خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 10 از 10
    1. Top | #1
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات

      **گام اول گزینه دو(برنامه ریزی,جزوات,مشاوره,........)**

      به نام خدا

      تو این تاپیک میخوام جزوات و برنامه گام اول و فایل های مشاوره ای و ... رو خدمت دوستان قرار بدم تا یه کمکی کرده باشیم



      • اول از همه چون دوستان درخواست برنامه گام اول رو کرده بودن رو میذارم


      برنامه‌ی مطالعاتی شماره‌ی 3 برنامه‌ی مطالعاتی شماره‌ی 2 برنامه‌ی مطالعاتی شماره‌ی 1
      Riyazi C - 1.pdf Riyazi B - 1.pdf Riyazi A - 1.pdf
      ویژه‌ی داوطلبان نیازمند تلاش ویژه‌ی داوطلبان دارای سطح متوسّط ویژه‌ی داوطلبان دارای سطح خوب


      دستورالعمل اجرایی بسته‌ی آموزشی مشاوره‌ای گام اوّل و نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ریزی مطالعاتی روزانه



      اپدیت میشود
      ویرایش توسط Parsa-MB : 10 تیر 1393 در ساعت 15:26

    2. Top | #2
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      برای تجربی ها چی؟؟؟

    3. Top | #3
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      خيلي ممنون دوست عزيز
      لطفا جزوات بيشتري هم بگذاريد
      يك دنيا ممنون

    4. Top | #4
      کاربر نیمه فعال

      Romantic
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط p.moradi نمایش پست ها
      به نام خدا

      تو این تاپیک میخوام جزوات و برنامه گام اول و فایل های مشاوره ای و ... رو خدمت دوستان قرار بدم تا یه کمکی کرده باشیم



      • اول از همه چون دوستان درخواست برنامه گام اول رو کرده بودن رو میذارم


      برنامه‌ی مطالعاتی شماره‌ی 3 برنامه‌ی مطالعاتی شماره‌ی 2 برنامه‌ی مطالعاتی شماره‌ی 1
      Riyazi C - 1.pdf Riyazi B - 1.pdf Riyazi A - 1.pdf
      ویژه‌ی داوطلبان نیازمند تلاش ویژه‌ی داوطلبان دارای سطح متوسّط ویژه‌ی داوطلبان دارای سطح خوب


      دستورالعمل اجرایی بسته‌ی آموزشی مشاوره‌ای گام اوّل و نحوه‌ی استفاده از برنامه‌ریزی مطالعاتی روزانه



      اپدیت میشود
      سلام دوست عزیز
      اگر به برنامه و جروات تجربی دسترسی دارید،قرار بدین،خیلییی ممنون
      موفق باشید
      رویایی دارم بس بزرگ برایش همه تلاشمو میکنم و به حقیقت تبدیلش میکنم!

      آسانترین کار
      درس خوندن است

      من عاشقم عاشق درس خوندن و زندگیم و چیزای دیگه


    5. Top | #5
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ALONE MAN نمایش پست ها
      سلام دوست عزیز
      اگر به برنامه و جروات تجربی دسترسی دارید،قرار بدین،خیلییی ممنون
      موفق باشید
      سلام
      متاسفانه من رشتم ریاضیه فقط به مطالب ریاضی دسترسی دارم

      - - - - - - پست ادغام شده - - - - - -

      نقل قول نوشته اصلی توسط Omid reza نمایش پست ها
      خيلي ممنون دوست عزيز
      لطفا جزوات بيشتري هم بگذاريد
      يك دنيا ممنون
      خواهش میکنم
      حتما

    6. Top | #6
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      سيدي هم ميدن؟؟؟ كيفيت سيديا چطوريه؟؟

    7. Top | #7
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Omid reza نمایش پست ها
      سيدي هم ميدن؟؟؟ كيفيت سيديا چطوريه؟؟
      نه نمیدن تمام مطالب و فیلم ها رو تو سایت گزینه2 گذاشتن

    8. Top | #8
      کاربر فعال

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      بچه های تجربی فکر کنم ما هم میتونیم بجای درسای تخصصی ریاضی مثل حسابان و...زیستو ریاضی عمومی قرار بدیم:yahoo (3):
      من و خدا ...تو و همه




      حاصل عشق مترسک به کلاغ....مرگ یک مزرعه است

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات

      پیام روز ١۵ - شنبه ١۴ تیر ١٣٩٣ - معمار باش نه متّهم



      بسم الله الرّحمن الرّحیم
      سلام
      در روزگار دانش‏‌آموزی هر وقت نمره‏‌مان 20 می‏‌شد ، با افتخار می‏‌گفتیم بیست گرفتم. امّا وقتی نمره‏‌ی آزمون‏‌مان 15 می‏‌شد ، غضب آلود می‏‌گفتیم که معلّم‏‌مان پانزده داده‏ است. همیشه 20 نمره‏‌ی خودمان بود و هر نمره‏‌ای که نمی‏‌پسندیدیم نمره‌‏ی معلّم. شاید علّت اصلی این نوع نگاه ، ماهیّت تشریحی بودن آزمون‏‌ها بود که سلیقه و نگاه معلّم در آن نقش داشت. امّا حالا که تستی بودن آزمون‏‌ها جایگزین آن روال تشریحی شده‏ است ، هیچ سلیقه و نگاهی در نتیجه‏‌ای که می‏‌گیریم تأثیرگذار نیست. البتّه بنا به ویژگی دانش‌آموزی هنوز هم می‌توانیم دلایلی بتراشیم . مثل این که آزمون استاندارد نبود ، پرسش‌ها غیر معمول بود و ... . امّا واقعیّت این است که اکنون همه چیز به خودمان و تلاش‏‌مان بستگی دارد. از این به بعد نتایج فقط و فقط ساخته و پرداخته‌ی خودمان هستند. پس حالا که خودمان قرار است معمار بنایی باشیم که خشت اوّلش را نهاده‌ایم ، خوب است مراقب باشیم که متّهم ردیف اوّل نشویم.




      نوشتار ١۵ - شنبه ١۴ تیر ١٣٩٣ - از رؤیایت مراقبت کن!

      http://www.mediafire.com/?8da49tt5bnnpab9

      از این به بعد هرروز یک پیام روز و نوشتار روز(مقاله مشاوره ای) میزارم
      از دوستان خواهش میکنم حدامکان نظرندید تا تاپیک به هم نخوره.من از مدیر انجمن خواستم که بخش نظراتو غیر فعال کنه که متاسفانه قبول نکردن
      جزوه های اموزشی هم به مرور اضافه میشه





      - - - - - - پست ادغام شده - - - - - -


      پیام روز ١۶ - یکشنبه ١۵ تیر ١٣٩٣ - تلاش ، معیاری برای استعداد


      بسم الله الرّحمن الرّحیم
      سلام
      یکی را که نشانش می‌دهی و می‌گویی فرد موفّقی بوده‌است ، چنان به او نگاه می‌کند و سپس به تأسّف سر را تکان می‌دهد که یعنی:«او کجا و ما کجا!» همین یکی دو روز پیش بود که می‌گفت:«فکر می‌کنم موفّق‌ها چیزی بیش‌تر از دیگران دارند. آنان اغلب نسبت به دیگران برتر هستند و این به دلیل استعداد خارق‌العاده‌ای است که د ر آنان نهفته است.» به او گفتم :«این که موفّق‌ها نسبت به سایرین چیزی بیش‌تر دارندو اغلب برتر هستند ، کاملاً درست است ولی داشته‌ی آن‌ها استعداد به معنی توانایی ذهنی خارق‌العاده نیست. بلکه آنان استعداد و توانایی تلاش مستمر دارند. آنان از تمام لحظات و امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد استفاده می‌کنند تا در فعّالیّت و کوشش مداوم باشند. استعداد آن‌ها در بهره‌برداری دائمی از موقعیّت‌هاست.» به او نگفتم امّا اکنون اعتراف می‌کنم که:«بسیاری افراد پرهوش را می‌شناسم که به دلیل عدم تلاش پیگیر و کوشش مستمر در رتبه‌هایی پایین‌تر از افراد پرتلاش ولی با استعداد کمتر قرار گرفته‌اند.» جایگاه استعداد در مغز نیست بلکه در همّت است.



      نوشتار ١۶ - یکشنبه ١۵ تیر ١٣٩٣ - فصل ، فصل شروع است

      https://www.mediafire.com/?f51w9m39qewmm3d





      - - - - - - پست ادغام شده - - - - - -



      پیام روز ١٧ - دوشنبه ١۶ تیر ١٣٩٣ - ماهیّت را ببین ، روش را بگزین!


      بسم الله الرّحمن الرّحیم
      سلام
      وقتی پرسیدم:«با برنامه چه کردی؟» گفت:«می‌خواستی چه کرده باشم؟ همه چیز روشن بود. زمان مشخّص ، موضوع مشخّص ، فقط می‌ماند مطالعه که سعی کردم به خوبی از عهده‌ی آن برآیم.» گفتم:«روال مطالعه‌ات را بگو. شکل مطالعه‌ات چگونه بوده‌است؟ در طول مطالعه چه می‌کردی؟: گفت:«چون قرار بوده‌است منبع اصلی مطالعه کتاب باشد ، در شروع هر بخش از مطالعه کتاب درسی را باز می‌کردم و از روی کتاب می‌خوانده‌ام تا وقت به پایان برسد. تلاشم این بود که حجم مشخّص شده را در زمانی که تعیین کرده‌اید، تمام کنم که موفّق به انجام آن شده‌ام. البتّه در حین مطالعه مقداری حواس پرتی داشتم که فکر می‌کنم آرام آرام بهتر شود.» گفتم:«پس بی سبب نیست که وضعیّت تو در پاسخ‌گویی به پرسش‌های آزمون تا این حد نابسامان است. بیین مطالعه مراحلی دارد که سعی می‌کنم آن‌ها را برایت توضیح دهم. نکته‌ی اوّل این است که نحوه‌ی مطالعه با ماهیّت درس باید هم‌خوانی داشته باشد. درس دین و زندگی ، بخش‌هایی از شیمی ، زیست شناسی و اغلب درس‌های اختصاصی رشته‌ی علوم انسانی چون ماهیّت خواندنی دارند باید صرفاً از روی کتاب مطالعه شوند. امّا برای مطالعه‌ی درس‌هایی مثل ریاضی ، فیزیک ، بخش‌های محاسباتی شیمی و عربی به دلیل دارا بودن ماهیّت تمرینی و تحلیلی باید در کنار مطالعه‌ی مختصر کتاب درسی به جزوه‌ی دبیر نیز مراجعه کرد و علاوه بر این به حلِّ تمرین‌های کتاب و جزوه ، پاسخ‌گویی تست و باز تمرینِ مثال‌های کتاب و جزوه نیز پرداخت. تنها در این صورت است که می‌توانی بگویی مطالعه‌ی تو مطالعه‌ای به شیوه‌ی صحیح بوده‌است. روش ابتدایی مطالعه‌ات را درست کن تا در این مورد برایت بیش‌تر بگویم.»





      نوشتار ١٧ - دوشنبه ١۶ تیر ١٣٩٣ - تغذیه و تابستان

      https://www.mediafire.com/?twh9g5lsud6eg4s

      - - - - - - پست ادغام شده - - - - - -

      پیام روز ١٨ - سه‌شنبه ١٧ تیر ١٣٩٣ - مطالعه‌ات فعّال ، موفّقیّتت برقرار!


      بسم الله الرّحمن الرّحیم
      سلام
      گفت : «داشتی برایم از مطالعه و مراحل آن می‌گفتی.» گفتم:«اوّلین نکته چه بود و تو چه کردی؟» گفت:«نخستین نکته این بود که هر درس را با توجّه به ویژگی خواندنی یا تمرینی بودنش مطالعه کنیم. در مطالعه‌ی دیروزم سعی کردم به این نکته توجّه کنم. برایم نو بود ولی حسِّ بهتری نسبت به کاری که انجام می‌دادم داشتم. فکر می‌کنم پس از مدّتی بتوانم قضاوت بهتری داشته باشم.» گفتم:«خوب ، دومین کاری که باید انجام دهی این است که مطالعه‌ات فعّال باشد. برای فعّال بودن مطالعه لازم است ابزاری مانند مداد در دست داشته باشی و مطالبی را که می‌خوانی علامت‌گذاری کنی. خط کشیدن زیر جملات و عبارت ، گذاشتن علامت‌هایی نظیر «؟» ، «!» یا «*» و ... ، نوشتن پرسش در مورد آن‌چه می‌خوانی ، یادداشت کردن توضیحی که خودت برای مطلبی بیان می‌کنی و هر نوع رفتار دیگری از این قبیل که بتوانی انجام دهی ، کمک می‌کند مطالعه‌ی فعّال و مؤثّرتری داشته باشی. مطالعه‌ی فعّال هم ماندگاری مطالب را بیش‌تر خواهد کرد و هم به دلیل تصویرسازی مداومی که صورت می‌گیرد ، سبب می‌شود تا یادآوری مناسب‌تری داشته باشی.»






      نوشتار ١٨ - سه‌شنبه ١٧ تیر ١٣٩٣ - گوش دادن مؤثّر در کلاس درس

      https://www.mediafire.com/?rcoo2vlz6eavcs9


      - - - - - - پست ادغام شده - - - - - -

      پیام روز ١٩ - چهارشنبه ١٨ تیر ١٣٩٣ - اصلی‌ترین منبع ، کاربردی‌ترین روش


      بسم الله الرّحمن الرّحیم
      سلام
      گفتم:«ممکن است تو کارهای مطالعاتی خود را با استفاده از روش‌هایی جز آن‌چه برایت می‌گویم انجام دهی. امّا باید توجّه داشته باشی که اوّلاً آن روش‌ها ، درست و اصولی باشند و ثانیاً اگر روش‌هایی که به کار می‌بری صحیح نیستند حتماً آن‌ها را عوض کنی و به این دلیل که به انجام آن‌ها عادت کرده‌ای، آن‌ها را ادامه ندهی. ادامه دادن روش‌های اشتباه ممکن است توأم با راحتی باشد و حتّی ممکن است گاهی نتایج مثبتی هم به همراه داشته باشد ، امّا باید بدانی که رساننده‌ی به مقصود نیستند و با آن‌ها نمی‌توانی به هدفی که برای خودت در نظر داری برسی. امّا سومین گام برای داشتن مطالعه‌ی اصولی ، پاسخ‌گویی تمرین‌های کتاب درسی و نیز تعداد محدودی تست است که به صورت تصادفی انتخاب شده باشند. انجام این مرحله از آن جهت ضرورت دارد که اوّلاً بازخورد مناسبی از مطالعه‌ی خود به‌دست خواهی آورد ، ثانیاً اشکالات و نیاموخته‌هایی را که داری به‌سرعت شناسایی می‌کنی ، ثالثاً با الگوها و نمونه‌های طرح پرسش آشنا می‌شوی و رابعاً چون بخشی از پرسش‌های آزمون سراسری از همین مسائل و تمرین‌های کتاب درسی طرح می‌شوند ، با یکی از منابع اصلی طرح پرسش مأنوس می‌شوی.»



      نوشتار ١٩ - چهارشنبه ١٨ تیر ١٣٩٣ - تمرکز

      https://www.mediafire.com/?57qkcciq1to8c1e

      ویرایش توسط Parsa-MB : 19 تیر 1393 در ساعت 23:27

    10. Top | #10
      کاربر نیمه فعال

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      پیام روز ٢٠ - پنجشنبه ١٩ تیر ١٣٩٣ - ابزار سازی ، اندیشه‌ای برای آینده


      بسم الله الرّحمن الرّحیم
      سلام
      گفت:«دیگر از این به بعد را خودم می‌دانم. تمرین و تا نفس دارم تمرین.» گفتم:«البتّه تمرین جایگاه ویژه‌ای در موضوع آموزش دارد که حتماً در مورد آن برایت خواهم گفت. امّا اگر یادت باشد داشتم گام‌های مطالعه‌ی موفّق و اصولی را برایت توضیح می‌دادم. چهارمین گام ، اقدامی است که در آخرین نقطه‌ی مطالعه‌ی اوّلیّه آغاز می‌شود و در طول دوران آماده‌سازی برای آزمون سراسری هم قدم به قدم کامل می‌شود. در حقیقت چهارمین گام مطالعه‌ی موفّق ، ساختن ابزاری است که از آن در هفته‌های پایانی استفاده خواهی کرد. این ابزار چیزی جز همان خلاصه نویسی نیست. برخی از دوستان این ابزار را چنان تعریف می‌کنند که گویی کار مشقّت باری است. در حالی که خلاصه نویسی فعّالیّتی ساده است که در مدّت زمانی کوتاه با به یادآوری آموخته‌های یک مطالعه انجام می‌شود. پس از آن‌که مطالعه‌ با همان سه گامی که گفتیم به پایان رسید ، یک تکّه کاغذ برمی‌داری و هرآن‌چه را که از همان مطالعه و مراحل سه‌گانه‌اش در ذهن داری ، روی آن می‌نویسی. در این نوشتن نه به کتاب و جزوه کار داری و نه به تست‌هایی که زده‌ای. همه چیز را از ذهنت به صفحه‌ی کاغذ منتقل می‌کنی. تکرار این کار در پایان هریک از مراحل مطالعاتی ، ابزارت را کامل و کارآمد خواهد کرد.»

      نوشتار ٢٠ - پنجشنبه ١٩ تیر ١٣٩٣ - روش مطالعه‌ی ادبیّات فارسی ٢

      https://www.mediafire.com/?w74n7asigxddnqq



      متاسفانه تا الان استقبال خوبی نشده




    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن