خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8
    1. Top | #1
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات

      نامه ای به پرایــــــــــد☻

      سلام پراید!
      روزگار، ما را به جایی رسانده که به پراید نامه بنویسیم. (فکر کن!) پراید عزیزم، شنیده ام مرز هجده میلیون تومان را رد کرده ای. ای قشنگ تر از پریا از این به بعد، انصافا، تنها تو کوچه نریا. چون با این وضعیت ... کلابچه های محل دزدن و خدای نکرده زبانم لال یکجا تو رو می دزدند.


      پراید خوبم، انژکتورت را قربان، ای لاستیکت تو حلقم، ای فدای برجستگی صندوق عقب تو، ای دور رینگت بگردم، فکر می کردی یک زمان به مدد تلاش شبانه روزی مسئولین مروبطه هجده میلیون تومان بشوی؟!


      ای پراید، ای نازنین، ای ماکسیما مخفی، ای طرح ژنریک بنز، ای پرادو مینیمال تو الان در شرایطی هستی که می توان لنت هایت را طوطیای چشم کرد. تو الان در موقعیتی هستی که دود اگزوزت صد مرتبه از هوای فرحزاد مصفی تر است! تو چنان مقام و منزلتی داری که مردم عاشق جیب چاک تو هستند. یعنی قیمتت جیب جر می دهد، باقلوا! من در حسرت آن لحظه خواهم سوخت که سایپا سر در کارخانه اش بیلبورد بزند «این ور پراید اوفینا/ اون ور پراید اوفینا».

      ای تراول چک متحرک، ای هر دور لاستیک تو شیش ماه کار کردن من، ای که دیروز در حد غضنفر بودی و امروز اما یک پا «ارزو» شدی. همینطور که در خیابان ها حرکت می کنی و از مردم دل می بری به جان مسوولان با بالاگرفتن برف پاک کن هایت دعا کن. آنها و فقط آنها چنان در حوزه اقتصاد کیمیاگری بلد بودند، که توانستند نه مس، که لگنی مانند تو را طلاکنند: طلای هجده عیار! باز من نمی دانم چرا این مردم ناسپاس از مسوولان انتقاد می کنند. قیمت پراید امروز، قیمت زانتیای یک سال پیش است. آیا این امر به راحتی به دست می آید؟ این دوستان ناممکن ها را برای ما ممکن کرده اند. ای الهی آخ و همینطور بچه ها متشکریم از بیخ.
      وقتی داری یواشکی یک غلطی میکنی
      علاوه بر چپ و راست
      به بالا هم یک نگاهی بنداز

    2. Top | #2
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات

    3. Top | #3
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Pr.Reza نمایش پست ها
      وقتی داری یواشکی یک غلطی میکنی
      علاوه بر چپ و راست
      به بالا هم یک نگاهی بنداز

    4. Top | #4
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط P e y m @ n . N نمایش پست ها
      :yahoo (4):

    5. Top | #5
      کاربر اخراجی

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      تو این کشور همه چی انحصار
      واردات =انحصار
      صداوسیمای میلی=انحصار
      قدرت=انحصار
      خودرو ب اصطلاح ملی=انحصار

    6. Top | #6
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط sepanta نمایش پست ها
      تو این کشور همه چی انحصار
      واردات =انحصار
      صداوسیمای میلی=انحصار
      قدرت=انحصار
      خودرو ب اصطلاح ملی=انحصار
      فایل پیوست 15827

      - - - - - - پست ادغام شده - - - - - -

      فایل پیوست 15828

    7. Top | #7
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      تکامل خودروسازی ایران و ژاپن
      مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا
      پراید طی سال های تولید خود در ایران علی رغم یدک کشیدن پر فروش‌ترین خودروی داخلی همچنان تغییر قابل توجهی را در طراحی خود شاهد نبوده است، اما طی همین مدت خودروی تویوتا کرولا هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی به خودرویی کاملا متفاوت از نمونه اولیه خود تبدیل شده است.






      به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، تویوتا کرولا یکی از خودروهای محبوب و پر تیراژ شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن محسوب می‌شود که طی سال‌های تولید خود تغییرات شگرفی را از نظر فنی و ظاهری تجربه کرده است. از سوی دیگر خودروی پراید بیش از دو دهه است که توسط شرکت خودروسازی سایپا در بازار داخلی عرضه شده و به خاطر ارزانی و کم مصرف بودن همچنان پر فروش‌ترین خودرو در بازار داخلی محسوب می‌شود. این خودرو از سال 1372 به بازار ایران معرفی شد که ابتدا به صورت مونتاژ و سپس خط تولید آن از کره جنوبی به ایران منتقل شد. شرکت تویوتا از سال 1990 تا کنون تغییرات محسوسی را با هدف جلب رضایت مصرف کننده در این خودرو به وجود آورده است، به گونه ای که پس از سال های طولانی و بیش از دو دهه از معرفی این مدل به بازار، کرولا همچنان در زمره یکی از پر فروش‌ترین و محبوب ترین خودروهای تولیدی این شرکت قرار دارد. تغییرات ظاهری و فنی این خودرو به گونه‌ای است که به جرات می‌توان گفت که نه از نظر ظاهری و نه از نظر فنی هیچ شباهتی بین تویوتا کرولا 1992 و تویوتا کرولا 2015 وجود ندارد. شرکت سایپا اعلام کرده است که در طول سال‌های تولید پراید، با اجرای پروژه‌های گوناگون، توانسته است تغییرات موفقی را از نظر فنی و ظاهری در این خودرو به وجود آورد. اجرای تغییرات قابل توجه سالانه در خودروهای تولیدی و به خصوص در مدل‌های پرفروش و محبوب طی سال‌های اخیر به یک سنت در میان خودروسازان بین‌المللی تبدیل شده است. با در نظر گرفتن سیر تکاملی و تغییرات دیگر خودروهای تولیدی شرکت‌هایی مانند بی ام و، مرسدس بنز، لکسوس، کیا، هیوندای، جنرال موتورز، فورد، و بسیاری از شرکت‌های حاضر در رقابت بین المللی فروش خورو می توان به لزوم تکامل و به روز رسانی ظاهری و فنی خودروها در رقابت با دیگر بازیگران بازار خودروی جهانی پی برد. تغییرات ظاهری از یک سو مشتریان کنونی را نسبت به تعهد شرکت خودرو ساز برای افزایش کیفیت تولیدات خود آگاه ساخته و از سوی دیگر می‌تواند مشتریان جدیدی را جذب یک خودروساز شاخص نماید که همین امر می‌تواند آینده شرکت خودرسازی را در رقابت با دیگر شرکت‌های حاضر در بازار تضمین کند. با مطالعه شرکت هایی که نظام تکامل و ارتقا را در صدر روند تولید خود قرار نداده‌اند می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت ها که عموما در کشورهای با بازار بسته شکل گرفته‌اند در زمان آزاد سازی بازار هیچ حرفی برای گفتن نداشته و به طرز غم انگیزی از مسیر رقابت حذف شده‌اند. اگرچه حمایت از تولید داخل می تواند نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که توقع مصرف کنندگان افزایش نیافته و استاندارد محصولات که توسط سازمان‌های مربوطه تعیین می‌شود، طی سال ها دست نخورده باقی بماند. نباید از یاد برد که علی رغم ایفای نقش شرکت خودروسازی پروتون مالزی به عنوان خودروساز ملی این کشور، در یک بازه زمانی، به دلیل عدم اهتمام به ارائه خودروی با کیفیت، همین خودروساز ملی مالزی از سوی مردم خود این کشور تحت تحریم قرار گرفت و با بحران مواجه شد.
      ارتقای سالانه استانداردهای تولید، ارزیابی سالانه تولیداتی که پیشتر تأییدیه استاندارد دریافت کرده‌اند و همچنین ارتقای نگرش مسئولان تدوین کننده استانداردهای مربوط به محصولات مختلف و به خصوص خودرو می‌تواند نه تنها به افزایش رقابت در بازار خودروس داخلی کمک به سزایی کند، بلکه مصرف کنندگان را نیز نسبت به اتخاذ روند رو به تکامل از سوی متولیان تولید و استاندارد مطمئن سازد.
      در بسیاری از کشورها بدلیل بهبود سالانه استانداردهای تولید، محصولاتی که حتی تا همین چند سال پیش تولید می‌شده‌اند، بدون ارتقا در کیفیت، مجوز ادامه تولید نخواهند داشت. این سیاست‌ها باعث شده است که شرکت‌های گمنامی که تا چند سال پیش حرفی برای گفتن در بازار جهانی نداشته‌اند، روز به روز حضور خود را در برابر رقبای قدرتمند جهانی خود پر رنگ تر کرده و حداقل در بازار آزاد داخلی عملکرد موفق تری در ارائه خدمات نسبت به دیگر رقبای خارجی خود داشته باشند.
      در تصاویر زیر به مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا از سال های 1990 تا کنون پرداخته شده است. پراید 1372- 1393 تویوتا کرولا 1989- 1992 1992-1994 1995-1996 1997-2000 2001-2004 2004-2007 2007-2009 2009-2011 2011 2012 2013 2014 2015 مقاومت در برابر تصادف - See more at: تکامل خودروسازی ایران و ژاپن مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا



      *looking for..
      **in niz bogzarad

    8. Top | #8
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Harir نمایش پست ها
      تکامل خودروسازی ایران و ژاپن
      مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا
      پراید طی سال های تولید خود در ایران علی رغم یدک کشیدن پر فروش‌ترین خودروی داخلی همچنان تغییر قابل توجهی را در طراحی خود شاهد نبوده است، اما طی همین مدت خودروی تویوتا کرولا هم از نظر ظاهری و هم از نظر فنی به خودرویی کاملا متفاوت از نمونه اولیه خود تبدیل شده است.




      به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، تویوتا کرولا یکی از خودروهای محبوب و پر تیراژ شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن محسوب می‌شود که طی سال‌های تولید خود تغییرات شگرفی را از نظر فنی و ظاهری تجربه کرده است. از سوی دیگر خودروی پراید بیش از دو دهه است که توسط شرکت خودروسازی سایپا در بازار داخلی عرضه شده و به خاطر ارزانی و کم مصرف بودن همچنان پر فروش‌ترین خودرو در بازار داخلی محسوب می‌شود. این خودرو از سال 1372 به بازار ایران معرفی شد که ابتدا به صورت مونتاژ و سپس خط تولید آن از کره جنوبی به ایران منتقل شد. شرکت تویوتا از سال 1990 تا کنون تغییرات محسوسی را با هدف جلب رضایت مصرف کننده در این خودرو به وجود آورده است، به گونه ای که پس از سال های طولانی و بیش از دو دهه از معرفی این مدل به بازار، کرولا همچنان در زمره یکی از پر فروش‌ترین و محبوب ترین خودروهای تولیدی این شرکت قرار دارد. تغییرات ظاهری و فنی این خودرو به گونه‌ای است که به جرات می‌توان گفت که نه از نظر ظاهری و نه از نظر فنی هیچ شباهتی بین تویوتا کرولا 1992 و تویوتا کرولا 2015 وجود ندارد. شرکت سایپا اعلام کرده است که در طول سال‌های تولید پراید، با اجرای پروژه‌های گوناگون، توانسته است تغییرات موفقی را از نظر فنی و ظاهری در این خودرو به وجود آورد. اجرای تغییرات قابل توجه سالانه در خودروهای تولیدی و به خصوص در مدل‌های پرفروش و محبوب طی سال‌های اخیر به یک سنت در میان خودروسازان بین‌المللی تبدیل شده است. با در نظر گرفتن سیر تکاملی و تغییرات دیگر خودروهای تولیدی شرکت‌هایی مانند بی ام و، مرسدس بنز، لکسوس، کیا، هیوندای، جنرال موتورز، فورد، و بسیاری از شرکت‌های حاضر در رقابت بین المللی فروش خورو می توان به لزوم تکامل و به روز رسانی ظاهری و فنی خودروها در رقابت با دیگر بازیگران بازار خودروی جهانی پی برد. تغییرات ظاهری از یک سو مشتریان کنونی را نسبت به تعهد شرکت خودرو ساز برای افزایش کیفیت تولیدات خود آگاه ساخته و از سوی دیگر می‌تواند مشتریان جدیدی را جذب یک خودروساز شاخص نماید که همین امر می‌تواند آینده شرکت خودرسازی را در رقابت با دیگر شرکت‌های حاضر در بازار تضمین کند. با مطالعه شرکت هایی که نظام تکامل و ارتقا را در صدر روند تولید خود قرار نداده‌اند می‌توان به این نتیجه رسید که این شرکت ها که عموما در کشورهای با بازار بسته شکل گرفته‌اند در زمان آزاد سازی بازار هیچ حرفی برای گفتن نداشته و به طرز غم انگیزی از مسیر رقابت حذف شده‌اند. اگرچه حمایت از تولید داخل می تواند نقش مؤثری در شکوفایی اقتصادی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که توقع مصرف کنندگان افزایش نیافته و استاندارد محصولات که توسط سازمان‌های مربوطه تعیین می‌شود، طی سال ها دست نخورده باقی بماند. نباید از یاد برد که علی رغم ایفای نقش شرکت خودروسازی پروتون مالزی به عنوان خودروساز ملی این کشور، در یک بازه زمانی، به دلیل عدم اهتمام به ارائه خودروی با کیفیت، همین خودروساز ملی مالزی از سوی مردم خود این کشور تحت تحریم قرار گرفت و با بحران مواجه شد.
      ارتقای سالانه استانداردهای تولید، ارزیابی سالانه تولیداتی که پیشتر تأییدیه استاندارد دریافت کرده‌اند و همچنین ارتقای نگرش مسئولان تدوین کننده استانداردهای مربوط به محصولات مختلف و به خصوص خودرو می‌تواند نه تنها به افزایش رقابت در بازار خودروس داخلی کمک به سزایی کند، بلکه مصرف کنندگان را نیز نسبت به اتخاذ روند رو به تکامل از سوی متولیان تولید و استاندارد مطمئن سازد.
      در بسیاری از کشورها بدلیل بهبود سالانه استانداردهای تولید، محصولاتی که حتی تا همین چند سال پیش تولید می‌شده‌اند، بدون ارتقا در کیفیت، مجوز ادامه تولید نخواهند داشت. این سیاست‌ها باعث شده است که شرکت‌های گمنامی که تا چند سال پیش حرفی برای گفتن در بازار جهانی نداشته‌اند، روز به روز حضور خود را در برابر رقبای قدرتمند جهانی خود پر رنگ تر کرده و حداقل در بازار آزاد داخلی عملکرد موفق تری در ارائه خدمات نسبت به دیگر رقبای خارجی خود داشته باشند.
      در تصاویر زیر به مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا از سال های 1990 تا کنون پرداخته شده است. پراید 1372- 1393 تویوتا کرولا 1989- 1992 1992-1994 1995-1996 1997-2000 2001-2004 2004-2007 2007-2009 2009-2011 2011 2012 2013 2014 2015 مقاومت در برابر تصادف - See more at: تکامل خودروسازی ایران و ژاپن مقایسه سیر تکاملی پراید و تویوتا کرولا
      پراید از نظر روحی تکامل یافته:yahoo (4):

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن