نوشته اصلی توسط
mehrab98
شیمی نظام جدید در یک کلمه افتضاحه... چون خودم باهاش سرو کار دارم و بعنوان کسی که درسش میده خیلی با ساختار کتاب مشکل دارم.
نا پیوستگی مطالب و تیکه تیکه شدنش تو فصلا و سالای مختلف حسابی حال گیریه برای معلم. برای دانش اموزای تنبلمونم که اصلا دوره نمیکنن فرقی نمیکنه معلم مجبوره از اول پایه هارو توضیح بده بعد درسو ادامه بده.
خیلی مطالب حفظی بد قلقی داره. اگه بخوان ازشون سوال چند مورد درست غلط بدن سرویس خواهید بود.
یسری مطالب به صورت تیتر وار گفته شده واصلا باز نشده.
به جای اینکه بیاد مفهوم قطبیت مولکولو کامل باز کنه و توضیح بده فقط واحد دبای به عنوان واحد اندازه گیری قطبیت معرفی کرده و یجور بیشتر جنبه اماری گرفته.
مسائل کتاب خیلی کمتر و ساده تر شدن..
تو سال دهم از بین عدد کوانتومیا فقط دو تا n و l دارن و از لفظ اربیتال صحبتی نشده اصلا.
فصل دوم سال دهم افراطی مطالب حفظی شیمی و زندگی اول دبیرستان نظام قدیمو گفته... بهتر بود فرآیند هابرو خیلی خیلی بیشتر باز کنه.
کلا از نظر من ساختار منسجمی نداره و خیلی شلوغ و حوصله سربر شده.
یسری معلمم هم دیدم که خوششون میاد از ساختار جدید چون ۳۰ ۴۰ درصد مطالب کتاب حفظی و داستانی شده کار اونام بالطبع راحت تر شده.
به نظرم ریاضی خیلی تغییری نکرده در عوض فیزیک مفاهیم بهتر توضیح داده شدن. خب جاهای سخت فیزیکم حذف کردن یجورایی..
جالبه که کلا نور هندسی رو ورداشتن و ورودیای رشته بینایی ۹۸ به بعد دردسر بزرگی برای استادا ایجاد میکنن :)) ترم یک و دو اپتیک هندسی و فیزیکی دارن که از مطالب دبیرستان به عنوان ابزار استفاده میشه.
مثلا ما کلا یه نصف جلسه در حد یاداوری محل تشکیل تصویر تو آینه ها و نوعشونو سر سری بررسی کردیم به عنوان یاد اوری همع بلد بودن. ولی قطعا استاد برای جدیدا باید کامل تدریس کنه که خیلی سختش میشه
زبان سخت تر شده عربی خیلی زیاد ترجمه محور شده
زیست انسجام مطالب خیلی خوب شده کنار هم شدن مطلبا... برعکس شیمی ک گند زدن تو نظم مطلباش:|