خانه شیمی

X
  • آخرین ارسالات انجمن

  •  

    صفحه 1 از 3 12 ... آخرینآخرین
    نمایش نتایج: از 1 به 15 از 31
    1. Top | #1
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات

      تاپیک جامع رفع اشکال عربی

      سلام.

      ایده این تاپیک از تاپیک "زیست شناسی" گرفته شده و چقدر خوبه که به جای تاپیک های حاشیه ای و پر استرس نظیر - از الان شروع کنم میشه؟ - ، واقعا شروع کنیم.

      توی این تاپیک قراره با همکاری اعضای انجمن


      1. به سوالات و اشکال های عربی پاسخ بدیم.
      2. هر روز یک درک مطلب عربی (ترجیحا کنکور) رو بررسی کنیم.




      با تشکر از ناظر بخش عربی ali_m که مسلما پاسخگوی سوالات خواهند بود





      احمق آن کسی ست که برای باور خود ، دنبال دلیل است ...
      و احمق تر کسی ست که عمر اش را صرف باور دیگران کند!





    2. Top | #2
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      سلام
      خدا را شکر این تاپیک راه افتاد
      ممنون از ارسال کننده
      یه سوال دارم
      عند و مع تحلیل صرفیشون را یکی بگه
      و امکان داره عند مفعول فیه باشه ؟

    3. Top | #3
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      با تشکر از استارتر عزیز بابت تگ.
      امیدوارم بتونم مفید واقع شم برای دوستان

    4. Top | #4
      کاربر اخراجی

      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط genzo نمایش پست ها
      سلام
      خدا را شکر این تاپیک راه افتاد
      ممنون از ارسال کننده
      یه سوال دارم
      عند و مع تحلیل صرفیشون را یکی بگه
      و امکان داره عند مفعول فیه باشه ؟
      در مورد تحلیل صرفیشون میتونم بگم که:
      عند--> عِندَ
      مع--> مَعَ

      التبه شاید بنده در اشتباه باشم پس بهتر به نظر دیگران هم توجه کنید

    5. Top | #5
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط genzo نمایش پست ها
      سلام
      خدا را شکر این تاپیک راه افتاد
      ممنون از ارسال کننده
      یه سوال دارم
      عند و مع تحلیل صرفیشون را یکی بگه
      و امکان داره عند مفعول فیه باشه ؟
      عند: اسم زمان، معرب
      مع: اسم بمعنی(مُرافِق)، معرب

      بقیه موارد تحلیل صرفی در مورد این کلمه گفته نمیشه

      درباره سوال دومتون هم باید بگم تا الان چیزی ندیدم


      احمق آن کسی ست که برای باور خود ، دنبال دلیل است ...
      و احمق تر کسی ست که عمر اش را صرف باور دیگران کند!





    6. Top | #6
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      %D8%B9%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DA%A9.png

      درک مطلب شماره 1


      احمق آن کسی ست که برای باور خود ، دنبال دلیل است ...
      و احمق تر کسی ست که عمر اش را صرف باور دیگران کند!





    7. Top | #7
      کاربر انجمن

      Khabalod
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط genzo نمایش پست ها
      سلام
      خدا را شکر این تاپیک راه افتاد
      ممنون از ارسال کننده
      یه سوال دارم
      عند و مع تحلیل صرفیشون را یکی بگه
      و امکان داره عند مفعول فیه باشه ؟
      سلام
      عند دو تا معنی داره: نزد و هنگام
      هم میتونه ظرف زمان واقع بشه و هم ظرف مکان
      و از نظر ترکیب، مفعول فیه حساب میشه
      مثال: خرجتُ مِن دائرتی عندَ غروب الشمس (هنگام غروب خورشید از اداره ام خارج شدم) که اینجا عند ظرف زمان و مفعول فیه محسوب میشه و از نظر اعراب هم منصوب به اعراب ظاهری هست (از ظروف معرب محسوب میشه)
      مثال: جلستُ عند صدیقی
      اینجا عند ظرف مکان حساب میشه و مفعول فیه هست

    8. Top | #8
      کاربر باسابقه

      Khoshhalam
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط ali_m نمایش پست ها
      سلام
      عند دو تا معنی داره: نزد و هنگام
      هم میتونه ظرف زمان واقع بشه و هم ظرف مکان
      و از نظر ترکیب، مفعول فیه حساب میشه
      مثال: خرجتُ مِن دائرتی عندَ غروب الشمس (هنگام غروب خورشید از اداره ام خارج شدم) که اینجا عند ظرف زمان و مفعول فیه محسوب میشه و از نظر اعراب هم منصوب به اعراب ظاهری هست (از ظروف معرب محسوب میشه)
      مثال: جلستُ عند صدیقی
      اینجا عند ظرف مکان حساب میشه و مفعول فیه هست
      مممنون
      پس قرار شد هر شب یه درک مطلب فرستاده برادر پس چیشد

    9. Top | #9
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط genzo نمایش پست ها
      مممنون
      پس قرار شد هر شب یه درک مطلب فرستاده برادر پس چیشد
      سلام. ایراد از شبکه اینترنت من بود که پست های درک مطلب عقب افتادن . به زودی درک مطلب شماره 2 ارسال میشه.


      احمق آن کسی ست که برای باور خود ، دنبال دلیل است ...
      و احمق تر کسی ست که عمر اش را صرف باور دیگران کند!





    10. Top | #10
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      درک مطلب شماره دو / سراسری انسانی 94
      %D8%AF%D8%B1%DA%A9-%D9%85%D8%B7%D9%84%D8%A8-2.png
      این تست ، تست سختی نیست تنها نیاز داره به این که شما با کمی زیرکی بتونید از گزینه هایی که به ظاهر همه درست هستند ، یکی رو که به پاراگراف نزدیک تر هست انتخاب کنید . این اتفاق بیشتر در تست های درک مطلب هایی که در مورد یک موضوع خاص صحبت میکنن میوفته .
      تست 34:
      گزینه اول: کار قانون زندگی است پس هر کس که بخواهد زنده بماند پس باید کار کند!
      گزینه دوم: کار ، بزرگ و کوچک و کودک و پیر نمیشناسد!
      گزینه سوم: هر انسان ضعیفی که ضعف اش را با قدرت تفکر جبران کند ( عوض کند)، در نهایت به هدف اش میرسد
      گزینه چهارم: انسان گرچه ضعیف باشد ، میتواند به هدف اش برسد ، گرچه (هدف اش ) دور ( از دسترس) باشد.
      خب تا اینجا که همه چیز اوکیه و به ظاهر ایرادی وجود نداره اما وقتی بیشتر دقت میکنیم میبینیم که منظور نویسنده متن از (عجوز) فردی ضعیف بوده که پسر ( که در ابتدا ناامید بوده ) با دیدن اون که حتی با کم توانی دست از تلاش بر نمیداشت ، امید پیدا میکنه که طرز تفکرش رو تغییر بده و تلاش کنه. رد گزینه دو -یک گزینه سوم هم غلطه . چون منظور از (بدا یعید النظر فی افکاره و حیاته ) این است که دانش آموز درباره تفکراتش تجدید نظر کرده و این ابدا به این معنا نیست که هر ضعیفی هر ضعفش رو میتونه با قدرت تفکر برتر جبران کنه!


      تست 35:
      گزینه اول: پیروزی در گرو قدرت است ، پس قطعا (قدرت) پیروزی را تضمین میکندو راه را هموار میسازد( غ - هم کانو اشد قوه منه).
      گزینه دوم: تسلیم شدن و ناامیدی ، از دلایل مهم عدم تحقق(به واقعیت پیوستن) آرزوهایمان است.
      گزینه سوم: نبود تلاش در کار و شناخت آن ، از دلایل عدم رسیدن به آرزوهایمان است.
      گزینه چهارم : به علت "فقط" غلط است! (ولکن به جانب هذا..)
      انتخاب بین دو گزینه دو و سه: گزینه سوم صحیح است با توجه به بند( فعلی المرء قبل کل شی ء ان یعرف ....)


      تست 36:
      گزینه اول با توجه به متن و بخش های تعیین شده صحیح است .
      گزینه دوم: ( هو عامل الوحید= تنها عامل ) با توجه به متن " ولکن بجانب هذا نحن ...) غلط است .
      گزینه سوم: (قسم من النجاح= بخشی از پیروزی ) یعود الی مواهب الطبیعیه . صحیح است با توجه به ( نجاح الفائزین یعود الی ثباتهم اکثر مما یعود الی مواهبهم )
      گزینه چهارم: هم معنی صحیح هست و هم از متن قابل برداشت است . صحیح


      تست 37:
      گزینه اول بیانگر این است که تنها ثبات در مقابل نا امیدی (یاس) قرار دارد . در صورتی که برداشت از متن این است که شناخت نیز تاثیر دارد و مقابل نا امیدی است ( به علت قید وحیدا غلط است)
      گزینه دوم: به علت قید ( من بدایتها ) غلط است . در متن گفته شده که گرچه ممکن است کاری در ابتدا سخت به نظر برسد ، اما ثبات ( ثابت قدم بودن در کاری) آن را به مرور ساده تر میکند.
      گزینه سوم : از متن قابل برداشت است و صحیح.
      گزینه چهارم به علت ( لا یترکه ابدا ) غلط است .

      علت این که بعضی عبارت ها رو بدون ترجمه قرار دادم این هست که هدف تحلیل درک مطلب هست و این که شما یاد بگیرید چطوری یک عبارت رو بررسی کنید که به ترجمه نیازی نباشه .


      احمق آن کسی ست که برای باور خود ، دنبال دلیل است ...
      و احمق تر کسی ست که عمر اش را صرف باور دیگران کند!




      ویرایش توسط shaqayeq.mousavi : 11 بهمن 1397 در ساعت 22:45

    11. Top | #11
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      درک مطلب شماره سه / سراسری هنر 96
      %D8%AF%D8%B1%DA%A9-%D9%85%D8%B7%D9%84%D8%A83.png
      تست 34: این تست تحلیل آنچنانی نداره و خیلی ساده است . برای پاسخ به این تست تنها کافی بود که به " متی اشتدت" و بخش های خط کشی قرمز رنگ دقت کنید .

      تست 35:
      گزینه اول : با توجه به "جمیعها" و این که در متن مثال نقض به نام " هواپیمای عمودی" آورده شده ، این گزینه غلط است.
      گزینه دوم: دو کلمه ای که در این گزینه توجه من رو جلب کرد ، " محاکاه" و " امناه" بود . معنی اولی رو متاسفانه به یاد نیاوردم ولی معنی دومی ، جمع امنیه به معنای آرزو هست . بنابراین این گزینه رو توی نیمکت انتظار میذاریم و سراغ گزینه های بعد میریم.
      گزینه سوم: با توجه به بخش هایی که چه روی گزینه و چه در متن مشخص شده از جمله " لنجاه المرضی و..." این گزینه به سادگی رد میشه.
      گزینه چهارم: جمیع الناس با توجه به قید " الکثیرین" که در متن هم مربوط به کسانی میشه که - امل الطیران (آرزوی پرواز) داشتند - و هم -شاهدو الطیور - و کبر احلامهم - آمده یکی از دلایل رد این گزینه است و هم این که " انهزموا کلهم " با توجه به کسانی که از طریق هواپیمای عمودی سفر کردند و ... غلط است .
      گزینه باقی مانده گزینه دوم هست و صحیح . (بنابراین برخلاف تفکر خیلیا که فکر میکنن برای پاسخ دادن به درک مطلب باید دایره لغات بسیار گسترده ای داشت ، اصلا اینطور نیست ) در ضمن معنی کلمه "محاکاه" تقلید هست و صرفا یک دام برای کمک به تحلیل بهتر این تست توسط من بود.

      تست 36: گزینه اول و گزینه دوم ( با توجه به کل جهات ) و گزینه سوم صحیح هستند . گزینه چهارم هم از متن قابل برداشت نیست!!

      تست 37: با توجه به تعریفی که خود طراح از " مظله " داده ، مظله = چتر نجات هست.
      گزینه اول ( فی وقت الحاجه . خب با کمی دقت به این نتیجه میرسیم که هنگام نیاز همون هنگام سقوطه! ) و گزینه سوم ( برای انتقال جنگجویان ) و گزینه چهارم ( برای فرار از افتادن به دست دشمن ) همگی صحیح هستند . اما چیزی که واضحه اینه که چتر نجات برای حمل وسایل سنگین به کار نمیره (گزینه دوم) .

      به این درک مطلب از مجموع 10 امتیاز ، بر اساس میزان سختی ، امتیاز 4 داده میشه و درک مطلب نسبتا ساده ای هست . در صورتی که در بخش هایی از تحلیل ، ابهاماتی داشتید ، میتونید سوالات خودتون رو مطرح کنید.


      احمق آن کسی ست که برای باور خود ، دنبال دلیل است ...
      و احمق تر کسی ست که عمر اش را صرف باور دیگران کند!




      ویرایش توسط shaqayeq.mousavi : 14 بهمن 1397 در ساعت 00:40

    12. Top | #12
      کاربر فعال

      نمایش مشخصات
      چه تاپیک خوبی اگه امکان داره ادامه بدید
      فقط اول بذارید خودمون فکر کنیم بعد عکس رو بذارید ( منظورم اینکه اول عکس بدون ویرایش رو بذارید )

    13. Top | #13
      کاربر نیمه فعال

      Romantic
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط hazrate_doost نمایش پست ها
      در مورد تحلیل صرفیشون میتونم بگم که:
      عند--> عِندَ
      مع--> مَعَ

      التبه شاید بنده در اشتباه باشم پس بهتر به نظر دیگران هم توجه کنید


      اللهم اشفع کل مریض

      بلد نیسی مجبوری جواب بدی آخه ، اصلا نمیدونی تحلیل الصرفی چیه ، خدایی چیو میخواید ثابت کنید
      " دائما یکسان نباشد حال دوران ، غم مخور "
      - فقط شرکت در تاپیک های درسی.




    14. Top | #14
      کاربر فعال

      Sarkhosh
      نمایش مشخصات
      نقل قول نوشته اصلی توسط A . H نمایش پست ها
      چه تاپیک خوبی اگه امکان داره ادامه بدید
      فقط اول بذارید خودمون فکر کنیم بعد عکس رو بذارید ( منظورم اینکه اول عکس بدون ویرایش رو بذارید )
      سلام . راستش با مشکلی که برای کامپیوترم ایجاد شده امکانش وجود نداره . چون تایپ ها طولانی هست و با گوشی امکان پذیر نیست و خیلی سخته .


      احمق آن کسی ست که برای باور خود ، دنبال دلیل است ...
      و احمق تر کسی ست که عمر اش را صرف باور دیگران کند!





    15. Top | #15
      کاربر باسابقه

      نمایش مشخصات
      img_20190503_210157_358.jpg
      ارجع در گزینه ی 2 چرا ثلاثی مزید نیست ؟ نمیتونیم بگیم به باب افعال رفته ؟
      stars can't shine without darkness

    صفحه 1 از 3 12 ... آخرینآخرین

    افراد آنلاین در تاپیک

    کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

    در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربر و 1 مهمان)




    آخرین مطالب سایت کنکور

  • تبلیغات متنی انجمن