دانشنامه نرم افزارهاي حسابداری

نرم افزار حسابداري برنامه اي کاربردي است که تمامي فرآيندها، حسابها و ثبت هاي حسابداري را ذخيره و نگهداري و گزارشهاي لازم را در سريعترين زمان ممکن ارائه مي دهد. اگر تا به حال حداقل يکبار حساب و کتاب شخصي يا کسب و کار خود را انجام داده باشيد پي برده ايد که انجام امورات حسابداري چقدر وقت گير، حساس و نيازمند آشنايي کامل با عمليات حسابداري است. اکنون با گسترش روز افزون کامپيوتر، شاهد کاربرد اين تکنولوژي در علوم مختلف و زندگي روزمره بوده و نرم افزارهاي حسابداري امکان انجام حسابداري را بدون داشتن دانش فني خاصي براي دارندگان کسب و کار و اشخاص مهيا مي نمايند.
نرم افزارهاي حسابداري بسياري در زمينه هاي تخصصي فعاليت شرکت ها و موسسات و اصناف تدارک ديده شده است که مي توان به نرم افزارهاي زير اشاره نمود:
- نرم افزار حسابداري فروشگاهي
- نرم افزار حسابداري شرکتي
- نرم افزار حسابداري بازرگاني
- نرم افزار حسابداري صنعتي و توليدي
- نرم افزار حسابداري حقوق و دستمزد
- نرم افزار حسابداري انبارداري و انبارگرداني

با پيشرفت علم و گسترش تکنولوژي موبايل شاهد انواع نرم افزارهاي موبايل با قابليت کاربرد در انواع سيستم عاملهاي اندرويد، سيمبيان، جاوا و... هستند. لذا امروزه شاهد رشد سريع توليد نرم افزارهاي حسابداري ويژه موبايل هستيم.

با استفاده از نرم افزارهاي حسابداري مي توانيد:
- دريافت ها و پرداخت ها را ثبت نماييد.
- فاکتور فروش صادر و از ميزان فروش خود مطلع شويد.
- فاکتور خريد صدور نموده و از موجودي انبار خود اطمينان يابيد.
- مشتريان خود را تعريف و حساب آنها را کنترل نماييد.
- حسابهاي بانکي و صندوق خود را در کمترين زمان بررسي کنيد.
- از موعد پرداخت و يا دريافت چک هاي خود مطلع شويد.
- گزارشهاي ترازنامه، سود و زيان را صادر نماييد.
- ثبت هاي حسابداري دفاتر روزنامه، کل، معين و تفضيلي را مشاهده و پرينت بگيريد.
- ميزان و نوع ماليات را به صورت خودکار محاسبه نموده و در گزارشات و فاکتورها اعمال نماييد.
- هزينه ها و درآمدهاي خود را با چند کليک در هر بازه زماني مورد نظر مشاهده نماييد.

در اين دانشنامه اطلاعات مفيدي درباره انواع نرم افزارهاي حسابداري ارائه و آموزشهاي لازم استفاده از نرم افزارهاي حسابداري منتشر شده است.
امکانات ماژول مدیریت تماس



1-همانطور که می دانید یکی از نیازهای روز مدیران برتر شرکتها داشتن اطلاعات از وضعیت تماسهای مشتریان خود و کنترل تماسهای کارمندان میباشد، وهمچنین مدیریت زمان یکی از دغدغه های مدیران و کارمندان است وهمیشه بعد از برقراری تماس 1 الی 2 دقیقه زمان صرف گرفتن اطلاعات مثل نام و یا آدرس و.. از شخص تماسگیرنده میشود لذا شرکت فناوری اطلاعات بنا به درخواست مشتریان خود و همچنین در راستا رضایت آنها، ماژول مدیریت تماسها را طراحی کرده تا مدیران و هم کارمندان با کنترل تماسها و اطلاعات مشتریان در هنگام تماس به صورت آنلاین و در حداقل زمان پاسخگوی نیاز مشتریان گرامی خود باشند.
2-بماژول مدیریت تماس و دستگاه کالر آیدی که به سیستم وصل میشود میتوانید از امکانات زیر برخوردار شوید:


مشخصات ماژول مدیریت تماس
نمایش وضعیت خط
نمایش شماره گرفته شده ورودی و خروجی به تفکیک خطوط
نمایش مدت زمان تماس
نمایش تعداد زنگ
نمایش تاریخ و زمان آخرین تماس ،تماسگیرنده
مشاهده تاریخچه تماس مشتریان
امکان استفاده از دستگاه کالر آیدی به صورت Server / client
پشتیبانی از 24 خط همزمان فعال بر روی یک سیستم
امکان اختصاص دادن چند سرور به صورت همزمان در شبکه
امکان خروجی گرفتن از گزارشات به صورت HTML و چاپ آنها
امکان فیلتر کردن گزارشات براساس نام تماس گیرند و شماره دستگاه و شماره خط و همچنین وضعیت تماس
گزارشگیری بر اساس بازه تاریخی و زمانی
با برقراری تماس ورودی اگر تماس گیرنده
به عنوان مشتری در سیستم تعریف شده باشد
امکان صدور فاکتور
نمایش صورت حساب
مشاهده اطلاعات دفتر تلفن تماس گیرنده
گزارش از تاریخچه تماس آن مشتری را به صورت آنلاین فراهم می باشد.منبع:نرم افزار حسابداری