خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 16 به 30 از 32
    1. Top | #16
      کاربر باسابقه

      divoone-shodam
      نمایش مشخصات
      نویسنده این مطلب دبیر کنکور هستند به نظرم درس زیست
      اگه اسمشو کامل مینوشت الان میومدید میگفتید برای این که تبلی خودشو بکنه این نامه رو نوشته
      حالا ک ننوشته میگید چرا کامل ننوشته
      فقط میخواید ایراد بگیرید
      به اصل موضوع توجه نمیکنید فقط چسبیدید به فرع
      امام سجاد ( ع ) : چنانچه شخصی از سویی تو را بدگویی كند و سپس برگردد و از سوی دیگر پوزش طلبد ، عذرخواهی و پوزش او را پذیرا باش .




      ویرایش توسط Sajjad.SK7 : 02 دی 1393 در ساعت 01:29

    2. Top | #17
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط eskalis نمایش پست ها

      منظور این حرفاشون اینه که در سالهای 76-78 باهاشون همکاری داشته حاجی ، چه ربطی به کنکور دادنش داره در اون سالها..
      اون داره میگه دبیرا سوالای سختی طرح میکنن که واسه خودشون تبلیغ کنن و میگن واسه همین از نزدیک دیدن که دبیرا حساسیت زیادی داشتن تا اسمشون کنار سوالی که طرح کردن باشه..
      و فک نمیکنم چیزی دربازه ی سختی سوالات زیست شناسی در این مورد گفته شده..

      اینی اقایی که از کاظم انتقاد کرده داره سختی سوالات را براساس روز میگه..نامه شو بخون مال کی هست 23 اذرماه هست یعنی هفته پیش..
      پس ربطی به دوران کنکور ایشون نداشته اوکی.. شما هم مثه اقا سعید بد برداشت میکنی..
      وقتی که در سال های 76-78 با کانون همکاری داشته قاعدتا سال های دهه 90 کنکور نداده و اگه داده باشه یعنی در سن کمتر از 4 سالگی با کانون همکاری داشته !
      مشخصا منظورم اینه شاید ایشون با ذهنیت سطح سوالات کنکور خودشون و مقایسه اون با سطح سوالای الان قلمچی این نظر رو داره - اینا صرفا یه فرضیه بود و اگه ایشون خود گرگوری مندل هم باشه با توجه به اینکه من پارسال هم قلمچی بودم و هم کنکور دادم کاملا میتونم مقایسه کنم و نیاز نیست شخص ثالثی این مقایسه رو واسم انجام بده
      من گفتم راجب چشم و هم چشمی طراحا نظری ندارم و شاید درست بگه ولی ایشون گفته این چشم و هم چشمی موجب سختی سوالات میشه که من هم میگم این سختی با کنکور در تضاد نیست بلکه کاملا در جهت مشابهت با کنکوره
      نقل قول نوشته اصلی توسط SunOS نمایش پست ها

      یه موضوع دیگه:
      خیلی ها میگن سوال زیست کانون سخت تر از کنکور نیست
      یکم به این فکر کنید که اساسا چرا سوالات کنکور این چند ساله سخت شده؟
      دلیلش همین موسساتن دیگه ( بخصوص قلم چی )
      اینا میان سوال رو سخت طرح میکنن بعد طراحای کنکورم میان میگن حالا که اینجوره برای اینکه کم نیارن جلوی این موسسات سطح سوالاشون رو میبرن بالاتر
      این کار هر سال ادامه پیدا میکنه و این وسط فقط دانش آموزان ک ضرر میکنن و موسسات سود
      خب شما دیگه اساسا کانون رو بردی زیر سوال و ادامه پیدا کنه شاید باعث و بانی افزایش قیمت گوجه فرنگی رو هم کانون بدونی
      ولی ما اگه سوالای پارسال درس شیمی کانون رو نگاه کنیم میبینیم سوالات خیلی متوسط بوده ولی کنکور 93 خیلی سخت تر بود و هیچ ربطی به کانون نداره این افزایش سختی سوالات

      به هر حال اینا نظر شخصی من بود و نظر شماها هم قابل احترامه .. موفق باشید

    3. Top | #18
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      داداش حوصله کل کل باهاتون ندارم. هرکدومتون ی طرز تفکر دارید.کاشکی طرز تفکرتون هم درست باشه.. اگه این طرز تفکرتون هم برای درسا باشه قاعدتا به قهقرا میرید..
      واینکه .شما همتون ویندوز 8 ما ویندوز98..
      شما ارباب حلقه ها ما پیچ مهره....
      بعضی دوستان با نظراشون با خیال اینکه مفسر ازمونای ازمایشی هستن دارن یک کارایی میکنن که من نوعی، حالا دوستان دیگه رو کار ندارم باعث میشن دیگه همچین موضاعاتی که توی فضای مجازی باشه و کسی خبر نداشته باشه، باعث میشن این موضوعات به همچین جایی انتقال داده نشه،،، من یکی دیگه مردش نیستم که بیام اینجا مطلب بذارم و اراجیفای ذهن این و اونو گوش کنم...

    4. Top | #19
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      وقتی آزمون2هفته یک بار هست
      بودجه بندی کم هست
      طراح مجبوره از جای جای کتاب تست طرح کنه و جانموندن مطالب کتاب واسه طرح تست دلیل سختی آزمون میشه چون خیلیا ممکنه همه جای درس رو به خاطر نداشته باشن
      سخت بودن آزمون طبیعیه و باید باشه!چون میزان یادگیری شما از اون مبحث رو تا حدود زیادی مشخص میکنه!

      ولی توی کنکور3تا کتاب منبع هست و کلی فصل و کلی صفحه! طراح محدودیت داره که واسه هر فصل تعداد مشخصی سوال طرح کنه و در هر فصل یه سری نکات رو مد نظر داشته باشه نه همه مطالب رو تست کنه!

      با اون قسمت قدرت نمایی طراح ها موافق نیستم!!!
      چون بعد از طرح تست گزینش گر سوالا میاد و با انتخاب یه سری سوالا و کنار گذاشتن بعضی هاشون سطح آزمون رو به حد استاندارد کنکور نزدیک میکنه!

      مخالف این حرفشون نیستم که سخت شدن سوالای آزمونای آزمایشی(نه فقط قلم چی)باعث سخت شدن کنکور هم میشه چون طراح مسلما نیم نگاهی به این تستا میندازه
      ولی کار آزمونای آزمایشی همینه که شما رو واسه آزمون با هر درجه ای از دشواری روبرو کنه نه اینکه گولتون بزنه
      اگر این کارو نکنه شما نتایجتون اصلن واقعی نمیشه!بلکه فقط باب میل خودتون میشه!

      حرفمو با جمله ی shervin13 عزیز تموم میکنم:
      + انتقاداي زيادي ميشه به كانون كرد ولي به همون اندازه كه انتشارات ضعيفي داره تو زمينه ازمون در حال حاضر من حيث المجموع بهترينه(و بر خلاف خیلی ها
      که میگن دلیلش فقط جامعه ی آماریشه باید بگم که من مخالف اینم چون دلیلش فقط این نیست!)
      و از نظرمن انتشاراتی کانون هم تازگیا داره بهتر و بهتر هم میشه برخلاف قبلا که افتضاح بودن!امیدوارم همین روند رو ادامه هم بده

    5. Top | #20
      کاربر اخراجی

      Mashkok
      نمایش مشخصات
      بحث کیفیت سوالات کانون بود- بحث بودن یا نبودن کانون بود که چه می شد-بحث تاثیر کانون و توانایی تغییر در رتبه برتر کردن بود و....

      در مورد کیفیت سوالات کانون : من خودم سال سوم و پیش دانشگاهی آزمون های کانون را شرکت میکردم-ترازم هم معمولا بالای 7بود.سال پیش دانشگاهی همزمان سوالات گزینه دو را هم تست میزدم و واقعا کیفیت سوالات گزینه دو خیلی بهتر از کانون هست.کانون سوالاتش سخت هست ولی بیگاری
      کانون به یک ورزشکار دو و میدانی میگه وزنه ی 200کیلوگرمی را بلند کن و تمرین کن
      ولی گزینه دو به یک ورزشکار وزنه بردار میگه وزنه 200کیلوگرمی را بلند کن
      ولی به هرحال سوالات خوب هم داره ولی منظور دوستمان این بود که مجموع سوالات یک درس فرضی مانند ریاضی استاندارد نیست.که البته هر درسی در کانون مدیر دپارتمان دارد که وظیفه اش متناسب کردن سوالات و ویرایش کلی هست که بایستی بگوییم این بخش ضعیف عمل میکند.
      درضمن اینم بگم قیمت طراحی هر سوال در کانون 1200تومان هست که یک بیسکوییت میشه خرید باهاش.
      وقلم چی هم میخواد قیمت کم را بده که طراح ها به فکر کیفی طرح کردن باشند تا مطرح بشند و بگن عجب سوال جونداری که به نفع کاظم قلم چی تموم بشه آخرش.امیدوارم فهمیده باشید
      من خودم دو هفته ای قلم چی کار کردم.ساختمان مرکزیش چسبیده به دانشگاهمون بود.دوستای زیادی هم دارم که اونجا کار میکنند و میبینم که از پشتیبان و طراح و.. بیگاری میگشه ولی پشتیبان ها و طراحان هم سود خودشان را می برند و مخ دانش آموز را برای کلاس خصوصی و.. میزنند و دوست خودم سریع پژوپارس خرید.پشتیبان بود.
      قلم چی به پشتیبان ها پول کم میده که به فکر درآمد از حاهای دیگه باشند.
      جاهایی مانند درصد 20%به ازای فروش هر کتاب (زرد و سبز و ...کل رنگ های مدادرنگی هامون)
      جاهایی مانند 20%حق جذب و مخ زدن یک دانش آموز جدید برای آزمون های کانون
      پس در کل کیفیت سوالات کانون اونطور که باید باشه نیست و میتونه خیلی بهتر باشه.

      بحث بعدی این بود که هدف دانش آموز از کنکور خارج میشه و همش میشه تراز و درصد کانون و...
      تا حدود زیادی این مساله را قبول دارم و من خودم چندین بار این مشکل را با دانش آموزان داشتم که ول نمیکردن و میگفتن تا این آزمون کانون باید این مبحث تموم بشه و تراز کم باشه مامانمون دعوا میکنه و...
      ولی بایستی قبول کنیم وقتی 20 آزمون قلم چی دغدغه ی تراز داشته باشی خود به خود کنکورت هم خوب میشی.یعنی هدف ها در یک راستا قرار دارند و خیلی هم این چیز خوبی هست و یاد میده هدف گذاری های کوتاه مدت به بلند مدت ختم بشه.

      بحث بعدی در مورد بودن یا نبودن کانون بود:
      حرف دوست عزیز درست بود اگر کتاب های تست و موسسات آموزشی و دبیران کنکور و مشاوران و سی دی های کنکوری و سایت های کنکوری و حتی ایرادها و غز زدن های افرادی امثال ما و همه و همه هم نبود باز دانشگاه ها و رشته ها و رتبه ها و... مانند قبل وجود داشت و اگر بصورت سیستمی و جامع از بیرون کره ی زمین به قضیه نگاه بشه عملا پوچ هست اما:
      قلم چی باعث عدالت آموزشی شد. قلم چی باعث شد به تمام شهرستان ها و روستاها جو رقابت و کنکور و تست و برنامه ریزی منتقل بشه.
      اگر قلم چی نبود من امیرکبیر قبول نمی شدم! دیگری جای من قبول میشد درسته ولی قلم چی باعث شد اولین آزمونی که دادم و ترازم بالا شد فهمیدم که می توانم و ادامه دادم.شاید قلم چی نبود من الان سر زمین های کشاورزی در روستای خودمان بودم.
      و قلم چی کلی آدم را بورسیه کرد.کلی حقوق ماهیانه داد.کلی کتاب هدیه داد.درسته شاید بخاطر فرار مالیاتی وقف عام شده ولی عدالت را گسترش داد.
      خواهشا از همه ی جوانب نگاه کنید.
      قلم چی از وقتی نوجوان بود پدر نداشت و همش خودش کار میکرد و حتی وقتی دانش آموز بود.میخواهم بگم دانش آموزان و..را خوب درک میکنه-همچین آدم هایی دوست ندارند سر دیگران کلاه بذارند.
      هر سیستمی ایراد دارد. شما من را به شرکت گوگل ببر ایراد بگیرم. به ناسا ببر ایراد بگیرم.خیلی از مشکلات را فکر میکنید می کنید مدیران آن موسسه یا شرکت نمی دانند؟
      چرا می دانند ولی ماها نمی دانیم که اون مشکلات یا حل نمیشن-یا باید باشند یا باید تاوان سختی داد یا و... پس خواهشا سیستمی و با دید باز نگاه کنید.
      ما ایرانی ها فقط یاد گرفتیم انقاد کنیم.یادگرفتیم بگیم ایرانی ها اینجوری اند.ما ندید پدیدیم.ما فلانیم.ما مرده پرستیم و... میدونی مشکل من چی هست؟
      مشکلم اینه که الان خودمم دارم به انتقاد انتقاد میکنم.باید کلا همه ی این ماها اینجوریم ماها فللانیم و.. از کشور ما ریشه کن بشه.
      راستی نویسنده از 77 با قلم چی همکاری داشته تو عنوان نوشتید دانشجوی بهشتی هست مطمینید الانم دانشجو باشه؟
      شاد و پیروز باشید
      ویرایش توسط hamed2357 : 02 دی 1393 در ساعت 02:55

    6. Top | #21
      کاربر انجمن

      Daghon
      نمایش مشخصات
      منبع این رو یکی از دوستان خواسته بود پائین قرار میدم حرف های نامه کاملا درست بود از فروش سوال که در انقلاب فروش میره و یک مشت دبیر برای مطرح کردن خودشون سوال های بی منطق و بی ارزش طرح می کنن نمونه اش علی کرامت که واقعا گندش رو با اون سوال های ... در اورده تا بقیه اگه قلم چی راست میگه اسم طراح ها رو حذف کنن چرا باید اسم طراح رو هر سوال برچسب بشه در حالی که کلیه طراح ها تو صفحه اول دفتر چه می خوره همه ی این ها کنار باید دید کاظم قلم چی چه جوابی به ایشون میده راستی اسم ایشون محمد رضا امیر هست نه امیر رضا!!!

      لینک:زیست شناسی به سبک رضا امیر|این چاهی که کنده‌اید، برای دانش‌آموزان آب ندارد!

    7. Top | #22
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      اینجا حرفی زده شده که درد خیلی ها بوده.ولی در مورد مدرک و اینها اصلا لازم به مدرک نیست.طرف داره مث اثبات یه معادله ی ریاضی دونه دونه مسئله رو تشریح و بعد اثبات میکنه.بعد بعضی دوستان دنبال مدرک اند.خب داره اثبات میکنه.از اون طرف خود کانون انصافا آره پیشرفت های زیادی داشته.یه حساب سرانگشتی از انتشار کتاب و آزمون یه اعداد نجومی به شما خواهد داد.آره از این منظر کانون شاید رقیب نداشته باشه.ولی ارتقای سطح آموزش دانش آموزان مملکت چی ؟ اونها هم عرض پیشروی اقتصادی کانون پیشرفت های نجومی داشتند که علتش کانون باشه؟

    8. Top | #23
      کاربر فعال

      Na-Omid
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط eskalis نمایش پست ها
      نامه سرگشاده امیر رضا دانشجوی شهیدبهشتی و دبیر علامه‌حلی به کاظم قلمچی !!!!!!!!!!!!

      آقای قلم‌چی، سلام‌:
      آن‌ چه‌ در پی می‌آيد، مباحثی است‌ كه‌ بارها، برای دانش‌آموزان‌ شركت‌ كننده‌ در آزمون‌های شما و والدين‌ آن‌ها مطرح‌ كرده‌ام‌ و اين‌ بار آن‌ها را خطاب به خودتان‌ می‌نويسم‌. خوش‌ بينانه‌اش‌ اين‌ است‌ كه‌ اين‌ كار، موجب‌ اصلاح‌ برخی از مشكلات‌ موجود در آزمون‌های موسسه‌ی شما شود؛ چرا كه‌ به‌ اعتقاد من‌، امروز اين‌ آزمون‌ها، نتايجی برخلاف‌ اهداف‌ اسمی‌شان‌، براي‌ دانش‌آموزان‌ به‌ بار می‌آورند. در غير اين‌ صورت‌ نيز، نوشتن‌ اين‌ متن‌ دست‌ كم‌ روشن‌ می‌سازد كه‌ چرا معتقدم‌ اين‌ چاهی كه‌ كنده‌ايد، براي‌ دانش‌آموزان‌ آب‌ ندارد! نوشتن‌ اين‌ متن‌ يك‌ فايده‌ی ديگر هم‌ برای شخص‌ من‌ دارد كه‌ در پايان‌ به‌ آن‌ اشاره‌ خواهم‌ كرد.
      لازم‌ به‌ ذكر است‌ موارد مطرح‌ شده‌ در اين‌ نوشته‌، نكات‌ مربوط‌ به‌ طراحی تستهای زيست‌شناسی در آزمون‌های شما را شامل‌ نمی‌شود و بحث‌ در مورد اشكالات‌ فرمی و محتوايی طراحی اين‌ تست‌ها، كه‌ به‌ گمان‌ من‌ در سال‌های اخير، تاثير نامطلوب‌ بزرگی بر آموزش‌ زيست‌شناسی كنكور داشته‌اند، نوشته‌ی مستقلی می‌طلبد كه‌ اميدوارم‌ به‌ زودی آن‌ را هم‌ بنويسم‌.
      اولين‌ چيزی كه‌ لازم‌ می‌دانم‌ به‌ آن‌ اشاره‌ كنم‌، شيوه‌ی مورد استفاده‌ برای طراحی پرسش‌های آزمون‌ است‌. در اين‌ شيوه‌، پرسش‌های هر درس‌ را چند طراح‌ تهيه‌ می‌كنند كه‌ شما به‌ آن‌ «دپارتمان‌» می‌گوييد. اگر درست‌ به‌ خاطر داشته‌ باشم‌، تغيير شيوه‌ی طراحي‌ پرسش‌ها، از شيوه‌ی «يك‌ طراح‌، يك‌ ويرايشگر» به‌ شيوه‌ی موجود، در سال‌ 77 اتفاق‌ افتاد و از آن‌ جا كه‌ من‌ در فاصله‌ی سال‌هاي‌ 76 تا 78، با موسسه‌ی شما همكاری داشتم‌، از نزديك‌ در جريان‌ اين‌ تغيير بوده‌ام‌.
      جلساتي‌ كه‌ در آن‌ سال‌، با همكاران‌ طراح‌ سوال‌ داشتيد و نتيجه‌ی نهایی آن‌ها، به‌ خوبی در خاطر من‌ مانده‌ است‌. در اين‌ جلسات‌ برای اولين‌ بار، و تا جايي‌ كه‌ من‌ ديدم‌ آخرين‌ بار، شما مجبور به‌ پذيرفتن‌ نظر جمعي‌ همكاران‌ شديد، كه‌ بر خلاف‌ پيشنهاد اوليه‌ی شما بود. نظر همكاران‌ طراح‌ سوال‌ اين‌ بود كه‌ نام‌ طراح‌ هر تست‌، در مقابل‌ آن‌ تست‌ ذكر شود، در حالي‌ كه‌ پيشنهاد شما، درج‌ نام‌ گروهي‌ اعضاء هر دپارتمان‌ در دفترچه‌ی آزمون‌ يا پاسخنامه‌ بود. نتيجه‌ اين‌ كه‌ تا همين‌ چند سال‌ پيش‌، نام‌طراح‌ هر تست‌ در برابر آن‌ تست‌ نوشته‌ مي‌شد و در چند سال‌ اخير هم‌، همان‌ رويه‌ فقط‌ با تغيير محل‌ درج‌ نام‌ طراح‌، از دفترچه‌ی سوال‌ به‌ پاسخنامه‌، عملی می‌شود.
      چرا برای طراحان‌ پرسش‌های آزمون‌ شما، اين‌ قدر مهم‌ است‌ كه‌ نامشان‌ در برابر هر سوالشان‌ نوشته‌ شود؟ به‌ نظر مي‌رسد برای آن‌ها، اصلاً قابل‌ قبول‌ نيست‌ كه‌ نامشان‌، در ميان‌ چند دبير همكار، كه‌ با آن‌ها رقابت‌ كاری شديد دارند، گم‌ شود. آشكار است‌ كه‌ مهمترين‌ انگيزه‌ی دبيران‌ طراح‌ سوال‌ از همكاری با شما، تبليغات‌ و مطرح‌ شدن‌ نامشان‌ در سطح‌ كشور است‌ و به‌ همين‌ دليل‌، هر يك‌ می‌خواهند از ساير اعضاء دپارتمان‌ درس‌ خود متمايز ديده‌ شوند. هر دانش‌آموز، برای ثبت‌ نام‌ در كلاس‌ يا همايش‌، يك‌ نام‌ را انتخاب‌ می‌كند، نه‌ يك‌ دپارتمان‌ را!
      سهم‌ هر طراح‌ از پرسش‌های يك‌ آزمون‌، حدود چهار يا پنج‌ پرسش‌ است‌ و در واقع‌، هر كس‌ در اين‌ شيوه‌، به‌ اندازه‌ی همين‌ چهار يا پنج‌ پرسش‌، فرصت‌ نمايش‌ برتری نسبت‌ به‌ ساير طراحان‌ پرسش‌های درسش‌ را دارد؛ آن‌ هم‌ از طريق‌ طرح‌ تستهایی بسيار پيچيده‌ و دشوار، كه‌ اكثر دانش‌آموزان‌ در پاسخگویی به‌ آن‌ها ناتوان‌ باشند و از تستهای ساير همكاران‌ نيز دشوارتر باشد. بررسی بسياری از تستهای آزمون‌های شما، دست‌ كم‌ در درس‌ تخصصی من‌، اين‌ موضوع‌ را به‌ خوبی نشان‌ می‌دهد.
      به‌ اين‌ ترتيب‌، مجموعه‌ پرسش‌های يك‌ درس‌ در يك‌ آزمون‌، عمدتاً از پرسش‌هایی تشكيل‌ شده‌ كه‌ در واقع‌ براي‌ قدرت‌نمایی به‌ دانش‌آموزان‌ و برتری‌طلبی نسبت‌ به‌ پرسش‌های ساير همكاران‌ طراحی شده‌اند و در نتيجه‌، دانش‌آموزان‌ در ميانه‌ی رقابت‌ دبيران‌ يك‌ درس‌ له‌ می‌شوند. كم‌ نيستند دانش‌ آموزانی كه‌ تنها بر اساس‌ نتايج‌ آزمون‌های شما، به‌ اين‌ باور رسيده‌اند كه‌ هرگز نخواهند توانست‌ امتياز مناسبی، مثلاً از درس‌ زيست‌شناسی كسب‌ كنند.
      ناگفته‌ پيداست‌ كه‌ چنين‌ آزمونی، از ويژگی‌های يك‌ آزمون‌ نرمال‌ بی‌بهره‌ است‌؛ چرا كه‌ بيشتر يا تمام‌ پرسش‌ها از سطح‌ دشواری بالایی انتخاب‌ شده‌اند. بهتر از من‌ می‌دانيد كه‌ يك‌ آزمون‌ نرمال‌، به‌ پرسش‌های ساده‌ و بديهي‌ نيز نياز دارد، امّا كمتر ديده‌ می‌شود دبيری، در اين‌ ميانه‌ی رقابت‌ كاری، چنين‌ پرسش‌هایی طرح‌ كند. اين‌ موضوع‌، با در نظر گرفتن‌ اين‌ كه‌ رویه‌ی پيشين‌ شما يعنی برگزاری پيش‌ آزمون‌ و نرمال‌ سازی پرسش‌ها بر اساس‌ نتايج‌ آن‌، در سال‌های اخير متوقف‌ شده‌ است‌، به‌ نرمال‌ نبودن‌ پرسش‌های آزمون‌ منجر شده‌ است‌.
      به‌ اين‌ ترتيب‌، گروه‌ بزرگی از شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌های شما، نمراتی كمتر از انتظار كسب‌ می‌كنند، در حالی كه‌ پيش‌ از هر آزمون‌، براي‌ آمادگی شركت‌ در آن‌، تلاش‌ زيادی داشته‌اند و با همان‌ آمادگی علمی، در آزمونی با سطح‌ دشواری و پرسشهای استاندارد، نتيجه‌ی قابل‌ قبولي‌ كسب‌ می‌كنند. نتيجه‌ واضح‌ است‌: نااميدی دانش‌آموز، بدبين‌ شدنش‌ به‌ شيوه‌ی درس‌ خواندن‌ خودش‌ و تدريس‌ اساتيدش‌ و به‌ احتمال‌ زياد، سرزنش‌ والدينی كه‌ نمي‌دانند نتايج‌ اين‌ آزمون‌، دست‌ كم‌ از نظر عددی، لزوماً نسبتی با نتايج‌ احتمالی آزمون‌ سراسری ندارد. در اين‌ شرايط‌، بعيد می‌دانم‌ كسی از سرازير شدن‌ اين‌ دانش‌آموزان‌ به‌ آموزشگاه‌های شما تعجب‌ كند؛ آن‌ چه‌ جای تعجب‌ دارد اين‌ است‌ كه‌ گويي‌ كنكور سراسری فراموش‌ شده‌ و دانش‌آموزان‌ در تمام‌ سال‌ دارند خودشان‌ را برای كسب‌ نتيجه‌ی خوب‌ در آزمون‌های شما آماده‌ می‌كنند!
      وقتی دانش‌آموزان‌ يا در بسياری از موارد، والدين‌ آن‌ها، از كم‌ بودن‌ درصدهای كسب‌ شده‌ در آزمون‌های موسسه‌ی شما اظهار نگراني‌ می‌كنند و برای رفع‌ نگرانی آن‌ها، سخت‌ بودن‌ غير عادی و نرمال‌ نبودن‌ پرسش‌های آزمون‌ را برايشان‌ توضيح‌ می‌دهم‌، می‌دانم‌ كه‌ سوال‌ بعدی در مورد فاصله‌ی درصد دانش‌آموز مورد نظر با ميانگين‌ يا درصد دانش‌آموز ديگری است‌ كه‌ از همان‌ آزمون‌، نتيجه‌ی بهتری كسب‌ كرده‌ است‌. چگونه‌ عده‌ی نسبتاً زيادی از دانش‌آموزان‌، از آزمون‌های شما نتيجه‌ی بهتری می‌گيرند وموجب‌ بالا رفتن‌ ميانگين‌ می‌شوند؟
      تا به‌ حال‌ نديده‌ام‌ يا نشنيده‌ام‌ از امنيت‌ پرسش‌های آزمون‌تان‌ صحبت‌ كنيد. البته‌ وقتي‌ امنيت‌ آزمون‌های بسيار جدی‌تر، مانند آزمون‌ دستياری پزشكی، زير سوال‌ است‌، اساساً طرح‌ چنين‌ موضوعی درباره‌ی يك‌ آزمون‌ آزمايشی، بيشتر به‌ شوخی شبيه‌ است‌! از طرح‌ سوال‌ تا ويراستاری و مراحل‌ آماده‌ سازی دفترچه‌های آزمون‌، فرصت‌ زيادی وجود دارد كه‌ هر كس‌، اگر بخواهد، به‌ اين‌ پرسش‌ها دسترسی پيدا كند. آزمون‌های شما، در تعداد زيادی از نمايندگی‌های تهران‌ و شهرستان‌ها برگزار می‌شود و از زمانی كه‌ دفترچه‌های آزمون‌ آماده‌ می‌شوند تا روز برگزاری آزمون‌، دست‌ كم‌ چهل‌ روز فاصله‌ وجود دارد. از سوی ديگر، نتيجه‌ی اين‌ آزمون‌، براي‌ خيلی‌ها مهم‌ است‌: دانش‌آموزانی كه‌ بايد پاسخی برای والدين‌ خود داشته‌ باشند و از آن‌ مهم‌تر، دبيرانی كه‌ عملكردشان‌ با نتيجه‌ی دانش‌آموزانشان‌ در اين‌ آزمون‌ سنجيده‌ می‌شود. بعيد است‌ ندانيد، اما امروز معنای غالب‌ عبارت‌ «هماهنگ‌ با آزمون‌های كانون‌ فرهنگی آموزش‌»، در بسياری از موارد اين‌ است‌ كه‌ دبيران‌ آموزشگاه‌های متعدد مدعی اين‌هماهنگی، در هفته‌های منتهی به‌ هر آزمون‌، نكات‌ پرسش‌های آن‌ آزمون‌، نه‌ خود پرسش‌ها، را در كلاس‌هايشان‌ مورد بررسی قرار می‌دهند. به‌ نظر می‌رسد، اكنون‌ كه‌ آزمون‌های شما، به‌ اين‌ سطح‌ از گستردگي‌ و تاثيرگذاری رسيده‌اند و نتايج‌ آن‌ها، آشكارا بر اميد و انگيزه‌ی تعداد زيادی داوطلب‌ كنكور، كه‌ برای ساختن‌ آينده‌ی خود تلاش‌ می‌كنند، موثر است‌، بايد فكری هم‌ به‌ حال‌ امنيت‌ آن‌ها كنيد.
      به‌ عنوان‌ نكته‌ی پايانی، پرسشی را كه‌ يك‌ بار ديگر به‌ صورت‌ حضوری از شما پرسيده‌ام‌، تكرار می‌كنم‌: «فكر می‌كنيد اگر شما نبوديد چه‌ می‌شد؟» حتماً به‌ خاطر داريد كه‌ آن‌ بار، با زيركی خاص‌ خودتان‌، چيزهایی گفتيد كه‌ در واقع‌ پاسخ‌ اين‌ پرسش‌ نبود و مدتی بعد، همين‌ گفتگو را ايده‌ی تبليغی كرديد كه‌ عنوانش‌ اين‌ بود: «اگر كانون‌ نبود چه‌ می‌شد؟»
      پاسخ‌ من‌ به‌ اين‌ پرسش‌ اين‌ است‌: اگر شما و موسسه‌تان‌ در آموزش‌ كنكور ايران‌ وجود نداشتيد، ظرفيت‌ دانشگاه‌های كشور به‌ همين‌ اندازه‌ بود و همين‌ تعداد شركت‌ كننده‌، برای تصاحب‌ صندلی‌های همين‌ دانشگاه‌ها با هم‌ رقابت‌ می‌كردند و داوطلبانی دقيقاً به‌ همين‌ تعداد كه‌ امروز رتبه‌های تك‌ رقمی و دو رقمی كسب‌ می‌كنند، چنين‌ رتبه‌هايی كسب‌ می‌كردند. طبيعي‌ است‌ كه‌ تعداد دقيق‌ رتبه‌های مثلاً پنج‌ رقمی هم‌ همين‌ بود كه‌ هست‌.
      رويكرد اصلی تبليغاتی شما، از زمانی كه‌ من‌ به‌ خاطر دارم‌، برجسته‌سازی نتايج‌ داوطلباني‌ بوده‌ است‌ كه‌ در آزمون‌ سراسری، نتايج‌ درخشانی كسب‌ می‌كنند و در آزمونهای شما شركت‌ كرده‌اند. خوب‌، اگر شما نبوديد هم‌ كه‌ تعدادی از داوطلبان‌ كنكور، اين‌ رتبه‌های درخشان‌ را كسب‌ می‌كردند! آيا واقعاً آماری وجود دارد كه‌ نشان‌ دهد نسبت‌ كسب‌ رتبه‌های درخشان‌ در ميان‌ داوطلبان‌ شركت‌ كننده‌ در آزمون‌های شما، تفاوت‌ معني‌داری با انتخاب‌ تصادفی همان‌ تعداد داوطلب‌، از ميان‌ تمامی شركت‌كنندگان‌ آزمون‌ سراسری دارد؟ وقتی كسر قابل‌ توجهی از داوطلبان‌ كنكور را به‌ صورت‌ تصادفی انتخاب‌ كنيم‌، اگر اين‌ افراد در هيچ‌ آزمونی هم‌ شركت‌ نكنند، عده‌ای از آن‌ها رتبه‌های تك‌ رقمي‌ و دو رقمي‌ كسب‌ خواهند كرد. چرا يك‌ بار تعداد كل‌ شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌ها يا تعداد داوطلباني‌ كه‌ رتبه‌ی پنج‌ رقمی كسب‌ كرده‌اند را اعلام‌ نمی‌كنيد؟ در شرايطی كه‌ اكثريت‌ بزرگی از داوطلبان‌ جدی كنكور در آزمون‌های شما شركت‌ مي‌كنند، اين‌ نتايج‌ هيچ‌ مطلبی را درباره‌ی كيفيت‌ خدمات‌ شما نشان‌ نمی‌دهد، مثل‌ اينكه‌ سازمان‌ سنجش‌ اعلام‌ كند تمامی رتبه‌های يك‌ تا ده‌ تمامي‌ گروه‌های آزمايشی در آزمون‌های اين‌ سازمان‌ شركت‌ كرده‌اند! می‌دانيم‌ كه‌ تعداد زيادی از همين‌ شركت‌ كنندگان‌ آزمون‌های شما نيز، خودشان‌ شما را انتخاب‌ نكرده‌اند و مثلاً مدرسه‌ يا آموزشگاه‌ محل‌ تحصيلشان‌، با موسسه‌ی شما قرارداد داشته‌ است‌. شما با مدير مدرسه‌ای قرارداد می‌بنديد، بعد نتايج‌ تلاش‌های يكی از دانش‌آموزان‌ آن‌ مدرسه‌ و اساتيدش‌ را، كه‌ شايد شخصاً تمايلی هم‌ به‌ شركت‌ در آزمون‌های شما نداشته‌ است‌، به‌ نام‌ خود سند می‌زنيد! پس‌ دست‌ كم‌ اين‌ را هم‌ اعلام‌ كنيد كه‌ از همان‌ مدرسه‌ و مدارس‌ ديگر، چند نفر در آزمون‌های شما شركت‌ كردند و هيچ‌ نتيجه‌ی مطلوبي‌ نگرفته‌اند.
      به‌ خوبي‌ می‌دانم‌ كه‌ دلايل‌ متعدد ساختاری و اقتصادی، عوامل‌ مورد اشاره‌ی من‌ را شكل‌ داده‌اند و بنابراين‌، احتمال‌ تحقق‌ آن‌ اصلاحات‌ خوشبينانه‌ی ابتدای اين‌ نوشته‌ را زياد نمی‌دانم‌. حتی بعيد می‌دانم‌ كه‌ اين‌ نوشته‌، توجه‌ زيادي‌ جلب‌ كند، امّا همان‌ طور كه‌ در ابتدا نوشتم‌، نوشتن‌ اين‌ متن‌، يك‌ فايده‌ی ديگر هم‌ دارد: از اين‌ به‌ بعد، هر وقت‌ لازم‌ بود اين‌ حرف‌ها را برای دانش‌آموزی يا پدر و مادر نگراني‌ بزنم‌، به‌ آن‌ها می‌گويم‌: «نامه‌ای كه‌ به‌ فلانی نوشته‌ام‌ را بخوانيد!» شما كار خودتان‌ را بكنيد، امّا من‌ از تكرار اين‌ حرف‌ها خسته‌ شده‌ام‌! اميدوارم‌ شاد، سالم‌ و موفق‌ باشيد.
      محمدرضا امير. بيست‌ و سوم‌ آذر ماه‌ نود و سه‌

      ی سوال:الان منظور این عزیز اینه که ما نریم قلم چی؟خوب چشم بجاش کجا بریم؟

    9. Top | #24
      همکار سابق انجمن

      نمایش مشخصات
      فریاد ز هر گوشه ی این شهر بلند است *** ویران شود این شهر که فریاد رسی نیست ...



    10. Top | #25
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط soghrat نمایش پست ها
      با اقای سعیدموافقم درسته بایدمدرک باشه تاقبول کرد

      مدرک هم نباشه بیشتر حرفای این نامه حرف دل خیلیاست !!


      - - - - - - پست ادغام شده - - - - - -

      خود من از طرفدارای قلمچی بودم (البته قبل از عضویت)
      ولی واقعا یه گردابه !! پشت سر هم جلسه و کاغذ بازی و ادعا و .....
      و سوالای غیر استاندارد،پدر بزرگ من خودش طراح کنکور بوده میگفت
      سوالات قوانین و فرم خاصی دارن و سوالای خیلی سخت و .... اصلا
      دلیلی بر خوب بودن نیست !!

      و حیف وقتی و هزینه ای که برای قلمچی رفت
      ^______________________^

    11. Top | #26
      کاربر فعال

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      کافیه که یکی بیاد از یه جایی انتقاد کنه و بقیه هم بیان هی پیازداغشو زیاد کنن بگن آره حرف دل و .. و .. .
      من خودم میرم قلم چی و خیلی هم راضیم .
      قلم چی اگه سوالاتشم خوب نباشه ( که خوب هست به نظرم ) برنامه راهبردیش عالیه و ریتمی که به درس خندن می ده بیست . من خودم به عینه احساس میکنم.
      اگه سوالای زیست سخته خوب برا همه سخته . عیبه که هی سوالای نکته دار رو برات روشن میکنه ؟

      اگه سوالای گزینه دو خوبه خوب بگیر تو خونه حل کن ولی آزمون حتما قلمچی شرکت کن . این نظر منه
      ویرایش توسط alishendi : 02 دی 1393 در ساعت 18:51

    12. Top | #27
      کاربر نیمه فعال

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      واقعا متاسفم برای مثل این آدما که آدم بزرگی مثل کاظم قلم چی رو تخریب میکنن
      اگه اسامی معلما جلوی سوال نوشته میشه خب چه عیبی داره و اینکه چند طراح سوالارو طرح میکنن بسیار خوبه چون مارو با ایده های متفاوت آشنا میکنن شما باید دنبال سوالایی باشید که شمارو به چالش بندازه نه سوالای اسونی که راحت همه جواب بدن سوالای کنکور فنی شدن به راحتی نمیشه به اونا پاسخ داد و اگر کسی واقعا مسلط باشه به راحتی میشه به سوالای کانون جواب داد
      آقای محترمی که این نامه رو نوشتی اگه سوالای زیست سخته پس چه جوری یه جوون از یه روستای دور افتاده میاد 100 یا 90 میزنه ها؟؟؟؟؟؟؟سوالای سخت زیست کانون داره این رو به ما نشون میده که زیست شناسی رو چه جوری بخونید داره میگه که زیستو سخت بخونید
      واقع به حرف هر آدمی گوش نکنید واقعا متاسفم

    13. Top | #28
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      مگه کسی را مجبور کردن که با طراح های کانون کلاس بگیره فرد باید خودش عاقل باشه و یه سری مزایایی داره مثل عدالت آموزشی
      خلاف قوانین
      ویرایش شده.

    14. Top | #29
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط saeid_NRT نمایش پست ها
      کسي چنين ادعايي نکرد. البته منم حرفاي نوشته شده رو رد نکردم. البته تاييد هم نکردم.
      ولي آدم عاقل حرف يه کسي که,حتي اسم فاميلش هم معلوم نيس و اصن معلوم کجاست و کي هست قبول نميکنه حتي اگه به نظر منطقي و "مثلا" حق بياد.
      من خودم دو سال متوالی تو آزمونها شرکت داشتم و به نظر شخصی خودم این آزمونها برای دانش آموزان متوسط به بالا واقعا عالیه و جواب هم میده ولی روحیه دانش آموزای متوسط به پایین رو داغون می کنه.
      چرخ یک گاری در حسرت واماندن اسب
      اسب درحسرت خوابیدن گاریچی
      ومرد گاریچی در حسرت مرگ




    15. Top | #30
      کاربر باسابقه

      Ashegh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط :کمدین: نمایش پست ها
      من خودم دو سال متوالی تو آزمونها شرکت داشتم و به نظر شخصی خودم این آزمونها برای دانش آموزان متوسط به بالا واقعا عالیه و جواب هم میده ولی روحیه دانش آموزای متوسط به پایین رو داغون می کنه.
      والا روحیه منی ک متوسط به بالا هستمم داغون میکنه :\
      I love all the stars in the sky, but they are nothing compared to the ones in your eyes

      Hesam

    صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن