سلام
لطفا تست های زیر رو با هم مقایسه کنید :
سراسری انسانی 91 :
http://upcity.ir/images2/38763864621841735084.jpg
جواب : گزینه 4
و حالا این یکی :
سراسری هنر 90 :
http://upcity.ir/images2/49150869161639816832.jpg
جواب : گزینه 2
؟!؟!؟!؟!؟
نمایش نسخه قابل چاپ
سلام
لطفا تست های زیر رو با هم مقایسه کنید :
سراسری انسانی 91 :
http://upcity.ir/images2/38763864621841735084.jpg
جواب : گزینه 4
و حالا این یکی :
سراسری هنر 90 :
http://upcity.ir/images2/49150869161639816832.jpg
جواب : گزینه 2
؟!؟!؟!؟!؟
با دیدن فیلم قضا و قدر آقای یوسفیانپور اینا رو راحت میتونی جواب بدی.
من یه ماه پیش دیدمش با اینکه الان سوم هستم،تونستم ۵ تا از تستای مربوط ب این بخش تو کنکورو بزنم.
الان ولی یادم رفته.
تناقضی نیست دوتاش درسته مشکل کجاست الان؟:yahoo (35):
تست اول: آیه لا الشمس و.... همش بیانگر تقدیر الهی است و هیچ چیزی دیگه ای نمی تونه باشه.
ایه سخر لکم البحر لتجری فلک فیه بامره بیانگر تقدیر الهی است یعنی کل آین آیه بیانگر تقدیراتی هست که در مورد دایره اختیار انسان هست یعنی تقدیر دریا اینه دریا زمانی رام میشه که انسان از ویژگی هاش درست استفاده کنه و اونو بشناسه.اما عبارت لتجری الفل فیه بامره و عبارت های لتبتغوا من فضله و لعلکم تشکرون از فواید تسخیر دریاست که پس از شناخت تقدیرات و به واسطه کمک اختیار انسان حاصل میشه.طبق متن کتاب درسی حکم و فرمان و اراده ی خداوند مربوط به قضای الهی هست اینجا هم چون استفاده از حکم و فرمان فواید داشته بیانگر قضای الهی هست اما در کل جفت آیات درباره تقدیر هست.
تست دوم هم گزینه2 جواب تست و تمام عبارت ها مشخص و تو کتاب هست
اگه میشه یه روش مناسب برای دوره کردن سریع دینی و جمع بندی کامل معرفی کنید
وقتی تو سوال میگن تعیین میشه و از این حرفا و حرفی از حتمیت بخشیدن و افریدن نیست مربوط به تقدیره ولی وقتی حتمیت و افریدن شد میشه قضا سوال اول گفته حتمیت پس میشه قضا تو سوال دوم قسمت اول حرفی از افریدن نزده و فقط گفته تعیین میشوند که طبق جمله کتاب میشه تقدیر و قسمت دوم که مربوط به خلق هست میشه قضا در واقع شما بدون ایه هم میتونین جواب بدین
تناقضی وجود ندارد صورت سؤال را خوب متوجه نشدی.
در سؤال اول قست اولش مربوط به قضای الهی است که کاملا مشخص است
نکته: ایه «لا الشمس ینبغی ...» فقط مربوط به تقدیر الهی می باشد اما ایه «الله الذی سخر ...» هم مربوط به قدر الهی هم مربوط به قضای الهی قسمت«فیه بامره» می باشد.