خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 14 از 14
    1. Top | #1
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات

      رتبه ایران در حوادث جاده‌ای؛ ۱۸۹ در میان ۱۹۰ کشور

      پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
      آمارها نشان می دهد در دنیا به ازای هر ۱۰ هزار خودرو حدود ۹ نفر کشته می‌شوند، در حالی که ایران به ازای این تعداد خودرو، ۳۷ تن کشته می شوند.

      به گزارش مهر، اگر میانگین ۲۳ تا ۲۷ هزار کشته در حوادث رانندگی در طول سال را همراه با میانگین ۲۵۰ هزار زخمی این حوادث در نظر بگیریم، گویی هر سال در ایران یک زلزله بزرگ با این مقدار کشته و زخمی اتفاق می‌افتد. هم‌چنین تعداد تلفات جاده‌اي كشور در سال با تلفات يك جنگ تمام عيار برابري ‌مي‌كند.

      در ۷ ماهه اول سال ۹۲ روزانه حدود ۵۴ نفر در ایران بر اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند. طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی در ۷ ماهه اول ۹۲ در حدود ۱۱ هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ای فوت و ۲۰۴ هزار و ۷۴۱ نفر مصدوم شده‌اند.

      وضعیت نامناسب حوادث جاده‌ای کشور ما باعث شده بانک جهانی در بررسی و مطالعات خود، وضعیت حوادث جاده‌ای ایران را بحرانی عنوان کند. بر اساس اعلام پژوهشكده بيمه مركزي ايران، کشور ما از نظر تصادفات ناايمن رانندگي در بين ۱۹۰ كشور جهان، رتبه ۱۸۹ را به‌ خود اختصاص داده و از اين جهت، تنها كشور سيرالئون در غرب قاره آفريقا است كه وضعيت نامناسب‌تري نسبت به ايران دارد.

      در مقایسه با برخی از کشورهای آسیایی می‌توان گفت ميزان تلفات تصادفات رانندگی در ايران ۲۵ برابر ژاپن و ۲ برابر ترکيه است.

      بر اساس آمارهای موجود، خودروهای سبک و سنگین در ایران تا ۱۰۰ برابر بیش‌تر از برخی کشورهای دنیا با یکدیگر برخورد می‌کنند. به عنوان مثال در انگلستان با وجود اینکه تا سه برابر بیشتر از ایران خودرو وجود دارد، میزان بروز تصادفات تا ۳۲ برابر کمتر است. یعنی می‌توان گفت به نسبت خودروهای موجود در ایران، حدود ۱۰۰ برابر بیش‌تر از انگلستان تصادفات رانندگی رخ می‌دهد.

      پیشگیری و مقررات پیشگیرانه
      دکتر احمد شجاعی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، گفت: برای جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای در کشور بحث پیشگیری و مقررات پیشگیرانه بسیار موثر است و باید به آن توجه شود. رانندگی شغلی است که فرد باید به طور کامل بر آن تسلط داشته باشد، بتواند سریع تصمیم بگیرد و از شرایط غیر منتظره به نحو مطلوب استفاده کند تا حادثه‌ای رخ ندهد یا اگر هم حادثه‌ای رخ داد کم‌ترین خسارت را داشته باشد.

      هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات
      بر اساس این گزارش حوادث رانندگی علاوه بر زیان‌های بسیار اجتماعی، ضررهای اقتصادی بی‌شماری نیز دارد. طبق آمارها روزانه ۳۲ ميليارد تومان ضرر اقتصادي ناشي از تصادفات را متحمل مي‌شويم. مرکز پژوهش‌های مجلس در آخرین گزارش خود از تصادف‌های جاده‌ای برآورد کرده است، هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی حدود ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است. هزینه مورد نظر در سال ۱۳۹۰ در حدود ۵۱ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان است.

      به این اعداد و ارقام اضافه کنیم؛ هزینه درمانی سالانه ۱۱ هزار میلیارد ریالی افرادی که بر اثر تصادف مصدوم شده‌اند و هزینه ۱۸۰ میلیون تومانی هر فرد کشته شده در تصادفات و هزینه ۲۸۰ میلیون تومانی هر معلول بر اثر تصادف‌های جاده‌ای. بر همین اساس اگر بخواهیم هزینه حوادث رانندگی در سال ۱۳۹۰ را تخمین بزنیم نزدیک به ۵۱ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان می‌شود.

      اگر بخواهیم به نوعی برای روشن شدن ابعاد موضوع این هزینه را با دیگر هزینه‌های ساخت و ساز در کشور مقایسه کنیم، باید گفت با این پول می‌توان ۷۸ مدرسه ساخت که در مجموع ۱۰۰۹ کلاس درس دارند. همچنین با این پول می‌توان به بیش از ۸۰۰ هزار زوج جوان تسهیلات ازدواج داد.

      عامل انسانی علل بروز بسیاری از تصادفات
      سردار محمدرضا مهماندار معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا و از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای در این باره معتقد است: در مجموع علل حوادث رانندگی و جاده‌ای به سه عامل بر می‌گردد که به عنوان عوامل وقوع حوادث به حساب می‌آیند. انسان، راه و وسیله نقلیه این سه عامل هستند. مهمترین عامل تأثیرگذار در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای که در تحقیقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انسانی است که درصد بالایی از تصادفات به این عامل برمی‌گردد.

      این در حالی است که عوامل ایجاد تصادفات رانندگی و جاده‌ای همان‌طور که می‌توانند شرایط را بهبود ببخشند، از طرف دیگر می‌توانند باعث تشدید خسارات شوند و خطر را افزایش دهند. برای نمونه، اگر انسان خطا کند، یک راه ایمن می‌تواند خسارت وارده و به ویژه خطرات جسمی را کاهش دهد. خلاف این امر نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. گاهی ممکن است وسیله نقلیه یا راه، ایمن نباشد که در این حالت، هوشیاری راننده و عامل انسانی می‌تواند احتمال بروز تصادفات را کاهش دهد.

      در نتیجه باید ابزار لازم در ایمنی راه و وسیله نقلیه بیش‌تر مورد استفاده قرار بگیرد و در راستای پوشش خطای انسانی باشد، اما از آن طرف نباید از تأثیر آموزش و فرهنگ‌سازی در عامل انسانی غافل شد.

      لزوم توجه به زیرساخت های جاده ای
      بر اساس نظر کارشناسان به طور کلی هر تصادفی که صورت می‌گیرد بر اثر ۴ عامل انسان، جاده، وسیله نقلیه و محیط صورت می‌گیرد. جاده‌ها و راه‌های کشور ما در بسیاری از مناطق کشور به خصوص در مناطق کویری، جنگلی و کوهستانی با ایرادهای بسیار جدی ساختاری مواجهند که برخی از این مشکلات اصلاح‌پذیر نیست و نیازمند تغییر زیر ساخت‌ها است. در حالی که باید بدانیم جزای یک اشتباه رانندگی مرگ نیست و جاده باید فرصت جبران اشتباه را به راننده بدهد.

      بر اساس آمار و بررسی میزان عوامل تاثیرگذار در تصادف‌های کشور، ۵۲ درصد انسان،۳۰ درصد مشكلات جاده‌ای و ۱۳ درصد نقص فنی خودروها در تصادفات رانندگی نقش دارند.

      بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط کارشناسان اداره راهور پلیس راهنمایی و رانندگی در سال ۹۳ نزدیک به ۱۵۶ هزار تصادف در جاده‌های کشور ثبت شده که ۵۴ هزار مورد تصادف که نزدیک به یک سوم کل تصادفات را تشکیل می‌دهد مربوط به عوامل ناشی از مشکلات مربوط به جاده‌ها بوده است.

      در این میان حدود ۸۱ هزار تصادف که نزدیک به نیمی از کل تصادفات جاده‌ای سال ۹۳ را شامل می‌شود ناشی از اشتباهات انسانی بوده است.

      کارشناسان معتقدند که وضعیت هندسی جاده‌ها یکی از اصلی‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای است و رسیدگی به این موضوع خارج از کنترل پلیس و در حوزه اختیارات و فعالیت‌های وزارت راه است.

      یکی دیگر از مشکلات جاده‌ای در کشور ما مربوط به مشکلات جاده‌های روستایی است. به این مفهوم که بیش‌تر جاده‌های فرعی روستایی نیازمند تسطیح و شن‌پاشی است و راه‌های اصلی روستایی نیازمند عملیات بهسازی و آسفالت است. متاسفانه جاده‌های بخش قابل‌توجهی از راه‌های روستایی و حتی برخی از شهرهای کوچک کشور نامناسب و دسترسی به آنها بر اثر تغییرات محیطی و آب و هوایی از جمله بارندگی، سرما، توفان و باد شدید یا مه‌گرفتگی امکان‌پذیر نیست. به گونه‌ای که در فصل‌های مختلف سال ارتباط این مناطق با جاده‌ها و شهرهای بزرگ کشور قطع می‌شود و افراد در حال تردد در این جاده‌ها در راه می‌مانند.

      مشکل بزرگ دیگر وجود مشکل در روشنایی جاده‌ها است. کمبود یا نبود علایم رانندگی و شب‌نما نبودن بسیاری از آنها، نبود یا وجود اشکال در گارد ریل و استفاده نکردن از گارد ریل فنری، نبود امکانات جدا کننده مسیرهای رفت و برگشت در تعدادی از جاده‌های کشور و مشکلات آسفالت و آب گرفتگی از جمله مشکلاتی است که موجب نا امن شدن جاده‌های کشور می‌ شود.

      بر اساس اعلام عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، طی ده سال گذشته سرمایه‌گذاری بسیار کمی در بخش نگهداری جاده‌های کشور انجام شده است. به همین خاطر امروز بیش از ۴۰ درصد از جاده‌های کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند و برای روکش آسفالت آنها به طور یک‌جا، هزاران میلیارد تومان بودجه لازم است.

      البته وزارت راه در این زمینه در سال ۹۳ اقدام‌های مناسبی انجام داده و میزان روکش آسفالت در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. در زمینه روشنایی جاده‌ها نیز، بر اساس قانون مصوب تنها روشنایی تونل‌ها و گردنه‌های مه‌گیر باید از سوی وزارت راه تامین شود و باقی مسیر باید توسط نور خودروها صورت بگیرد.

      به گفته وزیر راه اولین اولویت وزارت راه، گسترش ITS به منظور مدیریت راه‌های کشور بود که با توجه به قرارداد نصب ۱۸۸۰ دوربین نظارتی در ابتدای سال پس از گذشت دو سال و نیم، هر ۲۰ کیلومتر از راه‌های شریانی کشور که ۷۵ درصد ترافیک کشور را به خود اختصاص می‌دهند، به این سیستم مجهز خواهد شد. بهسازی و روکش آسفالت جاده‌ها در رفع نقاط حادثه‌خیز اولویت دوم وزارت راه است که بر این اساس، سال گذشته ۱۰ میلیون تن آسفالت ریخته شد و قرار است این میزان در سال ۹۴ به ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

      برای تکمیل شبکه راه‌های کشور حدود ۲۰ هزار کیلومتر راه مورد نیاز است. به طور متوسط برای ساخت هر متر راه اصلی یک میلیون تومان، هر متر بزرگراه ۲ میلیون تومان و هر متر آزادراه ۳ میلیون تومان هزینه می‌شود. با ۵۱ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان می‌توان حدود ۲۶ هزار کیلومتر بزرگراه ساخت.

      تجربه کشورهای موفق از جمله سوئد نشان می‌دهد که اگر می‌خواهیم در کاهش تصادفات ترافیکی موفق باشیم باید سرعت ارتقای ایمنی راه و خودرو به طور همزمان و با یک سرعت افزایش پیدا کند.

      راهکارهای پیشگیری و کاهش تصادفات
      بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ را دهه اقدام برای ایمنی جاده‌ها به منظور نجات جان پنج میلیون نفر در جهان عنوان کرده است که در طول سال بر اثر تصادف‌ها و حوادث رانندگی کشته می‌شوند. با توجه به تاکید دبیر کل سازمان ملل کشورهای مختلف جهان موظف هستند با بررسی دقیق علت تصادفات جاده‌ای و بررسی میزان تاثیرگذاری راننده، جاده، وسیله نقلیه و محیط شرایط را به دقت بررسی کنند و با افزایش استانداردهای موجود، شرایط افزایش سلامت ساکنان زمین را فراهم بیاورند.
      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.


    2. Top | #2
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      1.jpg

      2.jpg

      3.jpg

      4.jpg

      5.jpg

      6.jpg
      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.


    3. Top | #3
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      چيزي كه خلاصه خوندم همش در مورد ،‌ بقيه بود كه
      خود مردم چي؟؟؟
      نديديد،بعضيا چجوري رانندگي ميكنن ، عوامل ديگه تاثير داره ولي خود مردم عامل اصلي هستن

      هميشه بيايم بجاي اين كه به جامعه گير بديم (در مورد همه چي) اول خودمون ، كامل قوانينو رعايت كنيم،‌ خودمونو درست كنيم، بعد بيايم بگيم مسئولين بقيه راه هارو هموار كنن...


      صد در صد قبول دارم اين مشكلات بالاروووووووووو

      مردم = مسئول =جامعه

    4. Top | #4
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط h@m!d reza نمایش پست ها
      چيزي كه خلاصه خوندم همش در مورد ،‌ بقيه بود كه
      خود مردم چي؟؟؟
      نديديد،بعضيا چجوري رانندگي ميكنن ، عوامل ديگه تاثير داره ولي خود مردم عامل اصلي هستن

      هميشه بيايم بجاي اين كه به جامعه گير بديم (در مورد همه چي) اول خودمون ، كامل قوانينو رعايت كنيم،‌ خودمونو درست كنيم، بعد بيايم بگيم مسئولين بقيه راه هارو هموار كنن...


      صد در صد قبول دارم اين مشكلات بالاروووووووووو

      مردم = مسئول =جامعه
      کسی منکر بد رانندگی کردن مردم نشد
      ولی وقتی سطح استاندارد اتومبیل ها و جاده ها و ... انقدر پایین باشه، خود به خود کیفیت رانندگی مردم هم کمتر میشه
      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.


    5. Top | #5
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Weidenfeller نمایش پست ها
      کسی منکر بد رانندگی کردن مردم نشد
      ولی وقتی سطح استاندارد اتومبیل ها و جاده ها و ... انقدر پایین باشه، خود به خود کیفیت رانندگی مردم هم کمتر میشه
      صد در صد
      وقتي فرهنگ درست استفاده كردن هم نباشه ، خيلي كمك نميكنه

      الان ماشين هاي مدل بالا دست بعضيا هست ببينيد چجوري رانندگي مي كنن ، در مورد جاده و اينا هم فقط همين

    6. Top | #6
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط h@m!d reza نمایش پست ها
      صد در صد
      وقتي فرهنگ درست استفاده كردن هم نباشه ، خيلي كمك نميكنه

      الان ماشين هاي مدل بالا دست بعضيا هست ببينيد چجوري رانندگي مي كنن ، در مورد جاده و اينا هم فقط همين
      عدم فرهنگ و استفاده نادرست از امکانات به خاطر محدودیت هست
      همین اندک ماشین مدل بالا با هزار جور مکافات وارد میشه و گمرک هم که دیگه ماشالا!! قیمتشو چند برابر میکنه
      خب اون بچه پولداری که ماشین مدل بالا گیرش میاد، برای بقیه کلاس میذاره و پز میده
      اگه نمیگم همه، اما این جمعیتی که پراید دارن!(که یکیش هم پدر خودم باشه) ماشین مدل بالا داشتن، دیگه کسی نمیومد پز ماشینشو به افراد دیگه بده و توی خیابون ها و جاده ها ویراژ بدن

      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.


    7. Top | #7
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط h@m!d reza نمایش پست ها
      صد در صد
      وقتي فرهنگ درست استفاده كردن هم نباشه ، خيلي كمك نميكنه

      الان ماشين هاي مدل بالا دست بعضيا هست ببينيد چجوري رانندگي مي كنن ، در مورد جاده و اينا هم فقط همين
      اما با وجود حجم بالای ماشین های خارجی در جاده ها وقتی اخبار مربوط به تصادف ها را ميخونيد ردی کمرنگ از اونا هست و بیشتر صنعت ملی توی تصادفات دخيل هست
      من نمی گم مردم مقصر نیستن اما شما به من بگید کدوم کشوری مثل ایران با این وسعت اکثر مسافرت های بین شهريش با حمل و نقل جاده ای هست
      کدوم کشوری این همه کامیون و تریلی توی جاده داره
      شما در اکتر جاده های ایران که رانندگی کنید (مثل جنوب یا مرکز کشور) راننده اگه خسته هم باشه جای امن و مطمئن نمیتونه برای خواب پیدا کنه و همانطور که ميدونيد عمده حوادث جاده ای به دلیل خواب آلودگی هست پس نباید مردم را مقصر نشون داد
      خلاف قوانین
      ویرایش شده.

    8. Top | #8
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      ببينيد دوستان

      من نگفتم كه فقط مردم مقصرن

      حرف من اين بود كه توي مطلبي كه دوستمون گذاشتن، در مورد مردم چيزي ننوشته بود ، كه گفتم مردم هم توي اين تصادفات مقصرند ، حرف من فقط همين بود


      نقل قول نوشته اصلی توسط Weidenfeller نمایش پست ها
      عدم فرهنگ و استفاده نادرست از امکانات به خاطر محدودیت هست
      همین اندک ماشین مدل بالا با هزار جور مکافات وارد میشه و گمرک هم که دیگه ماشالا!! قیمتشو چند برابر میکنه
      خب اون بچه پولداری که ماشین مدل بالا گیرش میاد، برای بقیه کلاس میذاره و پز میده
      اگه نمیگم همه، اما این جمعیتی که پراید دارن!(که یکیش هم پدر خودم باشه) ماشین مدل بالا داشتن، دیگه کسی نمیومد پز ماشینشو به افراد دیگه بده و توی خیابون ها و جاده ها ویراژ بدن


      بنظرم محدوديت نيست، اونايي كه شبا از ساعت 11-12 تا 4-5 صبح ميان بيرون ك مكانشون هم خيابون جردن و اون طرفاست، ك كمترين ماشينشون 400-500 ميليونه، اونا همشونم ماشين مدل بالا دارن و همه مثه همن ، ميان بيرون ويراژ ميدن ، اونا چي ، ؟؟؟ك تصادفات زيادي هم بين شون رخ ميده ، ك همين چن وقته پيش خبرش اومد و پورشه پسر قلعه نوعي تصادف كرد و فك كنم 3 نفر مردن و هفته بعدشم يه بي ام و تصادف كرد ك همه سرنشيناش مردن (هردو تاتصادف ساعت 5 صبح بوده)
      اونا كه نمي خوان به بقيه پز بدن
      اصولا تو كشور يا نبايد يه چيزيو وارد كنن، يا از چند سال قبل بايد فرهنگشو آموزش بدن

      نقل قول نوشته اصلی توسط amin dehghan نمایش پست ها
      اما با وجود حجم بالای ماشین های خارجی در جاده ها وقتی اخبار مربوط به تصادف ها را ميخونيد ردی کمرنگ از اونا هست و بیشتر صنعت ملی توی تصادفات دخيل هست
      من نمی گم مردم مقصر نیستن اما شما به من بگید کدوم کشوری مثل ایران با این وسعت اکثر مسافرت های بین شهريش با حمل و نقل جاده ای هست
      کدوم کشوری این همه کامیون و تریلی توی جاده داره
      شما در اکتر جاده های ایران که رانندگی کنید (مثل جنوب یا مرکز کشور) راننده اگه خسته هم باشه جای امن و مطمئن نمیتونه برای خواب پیدا کنه و همانطور که ميدونيد عمده حوادث جاده ای به دلیل خواب آلودگی هست پس نباید مردم را مقصر نشون داد
      دلايل اول تصادفات: سرعت و سبقت غير مجاز - عدم رعايت فاصله با اتومبيل روبرو- انحراف به چپ و عدم توانايي كنترل وسيله هست

      ماشين هاي گرون قيمت تصادف مي كنن زيادم تصادف مي كنن ولي چون خسارت جاني كمتر داره و خسارت ماليشون بيشتره
      بله خب متاسفانه سمت مركز و جنوب چون بيابوني هست امكانات هم كم هستن، كسي منكر اين قضيه نيست

      پ ن : حرف اينجا كل بحث تصادفه ، نه مرگ و مير

      باز هم حرف اولم ، اين كه دوستان مي گن كاملا درسته ولي توي متن در مورد مردم چيزي ننوشته بود .

    9. Top | #9
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط h@m!d reza نمایش پست ها
      ببينيد دوستان

      من نگفتم كه فقط مردم مقصرن

      حرف من اين بود كه توي مطلبي كه دوستمون گذاشتن، در مورد مردم چيزي ننوشته بود ، كه گفتم مردم هم توي اين تصادفات مقصرند ، حرف من فقط همين بود



      بنظرم محدوديت نيست، اونايي كه شبا از ساعت 11-12 تا 4-5 صبح ميان بيرون ك مكانشون هم خيابون جردن و اون طرفاست، ك كمترين ماشينشون 400-500 ميليونه، اونا همشونم ماشين مدل بالا دارن و همه مثه همن ، ميان بيرون ويراژ ميدن ، اونا چي ، ؟؟؟ك تصادفات زيادي هم بين شون رخ ميده ، ك همين چن وقته پيش خبرش اومد و پورشه پسر قلعه نوعي تصادف كرد و فك كنم 3 نفر مردن و هفته بعدشم يه بي ام و تصادف كرد ك همه سرنشيناش مردن (هردو تاتصادف ساعت 5 صبح بوده)
      اونا كه نمي خوان به بقيه پز بدن
      اصولا تو كشور يا نبايد يه چيزيو وارد كنن، يا از چند سال قبل بايد فرهنگشو آموزش بدن


      دلايل اول تصادفات: سرعت و سبقت غير مجاز - عدم رعايت فاصله با اتومبيل روبرو- انحراف به چپ و عدم توانايي كنترل وسيله هست

      ماشين هاي گرون قيمت تصادف مي كنن زيادم تصادف مي كنن ولي چون خسارت جاني كمتر داره و خسارت ماليشون بيشتره
      بله خب متاسفانه سمت مركز و جنوب چون بيابوني هست امكانات هم كم هستن، كسي منكر اين قضيه نيست

      پ ن : حرف اينجا كل بحث تصادفه ، نه مرگ و مير

      باز هم حرف اولم ، اين كه دوستان مي گن كاملا درسته ولي توي متن در مورد مردم چيزي ننوشته بود .
      تو متن مردم هم مقصر دانسته شده
      اینه:
      عامل انسانی علل بروز بسیاری از تصادفات
      سردار محمدرضا مهماندار معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا و از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای در این باره معتقد است: در مجموع علل حوادث رانندگی و جاده‌ای به سه عامل بر می‌گردد که به عنوان عوامل وقوع حوادث به حساب می‌آیند. انسان، راه و وسیله نقلیه این سه عامل هستند. مهمترین عامل تأثیرگذار در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای که در تحقیقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انسانی است که درصد بالایی از تصادفات به این عامل برمی‌گردد.
      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.


    10. Top | #10
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Weidenfeller نمایش پست ها
      تو متن مردم هم مقصر دانسته شده
      اینه:
      عامل انسانی علل بروز بسیاری از تصادفات
      سردار محمدرضا مهماندار معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا و از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین کنفرانس بین‌المللی حوادث رانندگی و جاده‌ای در این باره معتقد است: در مجموع علل حوادث رانندگی و جاده‌ای به سه عامل بر می‌گردد که به عنوان عوامل وقوع حوادث به حساب می‌آیند. انسان، راه و وسیله نقلیه این سه عامل هستند. مهمترین عامل تأثیرگذار در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای که در تحقیقات مختلف به آن پرداخته شده، عامل انسانی است که درصد بالایی از تصادفات به این عامل برمی‌گردد.
      بله ، ببخشيد اول و آخرشو خونده بودم،

      بازم عذر مي خوام

    11. Top | #11
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط h@m!d reza نمایش پست ها
      بله ، ببخشيد اول و آخرشو خونده بودم،

      بازم عذر مي خوام
      خواهش میکنم
      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.


    12. Top | #12
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      مملکت ما چیش درسته که این دومیش باشه؟؟؟

      تصادف و اینا هم به نظر من 90 درصدش مربوط به دولته...چون وسایل رانندگی اعم از ماشین و راهها استاندارد نیستن ...همینطور کاری کردن که مردم همش تو عجلن و به هم دیگه رحم نمیکنن....قانون رو هم جوری کردن که انگار مقوله ای جدا از مردمه چون تقریبا همه ازش فرار میکنن و احساس میکنن قانون و پلیس جزیی از خودشون نیست و پدیده ای جدا از اونهاست
      ویرایش شده توسط مدیریت
      خلاف قوانین.

    13. Top | #13
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Adam Hart نمایش پست ها
      متاسفانه دوستان از دوستی با ناظم استفاده کردن حرفشونو زدن تایپیک رو بستن اما جواب اون دوستمون در مورد اینکه امریکا تا حالا هیچ کشوری رو تهدید نظامی نکرده

      فایل پیوست 33714
      این تاپیک ربطی به آمریکا و... نداره
      پستت رو هم حذف کن
      دوست ندارم این تاپیک بسته بشه
      از همه دوستان تقاضا دارم ، فقط درباره همین موضوع(حوادث رانندگی) کامنت بگذارند
      سپاسگزارم
      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.


    14. Top | #14
      کاربر نیمه فعال

      Mehrabon
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Adam Hart نمایش پست ها
      و اما تازگی ها وزیر دفاع امریکا ایران رو تهدید کرده که اگه توافق هسته ای نکنه گزینه حمله نظامی رو اجرایی میکنیم
      این صفحه گوگل و نتیجه سرچ کردن این کلید واژه تهدید نظامی وزیر دفاع امریکا تعداد نتایج رو فقط ببینید

      فایل پیوست 33715

      اینم لینک :
      تهدید نظامی وزیر دفاع امریکا

      و کماکان سوال من بی جواب ماند
      این تاپیک ربطی به آمریکا و... نداره
      پستت رو هم حذف کن
      دوست ندارم این تاپیک بسته بشه
      از همه دوستان تقاضا دارم ، فقط درباره همین موضوع(حوادث رانندگی) کامنت بگذارند
      سپاسگزارم
      دوران افول و عقب ماندگی ملت ها زمانی شروع شد که جای اندیشیدن را "تقلید"، جای تلاش و کوشش را "دعا"، جای فکر کردن به آرروهای بزرگ را "قناعت"، جای اراده برای رفتن و رسیدن را "قسمت" و جای تصمیم عاقلانه را "استخاره" گرفت.





    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن