست ها
      سلام
      لطفا این سوال رو پاسخ بدین

      برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام: 20190430_141146-1-1.jpg
مشاهده: 49
حجم: 407.5 کیلو بایت
      فکر کنم گزینه ۴ باشه

    15. Top | #60
      در انتظار تایید ایمیل

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Hameeed نمایش پست ها
      فکر کنم گزینه ۴ باشه
      بله منم همین گزینه رو انتخاب کرده بودم
      منتها جوابشو نداشتم برای اینکه مطمئن شم گذاشتم
      یکی از علتای ختم نبوت آمادگی جامعه بشری برای دریافت برنامه زندگیه..
      ممنون که جواب دادین

    صفحه 4 از 6 نخستنخست ... 345 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن