خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 13 از 13
    1. Top | #1
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات

      سوختن واشر سر سیلندر

      سوختن واشر سر سیلندرReviewed by Google Analyse on Mar 31Rating: 4.5سوختن واشر سر سیلندر به محض مشاهده ي بروز چنين وضعيتي در موتور خودرو در صورت امكان از ادامه ي مسير خودداري كرده و ماشين را توسط بكسل به تعميرگاه منتقل مي كنيم.در غير اين صورت فقط براي مسير كوتاه مي توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن كرده تا به اولين تعميرگاه برسيد. دلایل سوختن واشر سرسیلندر مخلوط شدن آب و روغن، (وجود روغن در رادیاتور، وجود آب در کارتر)، گرمای بیش از حد موتور، کمی کشش موتور زدن جوش کاذب در رادیاتور وجود آب در سرپیستونها، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز (البته خروج بخار سفید از اگزوز در زمستان موقع روشن کردن موتور دلیل سوختن واشر سرسیلندر نیست بلکه از برودت هوا میباشد) و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور گرم کردن موتورکم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر می باشند . واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید. چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟ ۱-کم بودن آب رادیاتور ۲-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور ۳-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا ۴-وجود نتق فنی در ترموستات ۵-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ ۶-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور ۷-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما اقدامات اولیه: به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن کرده تا به اولین تعمیرگاه برسید.

    2. Top | #2
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      خوب شما که زحمت کشیدی توضیح دادی میگفتی که از کجا بفهمیمی این اتفاق افتاده وقتی داریم رانندگی میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟

    3. Top | #3
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      امپر میره بالا
      اب کم میکنه
      اب روغن قاطی میکنه

    4. Top | #4
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      یادی کنیم از این تاپیک ک قبل کنکور با دیدنش واشر سر سیلندر سوزوندم

    5. Top | #5
      کاربر باسابقه

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      احسنت
      B.sc: Civil Engineering - Tabriz University

      M.sc: Marine Structures Engineering - Tehran University



    6. Top | #6
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      این تاپیک مورد علاقه ی منه لنتی

    7. Top | #7
      کاربر انجمن

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      عجب

      Chill for what?!fight baby just fight

    8. Top | #8
      کاربر باسابقه

      Romantic
      نمایش مشخصات
      قیمتش بالا رفته الان
      روغن موتور و آب رادیات رو زود زود چک کنین مشکلی پیش نمیاد

      هرروزی که بهترازروزهای قبلت باشه،تکه ای ازپازل رویاهای توست که سرجاش قرار میگیره، سعی کن هرروز بهترازروزقبل باشی تاپازل رویاهات روهرچه سریعتر کامل کنی

      Sina
      CEO of Iramrich

      by the way here's my channel : @MrRich


    9. Top | #9
      کاربر باسابقه

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط fate.meh_ نمایش پست ها
      این تاپیک مورد علاقه ی منه لنتی
      چرا اونوقت؟
      B.sc: Civil Engineering - Tabriz University

      M.sc: Marine Structures Engineering - Tehran University



    10. Top | #10
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات

    11. Top | #11
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      bi-tafavot
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط dornaaa نمایش پست ها
      خوب شما که زحمت کشیدی توضیح دادی میگفتی که از کجا بفهمیمی این اتفاق افتاده وقتی داریم رانندگی میکنیم؟؟؟؟؟؟؟؟
      وقتی چنین اتفاقی بیفته شما رانندگی نمیتوانی بکنی کلا
      بیشتر این اتفاق برای پژو 405 میفته ، ماشین های دیگه کمتر
      اما باید همیشه آب و روغن ماشین رو چک کنید که کم نباشه
      " God is that infinite All of which man knows himself to be a finite part "
      |
      خداوند ، آن بی نهایتی است که هر انسانی خودش را یک بخش محدود از آن میداند|

    12. Top | #12
      کاربر باسابقه

      Na-Omid
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط AceTaminoPhen نمایش پست ها
      وقتی چنین اتفاقی بیفته شما رانندگی نمیتوانی بکنی کلا
      بیشتر این اتفاق برای پژو 405 میفته ، ماشین های دیگه کمتر
      اما باید همیشه آب و روغن ماشین رو چک کنید که کم نباشه
      چرا کاملا میشه رانندگی کرد

    13. Top | #13
      کاربر نیمه فعال

      AkhmooAsabani
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط maya نمایش پست ها
      سوختن واشر سر سیلندرReviewed by Google Analyse on Mar 31Rating: 4.5سوختن واشر سر سیلندر به محض مشاهده ي بروز چنين وضعيتي در موتور خودرو در صورت امكان از ادامه ي مسير خودداري كرده و ماشين را توسط بكسل به تعميرگاه منتقل مي كنيم.در غير اين صورت فقط براي مسير كوتاه مي توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن كرده تا به اولين تعميرگاه برسيد. دلایل سوختن واشر سرسیلندر مخلوط شدن آب و روغن، (وجود روغن در رادیاتور، وجود آب در کارتر)، گرمای بیش از حد موتور، کمی کشش موتور زدن جوش کاذب در رادیاتور وجود آب در سرپیستونها، دیر روشن شدن موتور، بد کار کردن موتور، خروج بخار آب از اگزوز (البته خروج بخار سفید از اگزوز در زمستان موقع روشن کردن موتور دلیل سوختن واشر سرسیلندر نیست بلکه از برودت هوا میباشد) و رنگ روغن موتور تقریباً به صورت شیری رنگ خواهد بود و همچنین دیر روشن شدن و بد کار کردن موتور تولید دود بخار سفید در هنگام کار موتور گرم کردن موتورکم شدن قدرت و کشش موتور از دیگر اعلام سوختن واشر سرسیلندر می باشند . واشر بین بدنه ی موتور و سر سیلندر با ترکیب مواد نسوز و لایه ی مسی مقوای مقاوم در مقابل حرارت و لایه ی فولادی تشکیل شده است که ضمن یکپارچه کردن سر سیلندر به بدنه ی موتور اجازه می دهد تا گردش روغن و آب بدون امکان مخلوط شدن صورت گیرد و نیز فضای سربسته ی اتاقک احتراق را آب بندی نماید. چه هنگام واشر سرسیلندر می سوزد؟ ۱-کم بودن آب رادیاتور ۲-گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور ۳-خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه ی هوا ۴-وجود نتق فنی در ترموستات ۵-عدم گردش آب در سیستم خنک کننده ی موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ ۶-پیچ خوردگی شیلنگهای ورودی و خروجی آب رادیاتور ۷-رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما اقدامات اولیه: به محض مشاهده ی بروز چنین وضعیتی در موتور خودرو در صورت امکان از ادامه ی مسیر خودداری کرده و ماشین را توسط بکسل به تعمیرگاه منتقل می کنیم.در غیر این صورت فقط برای مسیر کوتاه می توان در مخزن روغن موتور را برداشت تا بر اثر حرارت آب مخلوط روغن بخار شود سپس موتور را روشن کرده تا به اولین تعمیرگاه برسید.
      در تایید تکمیل حرف ایشون عرض کنم وقتی میبینین و یا حس میکنین واشر زدین یا هر مشکل دیگهه ای پیش اومده ماشین رو hol ندین

      نمیدونم کی یاد داده ب مردم تا کوچیکترین مشکلی ک پیش میاد ماشین خاموش میکنه ماشینو هل میدن ندین اقا ندین
      یکی از دلایلش اینه تایمینگ ماشینتون بهم میخوره(در واقع توضیح عمومی ترش اینه تسمه تایمتون جا ب جا میشه ک نباید اصلا بشه حتی یک دندونه)
      دلایل دیگشمحال ندارم بگم فقط ماشینو هل ندین دیگه گذشت اون دوران ک با هل دادن ماشینو روشن میکردن
      اینجوری میخواین ابروشو درست کنین چششو کور میکنین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن