ارزیابی و بررسی پیشرفت بهینه سازی سایت در سایت گوگل آنالیز برای کسب و کار شما تاثیر خوبی را به همراه دارد. کسانی که در کسب و کار اینترنتی هستند و سایتی به این منظور طراحی کرده اند باید در مورد کاربران خود و شیوه برخورد کاربرات با سایت شان اطلاعاتی داشته باشند این مطلع بودن می تواند شما را هم در طراحی سایت مناسب و هم در بهینه سازی سایت یاری رساند. گوگل آنالیز ابزار جالب و قابل توجه ای است که برای این منظور در اختیار شماست، به شما این توانایی را می دهد تا بتوانید سایت خود را از منظر بهینه سازی سایت ارزیابی و آنالیز کنید.

آیا شما از چنین ابزار مفیدی و اطلاعاتی که درباره سایت شما نشان می دهد آگاه هستید؟ داده های اساسی ای که گوگل آنالیز درباره سایت شما ارائه می دهد در پیشرفت آمالیز بهینه سازی سایت شما بسیار راهگشا و کارآمد است. در این نوشته سعی می کنیم توضیح کوتاهی درباره گوگل آنالیز و اطلاعاتی که درباره سایت شما می دهد را برای تان بنویسیم.

بهتر است با بخش های مختلف گوگل آنالیز آشنا شوید :

Dimensions

این بخش گوگل آنالیز شرحی مختصر ار عوامل اجرایی و ویژگی های مختلف به شما می دهد. مثل مرورگرها، نمایشگرها و مدت زمان جلسه

Metrics

متریک المان خاصی است که به طور کلی و نسبی Pages/Session سایت شما را اندازه گیری می کند. و میانگین متوسط مدت زمان جلسه نمونه هایی در حیطه متریک ها است.

Sessions

جلسه به مدت زمانی گفته می شود که کاربر در سایت شما در حال استفاده از آن است. همه اطلاعات مورداستفاده شده مثل رخدادها, تجارت الکترونیک در یک جلسه نشان داده می شوند.

Users

یوزرها یا کاربران کسانی هستند که حداقل یکبار در یک جلسه وارد سایت شما شده اند و از آن استفاده کرده اند.

Pageviews

این بخش نشان دهنده تعداد دفعه هایی است که صفحه سایت شما توسط کاربران دیده شده است.

Pages/Session

میانگین دفعاتی است که صفحه های سایت شما در مدت زمان یک جلسه توسط کاربران بازدید داشته است.

Avg. Session Duration

متوسط زمانی است که یک جلسه طول کشیده است.

New Sessions

آمار درصدی کاربرانی است که برای نخستین بار وارد سایت شما می شوند و آن را می بینند.

Goals

هذف های نشان داده شده در این بخش به شما کمک می کند تا بتوانید بررسی و تحلیل درستی از فعالیت های کاربران و استفاده کنندگان از صفحه های خودتان در دست داشته باشید.

Conversions

تعداد دفعاتی است که شما به هدف های موردنظرتان دست یافته اید.

Campaigns

این بخش به شما این امکان را می دهد که بتوانید پارامتر را به هر یک از URL در سایت تان اضافه کنید شما این قابلیت خواهید توانست داده های بیشتری درباره ترافیک ارجاع داده شده به سایت تان به دست آورید.

Acquisition

این بخش نشانگر آن است که شما به چه نحوی کاربران سای تان را آماده و تجهیز و راضی می کنید.

Behavior

این بخش و داده های آن به شما یاری خواهد کرد تا بتوانید محتوا و مطالب خودتان را بهینه سازی و بهبود بدهید.

منبع : بهينه سازي سايت