خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 2 از 4 نخستنخست 123 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 16 به 30 از 47
    1. Top | #16
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      همه عبدیم و تو مولا بابی انت و امی

      بتو داریم تولاّ بابی انت و امی

      از غم اینکه بمیرم و نبینم جمالت

      همه نالیم به شبها بابی انت و امی

      ای اثر بخش دعا خود تو دعا کن که سر آید

      دگر این غیبت کبری بابی انت و امی

      طعنه ی خصم ز یکسو غم روی تو ز یکسو

      کرده خونین دل ما را بابی انت و امی

      ******

      این همه لاف زن و مدعی اهل ظهور

      پس چرا یار نیامد که نثارش باشیم؟

      سالها منتظر سیصد و اندی مرد است

      انقدر مرد نبودیم که یارش باشیم؟

      اگر آمد؛خبر رفتن ما را بدهید

      به گمانم که بنا نیست کنارش باشیم.

      ******

      هنگامه ظهورت نازنین مهدی ام:

      از مزرعه های کوچک بعضی ها

      برچیده شود مترسک بعضی ها

      آقا خودمانیم چه کیفی دارد

      وقتی بزنی به برجک بعضی ها

    2. Top | #17
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      اما به*راستی منتظر واقعی کیست؟...

      منتظر واقعی، کسی است که به امامش معرفت داشته باشد؛ یعنی اعتقاد به ولایت و معرفت به شخصیت او. اعتقاد به ولایت، تعهد و پیمانی است که جز با اطاعت کامل نمی*شود. کسی منتظر واقعی است که علاوه بر خودسازی به دیگرسازی نیز بپردازد، تا از این طریق، زمینه*های ظهور آن حضرت را فراهم سازد.

      پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پیش از این*که ستاره پرفروغ امامت امامان علیهم السلام طلوع کند، برترین جهاد امتش را انتظار فرج دانسته است؛ زیرا انتظار فرج، انتظار جهاد و انقلابی عظیم بر ضد تمام ظلم*ها و جنایت*ها و اجرای عدالت به تمام معنا در سراسر جهان است. حضرت علی علیه السلام در حدیثی فرموده است:

      کسی که در انتظار اقامه نماز به سر برد، در طی زمان انتظارش، در حال نماز به شمار می*رود.(3)

      پس کسی که در انتظار اقامه دین حق و برپایی دستورهای الهی در سراسر جهان است، چه پایگاه و منزلتی دارد؟ در زندگی ظاهری دنیا، هر امام، در عصر خود به حمایت و یاری پیروان و شیعیان خود نیاز دارد. امام، اگر علی علیه السلام هم باشد، اگر حمایتگری نیابد و شاهد خیانت دوستان باشد، مجبور به خانه نشینی است، تا چه رسد به امامی که در غیبت به*سر می*برد و انقلاب بسیار عظیمی در پیش دارد که فقط با حمایت پیروان و شیعیانش تحقق خواهد پذیرفت.

      اگر منتظر بازگشت یوسف زهراییم، آیا آماده استقبالیم؟...

      عاشق و دلباخته گل نرگس، منتظر نشانه و علامت نیست؛ بلکه منتظر خود حضرت است و می*داند این آمادگی، جز با اطاعت از فرامین آن امام بزرگوار، به*دست نمی*آید.

      حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود:

      پس هر یک از شما باید به آنچه به وسیله آن به دوستی ما نزدیک می*شود عمل کند و آنچه از جانب او، ما را به خشم و ناراحتی نزدیک نماید دوری کند؛ زیرا فرج ما آنی و ناگهانی فرا می*رسد.

      این حدیث، وظیفه ما را به خوبی مشخص می*کند و ما را متوجه این امر می*کند که در هر حال باید آماده ظهور حضرت باشیم. امام صادق علیه السلام فرموده است:

      برای ظهور و قیام حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف خود را مهیا سازید؛ گرچه این آمادگی در حد فراهم کردن یک تیر باشد.(4)

      حضرت، برای برپایی عدالت، قیام مسلحانه می*کند. در حقیقت، این حدیث می*خواهد بگوید کسی که طالب ظهور آن حضرت است، باید در جهت زمینه*سازی نهایت جهاد و کوشش را بنماید.

      امام هادی علیه السلام فرمود:

      قائم آل محمد، مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که واجب است در زمان غیبتش منتظر او باشند و زمان ظهورش، مطیع باشند.

      بنابراین امام معصوم در این حدیث، انتظار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را واجب دانسته است.

      با توجه به جایگاه بلندی که انتظار در مکتب شیعه دارد و تأکیدها و سفارش*های فراوان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم علیهم السلام بر موضوع انتظار فرج، شیعیان باید به این موضوع اهتمام بیشتر و توجهی درخور داشته باشند. باید مراقب بود اعتیاد به غیبت امام، گریبانگیر ما نشود.

      هم*اکنون هزار و اندی سال از غیبت آن امام معصوم می*گذرد و هنوز اذن ظهور از ناحیه ذات اقدس اله صادر نشده است.

      چرا تأخیر؟...

      یقیناً تأخیر از ما است؛ زیرا طبق فرمایش مولایمان، این ما هستیم که یکدل نشده*ایم و در راه او به*طور شایسته، قدم بر نداشته*ایم:

      اگر شیعیان ما که خداوند آنان را در بندگی*اش یاری کند، در عهد و وفای به ولایت ما یکدل و یک*صدا بودند، میمنت دیدار و ظهور ما این*قدر به تأخیر نمی*افتاد.(5)

      عدم وفای به عهد پیروانش، موجب محرومیت جهان بشریت از این فیض بزرگ خدایی شد. آیا جز این است که زندان غیبت، دستان یداللهی او را بسته است و از تزلزل و تحیر بشریت در غم و اندوه به سر می*برد و با دلی غمگین، همگان را به دعا برای تعجیل در فرج خویش فرا می*خواند.

      همیشه دردهایمان را برای حضرت سوغات نبریم؛ بلکه به وظایفمان مقابل حضرت که یکی از آن*ها دعای بسیار برای تعجیل در ظهور او است اهمیت دهیم. به راستی آیا برای ما عذری در کوتاهی از این دعای مهم باقی می*ماند؟ چرا که بهترین و مؤثرترین عملی که بتوان با آن پدر مهربان ارتباط برقرار کرد و بسیار در تعجیل ظهورش مؤثر می*باشد، دعا است.

      مولای ما! شب سیاه غیبت تو بس طولانی شده است. بسیاری در این سیاهی شب به سوی دنیا می*گریزند؛ اما سپیده دم که آن*ها دورش می*پندارند، به زودی آشکار خواهد شد.

      همیشه دردهایمان را برای حضرت سوغات نبریم.



      پی نوشتها:

      (1) سوره هود، آیه 80.

      (2) بحار الانوار، ج12، ص 158.

      (3) بحارالانوار، ج7، ص255.

      (4) همان، ج52، ص366.

      (5) همان، ج53، ص177.

    3. Top | #18
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      اما به*راستی منتظر واقعی کیست؟...

      منتظر واقعی، کسی است که به امامش معرفت داشته باشد؛ یعنی اعتقاد به ولایت و معرفت به شخصیت او. اعتقاد به ولایت، تعهد و پیمانی است که جز با اطاعت کامل نمی*شود. کسی منتظر واقعی است که علاوه بر خودسازی به دیگرسازی نیز بپردازد، تا از این طریق، زمینه*های ظهور آن حضرت را فراهم سازد.

      پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پیش از این*که ستاره پرفروغ امامت امامان علیهم السلام طلوع کند، برترین جهاد امتش را انتظار فرج دانسته است؛ زیرا انتظار فرج، انتظار جهاد و انقلابی عظیم بر ضد تمام ظلم*ها و جنایت*ها و اجرای عدالت به تمام معنا در سراسر جهان است. حضرت علی علیه السلام در حدیثی فرموده است:

      کسی که در انتظار اقامه نماز به سر برد، در طی زمان انتظارش، در حال نماز به شمار می*رود.(3)

      پس کسی که در انتظار اقامه دین حق و برپایی دستورهای الهی در سراسر جهان است، چه پایگاه و منزلتی دارد؟ در زندگی ظاهری دنیا، هر امام، در عصر خود به حمایت و یاری پیروان و شیعیان خود نیاز دارد. امام، اگر علی علیه السلام هم باشد، اگر حمایتگری نیابد و شاهد خیانت دوستان باشد، مجبور به خانه نشینی است، تا چه رسد به امامی که در غیبت به*سر می*برد و انقلاب بسیار عظیمی در پیش دارد که فقط با حمایت پیروان و شیعیانش تحقق خواهد پذیرفت.

      اگر منتظر بازگشت یوسف زهراییم، آیا آماده استقبالیم؟...

      عاشق و دلباخته گل نرگس، منتظر نشانه و علامت نیست؛ بلکه منتظر خود حضرت است و می*داند این آمادگی، جز با اطاعت از فرامین آن امام بزرگوار، به*دست نمی*آید.

      حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمود:

      پس هر یک از شما باید به آنچه به وسیله آن به دوستی ما نزدیک می*شود عمل کند و آنچه از جانب او، ما را به خشم و ناراحتی نزدیک نماید دوری کند؛ زیرا فرج ما آنی و ناگهانی فرا می*رسد.

      این حدیث، وظیفه ما را به خوبی مشخص می*کند و ما را متوجه این امر می*کند که در هر حال باید آماده ظهور حضرت باشیم. امام صادق علیه السلام فرموده است:

      برای ظهور و قیام حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف خود را مهیا سازید؛ گرچه این آمادگی در حد فراهم کردن یک تیر باشد.(4)

      حضرت، برای برپایی عدالت، قیام مسلحانه می*کند. در حقیقت، این حدیث می*خواهد بگوید کسی که طالب ظهور آن حضرت است، باید در جهت زمینه*سازی نهایت جهاد و کوشش را بنماید.

      امام هادی علیه السلام فرمود:

      قائم آل محمد، مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف است که واجب است در زمان غیبتش منتظر او باشند و زمان ظهورش، مطیع باشند.

      بنابراین امام معصوم در این حدیث، انتظار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را واجب دانسته است.

      با توجه به جایگاه بلندی که انتظار در مکتب شیعه دارد و تأکیدها و سفارش*های فراوان پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امامان معصوم علیهم السلام بر موضوع انتظار فرج، شیعیان باید به این موضوع اهتمام بیشتر و توجهی درخور داشته باشند. باید مراقب بود اعتیاد به غیبت امام، گریبانگیر ما نشود.

      هم*اکنون هزار و اندی سال از غیبت آن امام معصوم می*گذرد و هنوز اذن ظهور از ناحیه ذات اقدس اله صادر نشده است.

      چرا تأخیر؟...

      یقیناً تأخیر از ما است؛ زیرا طبق فرمایش مولایمان، این ما هستیم که یکدل نشده*ایم و در راه او به*طور شایسته، قدم بر نداشته*ایم:

      اگر شیعیان ما که خداوند آنان را در بندگی*اش یاری کند، در عهد و وفای به ولایت ما یکدل و یک*صدا بودند، میمنت دیدار و ظهور ما این*قدر به تأخیر نمی*افتاد.(5)

      عدم وفای به عهد پیروانش، موجب محرومیت جهان بشریت از این فیض بزرگ خدایی شد. آیا جز این است که زندان غیبت، دستان یداللهی او را بسته است و از تزلزل و تحیر بشریت در غم و اندوه به سر می*برد و با دلی غمگین، همگان را به دعا برای تعجیل در فرج خویش فرا می*خواند.

      همیشه دردهایمان را برای حضرت سوغات نبریم؛ بلکه به وظایفمان مقابل حضرت که یکی از آن*ها دعای بسیار برای تعجیل در ظهور او است اهمیت دهیم. به راستی آیا برای ما عذری در کوتاهی از این دعای مهم باقی می*ماند؟ چرا که بهترین و مؤثرترین عملی که بتوان با آن پدر مهربان ارتباط برقرار کرد و بسیار در تعجیل ظهورش مؤثر می*باشد، دعا است.

      مولای ما! شب سیاه غیبت تو بس طولانی شده است. بسیاری در این سیاهی شب به سوی دنیا می*گریزند؛ اما سپیده دم که آن*ها دورش می*پندارند، به زودی آشکار خواهد شد.

      همیشه دردهایمان را برای حضرت سوغات نبریم.



      پی نوشتها:

      (1) سوره هود، آیه 80.

      (2) بحار الانوار، ج12، ص 158.

      (3) بحارالانوار، ج7، ص255.

      (4) همان، ج52، ص366.

      (5) همان، ج53، ص177.

    4. Top | #19
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      این جمعه ها می گذرند اما.........ما منتظر عدالت تو می مانیم.

      یا اباصالح المهدی

    5. Top | #20
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      مستم و دیوانه و شیدائیم
      مست گل و لاله زهرائیم
      آن گل زهرا که جهان مست اوست
      چرخه اقلیم جهان دست اوست
      روشنى ماه بُوَد چهره‏اش
      ظلمت شبها بود از طرّه‏اش
      عطر بهاران همه از موى اوست
      شیفتگان شیفته روى اوست
      نیست به گلزار جهان خوب‏تر
      چون گلِ زهرا گلِ محبوب‏تر
      این گل طاها که گل سرمد است
      چهره ماهش چو رخ احمد است
      زنده جهان از دم عیسایى‏اش
      دست خدایى ید بیضایى‏اش

    6. Top | #21
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      بي قرارم مهديا

      کي شود در ندبه هاي جمعه پيدايت کنم

      گوشه اي تنها نشينم تا تماشايت کنم

      مي نويسم روي هر گل نام زيباي تو را

      تا که شايد اين شب جمعه ملاقاتت کنم

      هر سحر با ياد تو در گريه ام مي خوانمت

      تا به کي از سوز دل ناله ز هجرانت دهم

      چشمهاي خسته ام بارد ز هجرانت عزيز

      انقدر بارم ز ديده تا که پيدايت کنم

      هردم از نوميدي شمارم عقده هاي خويش را

      تا به کي از پشت در اهسته نجوايت کنم

      بي قرارم مهديا از بهر ديدار رخت

      تا به کي از مادرت زهرا تمنايت کنم؟؟؟

    7. Top | #22
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      حضرت مهدي (عجل الله فرجه الشريف) مي فرمايند:

      به شيعيان ما بگوييد براي فرج من زياد دعا کنند، و براي فرج من خدا را به عمه ام حضرت زينب کبري (سلام الله عليها) قسم بدهيد که ايشان در نزد خدا بسيار عزيز هستند

    8. Top | #23
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      08.jpg

    9. Top | #24
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      علائم حتمي ظهور

      از امام صادق (ع) نقل شده كه علائم حتمي ظهور امام زمان (عج):

      خروج سفياني- وقوع زلزله - خروج يماني – نداي آسماني - كشته شدن نفس زكيه

    10. Top | #25
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      صاحب الامر بودن حضرت صاحب الامر (عج)

      شخصي از امام حسين (ع) پرسيد: شما صاحب الامر هستيد؟

      امام (ع) در جواب فرمودند: خير، صاحب اين امر، شخصي است كه از نظرها ، پنهان گشته و هنگام ظهور.

      به جهت انتقام خون پاك و به ناحق ريخته پدرش، به مدت هشت ماه، شمشير به دوش باقي خواهند ماند.

    11. Top | #26
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      ya-mahdi-6-.jpg

    12. Top | #27
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      حدیث مهدوی"يا مهدي ادركني"

      فرستادن ملائكه براي ياري حضرت منجي (عج) / يمده الله بملائكته فيقاتلون بين يديه

      " فلو لم يبق من الدنيا إلا يوم واحد لطول الله ذلك اليوم حتي يأتيهم رجل من" أهل بيتي ،تكون الملائكة بين يديه ويظهر الاسلام"

      * حديث مهدوي *
      * اگر از دنيا بجز يك روز باقي نمانده باشد خداوند متعال آن روز را طولاني نموده تا براي شما مردي از اهل بيت من كه فرشتگان پيشاپيش او هستند بيايد و اسلام را آشكار نمايد .

      منبع، المصادر :
      * : الترمذي : علي ما في تحفة الاشراف ، وذخائر المواريث ، والبلبيسي ، ولم نجده في نسخة الترمذي التي عندنا ، ولعله يقصد حديثا آخر بمعناه .
      * : الديلمي : علي ما في كنز العمال .
      * : تذكرة القرطبي : ص ۷۰۰- وقال " وفي حديث حذيفة الطويل مرفوعا " .
      * : تحفة الاشراف : ج ۹ص ۴۲۸ح ۱۲۸۱۰- أوله ، عن الترمذي .
      * : كنز العمال : ج 14 ص ۲۶۹ ح ۳۸۶۸۴- عن الديلمي ، والذي وجدناه في الفردوس
      ج 3 ص ۳۷۲ ح ۵۱۲۸ - عن أبي هريرة ، يختلف عنه ولكنه بمعناه .
      * : ذخائر المواريث : ج ۴ ص ۵۰ - كما في تذكرة القرطبي ، مرسلا عن أبي هريرة ، عن الترمذي في الفتن ، عن عبد الجبار بن العلاء : -
      * : الإذاعة : ص ۱۲۵ - عن الديلمي ، مرسلا ، وفيه : . . . إلا ليلة لطول الله تلك الليلة حتي يلي " وليس فيه " من أهل بيتي " .
      * : العطر الوردي : ص ۶۵ - عن الترمذي ، وليس فيه " ويظهر الاسلام "

    13. Top | #28
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      حدیث مهدوی"یا مهدی ادرکنی"

      " المهدي مولده بالمدينة ، من أهل بيت النبي صلي الله عليه وسلم ، اسمه اسم أبي ، ومهاجره بيت المقدس ، كث اللحية ، أكحل العينين ، براق الثنايا ، في وجهه خال ، أقني أجلي ، في كتفه علامة النبي ، يخرج براية النبي صلي الله عليه وسلم من مرط مخملة سوداء ، مربعة فيها حجر لم تنشر منذ توفي رسول الله صلي الله عليه وسلم ، ولا تنشر حتي يخرج المهدي ، يمده الله بثلاثة آلاف من الملائكة يضربون وجوه من خالفهم وأدبارهم ، يبعث وهو ما بين الثلاثين إلي الأربعين "

      ملاحظة : ( ينفرد هذا الحديث بأنه يذكر أن مولد المهدي عليه السلام في المدينة ، بينما الروايات الواردة في مصادر السنة لا تعينه ، والواردة من مصادرنا تجمع علي أنه ولد في سامراء ، وإن كان مسكنه المدينة كما ورد في بعضها )

      * حديث مهدوي *

      هيثم بن عبدالرحمان از كسي كه براي او نقل كرده ، از علي عليه السلام روايت نموده كه فرمود : محل تولد حضرت مهدي عليه السلام كه از اهل بيت پيامبر صلي الله عليه و آله مي باشد در مدينه و نام او نام پدرم بوده و براي مدتي به بيت المقدس هجرت مينمايد . محاسن او پر پشت و چشمانش سياه و دندانهايش سفيد و براق است و در صورتش خال درشت و نماياني بوده و در كتف او علامت پيامبر صلي الله عليه و آله ميباشد . همراه با پرچم رسول خدا صلي الله عليه وآله كه از پارچه مخمل و چهار گوشي كه در آن سنگي قرار دارد قيام ميكند ، آن پرچم از زمان رحلت رسول الله صلي الله عليه وآله باز نشده وتا قيام حضرت مهدي عليه السلام نيز باز نخواهد شد . خداوند آنحضرت را به سه هزار فرشته ياري كرده كه از پشت سر و روبرو ، مخالفين آن حضرت را ميزنند ، سن آن حضرت هنگام قيام بين سي تا چهل سال خواهد بود .

      منبع/ المصادر :
      * : ابن حماد : ص ۱۰۱- حدثنا عبد الله بن مروان ، عن الهيثم بن عبد الرحمن ، عمن حدثه ، عن علي بن أبي طالب رضي الله عنه قال : -
      * : الطبراني : علي ما في بيان الشافعي .
      * : مناقب المهدي : علي ما في بيان الشافعي .
      * : بيان الشافعي : ص ۵۱۵ - ۵۱۶ ب ۱۹- كما في ابن حماد بتفاوت يسير ، بسنده إلي نعيم بن حماد ، وفيه ( . . فيها حجم بدل حجر ) وليس فيه ( . . عمن حدثه . . واسمه اسم أبي ) وقال ( رواه الطبراني في معجمه ، وأخرجه أبو نعيم في مناقب المهدي ) .
      * : عقد الدرر : ص ۳۷ ب ۳- عن ابن حماد ، وفيه ( . . واسمه اسم نبي . . من خالفه ) .
      * : عرف السيوطي ، الحاوي : ج 2 ص ۷۳- عن ابن حماد ، وفيه ( . . واسمه اسم نبي ) .
      * : جمع الجوامع : ج ۲ ص ۱۰۴ - عن نعيم ، وفيه ( . . اسمه اسم نبي . . من مرط معلمة ) .
      * : صواعق ابن حجر : ص ۱۶۷ ب ۱۱ ف ۱- أوله مرسلا .
      * : برهان المتقي : ص ۱۰۰ ب ۳ ح ۶ - عن عرف السيوطي .
      * : كنز العمال : ج ۱۴ص ۵۸۹ح ۳۹۶۷۱ - عن ابن حماد ، وفيه ( . . اسمه اسم نبي . . معلمة ) .
      * : فرائد فوائد الفكر : ص ۴ب ۲- بعضه ، عن ابن حماد .
      وفي : ص ۱۱ب ۴- عن ابن حماد إلي قوله بيت المقدس ، وفيه ( . . اسمه اسم نبي ) .
      * : الإشاعة : ص ۸۸- ملخصا ، عن ابن حماد .
      * : لوائح السفاريني : ص ۷ - بعضه ، عن الإشاعة .
      وفي : ص ۱۱ - أوله ، عن ابن حماد .
      * : غالية المواعظ : ج ۱ ص ۸۳- بعضه ، مرسلا عنه عليه السلام
      * : المغربي ، ص ۵۸۰ح ۹۱ - عن ابن حماد ، وفيه ( . . اسمه اسم نبي ) .
      * : ملاحم ابن طاووس : ص ۷۳ ب ۱۶۰ عن ابن حماد ، وفي سنده ( القاسم بن عبد الرحمن بدل الهيثم بن عبد الرحمن ) وفيه ( . . اسمه اسم أبيه )

    14. Top | #29
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      حدیث مهدوی"يا مهدي ادركني"

      " . . ولقد نزل إلي الأرض من الملائكة أربعة آلاف لنصره فلم يؤذن لهم ، فهم عند قبره شعث غبر إلي أن يقوم القائم عليه السلام فيكونون من أنصاره ، وشعارهم يا لثارات الحسين "

      * حديث مهدوي *
      * ريان بن شبيب روايت كرده كه گفت : روز اول محرم بر امام رضا ( ع ) وارد شدم حضرت در حديثي فرمود : . . . چهار هزار فرشته براي ياري آن حضرت ( حسين " ع " ) به زمين فرود آمدند ، ولي بدانها اجازه داده نشد ، آن فرشتگان كنار قبر آن حضرت پريشان و اندوهگين اند تا آنزمان كه قائم(ع) قيام كند ، و آنها از ياران آن حضرت خواهند بود و شعارشان خونخواهي امام حسين ( ع ) است .

      المصادر :
      * : عيون أخبار الرضا : ج ۱ ص ۲۳۳ب ۲۸ح ۵۸- حدثنا محمد بن علي ماجيلويه رضي الله عنه قال : حدثنا علي بن إبراهيم بن هاشم ، عن أبيه ، عن الريان بن شبيب قال : دخلت علي الرضا عليه السلام في أول يوم من المحرم فقال ، في حديث : -
      * : أمالي الصدوق : ص ۱۱۲المجلس ۲۷ح ۵- كما في العيون سندا ومتنا .
      * : إثبات الهداة : ج ۳ص ۴۵۶ب ۳۲ ف ۳ ح ۵۸ - بعضه ، عن العيون .
      * : البحار : ج ۴۴ ص ۲۵۸ ب ۳۴ ح ۲۳ - عن العيون ، والأمالي
      * : العوالم : ج ۱۷ ص ۵۲۸ ب ۴ ح ۲- عن العيون ، والأمالي .
      * : منتخب الأثر : ص ۲۹۵ ف ۲ ب ۳۵ ح ۱۴ - عن العيون .

    15. Top | #30
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      خواهی آمد،ای سوار سبزپوش!
      فصل هایم را بهاری می کنی
      با نگاه خویش در متن زمین
      عشق را هر لحظه جاری می کنی
      خواهی آمد،خوب می دانم هنوز
      می نشینم روزها چشم انتظار
      خیره بر بی انتهای جاده ها
      می نشینم با نگاهی اشکبار
      *****************

      لحظه ها را باز پر می کند
      گریه من ،شیون من،سوز من
      تا ببینم لحظه ی موعود را
      جمعه می شد کاشکی هر روز من

    صفحه 2 از 4 نخستنخست 123 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن