خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3
    1. Top | #1
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات

      آشنایی با شاخه های مختلف رشته مدیریت

      یک چیزی که هیچ جا بهش اشاره نمیشه شاخه های ر شته مدیریت هستش و ملزومات هرکدوم از این رشته ها
      رشته مدیریت شاخه های زیادی داره
      از مدیریت صنعتی و بازرگانی تا مدیریت بیمه و جدیدا گردشگری

      هر کدوم از این رشته ها برای خودشون ملزوماتی دارن
      دروس تخصصی خاص خودشون رو دارن و صد البته مسائل خودشون رو
      متاسفانه برای بچه های ما مرسومه اول میرن وارد دانشگاه میشن بعد کشف میکنن که این رشته با سلیقه هاشون و استعدادهاشون جور در نمیاد
      مثال میزنم خدمتتون
      رشته مدیریت صنعتی
      این رشته به علت سنگینی دروس قرار شده از لیست دروس انسانی حذف بشه و به رشته های ریاضی ملحق بشه دلیلش هم اینه که تقریبا نیمی از دروس این رشته محاسبات سنگین هست
      از بیست واحد حسابداری و حسابرسی
      هشت یا ده واحد ریاضی
      نه واحد آمار
      و ....
      به طور کل دانشجویان رشته انسانی وقتی وارد این رشته میشن دچار شوک میشن دلیلش هم اینه که اصولا مباحثی که در دبیرستان به انسانی تدریس شده هیچ کدام از مباحث درسی فوق رو شامل نمیشه .اساتید میان و تند و سریع درسهایی رو میدن که بچه های ریاضی و تجربی حاضر در همون کلاس در طول سه سال دبیرستان درش تبهر پیدا کردند اما تا بچه های انسانی بیان انتگرال رو از معکوسش تشخیص بدن و راه بیوفتن توش به سادگی ترم تموم شده و هشتاد درصدشون در این درس میوفتن
      سابقه داشته در کلاسی که خود من درش حضور داشتم کل بچه های انسانی هنوز درگیر دروس محاسباتی هستند و این خب البته از ناآگاهی مسئولین در تقسیم بندی دروس و بی مبالاتی اساتید نشئت میگیره که وقتی میبینن که نیمی از کلاس مباحث رو میدونن به سرعت ازش عبور میکنن
      متاسفانه این مسئله در افت معدل دانشجویان انسانی به شدت موثره و باعث میشه نتیجه نهاییتون واقعا دلخواه نشه
      دانشجو داشتیم سر کلاس که تمام دروس مطالعاتی رو بالای هجده نمره اورده و به دروس محاسباتی که رسیده جوری تو معدلش خورده که هنوز داره گیج میزنه

      بازار کار این رشته اکثرا در کارخانه ها هست و ارتباط مستقیمی با معدل شما داره پس در انتخاب رشته مدیریت صنعتی واقعا دقت کنید

      فاوت رشته مدیریت صنعتی با مهندسی صنایع:
      در رشته مهندسی صنایع دانشجویان بیشتر به مطالعه بعد فنی و تکنیکی صنایع می پردازند . اما رشته مدیریت صنعتی به دو بعد مالی و رفتاری صنایع تاکید بیشتری دارد. ضرورت و اهمیت رشته مدیریت صنعتی: ضرورت و اهمیت دوره کارشناسی رشته مدیریت صنعتی با توجه به نکات زیر به خوبی آشکارمی شود. ۱- آشفتگی و نابسامانی در بسیاری از موسسات بازرگانی و تولیدی عموما ناشی از عدم وجود اصول مدیریت و یا عدم رعایت این اصول است. ۲- آموزش صحیح مدیریت می تواند در بهبود کلی جامعه به طرق زیر موثر باشد: الف- شناخت مشکلات اقتصادی و بازرگانی جامعه و کوشش در رفع آن. ب- آگاهی از آخرین پیشرفتهای دانش مدیریت و کاربرد آن براساس نیازهای جامعه و احتراز از تقلید صرف. ج- اعمال حاکمیت ضوابط برروابط در اداره امور بازرگانی و صنعتی . اهداف شغلی: منظور از تربیت مدیر در دوره کارشناسی رشته مدیریت صنعتی تربیت رئیس نیست بلکه تربیت افرادی است که بتواند در حوزه کار خود دارای استقلال فکری بوده و عوامل مهمتر و موثر در جریان کار خود را مورد تحلیل قرار داده و در جهت رفع مشکلات قادر به تصمیمگیری مناسب و مطلوب باشند . بنابراین فارغ التحصیل رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمانی ، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف رفع مشکلات پیدا می کنند قابلیت جذب در تشکیلات و سازمانهای مختلف بازرگانی و صنعتی با وظایف گوناگون در سطوح کارشناسی را دارا می شوند و میتوانند در بهبود و ثمربخشی و کارآیی سازمان موثر باشند. به عبارت دیگر فارغ التحصیلان دوره کارشناسی مدیریت صنعتی الزاما مدیریت موسسات صنعتی را که برای احراز آن شرایط خاصی لازم است عهده دار نخواهند شد و فقط پس از کسب تجربیات می توانند مسئولیتهای بیشتری در سطوح مختلف مدیریت عهده دار گردند . فارغ التحصیلان مدیریت صنعتی می توانند در قسمتهای مدیریت تولید ، کنترل کیفیت و مرغوبیت کالا و قسمت تجزیه و تحلیل کمّی مسائل صنعتی و تولیدی بکار اشتغال پیدا کنند .

      این بحث ادامه دارد
      ویرایش توسط amitris : 20 فروردین 1394 در ساعت 15:02

    2. Top | #2
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      مدیریت بازرگانی

      این رشته در هشتاد درصد دروس با مدیریت صنعتی واحدهای یکسانی رو داره
      بیست درصد بقیه دروس اختصاصی بچه های بازرگانی هست
      به طور کل زمینه کاریش از صنعنی بیشتره و در میان رشته های مدیریت رتبه دوم رو داره
      تقریبا در هر شرکت و سازمان تجاری به یک مدیر بازرگانی خوب و با تجربه نیاز پیدا میشه
      دروس محاسباتیش کمتره اما فقط در حد چند واحد
      سنگینی دروسش هم از صنعتی کمتره و بیشتر مطالعاتین

      مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد. هدف رشته: هدف از این رشته عبارت است از : آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمانهای بازرگانی ، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی به مدیریت ، جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مسائل ، ارزیابی راه حلهای مختلف در مورد هر مسأله و تصمیم گیری و اجرای تصممیمات متخذه . صنعت و بازار کار: فارغ التحصیلان این رشته با آگاهی و شناختی که از ساخت سازمان، تئوریهای مدیریت و سازماندهی و تکنیکهای مختلف تصمیم گیری دارند قدرت حل مشکلات را پیدا می کنند و همچنین علاوه بر دانش نظری با کاربردهای این رشته نیز آشنا می شوند. فارغ التحصیلان مدیریت بازرگانی می توانند در مؤسسات بازرگانی، امور دفتری مانند: تدارکات، اداره امور کارگزینی، امور مالی، بازاریابی مشغول به کار شوند.
      دانشگاه ها: اين گرايش از قديمي ترين گرايش هاي مديريت است که کار خود را در سال 1333 به موجب عقد قرارداد بين دانشگاه تهران و دانشگاه کاليفرنياي جنوبي به منظور تربيت مديران براي اداره سازمانهاي دولتي و خصوصي ،در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاري گروهي از اساتيد آمريکايي آغاز کرد، سپس اين رشته در مقاطع و گرایش های مختلف و در دانشگاههاي گوناگون کشور گسترش يافته و همينک در غالب دانشگاههاي دولتي، آزاد و پيام نور ارائه مي گردد. درس های رشته:
      ردیف نام درس
      1 آمار و کاربرد آن در مدیریت 2
      2 آمار و کاربرد آن در مدیریت 1
      3 اصول حسابداری 1
      4 اصول حسابداری 2
      5 اقتصاد خرد
      6 اقتصاد کلان
      7 بازاریابی بین المللی
      8 بازاریابی و مدیریت بازار
      9 بازرگانی بین المللی
      10 بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان
      11 پول و ارز و بانکداری
      12 تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم
      13 تحقیق در عملیات 1
      14 تحقیق در عملیات 2
      15 تحقیقات بازاریابی
      16 توسعه اقتصادی و برنامه ریزی
      17 حسابداری صنعتی 1
      18 حسابرسی 1
      19 حقوق اساسی
      20 حقوق بازرگانی
      21 حقوق بازرگانی بین الملل
      22 روابط صنعتی
      23 روان شناسی کار
      24 روش تحقیق در مدیریت
      25 ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت 1
      26 ریاضیات و کاربرد ان در مدیریت 2
      27 زبان تخصصی 1 و 2
      28 زبان تخصصی 3 و 4
      29 سازمان های پولی و مالی بین المللی
      30 سمینار در مسائل بازاریابی
      31 سمینار در مسائل مالی
      32 سیاست پولی و مالی
      33 سیستم های خرید، انبارداری و توزیع
      34 سیستمهای اطلاعاتی مدیریت
      35 مبانی سازمان و مدیریت
      36 مبانی مدیریت اسلامی و الگوهای آن
      37 مدیریت استراتژیک
      38 مدیریت تولید
      39 مدیریت رفتار سازمانی
      40 مدیریت مالی 1
      41 مدیریت مالی 2
      42 مدیریت منابع انسانی
      43 کامپیوتر و کاربرد آن در مدیریت


      گرايشهاي مختلف: اين رشته داراي گرايش‌هاي مختلفي می باشد که عبارتند از : بازاريابي ، سياستگذاري (استراتژيک) ، بازاريابي بين الملل ، تحول سازمان ی ، مالي ،بیمه، بازرگانی بین الملل و ... واحدهاي درسي در دانشگاه: جمع تعداد واحدهاي درسي اين رشته 32 واحد بوده و 4 واحد از آن مربوط به پايان نامه مي باشد. تمامي درسهاي اين گرايش دو واحدي بوده و دانشجو بايد 14 درس دانشگاهي را بگذراند. از مجموع درسهاي اين رشته 4 واحد درس مديريت پيشرفته، 4 واحد تحليل آماري و تحقيق در عمليات و مابقي آن دروس اختصاصي اين رشته در زمينه آشنايي با تجارت و کسب و کار، مباحث استراتژيک سازماني و مديريت بازار مي باشند. آينده شغلي: فارغ التحصيلان اين رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مباحث تدوين استراتژيهاي سازماني، شناخت مشتريان و نحوه ارتباط با آنها، شناخت فرايندهاي فروش، بازاريابي و خدمات به مشتريان زمينه لازم جهت استخدام در واحدهاي بازرگاني سازمانها را داشته و نسبت به ساير گرايش هاي مديريت با توجه به نبود رشته اي جايگزين از بازار کار مناسبي برخوردارند. ضمن اينکه دانشجويان اين رشته با توجه به شناخت کافي از کسب و کار و نحوه ايجاد تجارت موفق شانس زيادي براي موفقيت در حيطه کار آفريني و تشکيل کسب و کارجديد دارند. بازار کار:
      فارغ التحصیلان این رشته به خوبی می توانند در سطح مدیران اجرایی در سازمانهای بازرگانی ، صنعتی و دولتی به کار اشتغال ورزند و یا در سمت مشاور مدیریت انجام وظیفه نمایند . انتظار می رود این فارغ التحصیلان پس از کسب تجربیات کافی بتوانند مسئولیتهای بیشتری را در سطوح بالای سازمان عهده دار شوند . علاوه بر این ، فارغ التحصیلان این دوره می توانند در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی که امروز در موسسات بزرگ اهمیت زیادی برخوردار است ، مشغول بکار شوند .
      ویرایش توسط amitris : 20 فروردین 1394 در ساعت 15:04

    3. Top | #3
      کاربر انجمن

      نمایش مشخصات
      گاه کلی به رشته مدیریت بیمه زندگی انسان در طول سالهای مختلف در طول پَستی و بلندیهای تاریخ، دستخوش تغییرات و تحولات گردیده است. این تحولات به ویژه در عرصه کار و فعالیتهای اجتماعی از نمودی دو چندان برخوردار بوده به گونه ای که در طی چند سده اخیر، سرعت و ماهیت تحولات، با دوره های پیشین قابل قیاس نیست.
      از جمله اموری که انسان در ارتباط با حیات خویش در اجتماع بدان توجه بیشتری نموده مسأله اطمینان بخشی به جنبه های مختلف کار و فعالیت و در ابعادی کلی تر به زندگی در آینده در مقابل حوادث گوناگون است. در این رهگذر بیمه به عنوان ترخیصی از دستاوردهای اهل بشری چشم به جهان می گشاید.
      تقسیم کار و تخصصی شدن روزافزون و اعجاب انگیز امور، در عصر حاضر و تجارب در عرصه گوناگون از سوی دیگر ضرورت پرداختن به مسأله بیمه در قالبهای دانشگاهی را دو چندان نموده است. بدین ترتیب صنعت بیمه در فهرست موضوعات آکادمیک و دانشگاهی قرار می گیرد تا از رهگذر پرداختن علمی در نسلهای جدید با شیوه های علمی و تجربی این پدیده اجتناب ناپذیر در دنیای امروز آشنا گردد.
      بیمه
      دنیای بدون بیمه، دنیایی مشکل برای زیستن خواهد بود. رشته مدیریت بیمه یکی از رشته های جدید در کشور ماست که بازار کار خوبی دارد و در حال حاضر شرکتهای بیمه در ایران، دولتی است و در آینده بیمه ها و شرکتهای خصوصی تأسیس می شود و کسانی که در این رشته تحصیل می کنند می توانند در آینده حتماً بازار کار داشته باشند و غیر از شرکتهای بیمه که استخدامهایشان فعلاً دولتی است، نمایندگیهای بیمه فعالیت می کنند که فعالیتشان به صورت خصوصی است و بازار کار نسبتاً خوبی هم دارد. رشته مدیریت بیمه، رشته ای است که احتیاج به تخصصهای زیادی دارد و تواناییهای زیادی را می طلبد از جمله تواناییهای فردی، اختصاصی، سعه صدر، انعطاف پذیری و در واقع سرعت عمل که می تواند برای کسانی که می خواهند در این رشته کار کنند مفید باشد. بیمه، عملیاتی است که هدف آن در واقع جبران خسارتی است که بر مال افراد وارد می شود یا مسؤولیتی که بر عهده آنهاست آن خسارت یا تعهدی که از لحاظ مالی به عهده آنهاست آن را جبران می کند.
      انواع بیمه
      بیمه انواع متعددی دارد. عمده ترین آنها را می توان این طور تقسیم بندی کرد: بیمه های اجتماعی یا بیمه های بازرگانی.
      در بیمه های اجتماعی در واقع، هدف، حفظ نیروی انسانی و نیروی کار در جامعه است و در بیمه های بازرگانی، هدف، ضمن جبران خسارت، آینده نگری یا پیش بینی آتی است.
      اما نقش اجتماعی که برای بیمه می توانیم داشته باشیم این است که عمده ترین ایجاد خلاقیت، توسعه و فعالیت اقتصادی از طریق انباشت سرمایه ای که در نتیجه گردآوری حق بیمه ها تحقق پیدا می کند -همانطور که اشاره شد- حفظ نیروی انسانی جامعه است.
      غالباً نتیجه این پیش بینی وضع آینده و آینده نگری موجب می شود که بهداشت عمومی در مواردی توسعه پیدا کند یا اینکه در واقع جرائمی که احتمال دارد تحقق پیدا کند، محقق نمی شود. چون انسان وقتی در فقر گرفتار می شود ناگزیر بعداً گرفتار مسایل اجتماعی هم خواهد بود.
      دوره کارشناسی مدیریت بیمه با هدف تربیت کادر متخصص فنی و تجاری برای انجام وظیفه در شرکت بیمه ایران، وضعیت بیمه در داخل و خارج کشور و همچنین جمع آوری و تهیه اطلاعات به روز و دقیق در زمینه تحولات اقتصادی، تجاری و حمل و نقل و توسعه بیمه در ایران و جهان تأسیس گردیده است.
      دانشجویان این دوره با گذراندن ۸ نیم سال تحصیلی و ۲۴ هفته کارآموزی در داخل یا خارج از کشور به متخصصانی در تهیه بیمه تبدیل خواهند شد.
      هدف آشنایی دانشجویان با این رشته
      دانشجویان این رشته اطلاعات لازم و مربوط را از خلال گذراندن دروس عمومی، پایه، اصلی و اختصاصی به دست می آورند. دروس اصلی مدیریت بازرگانی با هدف آشناسازی دانشجویان با مسائل پایه ای مدیریت بازرگانی، پژوهش عملیاتی، مدیریت تولید بیمه، حمل و نقل، بیمه آتش سوزی و خطرات طبیعی از جمله مهمترین دروسی است که دانشجویان این رشته با آن آشنا خواهند شد.
      دانشجویان، پس از گذراندن دروس یاد شده و دوره کارآموزی، مدرک کارشناسی مدیریت بیمه را دریافت می کنند. دانشگاههایی همچون تهران و علامه به ارائه این رشته می پردازند.
      چون همه ما به نوعی این نیاز را داریم و یک عنصری هم که برای بیمه شناخته می شود همان مسأله تعاون و اشتراک مسائل انسانهاست تا در کنار هم بتوانند به یکدیگر کمک کنند، از طریق جبران خسارت یا -همانطور که گفتیم- در زمانی که نیاز است برای آینده یک شخص تأمین سرمایه بکند، افرادی که علاقه مند هستند به عنوان بیمه گر یا بازاریاب در این بازار وارد شوند باید از ویژگیهایی برخوردار باشند که عمده ترین آن صداقت است. از آن جهت که شخص باید روابط اجتماعی بسیار قوی داشته باشد تا بتواند موفق باشد. از بُعد روان شناسی هم باید روان شناس باشد و با مشکلات افرادی که به عنوان بیمه گذار یا طرف مراجعه او هستند به گونه ای رفتار کند که با شناخت آنها بتواند نیاز آنها را تأمین کند و بعد از آن خوش برخورد بودن که از لحاظ روانی در طرف مقابل، اثر بسیاری در این مورد دارد. درآمد این رشته نسبت به سایر رشته ها در موقعیتی که فعلاً در ایران وجود دارد خوب نیست.
      مزایای این رشته
      این رشته ای است که بسیار متنوع است چون با سازمانها و صنایع مختلف در ارتباط است. تربیت کادر متخصص و کارشناس بیمه با هدف توسعه صنعت بیمه در ایران و جلوگیری از خروج از کشور در کنار گردآوری اطلاعات و پژوهش در زمینه های نوین بیمه ای در جهان از جمله اهدافی است که رشته کارشناسی مدیریت بیمه مد نظر دارد. دانشجویان رشته مدیریت بیمه پس از کسب مهارتهای علمی و عملی لازم قادر به بر عهده گرفتن مناصب مدیریتهای مختلف در زمینه بیمه در داخل یا دفاتر خارج از کشور خواهند بود. از سوی دیگر دانش آموختگان این رشته در صورت دارا بودن زیر ساخت علمی مناسب، قادر به انجام تحقیقات و مطالعات مورد نیاز کشور در صنعت بیمه نیز می باشند.
      موقعیت شغلی :
      با توسعه جوامع بشری و با پیشرفت تمدن و تکنولوژی­های جدید، میزان درگیری انسان­ها با خطرات افزایش یافته و ریسک­های متفاوت و متنوعی مطرح شده است. یکی از مهمترین شیوه­های مقابله با ریسک، انتقال آن به شرکت بیمه است. شرکت بیمه پس از ارزیابی ریسک، مبلغی به عنوان حق بیمه از بیمه­گذار دریافت می­کند و طبق قرارداد بیمه هنگام وقوع خسارت مثلا آتش­سوزی، آن را جبران کرده و به بیمه­گذار پول می­دهد. بنابراین بیمه آرامش و امنیت خاطر به افراد می­دهد و در هنگامی که افراد با مشکل مواجه می­شوند به آن­ها یاری می­رساند. همچنین بیمه در اقتصاد یک کشور نقش بسیار مهمی دارد. دیگر لازم نیست که شرکت­ها و کارخانه­ها پولی برای جبران خسارت احتمالی کنار بگذارند و می­توانند از تمام توان مالی خود بهره ببرند.
      شرکت­های بیمه با جمع­ آوری حق بیمه­ها (نقدینگی جامعه) درآمد بالایی دارند که بخشی از این پول را در پروژه­های مختلف سرمایه­گذاری می­کنند که در توسعه اقتصادی نقش حائز اهمیتی دارد. هم­اکنون شرکت­های بیمه متعددی در بازار بیمه ایران فعالند. با شروع روند خصوصی­سازی و پیرو سیاست­های نظام در واگذاری بخش­های دولتی، در صنعت بیمه نیز این حرکت به چشم می­خورد. شرکت­های بیمه دولتی غیر از بیمه ایران خصوصی خواهند شد. در رشته بیمه دانشجویان علاوه ­بر دروس عمومی و پایه با دروس تخصصی بیمه نیز آشنا می­شوند. در این دروس متنوع بیمه­ای، با انواع رشته­های بیمه­ای همچون بیمه باربری، بیمه عمر، بیمه درمان، بیمه مسئولیت، بیمه مهندسی و بیمه آشنا می­گردند. دانشجوی مدیریت بیمه، نحوه اداره سازمانهای بیمه و چگونگی رفتار با بیمه گذاران را فرا می گیرد تا بتواند آنها را به بیمه گذاری ترغیب و تشویق کند. همچنین دانشجویان درباره انواع فعالیت های بیمه مثل بیمه عمر، ماشین، خدمات درمانی و غیره اطلاعات لازم را کسب کرده و چگونگی فعالیت در این زمینه ها را براساس پایه و مبانی مدیریتی فرا می گیرند.
      معرفی رشته مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد
      به دلایل گوناگون نمی توان واژه مدیریت را به سادگی تعریف کرد. از این دلایل می توان به گستردگی دامنه مدیریت و ماهیت پویای آن اشاره کرد. مدیریت فرایند برنامه ریزی، تشکیلات، فرماندهی، هدایت و نظارت بر تلاش های اعضای سازمان و استفاده از دیگر منابع سازمانی جهت دستیابی به اهداف سازمانی است. مدیریت امروز مجموعه ای از علوم گوناگون همانند اقتصاد، جامعه شناسی ،روان شناسی، ریاضیات، آمار و … است که هدفش افزایش بهره وری، کارائی و اثربخشی سازمانی است. بکارگیری اصول مدیریت از مؤسسه ای به مؤسسه دیگر یا حتی از موقعیتی به موقعیت دیگر، متفاوت است.
      دانش مدیریت اولین بار به شکل علمی و امروزی در اواخر قرن نوزدهم میلادی توسط فردی به نام فردریک ونسلوتیلور مطرح شده. مدیریت را برخی هنر و برخی نیز علم دانسته اند و برخی نیز ترکیبی از این دو، اما آنچه مهم است نقش و جایگاه بسیار مهم مدیریت در دنیای امروز است.
      داشتن قدرت رهبری، اعتماد به نفس، روابط اجتماعی خوب، توان تجزیه و تحلیل خوب و قدرت بیان قوی از عوامل مهم موفقیت در این رشته است. همچنین تسلط به دروس ریاضی و آمار با توجه به کاربرد وسیع آنها در مدیریت الزامی است.

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)

    موضوعات مشابه

    1. پاسخ: 9
      آخرين نوشته: 22 دی 1396, 10:12
    2. پاسخ: 9
      آخرين نوشته: 25 مهر 1393, 13:20
    3. پاسخ: 11
      آخرين نوشته: 13 مهر 1393, 14:07
    4. پاسخ: 8
      آخرين نوشته: 20 خرداد 1393, 18:31
    5. پاسخ: 32
      آخرين نوشته: 11 فروردین 1393, 13:52

    کلمات کلیدی این موضوع




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن