تو اون جمله وصفیه طلب فعل مستقله و نمیشه وصفی حسابش کرد ( معنی *که* نمیده ) ( فهمیدم :yahoo (91): )
نمایش نسخه قابل چاپ
تو اون جمله وصفیه طلب فعل مستقله و نمیشه وصفی حسابش کرد ( معنی *که* نمیده ) ( فهمیدم :yahoo (91): )
این بیت نقش تبعی مگه نداره ؟
فایل پیوست 87829
یه سوال دارم مربوط به دین زندگی 95 ریاضی داخل
سوال 58
در کتاب گفته هر پاسخ را نمیشه به عنوان پاسخ برتر گرفت به 2 دلیل
1- هر پاسخ نیاز به تجربه ازمون داره
2- پاسخ باید همه جانبه باشه
حالا با توجه به این نکته چرا گزینه 2 درسته و 4 نمیشه ؟
برای اینکه پاسخها پاسخی راهگشا و اطمینان بخش باشه دو شرط داره یکی همه جانبه بودن و دیگری کاملا درست و قابل اعتماد بودن برای دومی چرا چون هر پاسخ احتمالی و مشکوک نیازمند تجربه و ازمون است تا کارایش مشخص شه
اگه میگفت پاسخ راهگشا اونقت چهار هم میتونست باشه ولی گفته پاسخ احتمالی .
فرق بینه پاسخ راهگشا و پاسخ احتمالی هست
چجوری میتونم مصدر این اسم ها رو پیدا کنم ؟
فایل پیوست 87885
چجوری تو عربی بدون توجه به معنی بتونیم فاعل رو پیدا کنیم ؟ ( مثل بعضی از روش هایی که میشه بدون توجه به معنی مفعول رو پیدا کرد ؟ )
پست اول ویرایش شد
برای پیدا کردن فاعل سه تا مرحله رو بترتیب رعایت کن
1.به فعل نگاه کن ببین ضمایر متصل مرفوعی داری یا نه (ا،و،ی،ن،ت،تما،تم،ت،تما،ت ،ت،نا) اگه داشتی فاعلت بدون فکر ضمیره است یعنی فاعلت ضمیر بارزه و محلا مرفوع
2.اگر ضمیر نداشتی به قبل قعل نگاه کن ببین اسمی بعنوان مبتدا میبینی اگر دیدی یکی از 5 ضمیر (هو،هی،انت،انا،نحن) ضمیرته و فاعلت ضمیر مستتر و محلا مرفوع
3.اگر مبتدایی نداشتی دو حالت پیش میاد ؛ الف)فعلت مضارع و مخاطب باشه فاعلت یکی از سه ضمیر (انت انا نحن) بصورت مستتر فاعله ب)باقی فعلا به اولین اسمی که رسیدی فاعلته و اسم ظاهر و مرفوع
فقط حواست به ی و نا باشه که میتونه هم فاعل هم مفعول باشه
اگه (فعل+ن+ی) داشتی ی مفعوله ولی اگه مستقیم به فعل چسبید فاعل
در مورد نا هم فقط نایی که به ماضی بچسبه فاعله و باقی نا ها مفعول
این سوالایی که میخوام بپرسم برای تجربی 97 هستند ( اینو گفتم شاید بعضی ها نخوان سوالارو فعلا ببینند )
این سوال را واقعا نتوستم درک کنم که چرا 1 درسته ؟! باید 2 درست باشه ( گزینه 1 درست )
فایل پیوست 87972
این سوال چرا گزینه 1 درست نیست ؟! ( گزینه 4 درسته )
فایل پیوست 87973
تو مصراع دوم تشبیه هست ؟!
فایل پیوست 87974
.سوال های خوبین و بشدت دام دار
شاید بخاطر همینا بوده که درصد های دینی امسال بشدت پایین بوده
1.به ضمیر (ی) تو عبادی دقت کن و معنی کن میشه بندگان من یعنی همه ما مال خداییم یعنی توحید مالکیت
حالا اگه این عباد میشد و درضمن اگه معنی کار انسان برای خدا رو هم میداد میشد توحید عبادی
2.اولا خاتم النببین جایگاه نیست ثانیا فقط حضرت محمد خاتم النبیین هست ولی صورت سوال گفت پیامبر و امت در نتیجه منظور خدا عام بوده نه خاص مسلمانان اگه خاص بود می نوشت پیامیر اسلام یا امت مسلمان
3.بله حسن به ماه تشبیه شده
چند سوال از کنکور خارج 97
چرا گزینه 3 درست نیست؟ ( گزینه 2 درست است )
فایل پیوست 88030
چرا 4 درسته ؟!
فایل پیوست 88031
گزینه 2 فقط بخاطر *مصلحت خود * غلطه ؟ ( گزینه 3 درسته )
فایل پیوست 88032
خب صورت سوال اول که در مورد قناعته
و خب مفهمومش با گزینه دو مشترکه که گزینه ی دو میگه گنجشک به حقش قانعه و نمیخواد باز بگیره :دی
گزینه ی سه میگه ما نمیتونیم به هدف بزرگ برسیم و خب هدف کوچیکمون هم بد نیست و میگه رویای محال نداشته باش
سوال دینی:
خب عبارت اول تعبیر خواب از زبان حضرت یوسفه و تعبیرپذیریه
دومین عبارت شرح یه رویای صادقه اس پس وجود رویای صادقه رو میرسونه
54
اره فک کنم
ولی این بیت کلا برای بهره از ابزار و اسباب به کارش میبریم
هیچ کدوم از گزینه ها قرابت ندارن ! تازه ب نظرم گزینه دو مفهوم متقابل رو هم میرسونه ( مصراع اولش فقط) اما قرابت رو نه ! اخه سوال میگه راضی ام اما دو میگه راضی نشو .
سوال دینی ایه اول داره خواب اون دو زندانی رو میگه ک تعبیرشو هم داشتیم و تعبیر پذیر بود ( هرخوابی تعبیر نداره) و قسمت بعدی ش یعنی چییی اصلا وجود داشتن :/
انسان مصلحت خودشو نمیدونه در چیه گاهی چیزی رو میپسنده ک ب ضرره و گاهی ...