خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 16 به 30 از 43
    1. Top | #16
      mlt
      کاربر باسابقه

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      الان معده چه ربطی به سوال داشت؟محل اصلی جذب روده باریکه
      نقل قول نوشته اصلی توسط amir1376 نمایش پست ها
      با تمام احترامی که برات قایل هستم زیرو جان ولی با این حرفت از اساس مخالف هستم حالا ممکنه با خودتون بگین تو رشتت ریاضی بوده و تازه اومدی تجربی و از کجا میدونی حق هم دارید کسی اینجا مجبور نیست که من حرفی میزنم انجام بده اینجا بی نهایت نظر وجود داره ما خودمون باید قدرت تشخیص داشته باشیم
      اینکه ما بیایم و مثل حمار بن حمار هی از روی کتاب درسی بخونیم و مثلا 10 بار اینکارو بکنیم و بعد اسم اینو بذاریم تسلط روی متن کتاب درسی خب مشخصه تکلیف چیه
      ولی اگه یکی بیاد یکی دوبار خوب از روی متن کتاب بخونه و بعد بره یه تعدادی تست اموزشی واسه اون فصل بزنه مثلا 50 تا ( نکته هارو هم واقعا لازم نیست نوشت اونم بار اول که ما داریم تست میزنیم و همه چی بنظرمون نکتست همین که تستا رو مارکدار کنیم یا اون نکته رو توی پاسخنامه مارک کنیم کافیه ) و بعد مجددا بره روی متن کتاب درسی این سری دیده طراح چطوری از متن کتاب نکته درآورده و ادم باید خودش سعی کنه متن کتاب رو حلاجی کنه و باهمون دید طراح گونه خودش ببینه دیگه چه نکته ای میشه درآورد از این متن
      مثال میزنم توی فصل دو دهم وقتی تست میزدیم دیدیم توی یه سوال پرسیده چندمورد راجب همه انزیم های مترشحه از محل اصلی جذب موادغذایی در دستگاه گوارش انسان صحیح است
      خب ما وقتی اینو دیدیم توی تستا دوباره که کتابو میخونیم به قسمت معده میرسیم نباید به ذهنمون خطور کنه که طراح میتونست راجب همه انزیم های مترشحه از معده بپرسه ؟ این انزیما چی هستن ؟ اصلا به جای معده چه توصیفی میتونست استفاده کنه که اسم خود معده رو نبره ؟ نمیشه انزیمای معده و روده رو مقایسه کرد و تست مقایسه ایه برخلاف و همانند داد ؟ اصلا این انزیما چه ویژگی یا شباهتی دارن ؟
      یا اصلا راجب یه شکلی ما تو تست دیدیم که طراح مثلا گفته کبد درراست بدنه یا بالاتر از روده بزرگه ... خب الان ما به اون شکل میرسیم نباید از خودمون بپرسیم دیگه چی میشه پرسید ؟ کدوما سمت چپن کدوما سمت راستن ؟ کی از کی بالاتره ؟ کدوم عضو بزرگه کدوم کوچیکه ؟ من بعضی وقتا حتی شکلارو خودم سعی میکنم از حفظ بکشم که بی نهایت موثره در به خاطر سپردن شکل ها
      ما بی نهایت تست زیست داریم و هرکدوم هم با یه دیدگاهی نگاه کردن به متن ما نمیتونیم تمام این تستا رو بزنیم و نکته هارو یادداشت کنیم...بهتره تستای کمتری بزنیم و موقع تحلیلشون به جای نوشتن نکته بریم ببینیم واقعا طراح از کجای کتاب تونسته این برداشت رو بکنه و سعی کنم دید طراح گونه توی خودمون به وجود بیاریم ... معدود نکاتی هستن که واقعا جالب هستند و اینا ارزش نوشتن دارن که توی هر فصل شاید 20 تا هم نرسه تا اخر سال
      اما با تست تکراری موافق هستم بهتره به جای شلوغ کردن دورتون با n تا منبع یه منبعو تستاشو خوب بزنید و مارکدارهاتون رو چندباره بزنید و البته بارها و بارها به کتاب درسی برگردید و اون رو مطالعه کنید

      ...

    2. Top | #17
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mlt نمایش پست ها
      الان معده چه ربطی به سوال داشت؟محل اصلی جذب روده باریکه
      مگه من گفتم معده محل اصلی جذبه ؟ درست نخوندی پست رو
      من نوشتم فرضا تو یه تستی از روده باریک همچین چیزی پرسیده طراح و ما خودمون میتونیم موقع خوندن همچین سوالیو واسه معده هم بپرسیم
      یعنی از همه انزیمای مترشحه از معده بپرسیم
      تو اون تست به جای روده باریک گفته محل اصلی جذب
      باید ببینیم ما به جای معده چه توصیفی میتونیم به کار ببریم
      ویرایش توسط amir1376 : 21 مهر 1399 در ساعت 17:54

    3. Top | #18
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط alireza-12 نمایش پست ها
      سلام
      اگه خوندنت کامله و همه چیو کامل میخونی و با دقت تست میزنی باز این اتفاق میوفته سعی کن یبار برای مثال یه گفتار رو از کتاب خیلی سبز یا میکرو بخونی تست بزنی یا یه درسنامه دیگه
      کلا من چند جا شنیدم زیست مهروماه بعضی جاها مشکل داره مخصوصا تو تستاش

      اگه کلا هم با تست مشکل داشتی بهتره کم کم فیلما نکته و تست آلا رو ببینی برای هر گفتار 30 دقیقه است و تقریبا 15 تا تست میزنه ولی روش تست زدن رو خوب یاد میگیری کلا دبیر زیست آلا اقای موقاری خیلی خوب هستن
      خب حرف شما قبول اما واقعا چقدر میتونه یه ادم درسنامه بخونه
      سوای هزینه وقت گیره
      پس اینایی که تک منبعی بودنو رتبه اووردن چیکار کردن؟؟؟
      هرچقدر بخونیدرسنامه های مختلفوباز با یه تستی مواجه میشی که یه نکته از فلان عکس اوورده ادم مات میمونه

      در مورد قسمت دوم حرفت درباره مهر و ماه درسته کاملا من عینا چنتا از غلطاشو تو تستا پیدا کردم

    4. Top | #19
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط B.R نمایش پست ها
      سلام دوست گلم
      لطفا درگیر این چیزا نباشید و سعی کنید تا زمانی ک حداقل دور همه فصلارو میخونید تک منبعی باشید البته این نظر منه شاید بعضیا قبول نداشته باشن
      ولی اکثر تست های زیست ترکیبیه و باخوندن کل هر سه پایه وضعیتتون بهتر میشه قطعا
      اگه اول کارینوغلط میزنین تا حدودی عادیه
      دلیل غلط زدنتونو پیدا کنیداگه بخاطر نکات ترکیبیه ب مرور زمان بهتر میشین
      نه اتفاقا تستای درون فصلی بود همش
      ولی من تو همه تستا نکاتی بود که نمیدونستم اونم انصافا نکات باحال که از زیر و بم شکل کتاب سوال داده بود ، نه نکات بدردنخور غیر درسی
      حقیقتش خیلی احساس خطر کردم مگه چه تعداد تست وقت میشه ادم بزنه که نکاتشونو یاد بگیره
      اینجوری یه سری از چیزا از دست ادم در میره

    5. Top | #20
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Zero_Horizon نمایش پست ها
      رفیق منطق تست زدن این نیست که همه رو درست بزنی....این غلط زدن هات ارزش زیادی داره....منم مثل خودت بودم و توی خونه و آزمونا غلط هام خیلی زیاد بود

      به جای اینکه بری سراغ نکاتی که به قول گفتنی از زیربغل مار دراومدن سعی کن تست های مهم و استاندارد (که اغلب همون کتابای خیلی سبز و گاج و آزمونای آزمایشی هستن ) رو چندین بار بزنی

      اگه بخوام یکی از مهم ترین عواملی که باعث شد درصد زیست من از محدوده 30 و 40 وارد محدوده 70 و 90 بشه رو نام ببرم = تست تکراری زدن (و مرور زیاد )

      سعی کن تست تکراری زیاد کارکنی....همین هایی روکه اشتباه زدی رفع اشکال کن و بعدن دوباره بزنشون اینکار بیشتر کمکت میکنه تا غرق شدن توی اقیانوس کتابا و تست های بی انتها

      درضمن توی یادداشت نکات تست ها فقط نکات کاربردی و مهم و پرتکرار رو یادداشت و مرور کن.....ذهنت رو با نکات بدرد نخور وگمراه کننده مسموم نکن
      خیلی ممنونم از شما
      اما دوتا سوال برام ایجاد شد
      یک اینکه خب اینجور که شما گفتین واقعا یسری از نکات و تستا که اتفاقن خوبم هستن و غیر درسی هم نیستن از دست ادم در میره خب اگه از همونا سوال اومد تو کنکور یا جایی چی ؟ تکلیف چیه؟
      دوم اینکه چجوری بفهمیم یه نکته چرت و مزخرفه؟؟؟ راه تشخیصی داره
      دم شما گرم

    6. Top | #21
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط reza2018 نمایش پست ها
      این تنها یک دلیل داره عزیز : عدم تسلط کامل روی متن کتاب درسی....اینکه بری تست بزنی و نکاتش رو یادداشت کنی احمقانه ترین کار هست که متاسفانه اغلب دانش آموز ها هم انجام میدن
      به جای اینکه تست بزنی و نکته بنویسی،چندین و چندین دور فقط متن کتاب درسی رو بخون و سعی کن خودت ازش نکته در بیاری،بعد برو سراغ تست و درست و غلط بودن تست هارو هم با متن کتاب درسی بررسی کن... اینکه بری پاسخ نامه بخونی و نکاتش رو بنویسی(حفظ کنی)
      برادر من تو صد بارم کتاب درسی رو بخونی باز یه سری سوالات از مثلا بعضی شکلها میدن که شاید توجه نکرده باشی و نکتشو ندونی همچنین تله هایی که میذارن
      اینم که میگین نکته در بیاری من امتحان کردم ولی نمیشه لامصب سوالای خیلی خفنی میدن

      ولی در کل من اونچیزی که از پاسخ شما فهمیدم اینه شما با تست زدن مخالف نیستی فقط میگی نکاتشو ننویس بجاش برگرد به کتاب
      اما به سوال اصلیم جواب ندادی این همه تست وجود داره که به این همه ریزه کاری توجه کرده اگر قرار باشه همشو بزنیم و بقول شما برگردیم به کتاب که وقت نمیشه .. اگرم نزنیم طبیعتا یسری ریزه کاری که ممکنه کنکورم ز همونا سوال بده از دستمون در میره
      تکلیف چیه؟
      ویرایش توسط mhm245542 : 21 مهر 1399 در ساعت 19:27

    7. Top | #22
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Zero_Horizon نمایش پست ها
      تسلط روی کتاب درسی طبق تجربه ی من کمک زیادی نمیکنه....هرچه قدرهم کتاب درسی رو بخونیم اون قدرت تحلیل به دست نمیاد
      یادداشت کردن کاراحمقانه ای نیست....البته بستگی به روش انجامش داره....من برای هردوتا کنکورم یکی دوماه آخر تمرکزم روی مرور همین یادداشت هام بود و توی هردوسال هم زیست رو بالای 70 زدم ولی قبول دارم روش نکته نویسی که بیشتربچه ها انجام میدن اشتباهه


      درضمن نکته نویسی برای حفظ کردن نیست بلکه برای افزایش مهارت تحلیل درست تست ها و آشنایی ذهن با نکات انحرافی یا تله های تستیه.....مطمعنن اگه نکته ای رو بدون فهمیدنش بنویسی و به قول شما حفظش کنی فقط وقتت رو حروم کردی ولی نوشتنی که برمبنای درک درست صورت سوال و رفع اشکال صورت بگیره محکومه به پیشرفت کردن
      متن کتاب اغلب اوقات برای خودمن انقدر خلاصه وار و مبهم بود که اصلن چیزی ازش متوجه نمیشدم چه برسه که براساسش درست وغلط بودن تست رو برسی کنم....مخالف کتاب درسی نیستم و همیشه بخصوص برای زیست کتاب درسی الویت داره اما منبعی نیست که باعث پیشرفت بشه

      خیلی درست گفتین
      کاملا مواقم
      کتاب درسی رو ادم با ده بار خوند نهم چیزی حالیش نمیشه اینقدر مبهمه چه برسه بخواد ریزه کاری هم بفهمه اش
      اصلا خودشون کتاب رو از قصد یجوری نوشتن که بازار کتاب کمک درسیا و dvdها گرم بشه
      دستشون پشت صحنه تو یه کاسست

    8. Top | #23
      کاربر نیمه فعال

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط Zero_Horizon نمایش پست ها
      بذار یه دید کلی از نحوه جزوه نویسی خودم توی زیست بهتون بدم :

      1_متن کتاب رو خوندم و حالا یه سری ابهام برام بوجود اومده که یا اونا رو به ذهن میسپرم یا یه جایی مینویسم تا بعدن رفعشون کنم
      2_یه نگاهی به درسنامه کتاب کمک آموزشی و تمرین و تست های آموزشی از مبحث خونده شده میندازم
      3_ یه آزمونک حداقل 30 سواله از تست های کتاب یا آزمون های آزمایشی میدم


      حالا به عنوان تحلیل آزمونی که دادم میام چیزایی رو که به عنوان نتیجه گیری ها و خط فکری های به دست اومده توی ذهنم هست رو توی ایستگاه هایی که توی دفتر ایجاد کردم یادداشت میکنم....اغلب اوقات اون ابهامات کتاب درسی مابین همین کار برام روشن میشه ... این نوشته ها کپی شده ی پاسخنامه تست ها نیستن بلکه حداقل 50 درصدش به وسیله نتیجه گیری های شخصی کم وزیاد و دسته بندی میشن و برای آزمون های بعدی مرور میشن تا قدرت تحلیل سوال های اون مبحث برام تقویت بشن

      برای دفعات بعدی که باید دوباره همون مبحث رو بخونم اول جزوه رو مرور میکردم بعد تست کار میکردم ( که مثلن اگه 50 تا میزدم 20 تاش تکراری بودن تکراری ) و اگه نیاز بود یه نگاهی هم به متن کتاب مینداختم هرچند توی نظام جدید تصاویر و عکس های کتاب درسی بیشتر به مرور کردن نیاز دارن تا متن کتاب

      من بااین روش به عنوان مثال مبحث گیاهی رو که نقطه ضعفم بود توی آزمون هام به درصد 100 هم رسوندم....البته اینجور چیزا رو نمیشه فقط با تایپ کردن توی فضای مجازی آموزش یا توضیح داد
      با اجازتون یسوال بپرسم از شما
      تو 50 تا تستی که برای مرور داشتین میزدین باز به نکات و ریزهکاری ها و تله های جدید برمیخوردین؟؟؟
      حقیقتش مشکل من اینه وقتی به تستی بر میخورم که یه نکته خفن از تو فلان شکل بوده که من بهش توجه نکردم و برا همین تستو غلط زدم ، سریع خودمو میبازم و میگم نکنه تو کنکور یه تستی بیاد که از یه جای سوال اوورده باشه که ادم توجه نکرده باشه به اونجا
      همین باعث شد بیام این تاپیکو بزنم که اقا تکلیف چیه ما نه میتونیم بیایم تمام تستای کتابای کمک درسی رو شخم بزنیم و تله های تستیشونو ببینیم چون وقت نمیشه و نه میتونیم این کار رو نکنیم چون سر جلسه کنکور با سوالی مواجه میشیم که بلد نیستیم

    9. Top | #24
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mhm245542 نمایش پست ها
      خیلی ممنونم از شما
      اما دوتا سوال برام ایجاد شد
      یک اینکه خب اینجور که شما گفتین واقعا یسری از نکات و تستا که اتفاقن خوبم هستن و غیر درسی هم نیستن از دست ادم در میره خب اگه از همونا سوال اومد تو کنکور یا جایی چی ؟ تکلیف چیه؟
      دوم اینکه چجوری بفهمیم یه نکته چرت و مزخرفه؟؟؟ راه تشخیصی داره
      دم شما گرم

      ببین دوست عزیز...قرارنیست از ترس اینکه همه نکات رو خونده باشیم تست بزنیم...هدف تست زدن بالا بردن توانایی آدم توی تصمیم گیری و تقویت توانایی تحلیل کردنه....شما هرچه قدرهم تست بزنی توی کنکور بازم با سوالتی مواجه میشی که نیاز به درک نکته جدید یا مفهومی از یه دید جدید داره اما اینکه یه تستی ایده جدید داشته باشه به این معنی نیست که نمیشه بهش جواب داد خب ما این همه آزمون وتست کار کردیم که بتونیم درچنین شرایطی بادرنظرگرفتن شواهد و یادگیری هامون نتیجه گیری کنیم و به جواب درست برسیم.....هرچند قرار نیست حتمن به همه سوالات جواب بدیم خیلی وقت ها جواب ندادن به چندتا سوال یه مهارت و استراتژی حیاتی محسوب میشه


      برای اینکه بفهمی یه نکته ای بی ارزش هست اول باید برسی کنی که آیا درمحدوده کتاب درسیه آیا طبق متن کتاب قابل نتیجه گیریه یا نه فراتر از کتابه....دوم اینکه اگه با تست های کنکور چندسال اخیر آشنایی داشته باشی میفهمی یه سری نکات هستن که خیلی ارزشمند وپرتکرارن.... درکل توی هرکتابی به نکات و تست هایی برمیخوری که به قول خودت چرت ومزخرفن ولی نیاز نیست اونا رو بنویسی یا ذهنت رو درگیرشون کنی
      سعی کن سوالات زیست آزمونای قلمچی وگاج رو زیاد کاروتحلیل کنی اینا سوالات چرتشون کمتره.....وقتی خودت مستمر این راه رو طی کنی توانایی تشخیص سوالات ونکات ارزشمند رو به دست میاری

    10. Top | #25
      کاربر نیمه فعال

      bache-mosbat
      نمایش مشخصات
      سلام
      برای زیست.. اول ی نگاه ب عناوین و شکلهای کتاب بنداز..
      بعد یا فیلمای اقای موقاری رو از سایت آلا ببین(راه ابریشم بهتره ولی اگه از نظر مالی سخته برات رایگاناشو ببین) یا فاگوزیست نشرالگو بخون یا زیاد توصیه نمیکنم ولی درسنامه بخون
      بعد از این دو مرحله متن کتاب رو با دقت بخون و اگه خودت نمیتونی نکات شکلا رو دربیاری ی عکسنامه مث عکس و مکث میکروطلایی گاج بهت کمک میکنه
      برای بار اول و دومی ک میخوای تستای ی مطلبو بزنی نسل جدید نشرالگو رو بزن برای مرور سوم و چهارم ب بعد هم iq1400 رو بزن..
      بعد از دور اول خوندن و تست زدن و اینا ی خلاصه صوتی برا خودت تهیه کن.. مثلا کل فصل رو توی حداکثر 5دیقه وویس برا خودت توضیح بده.. البته ک برا این کار لازم داری فقط و فقط و فقط نکات خیلی خیلی مهم فصل رو بگی ن کل فصل رو ریز ب ریز
      این روشیه ک مشاور امسالم بهم گفته.. ولی پارسال ک کلاسای اقای نشتایی رو میرفتم ایشون بهمون گفتن ک ی ورق سریع بزنیم بعد برگردیم خیلی دقیق کتاب رو بخونیم.. اخر هرصفحه کتابو ببندیم و کل صفحه رو توضیح بدیم بعد برگردیم هرجا ک گیرکرده بودیم رو دوباره بخونیم بعد فرقی نداره چه کتاب تستی ولی خیلی سبز و گاج بهترن تستای اونو بزنیم..
      حالا دیگه هرجور خودت صلاح میدونی

    11. Top | #26
      همکار سابق انجمن
      کاربر باسابقه
      کاربر برتر

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط mhm245542 نمایش پست ها
      با اجازتون یسوال بپرسم از شما
      تو 50 تا تستی که برای مرور داشتین میزدین باز به نکات و ریزهکاری ها و تله های جدید برمیخوردین؟؟؟
      حقیقتش مشکل من اینه وقتی به تستی بر میخورم که یه نکته خفن از تو فلان شکل بوده که من بهش توجه نکردم و برا همین تستو غلط زدم ، سریع خودمو میبازم و میگم نکنه تو کنکور یه تستی بیاد که از یه جای سوال اوورده باشه که ادم توجه نکرده باشه به اونجا
      همین باعث شد بیام این تاپیکو بزنم که اقا تکلیف چیه ما نه میتونیم بیایم تمام تستای کتابای کمک درسی رو شخم بزنیم و تله های تستیشونو ببینیم چون وقت نمیشه و نه میتونیم این کار رو نکنیم چون سر جلسه کنکور با سوالی مواجه میشیم که بلد نیستیم

      توی مواجه شدن با تله های تستی و غلط زدن سوالات حریف من نمیشی....برو این صفحه تعداد غلط هام رو توی آزمونا ببین = Zero نامه (به اشتراک گذاری تجربیات یک کنکوری)

      میبینی که با این وجود ازطریق تحلیل کردن نقاط ضعف و رفع اشکال و مرور و تست تونستم نتیجه بگیرم پس این نگرانی ها رو بزار کنار
      بهت قول میدم به اندازه من ناایمد نشدی و شکست نخوردی .....اگه این ناامیدی ها باعث توقفت بشن به هدفت نمیرسی
      مهم ترین چیزی که نیاز داری ثابت قدم بودن توی مسیر تلاش هست
      از غلط زدن و شکست خوردن نترس هرچیزی اولش با شکست های مکرر شروع میشه....

    12. Top | #27
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      پست ها طولانی هست نخوندم شاید حرفی که میزنم تکراری باشه و بالاتر بچه ها گفته باشن.

      زیست با بقیه درسها فرق داره.
      شما میتونی یک فصل ریاضی بخونی و بری تستشو بدون مشکل بزنی.
      ولی در زیست هر فصل تقریبا میتونه با تمام فصول دیگه زیست ترکیب بشه.
      پس میشه فهمید چه حجم عظیمی از ترکیب میتونه وجود داشته باشه.

      اینجا تناقض پیش میاد اگه مولف بخواد تمام ترکیباتو در بیاره باید یک کتاب چند هزار صفحه ای بنویسه که هیچ دانش آموزی سراغش نمیره.
      پس میاد با خودش میگه 70 درصد مطالبو تو درسنامه میگم و 30 درصد مطالبو در تست.
      به همین دلیل وقتی دانش آموز به بعضی تست ها میرسه توش میمونه چون تو درسنامه خوب باز نشده.

      از طرفی چون هر فصل با فصل های دیگه ترکیب میشه به دلیل فراموش کردن مطالب فصلهای دیگه باز دانش آموز در تستهای ترکیبی میمونه.

      کتاب کمک آموزشی خوب زیست شناسی هم هنوز تو بازار نیست و هر کدومشون کم و کاستی هایی دارن. همراه با اشتباهات خاص خودشون.

      پس در مورد کتاب کمک آموزشی کار خاصی نمیشه انجام داد.

      نحوه خوندن خود کتاب بسیار مهم هست اگه خوندن دفعه چهارمتون با دفعه سومتون یکسان هست و فقط دارین مطلبو بازخوانی میکنین، بدونین دارین اشتباه می خونین.
      شما با هر بار خوندن یک مطلب باید در ذهنتون اونو با فصلهای دیگه مقایسه کنین و برین اون صفحه ای که داره با این مطلب ترکیب میشه رو بخونین و فهمتون از مطلب بالا بره.
      برای همین وقتی گفته میشه 20 بار کتابو بخونین منظور این نیست 20 بار فقط مرور کنین بلکه هر دفعه بیشتر متن درسو موشکافی کنین.
      یعنی یک تسلط به متن کتاب هست که با مرور بدست میاد و یک تسلط به مفهوم که با موشکافی متن.
      شما باید هر دو رو در کنار هم داشته باشین تا زمان آزمون همراه با تسلط به متن ترکیبات مطالب هم به سرعت در ذهنتون شکل بگیره.
      اینطوری اگه در آزمون با سوالی مواجه شدین که قبلا ندیده بودین مشکلی براتون ایجاد نمیشه و به سرعت در ذهنتون ترکیبات شکل میگیره وسوالو تحلیل میکنین.

      نظر من این هست کسی که ضعیف هست اول باید 2 دور کل 3 کتابو در یک زمان معقول بخونه. بعد که به یک تسلط نسبی رسید بره سراغ تست.
      از اینجا وقت خوندن کتاب با تست جدا بشه و هر دو در زمان خودشون انجام بشه و وقتشون به همدیگه داده نشه. که اختصاص این زمان به هر کدوم میتونه تا زمان رسیدن به کنکور بسته به نقاط ضعف شخص متفاوت باشه.
      خشم بیش از حد گرفتن وحشت آرد و لطف بی وقت هیبت ببرد.
      نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند.

      درشتی و نرمی به هم در به است .......چو فاصد که جراح و مرهم نه است

      درشتی نگیرد خردمند پیش ..............نه سستی که ناقص کند قدر خویش

      نه مر خویشتن را فزونی نهد ..............نه یکباره تن در مذلت دهد

      شبانی با پدر گفت: ای خردمند ...........مرا تعلیم ده پیرانه یک پند

      بگفتا: نیکمردی کن نه چندان..............که گردد خیره گرگ تیز دندان
      ویرایش توسط sina_u : 21 مهر 1399 در ساعت 20:33

    13. Top | #28
      mlt
      کاربر باسابقه

      Mamoli
      نمایش مشخصات
      بیا بزنم
      نقل قول نوشته اصلی توسط amir1376 نمایش پست ها
      مگه من گفتم معده محل اصلی جذبه ؟ درست نخوندی پست رو
      من نوشتم فرضا تو یه تستی از روده باریک همچین چیزی پرسیده طراح و ما خودمون میتونیم موقع خوندن همچین سوالیو واسه معده هم بپرسیم
      یعنی از همه انزیمای مترشحه از معده بپرسیم
      تو اون تست به جای روده باریک گفته محل اصلی جذب
      باید ببینیم ما به جای معده چه توصیفی میتونیم به کار ببریم
      ...

    14. Top | #29
      کاربر نیمه فعال
      پاسخگو و راهنما

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط sina_u نمایش پست ها
      پست ها طولانی هست نخوندم شاید حرفی که میزنم تکراری باشه و بالاتر بچه ها گفته باشن.

      زیست با بقیه درسها فرق داره.
      شما میتونی یک فصل ریاضی بخونی و بری تستشو بدون مشکل بزنی.
      ولی در زیست هر فصل تقریبا میتونه با تمام فصول دیگه زیست ترکیب بشه.
      پس میشه فهمید چه حجم عظیمی از ترکیب میتونه وجود داشته باشه.

      اینجا تناقض پیش میاد اگه مولف بخواد تمام ترکیباتو در بیاره باید یک کتاب چند هزار صفحه ای بنویسه که هیچ دانش آموزی سراغش نمیره.
      پس میاد با خودش میگه 70 درصد مطالبو تو درسنامه میگم و 30 درصد مطالبو در تست.
      به همین دلیل وقتی دانش آموز به بعضی تست ها میرسه توش میمونه چون تو درسنامه خوب باز نشده.

      از طرفی چون هر فصل با فصل های دیگه ترکیب میشه به دلیل فراموش کردن مطالب فصلهای دیگه باز دانش آموز در تستهای ترکیبی میمونه.

      کتاب کمک آموزشی خوب زیست شناسی هم هنوز تو بازار نیست و هر کدومشون کم و کاستی هایی دارن. همراه با اشتباهات خاص خودشون.

      پس در مورد کتاب کمک آموزشی کار خاصی نمیشه انجام داد.

      نحوه خوندن خود کتاب بسیار مهم هست اگه خوندن دفعه چهارمتون با دفعه سومتون یکسان هست و فقط دارین مطلبو بازخوانی میکنین، بدونین دارین اشتباه می خونین.
      شما با هر بار خوندن یک مطلب باید در ذهنتون اونو با فصلهای دیگه مقایسه کنین و برین اون صفحه ای که داره با این مطلب ترکیب میشه رو بخونین و فهمتون از مطلب بالا بره.
      برای همین وقتی گفته میشه 20 بار کتابو بخونین منظور این نیست 20 بار فقط مرور کنین بلکه هر دفعه بیشتر متن درسو موشکافی کنین.
      یعنی یک تسلط به متن کتاب هست که با مرور بدست میاد و یک تسلط به مفهوم که با موشکافی متن.
      شما باید هر دو رو در کنار هم داشته باشین تا زمان آزمون همراه با تسلط به متن ترکیبات مطالب هم به سرعت در ذهنتون شکل بگیره.
      اینطوری اگه در آزمون با سوالی مواجه شدین که قبلا ندیده بودین مشکلی براتون ایجاد نمیشه و به سرعت در ذهنتون ترکیبات شکل میگیره وسوالو تحلیل میکنین.

      نظر من این هست کسی که ضعیف هست اول باید 2 دور کل 3 کتابو در یک زمان معقول بخونه. بعد که به یک تسلط نسبی رسید بره سراغ تست.
      از اینجا وقت خوندن کتاب با تست جدا بشه و هر دو در زمان خودشون انجام بشه و وقتشون به همدیگه داده نشه. که اختصاص این زمان به هر کدوم میتونه تا زمان رسیدن به کنکور بسته به نقاط ضعف شخص متفاوت باشه.
      خواستم چیزی ننویسم ولی نتونستم جلوی خودم رو بگیرم .به به. واقعا خیلی خوب گفتید. دستتون درد نکنه

    15. Top | #30
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ahmad1234 نمایش پست ها
      خواستم چیزی ننویسم ولی نتونستم جلوی خودم رو بگیرم .به به. واقعا خیلی خوب گفتید. دستتون درد نکنه
      قربونت داداش.
      خشم بیش از حد گرفتن وحشت آرد و لطف بی وقت هیبت ببرد.
      نه چندان درشتی کن که از تو سیر گردند و نه چندان نرمی که بر تو دلیر شوند.

      درشتی و نرمی به هم در به است .......چو فاصد که جراح و مرهم نه است

      درشتی نگیرد خردمند پیش ..............نه سستی که ناقص کند قدر خویش

      نه مر خویشتن را فزونی نهد ..............نه یکباره تن در مذلت دهد

      شبانی با پدر گفت: ای خردمند ...........مرا تعلیم ده پیرانه یک پند

      بگفتا: نیکمردی کن نه چندان..............که گردد خیره گرگ تیز دندان

    صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن